Wymiana rozrządu 3.3
Moderator: Moderator
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 231000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana rozrządu 3.3
Raczej nie jest to oryginał, gdzie w ofercie są są zdjęcia opakowań z numerami fabrycznymi Hyundai/Kia.
Jakieś OCPTY...
Przy rozrządzie trochę strach ryzykować parę stówek na poczet kilku tysi...
Jakieś OCPTY...
Przy rozrządzie trochę strach ryzykować parę stówek na poczet kilku tysi...
- Załączniki
-
- hjkiuyhawqZAS.png (368.52 KiB) Przejrzano 2314 razy
- darkik
- awansowałem na
- Posty: 70
- Wiek: 56
- Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2019, 10:10
- Skąd jesteś: Kluczbork
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 233000
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana rozrządu 3.3
To nie jest różnica paru stówek - wiem co mówię, ale w kwestii rozrządu to naprawdę strach ryzykować z chińczykami. Ja właśnie przerabiam temat i komplet rozrządu (oryginał), wszystkie łańcuchy wraz z kołami, ślizgami i napinaczami to koszt 2800 PLN. Do tego uszczelnienia, robocizna i jak by nie patrzeć parę tysi leci.
- kaini
- Off-Road
- Posty: 397
- Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
- Skąd jesteś: Jasło
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 186333
- Inny Samochód: TSI & CRDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana rozrządu 3.3
Pomysł zmontowania czegokolwiek powstał w połowie roboty, więc nie byłem przygotowany od początku i brak różnych fragmentów z naprawy, kamerzysty czy mikrofonu...
Ponadto nigdy wcześniej nie zaglądałem do silników.
https://www.youtube.com/watch?v=uiRmWvITAq8
Nie działa wystawianie filmu w post.
Ponadto nigdy wcześniej nie zaglądałem do silników.
https://www.youtube.com/watch?v=uiRmWvITAq8
Nie działa wystawianie filmu w post.
Ostatnio zmieniony czwartek, 6 sierpnia 2020, 15:41 przez kaini, łącznie zmieniany 1 raz.
- ice-przemek
- wiem wszystko
- Posty: 1741
- Wiek: 40
- Rejestracja: niedziela, 6 września 2015, 08:52
- Skąd jesteś: Konin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: RWD
- Rok: 2008
- Kolor: EB
- Przebieg (km.): 140
- Inny Samochód: brak
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana rozrządu 3.3
Wielki szacunek za video i podjęcie się wymiany rozrządu, bo nie każdy mechanik chce w Sorento go wymienić
-
- jestem
- Posty: 25
- Rejestracja: poniedziałek, 29 lipca 2019, 08:16
- Skąd jesteś: Kraków
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: VQ
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana rozrządu 3.3
Hej,
u mnie po wymianie rozrządu dalej mam terkotanie po odpaleniu przez 2 sekundy (oczywiście po dłuższym postoju)...
Kompletny rozrząd z sklep-kia - wymiana bez pompy oleju..
Miał ktoś z tym problem?
u mnie po wymianie rozrządu dalej mam terkotanie po odpaleniu przez 2 sekundy (oczywiście po dłuższym postoju)...
Kompletny rozrząd z sklep-kia - wymiana bez pompy oleju..
Miał ktoś z tym problem?
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana rozrządu 3.3
ja mam to samo.
Zmiana wariatorów, pompy, rozrządu nic nie zmienia.
Do tego dedykowany olej jeszcze bardziej pogarsza temat.
na 5W50 było ciszej.
Zmiana wariatorów, pompy, rozrządu nic nie zmienia.
Do tego dedykowany olej jeszcze bardziej pogarsza temat.
na 5W50 było ciszej.
-
- jestem
- Posty: 25
- Rejestracja: poniedziałek, 29 lipca 2019, 08:16
- Skąd jesteś: Kraków
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: VQ
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana rozrządu 3.3
https://youtu.be/wFOSPmhrP1M
U mnie tak terkocze. To byl krotszy postoj to i terkotanie krotkie. Normalnie tak dwa razy dluzej terkocze.
U mnie tak terkocze. To byl krotszy postoj to i terkotanie krotkie. Normalnie tak dwa razy dluzej terkocze.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11408
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
-
- jestem
- Posty: 25
- Rejestracja: poniedziałek, 29 lipca 2019, 08:16
- Skąd jesteś: Kraków
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: VQ
- Kontaktowanie:
- darkik
- awansowałem na
- Posty: 70
- Wiek: 56
- Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2019, 10:10
- Skąd jesteś: Kluczbork
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 233000
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana rozrządu 3.3
Witam Panowie. Wymieniłem całość rozrządu 3 lata temu i do tej pory przejechałem bezawaryjnie ok 40000 km. Nagle i bez żadnego ostrzeżenia zgasł silnik podczas jazdy. Diagnoza mechanika "pękł łańcuch rozrządu" (HEPU) i po zdjęciu pokrywy zaworów faktycznie łańcucha nie widać. Teraz moje pytanie, czy są szanse na to aby w takiej sytuacji nie spotkały się zawory z tłokami? Czy ten silnik jest kolizyjny czy (oby) bezkolizyjny. Dzięki z góry za odpowiedź. Pozdrawiam
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11408
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana rozrządu 3.3
Raczej bym na to nie liczył. Czeka Cię prawdopodobnie naprawa głowicy. Chyba że Kia poszła w ślady Peugeota.
- darkik
- awansowałem na
- Posty: 70
- Wiek: 56
- Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2019, 10:10
- Skąd jesteś: Kluczbork
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 233000
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana rozrządu 3.3
Dzięki za odpowiedź no i niestety, stało się jasne. Właśnie otrzymałem informację od mechanika, że jednak spotkanie zaworów z tłokami miało miejsce i jest głowica do roboty
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana rozrządu 3.3
Szklanek nie ma już w aso. Zmieniają się na szklanki ze stingera których też nie ma w 50%.
Jak coś to mam 20 różnych rozmiarów w używce i kilka nowych.
Zawory nowe w dobrej cenie ma gość z allegro.
Zespół DIAMOND CAR
tel kom. 602 808 202
tel. (12) 641 95 38
zamowienia@diamond-car.pl
DIAMOND-CAR
ul. Makuszyńskiego 15/1
31-752 Kraków
a zestaw uszczelek brałem z Goriana (na cały silnik)
Tylko nie ma w nim uszczelniaczy zaworowych.
Zrobiłem arkusz w Excelu do poszukiwania właściwej szklanki.
Co ciekawe mój łańcuch z ASO po 20 tyś też jest już nieco wyciągnięty i zniknęły z niego wszystkie znaki . Rozrząd da sie już ustawić tylko na kreski
Jak coś to mam 20 różnych rozmiarów w używce i kilka nowych.
Zawory nowe w dobrej cenie ma gość z allegro.
Zespół DIAMOND CAR
tel kom. 602 808 202
tel. (12) 641 95 38
zamowienia@diamond-car.pl
DIAMOND-CAR
ul. Makuszyńskiego 15/1
31-752 Kraków
a zestaw uszczelek brałem z Goriana (na cały silnik)
Tylko nie ma w nim uszczelniaczy zaworowych.
Zrobiłem arkusz w Excelu do poszukiwania właściwej szklanki.
Co ciekawe mój łańcuch z ASO po 20 tyś też jest już nieco wyciągnięty i zniknęły z niego wszystkie znaki . Rozrząd da sie już ustawić tylko na kreski
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości