Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
Moderator: Moderator
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
Problem z uruchamianiem 3,3 z zamontowaną instalacją LPG obojętnie jakiej generacji ,był opisywany od kilku lat i dotyczył wielu użytkowników, dużo postów zaginęło podczas awarii forum.
Ja miałem podobny problem i wystąpił on dwukrotnie i to z dwóch niezależnych przyczyn, Rozwiązania podałem na forum . Założyłem też osobny temat gdzie można opisać swoje problemy z uruchamianiem 3,3 , aby był materiał do przeanalizowania w jednym miejscu. Odzew w temacie był mierny , więc chyba nikomu nie zależy na rozwiązaniu tego problemu.
Jeszcze jedno na forum nikt nie zgłaszał tego typu problemów z silnikami zasilanych tylko benzyną.
Ja miałem podobny problem i wystąpił on dwukrotnie i to z dwóch niezależnych przyczyn, Rozwiązania podałem na forum . Założyłem też osobny temat gdzie można opisać swoje problemy z uruchamianiem 3,3 , aby był materiał do przeanalizowania w jednym miejscu. Odzew w temacie był mierny , więc chyba nikomu nie zależy na rozwiązaniu tego problemu.
Jeszcze jedno na forum nikt nie zgłaszał tego typu problemów z silnikami zasilanych tylko benzyną.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- darkik
- awansowałem na
- Posty: 70
- Wiek: 56
- Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2019, 10:10
- Skąd jesteś: Kluczbork
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 233000
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
Szanowni forumowicze. Po przeszukaniu najdalszych "zakątków internetów" zostałem naprowadzony na pewien kierunek związany właśnie z ciężkim odpalaniem po dłuższym postoju. Wygląda na to że winowajcą takiego stanu rzeczy jest reduktor (parownik) LPG. Tak jak już ktoś napomknął, wygląda na to że przepuszcza membrana do przewodu podciśnienia i gaz w fazie lotnej zalega w kolektorze ssącym, co skutkuje zaciąganiem podwójnego paliwa i zalewaniem świec. Sprawdziłem to w następujący sposób: przed zgaszeniem silnika przełączyłem na benzynę, chwilę popracował a następnie zgasiłem silnik i zdjąłem na noc wężyk od podciśnienia i zgadnijcie co było rano...... zapalił od strzała gdzie wcześniej musiałem dość długo kręcić rozrusznikiem. Tak więc zakupiłem już zestaw do regeneracji reduktora BRC GENIUS MAX i będę się zabierał za to. Jak wymienię to dam znać jak efekty.
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
jak chcesz się upewnić to włóż wężyk do szklanki z wodą. Zobaczysz czy będą się zbierać bąbelki. Tak samo można sprawdzić wyjścia z listwy wtryskowej.
Jak chcesz precyzyjnie wiedzieć bez pilnowania to wsadzasz sobie pół strzykawki (bez tłoczka) do szklanki. Na końcówkę wsadzasz wąż. Zawlewasz szklankę wodą i spinaczem zaczepiasz rurkę do szklanki (najlepiej plastikowej) do krawędzi by stała w pionie. wpinasz w wąż. Jeśli gaz gdzieś ucieka to wypchnie wodę ze strzykawki i zostawi tam poduszkę gazu.
Jak chcesz precyzyjnie wiedzieć bez pilnowania to wsadzasz sobie pół strzykawki (bez tłoczka) do szklanki. Na końcówkę wsadzasz wąż. Zawlewasz szklankę wodą i spinaczem zaczepiasz rurkę do szklanki (najlepiej plastikowej) do krawędzi by stała w pionie. wpinasz w wąż. Jeśli gaz gdzieś ucieka to wypchnie wodę ze strzykawki i zostawi tam poduszkę gazu.
- Pipper
- moje konto
- Posty: 213
- Wiek: 39
- Rejestracja: środa, 22 lipca 2015, 06:16
- Skąd jesteś: okolice Sulejowa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 163000
- Inny Samochód: CRV2/CRV3
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.4 16v z lpg i 4WD Auto.
Było fajne... - Has thanked: 26 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
Kiedyś było przyjęte, że reduktory max 80-90kkm wytrzymywały, chociaż miałem rekordzistę w jednym z Fiatów, 6 lat i 182kkm
Pad membran owocował właśnie ciężkim odpalaniem po "zalaniu" kolektora ssącego.
LPG jest pewną modyfikacją silnika, trzeba pamiętać co i jak i robić regularnie serwis, u mnie w pojazdach 10kkm, wymiana filtrów, sprawdzenie ustawień.
Pad membran owocował właśnie ciężkim odpalaniem po "zalaniu" kolektora ssącego.
LPG jest pewną modyfikacją silnika, trzeba pamiętać co i jak i robić regularnie serwis, u mnie w pojazdach 10kkm, wymiana filtrów, sprawdzenie ustawień.
Do what you like.
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
Ciekawe czy to zalewanie gazem dotyczy również instalacji Vialle, która nie posiada parownika
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 231000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
Zwłaszcza w Vialle, gdzie po zgaszeniu motoru ciśnienie gazu pozostaje w układzie, a na wtryskiwaczu może nie trzymać zaworek i powoli upuszczać gaz w kolektor.
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
gomez953 pisze:Zwłaszcza w Vialle, gdzie po zgaszeniu motoru ciśnienie gazu pozostaje w układzie, a na wtryskiwaczu może nie trzymać zaworek i powoli upuszczać gaz w kolektor.
Czy jak wyjeżdżę gaz do końca lub zakończę jazdę na benzynie również może wystąpić powyższa sytuacja?
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 231000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
Jeśli nie będzie gazu w zbiorniku, to wiadomo - nie doleci
Tylko wyjeżdżanie gazu do zera nie jest zbyt zdrowe dla wtryskiwaczy, pompa może zassać jakiś syf i to pójdzie dalej w układ.
Przełącz na benzynę i pojeździj tak dzień/dwa, dla pewności można wyjąć cztery bezpieczniki z puszki od Vialle(wtedy pompa nie będzie się załączać), pozostałe ciśnienie w układzie w międzyczasie zejdzie jeśli któryś wtrysk nie trzyma.
Tylko wyjeżdżanie gazu do zera nie jest zbyt zdrowe dla wtryskiwaczy, pompa może zassać jakiś syf i to pójdzie dalej w układ.
Przełącz na benzynę i pojeździj tak dzień/dwa, dla pewności można wyjąć cztery bezpieczniki z puszki od Vialle(wtedy pompa nie będzie się załączać), pozostałe ciśnienie w układzie w międzyczasie zejdzie jeśli któryś wtrysk nie trzyma.
- ice-przemek
- wiem wszystko
- Posty: 1739
- Wiek: 40
- Rejestracja: niedziela, 6 września 2015, 08:52
- Skąd jesteś: Konin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: RWD
- Rok: 2008
- Kolor: EB
- Przebieg (km.): 140
- Inny Samochód: brak
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
w poprzednim aucie właśnie poprzez przepuszczający parownik miałem problem z dłuższym kręceniem przy odpalaniu .dopiero 3 gazownik to zauważył Po wymianie wszystko wróciło do normy .Parownik wytrzymał 5 lat więc nic nie jest wieczne
- darkik
- awansowałem na
- Posty: 70
- Wiek: 56
- Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2019, 10:10
- Skąd jesteś: Kluczbork
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 233000
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
Dzisiaj zregenerowałem parownik tzn. wymieniłem membrany i uszczelnienia. Wszystko poskładane i jak narazie pracuje wzorcowo. Jutro rano się okaże jak będzie odpalał.
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
Trzymam kciuki za jutrzejszy poranek
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
- darkik
- awansowałem na
- Posty: 70
- Wiek: 56
- Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2019, 10:10
- Skąd jesteś: Kluczbork
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 233000
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
No i nastąpił ten poranek dnia następnego po wymianie membran i uszczelnień w parowniku BRC. Dziś rano poszedłem z duszą na ramieniu i pełen nadziei do garażu i okazało się że....... auto odpaliło od pierwszego strzała, nie dusił się już jak astmatyk tylko załapał jak na silnik przystało. Tak więc mogę potwierdzić, że winowajcą ciężkiego odpalania po dłuższym postoju (w autach z LPG) są sparciałe i dziurawe membrany w parowniku.
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 231000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
- Pipper
- moje konto
- Posty: 213
- Wiek: 39
- Rejestracja: środa, 22 lipca 2015, 06:16
- Skąd jesteś: okolice Sulejowa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 163000
- Inny Samochód: CRV2/CRV3
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.4 16v z lpg i 4WD Auto.
Było fajne... - Has thanked: 26 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
- ice-przemek
- wiem wszystko
- Posty: 1739
- Wiek: 40
- Rejestracja: niedziela, 6 września 2015, 08:52
- Skąd jesteś: Konin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: RWD
- Rok: 2008
- Kolor: EB
- Przebieg (km.): 140
- Inny Samochód: brak
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości