Regulacja zaworów 3.3

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11374
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów 3.3

#16 Postautor: Marek » piątek, 11 października 2019, 15:59

Takie same jak na lato , o ile dobrze pamiętam to do benzyny polecany był 5W40 .

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów 3.3

#17 Postautor: Farmer1971 » piątek, 11 października 2019, 16:27

Do 3.3 według zaleceń jest 5W-20 lub 5W-30.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11374
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów 3.3

#18 Postautor: Marek » piątek, 11 października 2019, 16:50

W taki razie się pomyliłem :love: . Tylko nie zaczynajmy dyskusji o olejach , bo się zastrzelę . :)

cycu1717
jestem
jestem
Posty: 19
Rejestracja: czwartek, 21 czerwca 2018, 22:45
Skąd jesteś: Radomsko
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 220000
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów 3.3

#19 Postautor: cycu1717 » piątek, 11 października 2019, 18:07

:roftl: Juz zamówiony 5w30 z Gulfa.

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: RE: Re: Regulacja zaworów 3.3

#20 Postautor: kaini » sobota, 19 października 2019, 22:14

diodalodz pisze:prędzej rozrząd albo tak jak u mnie wariatory.
tanio nie jest, 1 wariator 1000 zł.
Coś więcej na temat powodu tej inwestycji? Objawy?

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów 3.3

#21 Postautor: diodalodz » sobota, 19 października 2019, 23:41

walenie z silnika przez 5 sekund od odpalenia.
Do tego czasami wypadanie zapłonów, gwałtowne słabnięcie gdy silnik był bardzo mocno rozgrzany (np w karkach). Teraz czekam na nowe wariatory z USA.

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów 3.3

#22 Postautor: kaini » niedziela, 20 października 2019, 08:00

Czyli wszystko sprowadza się do wymiany olejów. Coś w tym musi być że w trudnych warunkach wymiana co 7 czy 8 wg książki.

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów 3.3

#23 Postautor: diodalodz » niedziela, 20 października 2019, 10:59

po wariatorach wewnątrz widać, że ktoś oleju nie zmieniał. Cylindry są z aluminium i są mega zdewastowane i porysowane.

Sorento126
moja ranga
moja ranga
Posty: 100
Wiek: 38
Rejestracja: środa, 22 maja 2019, 06:50
Skąd jesteś: Södertälje Szwecja
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Twoje poprzednie Sorento: 3.5v6 2005 srebrne bylo fajne
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów 3.3

#24 Postautor: Sorento126 » niedziela, 20 października 2019, 12:31

Nie mam pojęcia ,ale te polskie przebiegi to .......jedna wielka kupa. :girl4: Ja mam przekroczone 180000. Auto miało kilku właścicieli i silniczek napęd moim zdaniem jest ok. No i oby tak zostało :love:
To moja druga taka maszyna. Pierwsza była 3.5 90000km z 2005r.
Jeżeli nic nie stuka ,nie chrobocze ,nie ociera i jedzie płynnie bez zarzutu. Nie zaglądać. Oleje filtry i wio. Coś będzie miało się rozsypać to na pewno da wcześniej jakiś objaw. Silnik będzie głośniejszy jak jest zimniej.jak jest zimniejsze powietrze też spalanie jest trochę inne i kultura pracy silnika też. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów 3.3

#25 Postautor: kaini » niedziela, 20 października 2019, 14:10

Co racja to racja. Fajnie wiedzieć chociaż że takie cuda ma się pod maskę bo większość z posiadaczy 3.3 pewnie dowiedziała się wszystkiego po zakupie.

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów 3.3

#26 Postautor: kaini » sobota, 13 czerwca 2020, 17:51

gomez953 pisze:Nie musi byś nic słychać, to nie FSO :kwink: ssące się wytrą na gniazdach, a wydechowe będą dalej w dobrym stanie.
A kompresja będzie daleko od ideału jak powiedział Dioda.

Można powiedzieć że mam tak na 1 stronie 4 ssące do regulacji a wydechy wzorowe.
Czy szklanki pomogą w wyrównaniu kompresji ?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11374
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów 3.3

#27 Postautor: Marek » sobota, 13 czerwca 2020, 18:12

Na pewno pomorze regulacja zaworów , a szklanki do tego służą. Wstawię Ci rysunek . Szklanka 22226C
Załączniki
20240B12.png
20240B12.png (83.47 KiB) Przejrzano 744 razy

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów 3.3

#28 Postautor: kaini » sobota, 13 czerwca 2020, 18:22

Tylko że ja mam luz 0,1 co jest min dla ssącego a Gomez pisał o wytarciu gniazda.
Szklanka do regulacji ale czy to na pewno pomorze w odzyskaniu kompresji ? Wszystkie ssące są poniżej optymalnej, ale tylko 1 na minimum a 3 0,15 -0,16
Druga sprawa że na tej stronie ma naciągnięty łańcuch...

Awatar użytkownika
gomez953
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 1633
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
Skąd jesteś: Opoczno - EOP
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Rood i siwe na dole
Przebieg (km.): 230000
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
Has thanked: 104 times
Been thanked: 196 times
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów 3.3

#29 Postautor: gomez953 » sobota, 13 czerwca 2020, 21:47

Może nie zbyt dokładnie opisałem, że ssące się wytrą na gniazdach. :hmm:
Ale chodziło właśnie o to, że przylgnie zaworów się zużyją, gniazda są z twardszego materiału.
Właśnie regulacja zaworów to pierwsze zadanie i w tym silniku do tego służą podkładki, bo szklanek jako takich nie ma - nie ma hydraulicznej kompensacji luzów.
Potem można sprawdzić komprechę, bo być może pierścienie też się kończą.
Obrazek

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów 3.3

#30 Postautor: diodalodz » sobota, 13 czerwca 2020, 21:52

gomez953 pisze:Może nie zbyt dokładnie opisałem, że ssące się wytrą na gniazdach. :hmm:
Ale chodziło właśnie o to, że przylgnie zaworów się zużyją, gniazda są z twardszego materiału.
Właśnie regulacja zaworów to pierwsze zadanie i w tym silniku do tego służą podkładki, bo szklanek jako takich nie ma - nie ma hydraulicznej kompensacji luzów.
Potem można sprawdzić komprechę, bo być może pierścienie też się kończą.

Jeśli luz zaworowy nie skasował sie na 0 to przyrost kompresji nie będzie duży.
W tym silniku nie ma płytek tylko są szklanki o różnej wysokości. Przy dobieraniu luzu musisz dokonać pomiarów szczelinomierzem , zapisać, następnie mikrometrem pomierzyć szklanki które masz w konkretnych miejscach i kupić o brakujący wymiar mniejsze.
Inną metoda jest szlifowanie wewnętrznych powierzchni opierających się o zawór. Można tego dokonać kamieniem osadzonym w wiertarce stołowej. Robią to też firmy które zajmują się regeneracją głowic.
Nowa szklanka w ASO kosztuje ok 60 zł.


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości