Czyszczenie katalizatora
Moderator: Moderator
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Czyszczenie katalizatora
Zamówione. Pomoże czy nie ale chociaż przetestujemy dla potomnych. Zobaczymy wykresy po zastosowaniu preparatu.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
-
- awansowałem na
- Posty: 42
- Wiek: 33
- Rejestracja: piątek, 16 sierpnia 2019, 21:27
- Skąd jesteś: Poznań
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Czyszczenie katalizatora
Nie wiem jak w 3.3 ale w 3.5 jest łatwy dostęp do katalizatorów z kanału, wystarczy odkręcić 2 nakrętki. Możliwe że wkład katalityczny jest przepalony na wylot.
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Czyszczenie katalizatora
JOINT pisze:Nie wiem jak w 3.3 ale w 3.5 jest łatwy dostęp do katalizatorów z kanału, wystarczy odkręcić 2 nakrętki. Możliwe że wkład katalityczny jest przepalony na wylot.
Zupełnie możliwe, bo jak się spojrzy na wykres pracy sondy przed katem i za to są prawie identyczne. Dziwne, że tylko jeden. Z kolei to, że jeśli check się pojawia to tylko na wolnych myślę, że może sugerować na zapchanie kata.
Ostatnio zmieniony czwartek, 23 lipca 2020, 06:59 przez Sajmon27, łącznie zmieniany 1 raz.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
-
- awansowałem na
- Posty: 42
- Wiek: 33
- Rejestracja: piątek, 16 sierpnia 2019, 21:27
- Skąd jesteś: Poznań
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Czyszczenie katalizatora
To by sugerowało wypadanie zapłonu chociażby na jednym cylindrze i spalanie mieszanki w katalizatorze. Jeżeli jest możliwość to radziłbym zajrzeć do puszki z katem. Wiem co widziałem u siebie i uwierz mi - można się niemiło zdziwić
- Pipper
- moje konto
- Posty: 213
- Wiek: 39
- Rejestracja: środa, 22 lipca 2015, 06:16
- Skąd jesteś: okolice Sulejowa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 163000
- Inny Samochód: CRV2/CRV3
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.4 16v z lpg i 4WD Auto.
Było fajne... - Has thanked: 26 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Czyszczenie katalizatora
Jaki konkretnie mix, bo też mnie to czeka...
Obecnie wstawiłem przelot w miejsce dużej puszki środkowej i jest za głośno
Obecnie wstawiłem przelot w miejsce dużej puszki środkowej i jest za głośno
Do what you like.
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Czyszczenie katalizatora
środek dałem od przedlifta diesla (oe) a koniec od przedlifta 3.5 V6 polski. Jedyny problem że przedlift ma o 5mm węższe rury... ale dało się zlepić. Ja miałem za 1000 zł zrobiony tłumik z kwasówki ale był brzęczący, natomiast za hałas odpowiadał końcowy w którym przegryzło wszystkie przegrody i jedna latała luźno w środku.
Pewnie przez ten mix ubyło z 2-3% koni , ale jest cisza. Trzeba oczywiście mieć migomat do tej konwersji ;) ale tylko 1 spaw. W rezultacie jest cisza, a na pełnym bucie troszkę gwiżdże .
Polift w dieslu ma niby też rury 60 tki a nie 55 ale wyszło jak wyszło, zależało mi na oryginalnym tłumiku bo leżał na allegro, a taki OE zawsze pasuje do budy i jest cichy.
Pewnie przez ten mix ubyło z 2-3% koni , ale jest cisza. Trzeba oczywiście mieć migomat do tej konwersji ;) ale tylko 1 spaw. W rezultacie jest cisza, a na pełnym bucie troszkę gwiżdże .
Polift w dieslu ma niby też rury 60 tki a nie 55 ale wyszło jak wyszło, zależało mi na oryginalnym tłumiku bo leżał na allegro, a taki OE zawsze pasuje do budy i jest cichy.
- Pipper
- moje konto
- Posty: 213
- Wiek: 39
- Rejestracja: środa, 22 lipca 2015, 06:16
- Skąd jesteś: okolice Sulejowa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 163000
- Inny Samochód: CRV2/CRV3
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.4 16v z lpg i 4WD Auto.
Było fajne... - Has thanked: 26 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Czyszczenie katalizatora
Witaj,
raz, czy 2 pojawił mi się ten błąd, zaobserwowałem, że tylko wtedy, gdy pojazd był odpalany, przeparkowany i gaszony - początek cyrku z wirusem, gdy pojazd tyle nie jeździł, kilka tras żwawiej pokonanych i błędu nie ma.
Inna sprawa - stan przepływki/przepustnicy i dolotu, bo odma olejowa syfu w dolot dostarcza, niestety.
Dodatkowo, sprawdzałeś sondy lambda? U mnie była "padająca" pierwsza sonda na stronie kierowcy.
Oryginał 850 i wyżej, zastosowałem denso, fabrycznie też miałem denso, bo wszystkie 4 odkręciłem i wyczyściłem.
A to jest ta, którą u siebie zamontowałem: https://allegro.pl/oferta/denso-sonda-lambda-dox-0109-toyota-avensis-auris-6660062878?snapshot=MjAyMC0wNC0wOFQxNDo0Mzo0NC40MjBaO2J1eWVyO2M1ZjRiNzk1Njk5MDAyZGEwNDhiM2VkZjJjMTFlZjA4NDRkMzA0NThjN2Y5NGUxYmZlZjU3Yjg5OGVlNzY3YWI%3D
Przed zabawą z sondami zastosowałem zestaw 3 środków ( liqui moly) do czyszczenia dolotów w pojazdach z silnikami GDI i wyszło syfu sporo
Teraz śmiga
raz, czy 2 pojawił mi się ten błąd, zaobserwowałem, że tylko wtedy, gdy pojazd był odpalany, przeparkowany i gaszony - początek cyrku z wirusem, gdy pojazd tyle nie jeździł, kilka tras żwawiej pokonanych i błędu nie ma.
Inna sprawa - stan przepływki/przepustnicy i dolotu, bo odma olejowa syfu w dolot dostarcza, niestety.
Dodatkowo, sprawdzałeś sondy lambda? U mnie była "padająca" pierwsza sonda na stronie kierowcy.
Oryginał 850 i wyżej, zastosowałem denso, fabrycznie też miałem denso, bo wszystkie 4 odkręciłem i wyczyściłem.
A to jest ta, którą u siebie zamontowałem: https://allegro.pl/oferta/denso-sonda-lambda-dox-0109-toyota-avensis-auris-6660062878?snapshot=MjAyMC0wNC0wOFQxNDo0Mzo0NC40MjBaO2J1eWVyO2M1ZjRiNzk1Njk5MDAyZGEwNDhiM2VkZjJjMTFlZjA4NDRkMzA0NThjN2Y5NGUxYmZlZjU3Yjg5OGVlNzY3YWI%3D
Przed zabawą z sondami zastosowałem zestaw 3 środków ( liqui moly) do czyszczenia dolotów w pojazdach z silnikami GDI i wyszło syfu sporo
Teraz śmiga
Do what you like.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości