Napinacz rozrządu w 3.3 V6
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 49
- Rejestracja: poniedziałek, 6 maja 2019, 15:06
- Skąd jesteś: Wrocław
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kontaktowanie:
Napinacz rozrządu w 3.3 V6
Witam.
Czy ktoś mógłby podpowiedzieć mi, jakie napinacze rozrządu są w silniku 3.3 V6 ? Hydrauliczne czy mechaniczne, czy może mechaniczne z jakąś dodatkową obsługa hydrauliczną? Czy one ulegają jakimś znanym już awarią?
Czy ktoś mógłby podpowiedzieć mi, jakie napinacze rozrządu są w silniku 3.3 V6 ? Hydrauliczne czy mechaniczne, czy może mechaniczne z jakąś dodatkową obsługa hydrauliczną? Czy one ulegają jakimś znanym już awarią?
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 230000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
Re: Napinacz rozrządu w 3.3 V6
Hydrauliczne - 2 szt.
- Załączniki
-
- kjhghbv xdfghj.png (235.14 KiB) Przejrzano 884 razy
-
- awansowałem na
- Posty: 49
- Rejestracja: poniedziałek, 6 maja 2019, 15:06
- Skąd jesteś: Wrocław
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kontaktowanie:
Re: Napinacz rozrządu w 3.3 V6
gomez953 pisze:Hydrauliczne - 2 szt.
Witam.
Dziękuję za zdjęcie. Czy to jest dokładnie taki jak w 3.3 z takimi symbolami?
Mam taką przypadłość, ze coś dzwoni zaraz po dopaleniu rano i przestaje jak tylko dostanie oleju. Dzwoni mniej więcej w okolicach rozrządu i tylko wtedy gdy auto postoi kilka godzin. Jak stroi tylko godzinę, odpali normalnie bez dzwonienia. Po kilku godzinach w 95% przypadków dzwonienie się pojawia jakieś 2-3 sekundy. Jest podejrzenie, ze to własnie napinacz rozrządu z tym, że zastanawia mnie czy on powinien jakoś trzymać olej cały czas lub ostatnią pozycję? Bo jeżeli normalnie nie trzyma oleju ani pozycji, to przecież dzwoniłoby w taki sposób w każdym silniku. Czy miał ktoś taki przypadek?
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 230000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
Re: Napinacz rozrządu w 3.3 V6
Dzwonienie/grzechotanie przy rozruchu na zimno, to raczej na pewno napinacz , ale 2- sekundy to długo... U mnie sekunda około i cisza - po wymianie rozrządu kompletnego jest zawsze ciszaaa.
Ten na jest od 3.3 właśnie - po VINie będzie pewność.
Tak powinien stale utrzymywać ciśnienie i nie odpuszczać po dłuższym postoju.
Ten na jest od 3.3 właśnie - po VINie będzie pewność.
Tak powinien stale utrzymywać ciśnienie i nie odpuszczać po dłuższym postoju.
- kaini
- Off-Road
- Posty: 397
- Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
- Skąd jesteś: Jasło
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 186333
- Inny Samochód: TSI & CRDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Napinacz rozrządu w 3.3 V6
niestety nie na pewno. W tych silnikach dzwonią też wariatory.
Rozebrałem u siebie cały rozrząd bo szukałem przyczyny. Często ścinało zapadki w napinaczu, ale u mnie były idealne. Łyżwy, ślizgi, napinacze ideał. Łańcuch za mocno nie wyciągnięty. A po odpaleniu dzwoni. Teraz jak się tylko pogoda poprawi to rozbieram i zmieniam wariatory.
Rozebrałem u siebie cały rozrząd bo szukałem przyczyny. Często ścinało zapadki w napinaczu, ale u mnie były idealne. Łyżwy, ślizgi, napinacze ideał. Łańcuch za mocno nie wyciągnięty. A po odpaleniu dzwoni. Teraz jak się tylko pogoda poprawi to rozbieram i zmieniam wariatory.
-
- awansowałem na
- Posty: 49
- Rejestracja: poniedziałek, 6 maja 2019, 15:06
- Skąd jesteś: Wrocław
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kontaktowanie:
Re: Napinacz rozrządu w 3.3 V6
kaini pisze:Zacznij od zamiany oleju na inny.
Jaki stosujesz dokładnie ?
Wydaje mi się, że to się wzmocniło albo nawet pojawiło po wymianie oleju. Zalałem Mobila 5W30, ale jak zaczęło dzwonić to zmieniłem na 5W40, bo taka karteczka wisi zawieszona w komorze silnika po jakiejś starej wymianie sprzed dwóch lat. Nie pomogło.
W ciągu dnia jak zapalam to nie dzwoni. Samochód musi postać przynajmniej 3-4 godziny żeby zadzwoniło. Co do ilości sekund dzwonienia, nie mierzyłem dokładnie, może to będą 1-2 sekundy, musiał bym sprawdzić. Po tym czasie gwałtownie znika.
-
- awansowałem na
- Posty: 49
- Rejestracja: poniedziałek, 6 maja 2019, 15:06
- Skąd jesteś: Wrocław
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kontaktowanie:
Re: Napinacz rozrządu w 3.3 V6
diodalodz pisze:mój ma 167 tyś km i jest dokładnie tak samo.
Jak sprawdziłeś sprawność napinaczy? Jeżeli mają trzymać ciśnienie to pewnie mają jakieś zaworki lub coś podobnego. W jaki sposób oceniłeś, że to działa i ciśnienie jest trzymane?
I jakbyś mógł mi powiedzieć co to są wariatory i gdzie się znajdują?
-
- awansowałem na
- Posty: 49
- Rejestracja: poniedziałek, 6 maja 2019, 15:06
- Skąd jesteś: Wrocław
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kontaktowanie:
Re: Napinacz rozrządu w 3.3 V6
Mam jeszcze inne pytanie. A może to z powodu zaworu trzymającego ciśnienie w magistrali? Jeżeli on jest słaby to po zgaszeniu silnika z czasem wycieka więcej oleju niż powinno?
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Napinacz rozrządu w 3.3 V6
napinacz ma listwę ząbkowaną która zabezpiecza przed cofnięciem gdy nie ma ciśnienia oleju. Na YT jest dużo filmów z USA gdzie pokazują uszkodzenia zapadek.
Wariator to inaczej płynny nastawnik kąta wałka rozrządu - w mk1 są dwa na wałkach ssących. W głowicy masz 2 elektrozawory suwakowe które sterując ciśnieniem oleju zmieniają nastawy . Dzięki temu poprawia się dynamika i zmniejsza spalanie. Jeśli wariator jest uszkodzony po postoju ucieka z jego wnętrza olej i dostaje luzu. Nie wiem jak w KIA ale system Toyoty był zabezpieczony dodatkową sprężyną i zapadką która trwale blokowała wałek (mechanicznie) jeśli nie było ciśnienia oleju. Dzięki temu w Toyocie ten problem praktycznie nie występuje. Jak rozbiorę to sie wszyscy dowiemy co kryje wnętrze.
Wariator to inaczej płynny nastawnik kąta wałka rozrządu - w mk1 są dwa na wałkach ssących. W głowicy masz 2 elektrozawory suwakowe które sterując ciśnieniem oleju zmieniają nastawy . Dzięki temu poprawia się dynamika i zmniejsza spalanie. Jeśli wariator jest uszkodzony po postoju ucieka z jego wnętrza olej i dostaje luzu. Nie wiem jak w KIA ale system Toyoty był zabezpieczony dodatkową sprężyną i zapadką która trwale blokowała wałek (mechanicznie) jeśli nie było ciśnienia oleju. Dzięki temu w Toyocie ten problem praktycznie nie występuje. Jak rozbiorę to sie wszyscy dowiemy co kryje wnętrze.
- ice-przemek
- wiem wszystko
- Posty: 1736
- Wiek: 40
- Rejestracja: niedziela, 6 września 2015, 08:52
- Skąd jesteś: Konin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: RWD
- Rok: 2008
- Kolor: EB
- Przebieg (km.): 140
- Inny Samochód: brak
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Napinacz rozrządu w 3.3 V6
Tak dopytam bo jestem laik z silnikami, jakie są objawy uszkodzonego wariatora
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Napinacz rozrządu w 3.3 V6
Podpinam się do pytania powyżej
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Napinacz rozrządu w 3.3 V6
wali po dopaleniu, po nagrzaniu często praca jest niestabilna . Ale jeśli nie wali a praca jest niestabilna to często są winne same zawory.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Napinacz rozrządu w 3.3 V6
diodalodz pisze:napinacz ma listwę ząbkowaną która zabezpiecza przed cofnięciem gdy nie ma ciśnienia oleju. Na YT jest dużo filmów z USA gdzie pokazują uszkodzenia zapadek.
Wariator to inaczej płynny nastawnik kąta wałka rozrządu - w mk1 są dwa na wałkach ssących. W głowicy masz 2 elektrozawory suwakowe które sterując ciśnieniem oleju zmieniają nastawy . Dzięki temu poprawia się dynamika i zmniejsza spalanie. Jeśli wariator jest uszkodzony po postoju ucieka z jego wnętrza olej i dostaje luzu. Nie wiem jak w KIA ale system Toyoty był zabezpieczony dodatkową sprężyną i zapadką która trwale blokowała wałek (mechanicznie) jeśli nie było ciśnienia oleju. Dzięki temu w Toyocie ten problem praktycznie nie występuje. Jak rozbiorę to sie wszyscy dowiemy co kryje wnętrze.
Sterowanie tylko ciśnieniem oleju brak zapadek mechanicznych.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości