3.8 V6 problem po wymianie rozrządu

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Underg4
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 36
Rejestracja: niedziela, 25 października 2015, 03:03
Skąd jesteś: Słupsk
Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 140000
Kontaktowanie:

3.8 V6 problem po wymianie rozrządu

#1 Postautor: Underg4 » niedziela, 15 września 2019, 20:52

Witam,
Posiadam sorento 2007 3,8 V6 z USA gdzie znajduje się rozrząd na 3 łańcuchach. Niestety nagle silnik zaczął głośno chodzić, stracił moc i zaczęło nim trzepać. Po rozebraniu okazało się, że pękła prawa prowadnica (stojąc na wprost silnika lewa :happy2: ). Łańcuch był na tyle luźny że bez problemu można było to ściągnąć. Całe szczęście nie wyrządził żadnych szkód na górze silnika. Po wymianie rozrządu, silnik pracuje równo i cicho. Widoczny jest problem z opalaniem jak by nie było prądu jednak bateria cała i ładowanie też jest. Auto jedzie normalnie nagle przy hamowaniu silnikiem nagle zaczyna gubić obroty i zaczyna nim trzepać. Wracam do mechanika pokazuje błąd zaworu zmiennych faz rozrządu i nagle zaczyna pracować równo. Wszystko działa elegancko i po paru dniach ponownie lipa. I tak w koło. Dodam, że gdy pojawia się problem z trzepaniem i obrotami pojawia się problem z obrotami.
Błogosławiony Pan - Opoka moja, On moje rece zaprawia do walki, palce do wojny

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: 3.8 V6 problem po wymianie rozrządu

#2 Postautor: Marek » niedziela, 15 września 2019, 21:08

Sprawdź masę silnika , może to jest przyczyna słabego kręcenia rozrusznika . Jaki to był numer błędu ? Może się przycina któryś z zaworów zmiennych faz .

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: 3.8 V6 problem po wymianie rozrządu

#3 Postautor: hunter » niedziela, 15 września 2019, 23:05

Tak jak napisał Marek zawory sterujące zmiennymi fazami rozrządu do sprawdzenia
"JO" - JESTEM Z TORUNIA


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości