Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Ciise
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 43
Wiek: 32
Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
Skąd jesteś: Lublin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 250000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#16 Postautor: Ciise » sobota, 25 stycznia 2020, 22:41

Co 8k

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#17 Postautor: alien125 » sobota, 25 stycznia 2020, 23:26

Jaki to był olej, że magistralę zatkało :hmm:
Mechanior sprawdzał ciśnienie oleju? Może to jednak pompa po 3 latach niedomaga.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Ciise
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 43
Wiek: 32
Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
Skąd jesteś: Lublin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 250000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#18 Postautor: Ciise » niedziela, 26 stycznia 2020, 07:17

Valvoline 10w40 ciśnienie mam zamiar zmierzyć tylko się nad tą płukanką zastanawiam czy nie zastosować wcześniej, później zalać nowy olej i wtedy zmierzyć

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#19 Postautor: kaini » niedziela, 26 stycznia 2020, 10:09

10w40? Czemu nie taki jak ma być ?

Ciise
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 43
Wiek: 32
Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
Skąd jesteś: Lublin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 250000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#20 Postautor: Ciise » niedziela, 26 stycznia 2020, 10:15

Po remoncie miałem powiedziane że właśnie 10W40 mam zalewać

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#21 Postautor: alien125 » niedziela, 26 stycznia 2020, 10:19

Mechanik znalazł suche hydrauliki i nawet nie zmierzył ciśnienia oleju tylko je wymienił. :think:
Może tak się robi, nie znam się w sumie.

BTW Na valwoline właśnie i u mnie zaczęło stukać. Przypadek? :idn:
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Ciise
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 43
Wiek: 32
Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
Skąd jesteś: Lublin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 250000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#22 Postautor: Ciise » niedziela, 26 stycznia 2020, 10:37

Diagnoza z hydraulikami była moja. Ja zawiozłem do niego samochód i kazałem mu wymienić. Podczas wymiany znalazł 5 suchych, poskładał i zadzwonił że nie pomogło. Pogałem z nim, na szybko była postawiona diagnoza że skoro tylko w jednej głowicy jest sucho a do 2 olej dolatuje to napewno nie pompa skoro w tej 2 olej jest. Stąd jego pomysł o zatkanym kanale a nie że jednak pompa. Wyjechaliśmy samochodem i nie bylo nic więcej robione, stąd ten post że może ktoś jakiś inny problem zasugeruje.

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#23 Postautor: alien125 » czwartek, 30 stycznia 2020, 12:18

I jak tam? Jakieś postępy?
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Ciise
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 43
Wiek: 32
Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
Skąd jesteś: Lublin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 250000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#24 Postautor: Ciise » niedziela, 2 lutego 2020, 16:54

Narazie stoi, nic nie było robione. Rozmawiałem z mechanikiem na temat płukanki, boi się że może nie być w ogóle przepływu kanałem i wtedy płukanka nic nie pomoże, a dodatkowo jak będzie te 20 minut pracował na sucho to jeszcze większych szkód może narobić.
Mam 2 samochód więc z naprawą mi się nie śpieszy. Powoli coś tam będzie rozbierane, żeby ten zatkany kanał spróbować znaleźć.

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#25 Postautor: Student_x » środa, 5 lutego 2020, 19:26

Olej jest OK i ile spełnia normy API u ACEA oczywiście jeszcze jedna sprawa jaki to Valboline 10W40 max life bardzo słabo wypada w testach ponieważ szybko ulega przepaleniu. W testach w skali 1-10 uzyskał tylko 4.5pkt. Tak że szybko ulega przepaleniu. Jak na max. Life to ocena całkiem do d....
Ja bym kolego zerknął na prowadnice zaworow. Niech mechanik wysłucha która strona i z tej strony zerknie do środka przez świece lusterkiem. Ja tak miałem w Omedze, że mi pękła prowadnica i opadła, latała Na zaworze.
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#26 Postautor: hunter » czwartek, 6 lutego 2020, 18:56

Student wrzuć linki do tych testów gdzie Valvoline zle wypada.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Ciise
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 43
Wiek: 32
Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
Skąd jesteś: Lublin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 250000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#27 Postautor: Ciise » niedziela, 9 lutego 2020, 13:14

Student_x dzięki za odpowiedź. Twoja teoria jest ciekawa, ale skąd puste hydrauliki?

Awatar użytkownika
YakuzzaPL
moje konto
moje konto
Posty: 222
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2018, 21:12
Skąd jesteś: Świnoujście
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2010
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: Audi A4 B6
Has thanked: 6 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#28 Postautor: YakuzzaPL » środa, 12 lutego 2020, 21:57

Mi się wydaje po tym dzwięku że auto nie pali na wszystkie gary.

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#29 Postautor: alien125 » środa, 12 lutego 2020, 23:30

Nie palenie na wszystkie gary nie powinno objawić się błędami wypadania zapłonów?
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Ciise
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 43
Wiek: 32
Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
Skąd jesteś: Lublin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 250000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Stuki w silniku. Nie panewka ani nie śrubka z klapek.

#30 Postautor: Ciise » sobota, 21 marca 2020, 00:06

I oto nadchodzi czas rozwiązania zagadki.
Okazuje się że tytuł tego posta jest w 50% błędny, ponieważ... To stuka właśnie śrubka która odkręciła się od klapki kolektora dolotowego. Byłem pewny że po naprawie kolektora poprzez wymianę oryginalnych tulejek na takie z teflonu śrubki nie mają prawa już się odkręcić, a tu jednak jest to możliwe i mi się przytrafiło. Tulejki wyrobione są tak że można je obracać na tej spłaszczonej ośce. Nie wiem jak "mechanik" który wymieniał mi hydrauliki mógł nie zauważyć brakującej klapki, jak w 5 otworach jest to w 6 tez powinna być, a tu dziura.

Tak więc wszystkim użytkownikom 3.5 V6 którzy mają kolektor po regeneracji polegającej na założeniu tulejek z teflonu radzę szybciutko ten kolektor odkręcić i sprawdzić czy śrubka przypadkiem się już na ostatnim zwoju nie trzyma.


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości