Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Ciise
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 43
Wiek: 32
Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
Skąd jesteś: Lublin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 250000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#1 Postautor: Ciise » środa, 22 stycznia 2020, 19:22

Witam wszystkich.
Potrzebuję jakiejś wskazówki co się mogło stać z silnikiem 3.5L Pb+LPG. Robiony remont po obróceniu panewki 40000 km wcześniej + regenerowany kolektor żeby się klapki nie poodkręcały.
Opis problemu:
Podczas jazdy nagle zaczęły dobiegać stuki spod maski. Kawałek jeszcze przejechałem i zjazd na parking. Trochę jakby miał mniej mocy podczas jazdy.
Opiłków w oleju brak, silnik osłuchany stetoskopem, wyszło że stuka w głowicy - werdykt padł na hydrauliczne regulatory luzu - wcześniej już je było na zimnym słuchać nawet ponad minutę. Dla pewności zostały jeszcze sprawdzone panewki + czy nie leży nic w żadnym cylindrze. Panewki dobre, w cylindrach czysto. Przyszły nowe regulatory, podczas wymiany okazało się że 5 sztuk na jednej głowicy na zaworach wydechowych w ogóle nie jest nabite olejem. Wymiana na nowe, wszystko poskładane iiiii stuka dalej tak jak stukało.

Czy ma ktoś jakiś pomysł co może być powodem takiego stanu rzeczy?
Na razie nie będę zdradzał tego jaką przyczynę obstawia mechanik, jestem Ciekaw czy ktoś coś podobnego zaproponuje.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#2 Postautor: alien125 » środa, 22 stycznia 2020, 20:30

Słabe ciśnienie oleju na górze. Pompa była wymieniana przy remoncie? Stukać może wiele rzeczy. Zaworek na odmie, wtryski gazu, a nawet świece zapłonowe. Jednak jeśli nie pompują się hydrauliki, to pewnie zawory słychać.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Ciise
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 43
Wiek: 32
Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
Skąd jesteś: Lublin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 250000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#3 Postautor: Ciise » środa, 22 stycznia 2020, 21:02

Tak, pompa była wymieniana.

A stuka tak:
https://youtu.be/LJo4UwtXZ1E

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#4 Postautor: alien125 » czwartek, 23 stycznia 2020, 12:27

Powiem Ci, że mi podobnie stukało, ale tylko na zimnym i na wolnych obrotach. Nawet po odpaleniu zaczynało stukać dopiero jak spadły obroty. Zmieniłem olej, zrobiłem trasę 2 x 600km i już ponad 2 tygodnie tego nie słyszałem.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Ciise
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 43
Wiek: 32
Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
Skąd jesteś: Lublin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 250000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#5 Postautor: Ciise » czwartek, 23 stycznia 2020, 12:48

No u mnie niestety i na zimnym i na ciepłym, więc trasa nie wchodzi w grę

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#6 Postautor: Marek » czwartek, 23 stycznia 2020, 13:11

Jak mechanik miał możliwość dokładnego osłuchania silnika, to nie wymagaj, żebyśmy oceniali na podstawie nagrania . Już przy rozruchu słychać blaszany dźwięk, sprawdzałeś jak słychać to na dole silnika?

Ciise
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 43
Wiek: 32
Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
Skąd jesteś: Lublin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 250000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#7 Postautor: Ciise » czwartek, 23 stycznia 2020, 15:31

Na dole cicho. Nie słychać nic niepokojącego.

tabast
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 460
Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 12 times
Been thanked: 14 times

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#8 Postautor: tabast » czwartek, 23 stycznia 2020, 18:06

Ja na swoim telefonie słyszę jakby kompresja uchodziła na jednej ze świec. Pozdrawiam.

Ciise
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 43
Wiek: 32
Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
Skąd jesteś: Lublin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 250000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#9 Postautor: Ciise » sobota, 25 stycznia 2020, 08:12

Świece podczas wymiany regulatorów też były wymienione. Mechanik postawił diagnozę że najprawdopodobniej nie dochodzi olej do jednej głowicy, dlatego hydropopychacze były puste i że najprawdopodobniej zatkany jest jakiś kanał olejowy

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#10 Postautor: alien125 » sobota, 25 stycznia 2020, 13:42

Czyli płukanie silnika trzeba zastosować.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#11 Postautor: diodalodz » sobota, 25 stycznia 2020, 13:53

myślę że nie płukankę, a rozebrać głowicę i zaślepić kanały olejowe z magistrali wałków i podać ciśnienie powietrza by zobaczyć czy jest przepływ. Problemem może być np niewłaściwa uszczelka głowicy , która zamyka lub zwęża kanał olejowy. Doświadczony mechanik nie poskłada silnika nie upewniając się czy są drożne kanały i czy uszczelka jest właściwie dobrana. To właśnie dlatego remont silnika kosztuje u dobrego fachowca, bo on potrzebuje czasu ...
inna metoda to zrzucić pasek rozrządu, odkręcić wałki wykręcić świece i sprwdzić czy do głowic dociera olej podczas kręcenia rozrusznikiem

Ciise
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 43
Wiek: 32
Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
Skąd jesteś: Lublin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 250000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#12 Postautor: Ciise » sobota, 25 stycznia 2020, 14:17

Głowica nie była zrzucana. Stukot pojawił się podczas jazdy

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#13 Postautor: diodalodz » sobota, 25 stycznia 2020, 20:17

to jak był zrobiony remont ? Bez zdejmowania głowic ?
Jak wyjąć tłoki, jak pomierzyć otwory w korbowodzie, jak sprawdzić tulejki w główka?

Ciise
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 43
Wiek: 32
Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
Skąd jesteś: Lublin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 250000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#14 Postautor: Ciise » sobota, 25 stycznia 2020, 21:05

Remont dołu był robiony 3 lata temu. Teraz zaczęło stukać na górze i zostały wymienione hydropopychacze bo na to była postawiona diagnoza. Przy wymianie 5 było pustych i stąd diagnoza że nie dostają oleju.

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#15 Postautor: kaini » sobota, 25 stycznia 2020, 22:20

Przez te 3 lata co ile zmiana oleju?


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości