Po zerwaniu paska pogięły się zawory, założyłem inną głowicę po remoncie.
Auto po zmianie głowicy odpalało na kilka sekund i gasło. Z czasem przestało odpalać.
Jest iskra na 4 garach, jest kompresja, jest wtrysk paliwa (świece mokre)
Zauważyłem pojawiający się opór w trakcie palenia, który dławi silnik po paru obrotach - na tyle duży, że padły 2 rozruszniki
i tu spora ciekawostka zagwozdka - opór znika po odłączeniu czujnika położenia wału????
Oporu też nie ma po wykręceniu świec. Wówczas podłączony czujnik nie powoduje oporu? Oporu też nie czuć kręcąc wałem przy pomocy klucza.
Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją?
Po wymianie głowicy.
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 6
- Rejestracja: sobota, 2 maja 2020, 08:54
- Skąd jesteś: Baligród
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11381
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- jestem
- Posty: 6
- Rejestracja: sobota, 2 maja 2020, 08:54
- Skąd jesteś: Baligród
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Kontaktowanie:
Re: Po wymianie głowicy.
Silnik benzyna 2.4
Dedukcja posunięta o tyle, że wypinanie czujnika położenia wału powoduje oczywiście zanik iskry.
Wyłączenie cewek/ zdjęcie fajek również sprawia, że dławienie silnika ustępuje w trakcie rozruchu. Wniosek - obecność iskry dławi silnik jakby pojawiała się ona w niewłaściwym momencie ale
rozrząd jest idealnie na znakach... Dodam, że w trakcie rozruchu nie słychać żadnych oznak zapalania mieszanki. Silnik w ogóle nie łapie.
Dedukcja posunięta o tyle, że wypinanie czujnika położenia wału powoduje oczywiście zanik iskry.
Wyłączenie cewek/ zdjęcie fajek również sprawia, że dławienie silnika ustępuje w trakcie rozruchu. Wniosek - obecność iskry dławi silnik jakby pojawiała się ona w niewłaściwym momencie ale
rozrząd jest idealnie na znakach... Dodam, że w trakcie rozruchu nie słychać żadnych oznak zapalania mieszanki. Silnik w ogóle nie łapie.
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Po wymianie głowicy.
Nie chcę podważać umiejętności przy składaniu silnika ale chciałbym zapytać czy 1 cylinder znajduje się w GMP podczas gdy rozrząd ustawiony jest na znakach ?
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Po wymianie głowicy.
ssm11 pisze:Po zerwaniu paska pogięły się zawory, założyłem inną głowicę po remoncie.
Auto po zmianie głowicy odpalało na kilka sekund i gasło. Z czasem przestało odpalać.
Jest iskra na 4 garach, jest kompresja, jest wtrysk paliwa (świece mokre)
Zauważyłem pojawiający się opór w trakcie palenia, który dławi silnik po paru obrotach - na tyle duży, że padły 2 rozruszniki
i tu spora ciekawostka zagwozdka - opór znika po odłączeniu czujnika położenia wału????
Oporu też nie ma po wykręceniu świec. Wówczas podłączony czujnik nie powoduje oporu? Oporu też nie czuć kręcąc wałem przy pomocy klucza.
Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją?
Tak miałem taki przypadek gdy głowica została zplanowana do tego stopnia , że stopień sprężania był taki jak w dieslu. Ale to było ze 30 lat temu w silniku łady zamontowanym do "bolidu" klasy ester 1300 cm
Sprawdził bym poprawność złożenia silnika zwłaszcza elementów rozrządu. A czy głowica była identyczna jak ta uszkodzona zwłaszcza wałki rozrządu jak były wymieniane.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- jestem
- Posty: 6
- Rejestracja: sobota, 2 maja 2020, 08:54
- Skąd jesteś: Baligród
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Kontaktowanie:
Re: Po wymianie głowicy.
Finał sprawy nieco bulwersujący.
Dalsza dedukcja - odłączenie 1 cewki odpowiedzialnej za 2 świece i auto odpaliło.
Wniosek iskra tych właśnie świec pojawiała się w niewłaściwym momencie.
Przyczyna - nowiutki prosto z allegro czujnik położenia wałka rozrządu generował błędne sygnały. Założony stary czujnik i wszystko wróciło do normy
z wyjątkiem 2 uszkodzonych rozruszników. A mogło być jeszcze gorzej...
Dalsza dedukcja - odłączenie 1 cewki odpowiedzialnej za 2 świece i auto odpaliło.
Wniosek iskra tych właśnie świec pojawiała się w niewłaściwym momencie.
Przyczyna - nowiutki prosto z allegro czujnik położenia wałka rozrządu generował błędne sygnały. Założony stary czujnik i wszystko wróciło do normy
z wyjątkiem 2 uszkodzonych rozruszników. A mogło być jeszcze gorzej...
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Po wymianie głowicy.
Szybko do tego doszedłeś.
Idzie dostać jeszcze jakiś rozrusznik w Polsce czy wszystko wykupiłeś?
Pytanie dlaczego sterownik silnika pozwala na takie anomalie.
Idzie dostać jeszcze jakiś rozrusznik w Polsce czy wszystko wykupiłeś?
Pytanie dlaczego sterownik silnika pozwala na takie anomalie.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Po wymianie głowicy.
Gratulacje ,czyli czujnik generował fałszywy sygnał faz rozrządu.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości