Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 505
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#31 Postautor: Panicz » sobota, 21 marca 2020, 06:09

Najlepiej wywalić to ścierwo jakim są klapy i pozbyć się problemu. Amen.

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#32 Postautor: alien125 » sobota, 21 marca 2020, 12:27

Czyli jednak wymiana klapek na "poprawione" ma większy sens niż regeneracja.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Ciise
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 43
Wiek: 32
Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
Skąd jesteś: Lublin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 250000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#33 Postautor: Ciise » sobota, 21 marca 2020, 14:32

Niestety na to wychodzi.
Jeżeli wyrzuca się klapki i zaślepia się otwory to tylko te 2 zewnętrzne czy pomiędzy poszczególnymi otworamj kolektora też trzeba zaslepic?

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 505
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#34 Postautor: Panicz » sobota, 21 marca 2020, 16:11

Ja zrobiłem na szybkości, zaślepiłem tylko ten zewnętrzny. Zaślepiasz jeszcze podciśnienie. Różnicy w jeździe nie zauważyłem. Nawet jakby z 10 koni ubyło to święty spokój dla mnie jest ważniejszy. Poprawiony kolektor to ok 800zl, wole te pieniądze dorzucić do dobrych opon.

Ciise
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 43
Wiek: 32
Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
Skąd jesteś: Lublin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 250000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#35 Postautor: Ciise » niedziela, 22 marca 2020, 09:50

Co do kolektora będę się jeszcze zastanawiał czy zaślepiac czy naprawiać go po swojemu. Narazie muszę wyjąć silnik bo sklepany mam ostatni tłok (ten najbliżej ściany grodziowej) a w którymś poście widziałem kiedyś że tych 2 nie da się wyjąć bez wyjęcia silnika.

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#36 Postautor: hawerek » niedziela, 22 marca 2020, 10:35

Da się. Przerabiane było to na moim aucie u kolegi Orła. Tylko trzeba przedni most wyjąć bo przeszkadza od dołu. Na pewno szybciej jak wyjecie silnika. U mnie wymieniany był 5 tłok.
2015-01-28-09.45.26.jpg
2015-01-28-09.45.26.jpg (73.2 KiB) Przejrzano 1712 razy
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Ciise
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 43
Wiek: 32
Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
Skąd jesteś: Lublin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 250000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#37 Postautor: Ciise » niedziela, 22 marca 2020, 14:12

Właśnie waham się teraz co zrobić. Mam zdjęta jedną głowicę, ma zaklepaną powierzchnię więc będę ją musiał oddać do planowania. I teraz zastanawiam się czy zrzucać 2 i odrazu planować 2, czy tej 2 w ogóle nie ruszać (słyszałem że w silnikach V jak się planuje jedną to 2 też trzeba) no i właśnie ten ostatni tłok, niestety nie mam kanału ani podnośnika, więc nie wiem co łatwiej mi będzie zrobić. Taki dźwig do wyciągania silników mam.


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości