Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 43
- Wiek: 32
- Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
- Skąd jesteś: Lublin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 250000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.
Witam wszystkich.
Potrzebuję jakiejś wskazówki co się mogło stać z silnikiem 3.5L Pb+LPG. Robiony remont po obróceniu panewki 40000 km wcześniej + regenerowany kolektor żeby się klapki nie poodkręcały.
Opis problemu:
Podczas jazdy nagle zaczęły dobiegać stuki spod maski. Kawałek jeszcze przejechałem i zjazd na parking. Trochę jakby miał mniej mocy podczas jazdy.
Opiłków w oleju brak, silnik osłuchany stetoskopem, wyszło że stuka w głowicy - werdykt padł na hydrauliczne regulatory luzu - wcześniej już je było na zimnym słuchać nawet ponad minutę. Dla pewności zostały jeszcze sprawdzone panewki + czy nie leży nic w żadnym cylindrze. Panewki dobre, w cylindrach czysto. Przyszły nowe regulatory, podczas wymiany okazało się że 5 sztuk na jednej głowicy na zaworach wydechowych w ogóle nie jest nabite olejem. Wymiana na nowe, wszystko poskładane iiiii stuka dalej tak jak stukało.
Czy ma ktoś jakiś pomysł co może być powodem takiego stanu rzeczy?
Na razie nie będę zdradzał tego jaką przyczynę obstawia mechanik, jestem Ciekaw czy ktoś coś podobnego zaproponuje.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Potrzebuję jakiejś wskazówki co się mogło stać z silnikiem 3.5L Pb+LPG. Robiony remont po obróceniu panewki 40000 km wcześniej + regenerowany kolektor żeby się klapki nie poodkręcały.
Opis problemu:
Podczas jazdy nagle zaczęły dobiegać stuki spod maski. Kawałek jeszcze przejechałem i zjazd na parking. Trochę jakby miał mniej mocy podczas jazdy.
Opiłków w oleju brak, silnik osłuchany stetoskopem, wyszło że stuka w głowicy - werdykt padł na hydrauliczne regulatory luzu - wcześniej już je było na zimnym słuchać nawet ponad minutę. Dla pewności zostały jeszcze sprawdzone panewki + czy nie leży nic w żadnym cylindrze. Panewki dobre, w cylindrach czysto. Przyszły nowe regulatory, podczas wymiany okazało się że 5 sztuk na jednej głowicy na zaworach wydechowych w ogóle nie jest nabite olejem. Wymiana na nowe, wszystko poskładane iiiii stuka dalej tak jak stukało.
Czy ma ktoś jakiś pomysł co może być powodem takiego stanu rzeczy?
Na razie nie będę zdradzał tego jaką przyczynę obstawia mechanik, jestem Ciekaw czy ktoś coś podobnego zaproponuje.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.
Słabe ciśnienie oleju na górze. Pompa była wymieniana przy remoncie? Stukać może wiele rzeczy. Zaworek na odmie, wtryski gazu, a nawet świece zapłonowe. Jednak jeśli nie pompują się hydrauliki, to pewnie zawory słychać.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- awansowałem na
- Posty: 43
- Wiek: 32
- Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
- Skąd jesteś: Lublin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 250000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.
Powiem Ci, że mi podobnie stukało, ale tylko na zimnym i na wolnych obrotach. Nawet po odpaleniu zaczynało stukać dopiero jak spadły obroty. Zmieniłem olej, zrobiłem trasę 2 x 600km i już ponad 2 tygodnie tego nie słyszałem.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- awansowałem na
- Posty: 43
- Wiek: 32
- Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
- Skąd jesteś: Lublin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 250000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.
No u mnie niestety i na zimnym i na ciepłym, więc trasa nie wchodzi w grę
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.
Jak mechanik miał możliwość dokładnego osłuchania silnika, to nie wymagaj, żebyśmy oceniali na podstawie nagrania . Już przy rozruchu słychać blaszany dźwięk, sprawdzałeś jak słychać to na dole silnika?
-
- awansowałem na
- Posty: 43
- Wiek: 32
- Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
- Skąd jesteś: Lublin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 250000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.
Na dole cicho. Nie słychać nic niepokojącego.
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.
Ja na swoim telefonie słyszę jakby kompresja uchodziła na jednej ze świec. Pozdrawiam.
-
- awansowałem na
- Posty: 43
- Wiek: 32
- Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
- Skąd jesteś: Lublin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 250000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.
Świece podczas wymiany regulatorów też były wymienione. Mechanik postawił diagnozę że najprawdopodobniej nie dochodzi olej do jednej głowicy, dlatego hydropopychacze były puste i że najprawdopodobniej zatkany jest jakiś kanał olejowy
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.
Czyli płukanie silnika trzeba zastosować.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- Jestem
- Posty: 1044
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.
myślę że nie płukankę, a rozebrać głowicę i zaślepić kanały olejowe z magistrali wałków i podać ciśnienie powietrza by zobaczyć czy jest przepływ. Problemem może być np niewłaściwa uszczelka głowicy , która zamyka lub zwęża kanał olejowy. Doświadczony mechanik nie poskłada silnika nie upewniając się czy są drożne kanały i czy uszczelka jest właściwie dobrana. To właśnie dlatego remont silnika kosztuje u dobrego fachowca, bo on potrzebuje czasu ...
inna metoda to zrzucić pasek rozrządu, odkręcić wałki wykręcić świece i sprwdzić czy do głowic dociera olej podczas kręcenia rozrusznikiem
inna metoda to zrzucić pasek rozrządu, odkręcić wałki wykręcić świece i sprwdzić czy do głowic dociera olej podczas kręcenia rozrusznikiem
-
- awansowałem na
- Posty: 43
- Wiek: 32
- Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
- Skąd jesteś: Lublin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 250000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.
Głowica nie była zrzucana. Stukot pojawił się podczas jazdy
-
- Jestem
- Posty: 1044
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.
to jak był zrobiony remont ? Bez zdejmowania głowic ?
Jak wyjąć tłoki, jak pomierzyć otwory w korbowodzie, jak sprawdzić tulejki w główka?
Jak wyjąć tłoki, jak pomierzyć otwory w korbowodzie, jak sprawdzić tulejki w główka?
-
- awansowałem na
- Posty: 43
- Wiek: 32
- Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
- Skąd jesteś: Lublin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 250000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.
Remont dołu był robiony 3 lata temu. Teraz zaczęło stukać na górze i zostały wymienione hydropopychacze bo na to była postawiona diagnoza. Przy wymianie 5 było pustych i stąd diagnoza że nie dostają oleju.
- kaini
- Off-Road
- Posty: 397
- Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
- Skąd jesteś: Jasło
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 186333
- Inny Samochód: TSI & CRDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości