Płyn chłodniczy na rancie zbiorniczka wyrównawczego
Moderator: Moderator
- Piotrus.182
- moja ranga
- Posty: 114
- Wiek: 37
- Rejestracja: wtorek, 4 października 2016, 09:45
- Skąd jesteś: Wieliczka
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 176000
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Płyn chłodniczy na rancie zbiorniczka wyrównawczego
Witam. Ostatnio byłem na przeglądzie i została zauważona niepokojąca rzecz, jak w temacie, na rancie zbiorniczka wyrównawczego zbiera mi się płyn chłodniczy.. Nie uciekają jakieś wielkie ilości, tylko troszkę, jednak zastanawiam się o co może chodzić. Auto temperaturę trzym na środkowej kresce, nie wariuje i się nie przegrzewa, nawiewy działają i ciepło i zimno. Byłem na próbie szczelności układu chłodzenia, i po podmiance korka na przyrząd pomiarowy, ciśnienie trzymało jak trzeba, więc wymieniłem korek na nowy.. I niby ok, ale po 200 km problem powrócił i znów się zaczął gromadzić płyn na zbiprniczku.. Macie jakieś pomysły?
No pain - No gain
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Płyn chłodniczy na rancie zbiorniczka wyrównawczego
Sprawdź obieg płynu w zbiorniczku , zagrzej silnik i sprawdź czy wentylatory się włączają . Jak zagrzejesz porządnie silnik zobacz czy niema jakiegoś mikro pęknięcia na zbiorniczku lub rurka pod korkiem jest uszkodzona .
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Płyn chłodniczy na rancie zbiorniczka wyrównawczego
Też mam z tym problem. Muszę mieć stan płynu na minimum. Inaczej wywala przez przelew(ten wężyk za zbiornikiem). Prawdopodobne przyczyna jest taka, że przez instalację LPG zwiększyła się ilość płynu w obiegu i rezerwy w zbiorniku nie starcza. Zastanawiam się nad większym zbiornikiem z innego auta, ale ciężko coś dopasować.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Płyn chłodniczy na rancie zbiorniczka wyrównawczego
A wymieniałeś korek w zbiorniczku , może zaworek siadł .
- Piotrus.182
- moja ranga
- Posty: 114
- Wiek: 37
- Rejestracja: wtorek, 4 października 2016, 09:45
- Skąd jesteś: Wieliczka
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 176000
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Płyn chłodniczy na rancie zbiorniczka wyrównawczego
Korek zbiorniczka mam nowy więc to raczej odpada.. Zastanawiam się, cóż to może być.. Nawet zacząłem sprawdzać objawy uszczelki pod głowicą, ale ten temat zarzucilem
Zastanawiam się, czy na zaistniałą sytuację mogła mieć wpływ ingerencja w chłodnicę, otóż przy wymianie termostatu została dokładnie przeplukana chłodnica ( zero syfu). Ponadto jeden korek z uszczelką, który jest od spodu chlodnicy nie był szczelny i puszczał płyn więc miejsce po nim zostało zaslepione sztywno bez możliwości odpowietrzenia...
Zastanawiam się, czy na zaistniałą sytuację mogła mieć wpływ ingerencja w chłodnicę, otóż przy wymianie termostatu została dokładnie przeplukana chłodnica ( zero syfu). Ponadto jeden korek z uszczelką, który jest od spodu chlodnicy nie był szczelny i puszczał płyn więc miejsce po nim zostało zaslepione sztywno bez możliwości odpowietrzenia...
Ostatnio zmieniony piątek, 18 października 2019, 23:27 przez Piotrus.182, łącznie zmieniany 1 raz.
No pain - No gain
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Płyn chłodniczy na rancie zbiorniczka wyrównawczego
To wiem , przeczytałem . To było pytanie do Alien125 .
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Płyn chłodniczy na rancie zbiorniczka wyrównawczego
Nie, w sumie to nie.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- Piotrus.182
- moja ranga
- Posty: 114
- Wiek: 37
- Rejestracja: wtorek, 4 października 2016, 09:45
- Skąd jesteś: Wieliczka
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 176000
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Płyn chłodniczy na rancie zbiorniczka wyrównawczego
Problem rozwiązany - maleńka nieszczelność w gór ej części zbiornika od strony ścianki grodziowej, udało się to namierzyć przy ciemności na zewnątrz i dobrej latarce ( nitecore mh25 - polecam ) nowy zbiornik zakupiony i już jest w bagażniku gotowy do wymiany.. Niestety na wymianę będzie musiał pojechać na lawecie, ale o tym w osobnym temacie
Spoiler: prawdopodobnie rozrusznik
Spoiler: prawdopodobnie rozrusznik
No pain - No gain
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5061
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 216 times
- Kontaktowanie:
Re: Płyn chłodniczy na rancie zbiorniczka wyrównawczego
Spojler: jeśli Sorento nagle z niewiadomej przyczyny nie chce zapalić mimo dobrego akumulatora bo rozrusznik nie kręci to jest na to specjalny sorentowy patent ( ile ludzi już jeździło wymieniać rozruszniki a wystarczyło zapytać się na forum ) , chyba że stało się coś innego...
- Piotrus.182
- moja ranga
- Posty: 114
- Wiek: 37
- Rejestracja: wtorek, 4 października 2016, 09:45
- Skąd jesteś: Wieliczka
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 176000
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Płyn chłodniczy na rancie zbiorniczka wyrównawczego
Właśnie spytałem w osobnym temacie
No pain - No gain
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości