Dym spod korka oleju. 3,5 V6
Moderator: Moderator
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Dym spod korka oleju. 3,5 V6
Witam. Żebyście się za bardzo nie zafiksowali świętami, mam nowy temat.
Zauważyłem ostatnio, że jak odpalę zimny silnik i odkręcę wlew oleju, to wali dymem(parą?) jak z parowozu. No może przesadzam, ale dmucha dosyć intensywnie. W miarę rozgrzewania silnika zjawisko ustępuje. Można by pomyśleć, to zatkana odma. Tylko co? Jak się rozgrzewa, to się odtyka? Mam jeszcze innego potencjalnego podejrzanego. Ten zaworek odmy w lewej pokrywie. Czy to możliwe, żeby się zacinał? Co więcej, zauważyłem, że pod korkiem oleju skrapla się jakby...woda?
Znalazłem też powiązanie tej przypadłości z moją dyżurną zagwozdką. Dymienie ma ścisły związek ze stukaniem, jakie słyszę na wolnych obrotach. Stukanie jest dokładnie w takt wyrzutu dymu oraz ustępuje wraz z ustąpieniem dymienia. Czy to możliwe, że ów zaworek stuka i doprowadza mnie do szewskiej pasji?
Teraz trochę teorii drutowania. Czy mogę tymczasowo zrobić bajpas odmy? Chodzi mi po głowie przewiercenie korka oleju i dołożenie dodatkowego wężyka odprowadzającego ciśnienie spod pokrywy do dolotu. Mam tylko obawy, czy nie za bardzo będzie tam chlapało olejem, przez co zostanie wpompowany do układu dolotowego. Oczywiście temat doprowadzę do porządku. Niestety obecnie czasu na wywalenie kolektora dolotowego brak, a bez tego nie dostanę się do odmy.
Zauważyłem ostatnio, że jak odpalę zimny silnik i odkręcę wlew oleju, to wali dymem(parą?) jak z parowozu. No może przesadzam, ale dmucha dosyć intensywnie. W miarę rozgrzewania silnika zjawisko ustępuje. Można by pomyśleć, to zatkana odma. Tylko co? Jak się rozgrzewa, to się odtyka? Mam jeszcze innego potencjalnego podejrzanego. Ten zaworek odmy w lewej pokrywie. Czy to możliwe, żeby się zacinał? Co więcej, zauważyłem, że pod korkiem oleju skrapla się jakby...woda?
Znalazłem też powiązanie tej przypadłości z moją dyżurną zagwozdką. Dymienie ma ścisły związek ze stukaniem, jakie słyszę na wolnych obrotach. Stukanie jest dokładnie w takt wyrzutu dymu oraz ustępuje wraz z ustąpieniem dymienia. Czy to możliwe, że ów zaworek stuka i doprowadza mnie do szewskiej pasji?
Teraz trochę teorii drutowania. Czy mogę tymczasowo zrobić bajpas odmy? Chodzi mi po głowie przewiercenie korka oleju i dołożenie dodatkowego wężyka odprowadzającego ciśnienie spod pokrywy do dolotu. Mam tylko obawy, czy nie za bardzo będzie tam chlapało olejem, przez co zostanie wpompowany do układu dolotowego. Oczywiście temat doprowadzę do porządku. Niestety obecnie czasu na wywalenie kolektora dolotowego brak, a bez tego nie dostanę się do odmy.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- To ja
- Posty: 354
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 22 grudnia 2019, 20:44
- Skąd jesteś: Policzna
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 295000
- Inny Samochód: volvo xc70 2.5t t5
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6
Skoro to jest dym jest to jednoznaczne szczelność tłok cylinder pierścień...ile oleju pije silniczek?
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6
Ciężko wyczuć ile pije. Trochę wypluwa przez uszczelniacz na wale i ciągle gdzieś puszcza uszczelka na prawej pokrywie zaworów. Dolewam tak z lit na rok. Ok 15 tyś km. Jednak, tak jak napisałem, trudno oszacować ile z tego spala. Dziś popełniłem pewne prace przy silniku i nic z moich przypuszczań nie potwierdziło się. Odmuly są drożne, zaworek sprawny. Pukanie i dymienie nie ustało po wymianie filtra oleju wraz z olejem. Sprawdziłem też, że nie są to wtryski gazu, świece ani panewki. Niestety nie miałem czym zmieżyć ciśnienia na garach. Zaobserwowałem jednak, że dymi intensywniej po załączeniu się gazu i leci też dym po wyjęciu bagnetu.
Wskazywało by to na pierścienie. Tylko co puka?
Wskazywało by to na pierścienie. Tylko co puka?
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- moja ranga
- Posty: 100
- Wiek: 39
- Rejestracja: środa, 22 maja 2019, 06:50
- Skąd jesteś: Södertälje Szwecja
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Twoje poprzednie Sorento: 3.5v6 2005 srebrne bylo fajne
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6
Taka teoria. Odkręciła sie klapa w kolektorze ssącym i śruba wpadła na tłoka. Po czym zniszczyła gładź cylindra.
Gdzie mniej więcej stuka można wybadać stetoskopem za parę zł. Albo dłuższym prętem , przykładając do zagiętego ucha.
Gdzie mniej więcej stuka można wybadać stetoskopem za parę zł. Albo dłuższym prętem , przykładając do zagiętego ucha.
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6
Nie. Klapki są całe i zdrowe. Wszystkie śruby na miejscu. Prętem próbowałem osłuchać, ale zanim znalazłem, stukać przestało. Jak jestem nad silnikiem, zdaje się stukać u góry po lewej. Jak jestem pod silnikiem, zdaje się słychać w okolicach koła zamachowego. Gdzie bym przyłożył pręt, tylko szum. Duchy czy coś. Jak odkręcę korek oleju i się wsłucham, to da się wyodrębnić, jakby ktoś nierytmicznie w bęben uderzał. Słychać to niezależnie od stukania. Pewnie już popadam w paranoję. Olej wczoraj wymieniłem. Nie widać opiłków ani wody. Specjalnie brudny też nie był. Filtr jeszcze muszę rozpruć, ale pewnie tam nic nie znajdę. Się tak zastanawiam. Czy może się zawór przycinać niedomknięty? To by mogło stukać, powodować przedmuch, wypadanie zapłonów, nierówną pracę na wolnych obrotach i rozjechane korekty krótkoterminowe na zimnym silniku.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6
Tak, to dobra myśl. Niestety nie zdążyłem przyrządu przysposobić. Tak się też zastanawiam, jak to zrobić. Czy można bezkarnie zakręcić rozrusznikiem z rozłączonymi tymi wszystkimi kablami i wężami? Czy trzeba to pospinać? Niedługo będę ściągał kolektor z zamkniętymi oczami.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6
czyli jak to zrobić? Zanim dostanę się do świec, silnik dawno ostygnie. Nie wyobrażam też sobie jak spuścić gorący płyn z chłodnicy. Poza tym dolegliwości występują tylko, gdy silnik jest zimny. Po rozgrzaniu tylko wypadające zapłony zostają
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- To ja
- Posty: 354
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 22 grudnia 2019, 20:44
- Skąd jesteś: Policzna
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 295000
- Inny Samochód: volvo xc70 2.5t t5
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6
Więc zmierz ciśnienie jak będzie już chłodny będzie już jakiś zarys sytuacji. Zwróć uwagę na wygląd poszczególnych świec, kolor i czy są mokre.Nie pracuje na któryś cylinder czy tylko przerywa? Na gazie czy na benzynie?
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6
Świece wyglądają wręcz książkowo. Pięknie wypalone elektrody na kolor brązowy. Wszystkie tak samo. Co do wypadania zapłonów, nie licząc nierównej pracy na wolnych obrotach, wygląda to tak. Jadę 80km/h na piątym biegu. Wciskam gaz do oporu. Skrzynia redukuje o 2 przełożenia. Po przekroczeniu 5tyś obrotów zapala się check engine i silnik traci moc. Puszczam gaz. Obroty spadają. Przeważnie kontrolka gaśnie. Po odczytaniu błędów mam zawsze wypadanie zapłonów na 2 garach + losowe wypadanie zapłonów. Zawsze zgłasza problem na 2 cylindrach. Nie zawsze na tych samych. Nieraz 2 i 4 nieraz 3 i 6 lub 3 i 5. Nigdy na 1. Nie jestem pewien czy sprawdzałem to kiedyś na PB jutro sprawdzę.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- To ja
- Posty: 332
- Wiek: 41
- Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
- Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6
Chwila,chwila... masz instalacje LPG tak? Problemy występują w czasie jej pracy tak? To nieśmiało zapytam czy problem występuje jak jeździsz na samym PB ? Cóż to za instalacja? moze wrzuc zdjecie jak zrobiona? Czy wezyki od wtryskow są wszystkie równej długości ? Po tym co piszesz chodzi mi po głowie problem z tą instalacja , filtry,parownik, zła praca wtryskiwaczy, niewłaściwa kalibracja,wreszcie praca cylindra jednocześnie na PB i LPG.
Pojezdzij na samej benzynie. Ale zrób to tak,że zakrec zawór przy butli,nie tylko sam przełącznik. Co do sprężania - zmierz na zimnym, może wyjdzie na którymś garze słaba kompresja, przycina się zawór, po zagrzaniu motora pracuje lepiej. Choć ze względu na te błędy różnych cylindrów wydaje mi się że problem jest w podawaniu paliwa bądź pracy któregoś z czujników. Rozumie że napięcie aku w czasie pracy ok.
Pojezdzij na samej benzynie. Ale zrób to tak,że zakrec zawór przy butli,nie tylko sam przełącznik. Co do sprężania - zmierz na zimnym, może wyjdzie na którymś garze słaba kompresja, przycina się zawór, po zagrzaniu motora pracuje lepiej. Choć ze względu na te błędy różnych cylindrów wydaje mi się że problem jest w podawaniu paliwa bądź pracy któregoś z czujników. Rozumie że napięcie aku w czasie pracy ok.
-
- To ja
- Posty: 354
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 22 grudnia 2019, 20:44
- Skąd jesteś: Policzna
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 295000
- Inny Samochód: volvo xc70 2.5t t5
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6
Sprawdź na benzynie jak pisał kolega szelma najprawdopodobniej problem leży w LPG, jakie to wtryski i ile mają przebiegu? Kiedy ostatnio instalacja była strojona?
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6
Test zrobiłem. Przełączyłem na benzynę(przełącznikiem, nie zaworem). Błąd wyskoczył dokładnie tak samo, jak na LPG. Instalacja BRC. Stara. Zakładana w 2008. Wygląda bardzo źle. Założona niedbale, wręcz niepoprawnie, ale działała. Kalibracja wraz z wymianą filtrów robiona pół roku temu. Nic to nie zmieniło względem stukania, czy wypadania zapłonów.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- moja ranga
- Posty: 100
- Wiek: 39
- Rejestracja: środa, 22 maja 2019, 06:50
- Skąd jesteś: Södertälje Szwecja
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Twoje poprzednie Sorento: 3.5v6 2005 srebrne bylo fajne
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Dym spod korka oleju. 3,5 V6
Nie wiem jak to stuka. Ale mi kiedyś stókał elektrozawór podciśnienia umiejscowiony nad pompa klimy koło pokrywy zaworów. Równe stókanie i dość głośne. Może stukanie w wypadaniem zapłonów nie ma nic wspólnego. Rozrząd??? Czujnik wałka rozrządu??
Jak masz kompa to zobacz co czujniki pokazują. Nastawy wtrysków? Sondy? Potenciometr przepustnicy? Też sie powymądrzam
Jak masz kompa to zobacz co czujniki pokazują. Nastawy wtrysków? Sondy? Potenciometr przepustnicy? Też sie powymądrzam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości