Oringi regulatora ciśnienia paliwa 3,3

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Oringi regulatora ciśnienia paliwa 3,3

#1 Postautor: Sajmon27 » poniedziałek, 2 września 2019, 17:20

Może ktoś wymieniał i zanotował wymiary oringów obudowy regulatora ciśnienia paliwa. Biorę się za wymianę pompy wraz z filtrem i chciałbym przy okazji poprawić uszczelnienie regulatora. Interesują mnie oringi widoczne na zdjęciu poniżej.
Załączniki
1567437586184.jpg
1567437586184.jpg (264.85 KiB) Przejrzano 2081 razy
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11390
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Oringi regulatora ciśnienia paliwa 3,3

#2 Postautor: Marek » poniedziałek, 2 września 2019, 18:20

Mogę ci podać numery tych oringów , tylko rysunek jest tak zrobiony że nie wiem z którego są dokładnie miejsca . w środku też są oringi. 311163L000 , 311213L000 , 311173L000
Załączniki
3131011.png
3131011.png (92.09 KiB) Przejrzano 2061 razy
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 2 września 2019, 19:41 przez Marek, łącznie zmieniany 2 razy.

Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Oringi regulatora ciśnienia paliwa 3,3

#3 Postautor: Sajmon27 » poniedziałek, 2 września 2019, 18:31

Chcę wymienić oringi żeby się nie okazało, że pompa była sprawna a oring przepuszczał i to było usterką. Tym bardziej, że kłopoty z rozruchem nasilają się wraz z poziomem paliwa w zbiorniku. Może być jakaś nieszczelność. Zadzwonię jutro do serwisu bo z tego co widzę musiałbym się w Moskwie urodzić żeby mieć łatwy dostęp do choćby oringów :lol:
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 2 września 2019, 19:53 przez Sajmon27, łącznie zmieniany 1 raz.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11390
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Oringi regulatora ciśnienia paliwa 3,3

#4 Postautor: Marek » poniedziałek, 2 września 2019, 19:45

Poczekaj chwilę , muszę znaleźć Vin , zdaje się że nawet oringi są różne . :(

Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Oringi regulatora ciśnienia paliwa 3,3

#5 Postautor: Sajmon27 » poniedziałek, 2 września 2019, 19:53

Mam ten rysunek i na nim nie ma w ogóle tych oringów.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11390
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Oringi regulatora ciśnienia paliwa 3,3

#6 Postautor: Marek » poniedziałek, 2 września 2019, 20:22

Po prawej stronie pompy , cała obudowa zaworka jest rozebrana na elementy . Oringi są trzy M,R,F tylko tak jak pisałem , nie mogę stwierdzić który jest dokładnie gdzie . W środku mogą być dwa lub tylko jeden . Numery podałem dobre . W serwisie znajdą po VIN .
Ostatnio zmieniony wtorek, 3 września 2019, 16:22 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.

Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Oringi regulatora ciśnienia paliwa 3,3

#7 Postautor: Sajmon27 » wtorek, 3 września 2019, 09:15

W serwisach Kia i Hyundai niedostępne. Pozostaje zdjąć, pomierzyć i dopasować.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Oringi regulatora ciśnienia paliwa 3,3

#8 Postautor: diodalodz » wtorek, 3 września 2019, 13:04

Jak założysz NBR to za 3 tygodnie je zdejmiesz. Do paliwa muszą być specjalne oringi. Po co kombinować, takie rzeczy w miejscach gdzie nie jest gorąco są wieczne.

Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Oringi regulatora ciśnienia paliwa 3,3

#9 Postautor: Sajmon27 » wtorek, 3 września 2019, 14:05

Może i tak. Chciałem przy okazji wymiany pompy i filtra wymienić je dla pewności, że nie przepuszczą ciśnienia. Jeszcze zostanie mi tylko regulator do wymiany jeśli z pompą się nie uda.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11390
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Oringi regulatora ciśnienia paliwa 3,3

#10 Postautor: Marek » wtorek, 3 września 2019, 16:31

Nie namawiam do wymiany , tylko dlaczego maja być NBR , przecież na rynku jest dostępna cała gama odpornych na paliwa oringów .

Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Oringi regulatora ciśnienia paliwa 3,3

#11 Postautor: Sajmon27 » wtorek, 3 września 2019, 20:51

Zostawiłem stare oringi. Póki co trzymają. Wolałem stare niż kombinować i dobierać nowe.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

jacentic
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 38
Rejestracja: sobota, 4 stycznia 2014, 14:56
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 3.5 V6 (280KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Rok: 2008
Kolor: czarny LX
Przebieg (km.): 130
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Oringi regulatora ciśnienia paliwa 3,3

#12 Postautor: jacentic » czwartek, 5 września 2019, 19:13

U mnie problemem okazał się element 21150C, taka tulejka gumowa, która łączy regulator z deklem, po zastosowaniu środka zastępczego w postaci kawałka wężyka ciśnieniowego (dokładniej jego wewnętrznej części) oraz kawałka plastikowej rurki od gazu (takiego pomarańczowego), wszystko weszło ba wcisk i pracuje od dwóch lat. Element oryginalny rozpękł się na pół,przez co pompa nie dawała paliwa pod ciśnieniem. O koszcie całego zestawu pompy nie wspominam za względów zdrowotnych, a ten typ od silnika 3.3 jest wyjątkowo "egzotyczny". Swego czasu kupiłem na Ebayu za ok 26$ sam regulator od Toyoty RAV, który spasował, ale nie zmierzyłem ciśnienia. Ważne że chodzi i pali. Na gazie w ogóle się tym nie przejmuję :)
Pozdrawiam Jacek.
Panie, uwolnij mnie od pychy,
która jest źródłem wszystkich grzechów.


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości