Hej,
przy jeździe na benzynie pojawia mi się błąd jak w tytule:
P0012 "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)
Spotkał się ktoś z takim?
W internetach piszą o zaworze OCV od strony pasażera:
https://www.autoserviceprofessional.com ... inspection
Wymieniał ktoś zawory OCV? Da się bez ściagania kolektorów(zawsze to ze 2 godziny zaoszczędzone)?
Olej 5w30 valvoline świeży + filtr oleju - nie umiem powiedzieć, czy przed zmianą też się pojawiał, bo po zakupie dość szybko zmieniłem.
Sorento 3.3 - P0012 "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 25
- Rejestracja: poniedziałek, 29 lipca 2019, 08:16
- Skąd jesteś: Kraków
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: VQ
- Kontaktowanie:
-
- moje konto
- Posty: 205
- Wiek: 53
- Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
- Skąd jesteś: Sosnowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: G7/V9
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 14 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 - P0012 "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)
w moim 3.8 miałem podobnie, ale w od kierowcy. Problem zaczął się po wymianie oleju (na dobry) po kilkuset - może ponad tysiąc kilometrów. Tyle, że u mnie wypadały zapłony na 2 i 4 cyl. (jakoś tak), czasem 2,4,6.
Zawór OCV wyjąłem po zdjęciu kolektora ssącego - inaczej się nie da (długa historia, auto najpierw trafiło do Orła...)
Zawór OCV wyjąłem po zdjęciu kolektora ssącego - inaczej się nie da (długa historia, auto najpierw trafiło do Orła...)
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 230000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 - P0012 "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)
To jest zawór olejowy od wariatora. Tego od strony pasażera ni chu chu nie wyjmiesz bez ściągania kolektora, ale drugi bez problemu.
Jednak da się sprawdzić jego działanie fizyczne.
Trzeba wykręcić śrubę mocującą i uważać, bo może gdzieś przepaść, ale trudniej ją z powrotem ucelować i załapać.
Zawór da się wysunąć na tyle, że będzie widać tłoczek, do styków kostki + i - z akumulatora i widać czy działa elektromagnes ( widać pracę tłoczka).
Jednak da się sprawdzić jego działanie fizyczne.
Trzeba wykręcić śrubę mocującą i uważać, bo może gdzieś przepaść, ale trudniej ją z powrotem ucelować i załapać.
Zawór da się wysunąć na tyle, że będzie widać tłoczek, do styków kostki + i - z akumulatora i widać czy działa elektromagnes ( widać pracę tłoczka).
-
- moje konto
- Posty: 205
- Wiek: 53
- Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
- Skąd jesteś: Sosnowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: G7/V9
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 14 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 - P0012 "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)
Po wyjęciu z auta taki widok...
- Załączniki
-
- New_IMG_20190630_133403.jpg (120.22 KiB) Przejrzano 2420 razy
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 230000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
-
- jestem
- Posty: 25
- Rejestracja: poniedziałek, 29 lipca 2019, 08:16
- Skąd jesteś: Kraków
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: VQ
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 - P0012 "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)
U mnie na benzynie tylko ten błąd.
Na gazie wypadają wszystkie cylindry :-) i lambda... Ale to muszę do gaziarza się dorwać na sprawdzenie instalacji.. chcę 'wyczyścić' go najpierw na benzynie
Na gazie wypadają wszystkie cylindry :-) i lambda... Ale to muszę do gaziarza się dorwać na sprawdzenie instalacji.. chcę 'wyczyścić' go najpierw na benzynie
-
- moje konto
- Posty: 205
- Wiek: 53
- Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
- Skąd jesteś: Sosnowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: G7/V9
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 14 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 - P0012 "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)
Marek pisze:Co mu wystaje ?
Nie mam pojęcia co to było - mały kawałek gumy (gdzieś mam zdjęcie, znajdę to wrzucę). Wyjąłem to z zaworu, zamontowałem zawór i puki co jest dobrze.
Mam nadzieje że silnika rozbierać nie będę...
-
- jestem
- Posty: 25
- Rejestracja: poniedziałek, 29 lipca 2019, 08:16
- Skąd jesteś: Kraków
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: VQ
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 - P0012 "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)
https://imagizer.imageshack.com/img922/7480/5wKnaX.jpg
Da si3 wymienić szary czujnik (po stronie pasażera) bez ściągania kolektorów :-)
Też bylłjakiś syfek... Uszczelka/silikon... Wymieniłem ... Pojeździmy... Zobaczymy...
Da si3 wymienić szary czujnik (po stronie pasażera) bez ściągania kolektorów :-)
Też bylłjakiś syfek... Uszczelka/silikon... Wymieniłem ... Pojeździmy... Zobaczymy...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości