Sorento 3.3 - P0012 "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
seaseacker
jestem
jestem
Posty: 25
Rejestracja: poniedziałek, 29 lipca 2019, 08:16
Skąd jesteś: Kraków
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: VQ
Kontaktowanie:

Sorento 3.3 - P0012 "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)

#1 Postautor: seaseacker » sobota, 17 sierpnia 2019, 22:50

Hej,
przy jeździe na benzynie pojawia mi się błąd jak w tytule:
P0012 "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)
Spotkał się ktoś z takim?
W internetach piszą o zaworze OCV od strony pasażera:
https://www.autoserviceprofessional.com ... inspection

Wymieniał ktoś zawory OCV? Da się bez ściagania kolektorów(zawsze to ze 2 godziny zaoszczędzone)?
Olej 5w30 valvoline świeży + filtr oleju - nie umiem powiedzieć, czy przed zmianą też się pojawiał, bo po zakupie dość szybko zmieniłem.

TomaszP
moje konto
moje konto
Posty: 203
Wiek: 53
Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
Skąd jesteś: Sosnowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: G7/V9
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 - P0012 "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)

#2 Postautor: TomaszP » sobota, 17 sierpnia 2019, 23:55

w moim 3.8 miałem podobnie, ale w od kierowcy. Problem zaczął się po wymianie oleju (na dobry) po kilkuset - może ponad tysiąc kilometrów. Tyle, że u mnie wypadały zapłony na 2 i 4 cyl. (jakoś tak), czasem 2,4,6.
Zawór OCV wyjąłem po zdjęciu kolektora ssącego - inaczej się nie da (długa historia, auto najpierw trafiło do Orła...)

Awatar użytkownika
gomez953
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 1632
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
Skąd jesteś: Opoczno - EOP
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Rood i siwe na dole
Przebieg (km.): 230000
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
Has thanked: 104 times
Been thanked: 194 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 - P0012 "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)

#3 Postautor: gomez953 » sobota, 17 sierpnia 2019, 23:56

To jest zawór olejowy od wariatora. Tego od strony pasażera ni chu chu nie wyjmiesz bez ściągania kolektora, ale drugi bez problemu.
Jednak da się sprawdzić jego działanie fizyczne.
Trzeba wykręcić śrubę mocującą i uważać, bo może gdzieś przepaść, ale trudniej ją z powrotem ucelować i załapać.
Zawór da się wysunąć na tyle, że będzie widać tłoczek, do styków kostki + i - z akumulatora i widać czy działa elektromagnes ( widać pracę tłoczka). :tup:
Obrazek

TomaszP
moje konto
moje konto
Posty: 203
Wiek: 53
Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
Skąd jesteś: Sosnowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: G7/V9
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 - P0012 "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)

#4 Postautor: TomaszP » niedziela, 18 sierpnia 2019, 00:08

Po wyjęciu z auta taki widok...
Załączniki
New_IMG_20190630_133403.jpg
New_IMG_20190630_133403.jpg (120.22 KiB) Przejrzano 2403 razy

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 - P0012 "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)

#5 Postautor: Marek » niedziela, 18 sierpnia 2019, 00:42

Co mu wystaje ?

Awatar użytkownika
gomez953
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 1632
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
Skąd jesteś: Opoczno - EOP
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Rood i siwe na dole
Przebieg (km.): 230000
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
Has thanked: 104 times
Been thanked: 194 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 - P0012 "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)

#6 Postautor: gomez953 » niedziela, 18 sierpnia 2019, 01:03

Chyba uszczelnienie :hmm:
Obrazek

seaseacker
jestem
jestem
Posty: 25
Rejestracja: poniedziałek, 29 lipca 2019, 08:16
Skąd jesteś: Kraków
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: VQ
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 - P0012 "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)

#7 Postautor: seaseacker » niedziela, 18 sierpnia 2019, 09:41

U mnie na benzynie tylko ten błąd.
Na gazie wypadają wszystkie cylindry :-) i lambda... Ale to muszę do gaziarza się dorwać na sprawdzenie instalacji.. chcę 'wyczyścić' go najpierw na benzynie

TomaszP
moje konto
moje konto
Posty: 203
Wiek: 53
Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
Skąd jesteś: Sosnowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: G7/V9
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 - P0012 "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)

#8 Postautor: TomaszP » niedziela, 18 sierpnia 2019, 13:15

Marek pisze:Co mu wystaje ?


Nie mam pojęcia co to było - mały kawałek gumy (gdzieś mam zdjęcie, znajdę to wrzucę). Wyjąłem to z zaworu, zamontowałem zawór i puki co jest dobrze.
Mam nadzieje że silnika rozbierać nie będę... :)

seaseacker
jestem
jestem
Posty: 25
Rejestracja: poniedziałek, 29 lipca 2019, 08:16
Skąd jesteś: Kraków
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: VQ
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 - P0012 "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)

#9 Postautor: seaseacker » piątek, 30 sierpnia 2019, 02:13

https://imagizer.imageshack.com/img922/7480/5wKnaX.jpg
5wKnaX.jpg

Da si3 wymienić szary czujnik (po stronie pasażera) bez ściągania kolektorów :-)
Też bylłjakiś syfek... Uszczelka/silikon... Wymieniłem ... Pojeździmy... Zobaczymy...


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości