Dym spod korka oleju. 3,5 V6

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6

#16 Postautor: alien125 » czwartek, 2 stycznia 2020, 16:26

Też się obawiam, że jest to kompilacja kilku dolegliwości. Z zaobserwowanych dziwności. Po zrobieniu trasy 600km ciurkiem i nocnym postoju na mrozie nie stukał prawie wcale.
Kompa nie mam aż tak dobrego żeby czujniki posprawdzać. Lambdy pracują, choć jest spora różnica w korektach dawki paliwa. Na jednej głowicy -12% na drugiej +6. W marę rozgrzewania silnika korekty zbliżają się do siebie.
Muszę uzbroić się w lepszego diaga i manometr i będę sprawdzał dalej.
Elektrozawór podciśnienia też hałasuje, ale to bardziej cykanie, a to jest typowe pukanie. Coś jak panewka. Nie wiem jak to opisać. Takie przytłumione, niedźwięczne. Jakby małym młotkiem pukać w kolektor dolotowy :hmm:
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Szelma
To ja
To ja
Posty: 332
Wiek: 41
Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Inny Samochód: Ford Mondeo
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6

#17 Postautor: Szelma » czwartek, 2 stycznia 2020, 17:03

Jak sam piszesz instalacje LPG masz w kiepskim stanie. Ciężko będzie Ci dojść końca co jest nie tak. Najlepiej było by "odciąć " instalacje od silnika, również od strony elektrycznej. Niesprawne LPG czasem rowniez wpływa na pracę na PB. Ma wpływ na wtryski benzyny, do sterownika gazu gdzieś jest wpiety sygnal obrotów silnika,może być też sonda itd. Zrobić porządek z silnikiem na benzynie, dopiero później udać się do naprawdę dobrego serwisu gazu. Na początek komresja nawet na zimnym.
Tak mi jeszcze przyszło do głowy - w czasie pracy silnika kiedy występuje zjawisko tego dymienia i stukania spróbuj po kolei "powylaczac po jednym cylindrze. Np.przez odcięcie wtyczki od elektrozaworu LPG czy wtrysku benzyny czy rozpiecia świecy, nie wiem jak wygodniej.

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6

#18 Postautor: alien125 » czwartek, 2 stycznia 2020, 17:23

Znaczy wiesz... ja wiem, co zrobić trzeba. Jestem zupełnie tego świadomy. Trzeba rozebrać silnik. Wymienić zawory, pierścienie i panewki. Zregenerować lub wymienić pompę oleju. Zadbać o porządne uszczelnienie. Po docierać nowe części i dopiero potem posprawdzać czujniki. Dobrze by było przy okazji zakuć silnik, wstawić ostrzejsze wałki rozrządu i dopieścić mapę paliwową. Następnie od nowa zagazować potwora. Niestety chwilowo na taką zabawę nie mam funduszy. Choć tego nie lubię, muszę zastosować leczenie objawowe. To wypadanie zapłonów nie martwi mnie tak jak stukanie. Jak jadę spokojnie, to pali dobrze. Stuka niestety po każdym dłuższym postoju. :(
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Sorento126
moja ranga
moja ranga
Posty: 100
Wiek: 39
Rejestracja: środa, 22 maja 2019, 06:50
Skąd jesteś: Södertälje Szwecja
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Twoje poprzednie Sorento: 3.5v6 2005 srebrne bylo fajne
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6

#19 Postautor: Sorento126 » czwartek, 2 stycznia 2020, 20:43

A może tylko któryś popychacz swiruje. Zagrzej silnik i przytrzymaj go na postoju tak ze 2.5- 3 tysiace obrotów może uszkodzona. Moja miała 90000 przebiegu. I też czasami jak było zimno to stukał. Ale po takim zabiegu cichło na miesiac lub dwa. No i dobry olej musiał być.

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6

#20 Postautor: alien125 » czwartek, 2 stycznia 2020, 22:00

Jak długo tak trzymałeś? W sumie to jechałem spory kawałek autostradą na tempomacie. Odrobinę poniżej 140km/h co dawało niecałe 3 tyś obrotów. Powinien się przepłukać, no i po tej trasie znacznie lepiej odpalił zimny. Zobaczymy, czy przy krótkich odcinkach dolegliwość nie wróci.
Zdaje mi się, że ostatnio trafiłem na jakiś trefny olej. Niby od tego samego sprzedawcy co wcześniej, ale strasznie dużo szlamu pod korkiem się zbierało. Zmieniłem na total zakupiony w intercarsie. Może gdzieś magistrala olejowa się przytkała. Może się przepłucze. Nie wiem już sam.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Sorento126
moja ranga
moja ranga
Posty: 100
Wiek: 39
Rejestracja: środa, 22 maja 2019, 06:50
Skąd jesteś: Södertälje Szwecja
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Twoje poprzednie Sorento: 3.5v6 2005 srebrne bylo fajne
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6

#21 Postautor: Sorento126 » czwartek, 2 stycznia 2020, 23:30

A ze 3 min na parkingu. Trzymaj rowno i to powinno wystarczyć. Szlam to wilgoć w oleju. A płynu ci nie ubywa?

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6

#22 Postautor: alien125 » piątek, 3 stycznia 2020, 17:20

Ubywa, a jak. Nie dużo i znajduje go na rancie zbiornika. Gdy poziom spadnie do minimum, to przestaje ubywać. Po spuszczeniu oleju nie było oczek. W płynie oleju też nie znalazłem. To raczej wina korka niż UPG.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

michałer
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 33
Rejestracja: niedziela, 19 marca 2017, 06:46
Skąd jesteś: lubelskie
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: zielony oliwka
Inny Samochód: passeratti
Kontaktowanie:

Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6

#23 Postautor: michałer » poniedziałek, 13 stycznia 2020, 15:30

To pod korkiem to para wodna z LPG. A stukanie jeżeli zmienia się wraz ze zmianą obrotów to hydropopychacz zapewne.
Jak masz instalacje z 08 roku i pewnie ze 100 tyś. na niej to już postępują pewne degradacje w głowicy.
Zawory pewnie już lekko podpalone. Ja tak miałem z 12 zaworów na wydechu połowa nie nadawała się do szlifowania,
tak były wypalone, stąd też powstaje wypadanie zapłonu. Można to sprawdzić bez zdejmowania głowicy, dmuchając
sprężone powietrze do cylindra.

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6

#24 Postautor: alien125 » poniedziałek, 13 stycznia 2020, 16:41

Nie pisałem, bo nie chciałem zapeszać. Po ostatnim wypadzie w góry czołgu wyraźnie się poprawiło pod względem stukania, jak i zadymiania. Nie jest idealnie, ale w porównaniu do wcześniejszych dolegliwości jest super. Wypadanie zapłonów jest jak było. Nie doskwiera mi za bardzo, bo sporadycznie kręcę powyżej 4tyś obrotów. Mam nadzieję, że chodziarz do wiosny wytrzyma. Nie lubię, jak mi ręce do kluczy przymarzają.
Z tym LPG to zdaję sobie sprawę, że zawory są do wymiany. Dylemat mam, czy inwestować w ten silnik, czy wymieniać auto na nowsze... Łatwiej wymienić. Jednak nowsze nie koniecznie będzie lepsze, a tu po uczciwym remoncie będę wiedział co mam... :idn:
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

michałer
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 33
Rejestracja: niedziela, 19 marca 2017, 06:46
Skąd jesteś: lubelskie
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: zielony oliwka
Inny Samochód: passeratti
Kontaktowanie:

Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6

#25 Postautor: michałer » wtorek, 14 stycznia 2020, 09:19

Co jak co ale jazda w trasie pomaga. Silnik długo pracuje jest dobrze rozgrzany nagary się rozpuszczają i pewnie odmulił Ci się hydropopychacz. A co tyczy się kupna nowego samochodu to bym polemizował. Po tym co ja przeszedłem z moim samochodem moja wyobraźnia na temat tego co może się popsuć sprawia że nie widzę dobrych samochodów. Może jak bym szukał coś pospolitego to prędzej bym coś znalazł ale po v6 ciężko przesiąść sie na coś mniejszego. Jezeli chodzi o remont to tez robilem ,uczciwy, sam dla siebie ale jedna pierdoła sprawiła że silnik poszedł na żyletki... Przybieram się do napisania tu na forum kilku moich przemyśleń co do eksploatacji i napraw w sorento ale to w przyszłości.
Mimo to bardzo lubię ten samochód, ten gang silnika i jak automat zmienia biegi tak przy 2,2tyś.obr.min...
Normalnie powinni to przypisywać na receptę :)

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5062
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 217 times
Kontaktowanie:

Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6

#26 Postautor: Andrzej » wtorek, 14 stycznia 2020, 09:35

Co do ostatniego zdania to nie tylko V6 tak ma :kwink:
Ja mam uśmiech od ucha do ucha za każdym razem gdy wsiadam do Sorento a na każdą jazdę cieszę się jak dziecko :)
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6

#27 Postautor: alien125 » wtorek, 14 stycznia 2020, 20:40

Kurcze no, też lubię tego drania. Gdyby nie to już dawno poszedłby pod młotek. Bardziej się zastanawiam nad wymianą na polifta z 3.3, ale też nie będę miał gwarancji, że nie będzie wymagał remontu. Może wymiana samego silnika... :hmm: Pewnie ostatecznie i tak zostanę przy tym co mam.
michałer, czekam na twoje przemyślenia. Tymczasem napisz, chociaż co było powodem zarzucenia remontu.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6

#28 Postautor: diodalodz » wtorek, 14 stycznia 2020, 21:18

polift to klątwa . Poznałem w krótkim czasie kilka ofiar silników Lambda w opirusie i sorento. Teraz czekam na ofiary ze stingera.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6

#29 Postautor: Marek » wtorek, 14 stycznia 2020, 23:27

Opinie zawsze się mogą przydać . Możesz coś szerzej powiedzieć na ten temat ?

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6

#30 Postautor: diodalodz » środa, 15 stycznia 2020, 00:48

awarie panewek + rozrząd za 3500 zł i całkowity brak części po za ASO w PL. Do tego tragiczna dostępność części używanych.


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości