3.5 najpierw cięższe opalanie a teraz brak reakcji

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Piotrus.182
moja ranga
moja ranga
Posty: 114
Wiek: 37
Rejestracja: wtorek, 4 października 2016, 09:45
Skąd jesteś: Wieliczka
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 176000
Has thanked: 8 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

3.5 najpierw cięższe opalanie a teraz brak reakcji

#1 Postautor: Piotrus.182 » środa, 20 listopada 2019, 20:05

Witam. Problem, jak w temacie: przez około 2 tygodnie czołg kręcił troszkę ciężej niż do tej pory, czasem z wyraźnym krztuszeniem, ale zawsze odpalał i jechał.. Aż do dziś, kiedy po dwukrotnym zgaszeniu i odpaleniu silnika, zapłon w ogóle odmówił współpracy. Zegary świecą normalnie, w momemcie kręcenia nie ma żadnej reakcji poza kliknięciem przekaźnika.. I nic. Akumulator jest ok, sprawdzone ładowanie i prąd - wszystko w normie. Auto przejechało trasę Kraków-Olsztyn-Kraków w weekend i żadnych niepokojów, poza tym, że w momencie opalania szło ciężej, choć aku powinien być naładowany. Przyjechał znajomy mechanik, sprawdził wszystko i diagnoza prosta - rozrusznik.. Teraz pytanie moje- gdzie znaleźć rozrusznik, aby go walnąć kluczem w nadziei że pomoże i odpali, żeby nie trzeba było wołać lawety.. I czy ciężko się tam dobrać aby go wymienić? .. Szukałem na forum cały dzień i nie znalazłem nic odnośnie 3.5, w automacie, a nie wiem, czy są jakieś różnice między 2.4 i 2.5 a 3.5. Z góry dziękuję za pomoc.
No pain - No gain

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: 3.5 najpierw cięższe opalanie a teraz brak reakcji

#2 Postautor: Marek » środa, 20 listopada 2019, 20:33

Rozrusznik jest inny niż w 2.5 i 2.4 , po prawej stronie auta od dołu na łączenia ze skrzynią . Uderz lekko, na stojanie są magnesy żebyś ich nie odbił .

Awatar użytkownika
Piotrus.182
moja ranga
moja ranga
Posty: 114
Wiek: 37
Rejestracja: wtorek, 4 października 2016, 09:45
Skąd jesteś: Wieliczka
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 176000
Has thanked: 8 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: 3.5 najpierw cięższe opalanie a teraz brak reakcji

#3 Postautor: Piotrus.182 » środa, 20 listopada 2019, 20:42

Dzięki, czy jest do tego dostęp od góry, czy lepiej na kanał się dostać? Chodzi zarówno o uderzenie jak i o ewentualną wymianę, co trzeba rozebrać, aby się dobrać do tego ustrojstwa?
No pain - No gain

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: 3.5 najpierw cięższe opalanie a teraz brak reakcji

#4 Postautor: Marek » środa, 20 listopada 2019, 20:45

Może jakąś rurką od góry sięgniesz, ale wymontować można tylko od dołu .

Awatar użytkownika
Piotrus.182
moja ranga
moja ranga
Posty: 114
Wiek: 37
Rejestracja: wtorek, 4 października 2016, 09:45
Skąd jesteś: Wieliczka
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 176000
Has thanked: 8 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: 3.5 najpierw cięższe opalanie a teraz brak reakcji

#5 Postautor: Piotrus.182 » czwartek, 21 listopada 2019, 06:21

No pain - No gain

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: 3.5 najpierw cięższe opalanie a teraz brak reakcji

#6 Postautor: Marek » czwartek, 21 listopada 2019, 09:49

Powinien pasować . W prawdzie numeru on (3610035900) tam nie ma, ale numer rozrusznika który pokazałeś występuje jako zamiennik. Czemu nie naprawiasz swojego ?

Awatar użytkownika
Piotrus.182
moja ranga
moja ranga
Posty: 114
Wiek: 37
Rejestracja: wtorek, 4 października 2016, 09:45
Skąd jesteś: Wieliczka
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 176000
Has thanked: 8 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: 3.5 najpierw cięższe opalanie a teraz brak reakcji

#7 Postautor: Piotrus.182 » czwartek, 21 listopada 2019, 10:57

Od jednego chłopa usłyszałem, że naprawa rozrusznika około 200 zł, więc się zastanawiam, czy nie lepiej nowy kupić po prostu. :hmm:
No pain - No gain

Awatar użytkownika
marcinur
Off-Road
Off-Road
Posty: 247
Rejestracja: czwartek, 13 kwietnia 2017, 14:29
Skąd jesteś: Przemyśl
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Rok: 2005
Has thanked: 42 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: 3.5 najpierw cięższe opalanie a teraz brak reakcji

#8 Postautor: marcinur » czwartek, 21 listopada 2019, 11:33

Moim zdaniem naprawiony oryginał będzie lepszy niż nowy zamiennik. Oczywiście pod warunkiem, że padło coś z "osprzętu" typu regulator, szczotki itp.

Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: 3.5 najpierw cięższe opalanie a teraz brak reakcji

#9 Postautor: Sajmon27 » czwartek, 21 listopada 2019, 11:39

Kupowałem do swojego zamiennik AS. Zresztą nie miałem wyboru bo innego nie znalazłem. Sprawuje się poprawnie. Jedyne co, to miał na cewce wtyczkę z drugiej strony w porównaniu z oryginałem i uniemożliwiało to montaż. Trzeba było przekręcić cewkę o 120 stopni i przedłużyć przewód zasilający z aku.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

Awatar użytkownika
Piotrus.182
moja ranga
moja ranga
Posty: 114
Wiek: 37
Rejestracja: wtorek, 4 października 2016, 09:45
Skąd jesteś: Wieliczka
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 176000
Has thanked: 8 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: 3.5 najpierw cięższe opalanie a teraz brak reakcji

#10 Postautor: Piotrus.182 » czwartek, 21 listopada 2019, 17:18

Sajmon, taki sam, jak ja chce kupić, ten co dalem w linku? W sensie chodzi mi o to, że nie za bardzo chce sztukować z przekręcaniem cewek żeby nie przedobrzyć.. Niedaleko mnie typ ma do sprzedania używany, ale to chyba raczej średnia opcja zamieniać zepsuty na niespodziankę.
No pain - No gain

Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: 3.5 najpierw cięższe opalanie a teraz brak reakcji

#11 Postautor: Sajmon27 » czwartek, 21 listopada 2019, 18:33

Czy taki sam nie wiem. Ja mam 3.3. Chodziło mi o markę AS.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: 3.5 najpierw cięższe opalanie a teraz brak reakcji

#12 Postautor: Marek » czwartek, 21 listopada 2019, 19:42

Uważam że lepszy zregenerowany oryginał niż nowy "chińczyk".

Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: 3.5 najpierw cięższe opalanie a teraz brak reakcji

#13 Postautor: Sajmon27 » czwartek, 21 listopada 2019, 20:05

Marek pisze:Uważam że lepszy zregenerowany oryginał niż nowy "chińczyk".

Możliwe, że masz rację. Ja kupiłem nowy, bo nie miałem czasu i możliwości blokowania podnośnika w warsztacie. Stary idzie do regeneracji albo na zapas albo na handel.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

Awatar użytkownika
Piotrus.182
moja ranga
moja ranga
Posty: 114
Wiek: 37
Rejestracja: wtorek, 4 października 2016, 09:45
Skąd jesteś: Wieliczka
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 176000
Has thanked: 8 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: 3.5 najpierw cięższe opalanie a teraz brak reakcji

#14 Postautor: Piotrus.182 » środa, 27 listopada 2019, 22:06

Problem rozwiązany, rozrusznik padł,ale na tyle efektownie, że nie było co reanimować..w sensie rozerwała się obudowa i bebechy wypadły na wierzch :) .. Tak, czy inaczej, omawiane objawy = awaria rozrusznika, po wymianie śmiga, jak marzenie :)
No pain - No gain


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości