Napinacz rozrządu w 3.3 V6
Moderator: Moderator
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11388
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Napinacz rozrządu w 3.3 V6
Napinacz na zdjęciu wyżej ma zapadki , nie na głównym tłoku , tylko na bolcu pod blaszką trzymająca tłok .
- Załączniki
-
- 2.jpg (106.44 KiB) Przejrzano 1425 razy
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Napinacz rozrządu w 3.3 V6
blaszka jest takiej konstrukcji że nigdy nie napina łyżwy tak mocno jak sam tłoczek. Zawsze zostaje 5-6mm luzu.
A o zapadki chodziło pewnie w wariatorze.
A o zapadki chodziło pewnie w wariatorze.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Napinacz rozrządu w 3.3 V6
hunter pisze:diodalodz pisze:napinacz ma listwę ząbkowaną która zabezpiecza przed cofnięciem gdy nie ma ciśnienia oleju. Na YT jest dużo filmów z USA gdzie pokazują uszkodzenia zapadek.
Wariator to inaczej płynny nastawnik kąta wałka rozrządu - w mk1 są dwa na wałkach ssących. W głowicy masz 2 elektrozawory suwakowe które sterując ciśnieniem oleju zmieniają nastawy . Dzięki temu poprawia się dynamika i zmniejsza spalanie. Jeśli wariator jest uszkodzony po postoju ucieka z jego wnętrza olej i dostaje luzu. Nie wiem jak w KIA ale system Toyoty był zabezpieczony dodatkową sprężyną i zapadką która trwale blokowała wałek (mechanicznie) jeśli nie było ciśnienia oleju. Dzięki temu w Toyocie ten problem praktycznie nie występuje. Jak rozbiorę to sie wszyscy dowiemy co kryje wnętrze.
Sterowanie tylko ciśnieniem oleju brak zapadek mechanicznych.
Dotyczyło wariatora.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11388
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- moje konto
- Posty: 203
- Wiek: 53
- Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
- Skąd jesteś: Sosnowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: G7/V9
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 13 times
- Kontaktowanie:
Re: Napinacz rozrządu w 3.3 V6
ice-przemek pisze:Tak dopytam bo jestem laik z silnikami, jakie są objawy uszkodzonego wariatora
warto zobaczyć: viewtopic.php?p=251833#p251833
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości