3,5 V6 zużywa olej i stuka na zimnym

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
madmans1
moja ranga
moja ranga
Posty: 153
Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
Skąd jesteś: Łódź
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Zielony
Przebieg (km.): 230000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
Kontaktowanie:

Re: 3,5 V6 zużywa olej i stuka na zimnym

#16 Postautor: madmans1 » wtorek, 17 listopada 2020, 01:29

tomeczeczek pisze:Ktoś się pozbył trupa. Czeka Cię kapitalny remont silnika jak to zwykle w tych " udanych " V6


Obyś Kolego racji nie miał bo nie po to z mechanikiem (z kilkunastoletnim stażem) kilka razy jeździłem auta szukając żeby teraz użytkowanie od generalnego remontu zaczynać ;-(. Na razie baruje się z inymi problemami (wspomaganie , hałasy z przodu). Poźniej będę się serduchem zajmował.

tomeczeczek
moje konto
moje konto
Posty: 160
Rejestracja: poniedziałek, 29 lipca 2019, 21:50
Skąd jesteś: Kozia wies
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 201000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: 3,5 V6 zużywa olej i stuka na zimnym

#17 Postautor: tomeczeczek » wtorek, 17 listopada 2020, 02:01

Też kiedyś szukałem czołga z motorami benzynowymi ale jak się naczytałem o ich żywotności i usterkach to mi szybko przeszło.. wtedy wybór padł na klekot... Chociaż to jak z deszczu pod rynnę. Po 4 letnim użytkowaniu (można powiedzieć w miarę bezawaryjnym) i dbaniu olej i wszystkie podstawowe rzeczy eksploatacyjne okazało się że jest do wymiany najlepiej cały silnik! Masakra jakaś. Trwałe są jak fryzura mojej żony po weselu. Pozbyłem się trupa i kupiłem Volvo xc90 2.4 . 5 garów robi robotę. Mocy wiecej i spalanie niższe a o komforcie nie wspomnę. Kia może mu opony czyścić. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11376
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: 3,5 V6 zużywa olej i stuka na zimnym

#18 Postautor: Marek » wtorek, 17 listopada 2020, 14:18

Właśnie z tego powodu powstało to forum. Piszemy od dłuższego czasu że trafić na dobre Sorento to jak szukanie igły w stogu siana. Widocznie nie czytałeś.Ale w Twoim wypadku to i tak sukces, cztery lata bezawaryjnej jazdy kilkunastoletnim auto, gratuluję. Jestem ciekaw co dalej z tym pojazdem. Staramy się na forum jakoś sobie pomagać, a Twoje posty nic nie wnoszą nowego. Piszesz o kilkunastoletnich autach że są awaryjne i brzmi to jak dowcip, trudno żeby było inaczej. Życzę Ci bezawaryjnej jazdy nowym nabytkiem i może przenieś się na forum Volvo , będziesz tam się mógł konstruktywnie spełniać.

madmans1
moja ranga
moja ranga
Posty: 153
Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
Skąd jesteś: Łódź
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Zielony
Przebieg (km.): 230000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
Kontaktowanie:

Re: 3,5 V6 zużywa olej i stuka na zimnym

#19 Postautor: madmans1 » sobota, 5 grudnia 2020, 23:12

Jeżeli chodzi o pukanie to po wyłączeniu silnika i odczekaniu chwili pukanie nie znika ale jes trochę inne. Jak silnik nagrzany to nic nie puka. Narazie zastosowałem płukankę, zmieniłem olej na nowy, dodałem dwusiarczek molibdenu. Zrobiłem narazie około 500km i oleju prawie nie ubywa więc pojeżdżę jeszcze trochę i będę obserwował stan. Mam jeszce pytanie co do regulacji wolnych obrotów bo mam trochę za niskie i chciałem podkręcić. Znalazłem odbojnik który chciałem przesunąć ale z drugiej jego strony jest metalowa tulejka w której siedzi plastikowy korek który się w kółko kręci (zdj 1). Jak się do tego dobrać żeby nie zepsuć? I drugie pytanie od czego jest śruba na zdjęciu 2.
IMG_20201205_224402 [1600x1200].jpg
IMG_20201205_224402 [1600x1200].jpg (220.14 KiB) Przejrzano 1450 razy

IMG_20201205_224435 [1600x1200].jpg
IMG_20201205_224435 [1600x1200].jpg (132.78 KiB) Przejrzano 1450 razy

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5062
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 217 times
Kontaktowanie:

Re: 3,5 V6 zużywa olej i stuka na zimnym

#20 Postautor: Andrzej » niedziela, 6 grudnia 2020, 08:28

tomeczeczek pisze:Też kiedyś szukałem czołga z motorami benzynowymi ale jak się naczytałem o ich żywotności i usterkach to mi szybko przeszło.. wtedy wybór padł na klekot... Chociaż to jak z deszczu pod rynnę.


Została jeszcze hybryda i elektryk. No, może jeszcze coś na wodór ostatnio kombinują .
Za 15 lat się spotkamy i porozmawiamy o trwałości tych silników :lol:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

tomeczeczek
moje konto
moje konto
Posty: 160
Rejestracja: poniedziałek, 29 lipca 2019, 21:50
Skąd jesteś: Kozia wies
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 201000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: 3,5 V6 zużywa olej i stuka na zimnym

#21 Postautor: tomeczeczek » niedziela, 6 grudnia 2020, 20:20

Nie daj Bóg żeby się wzięła za to Kia na spółkę z włoską myślą techniczną wtedy wyjdzie następny gównolit

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5062
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 217 times
Kontaktowanie:

Re: 3,5 V6 zużywa olej i stuka na zimnym

#22 Postautor: Andrzej » niedziela, 6 grudnia 2020, 21:58

Jak już ponaprawiacie swoje auta to zapraszam do zabawy :lol: Dopiero co wróciliśmy znad Pilicy , było super :happy2:

Screenshot_2020-12-06-21-47-29-156_org.videolan.vlc~02.jpg
Screenshot_2020-12-06-21-47-29-156_org.videolan.vlc~02.jpg (325.44 KiB) Przejrzano 1396 razy
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11376
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: 3,5 V6 zużywa olej i stuka na zimnym

#23 Postautor: Marek » niedziela, 6 grudnia 2020, 22:44

A komu się popsuło?

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5062
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 217 times
Kontaktowanie:

Re: 3,5 V6 zużywa olej i stuka na zimnym

#24 Postautor: Andrzej » niedziela, 6 grudnia 2020, 22:48

W tytule jest , że stuka na zimnym :kwink:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

madmans1
moja ranga
moja ranga
Posty: 153
Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
Skąd jesteś: Łódź
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Zielony
Przebieg (km.): 230000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
Kontaktowanie:

Re: 3,5 V6 zużywa olej i stuka na zimnym

#25 Postautor: madmans1 » sobota, 12 grudnia 2020, 14:04

Pytałem o te dwie śrubki i temat trochę zboczył... Pomoże ktoś?

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 505
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: 3,5 V6 zużywa olej i stuka na zimnym

#26 Postautor: Panicz » sobota, 12 grudnia 2020, 15:17

Jakie masz te obroty że chcesz je podnosić? U mnie na zimnym to tak 1200-1300, na cieplym to z 750-800. Z wyższymi obrotami automat będzie mocniej ciągnąć na postoju, niewiem czy to zdrowe dla niego.
Zerknę u siebie co z tym odbojnikiem i śrubką i dam znać.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11376
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: 3,5 V6 zużywa olej i stuka na zimnym

#27 Postautor: Marek » sobota, 12 grudnia 2020, 21:40

To jest zaślepka tulejki pod którą jest śrubka do regulacji. Jak Ci się uda wygrzebać ten żółty plastik to zobaczysz śrubę. Ta druga śruba jest obok czujnika ciśnienia i zaślepki EGR, podejrzewam że jest to zaślepiony kanał podciśnienia.

madmans1
moja ranga
moja ranga
Posty: 153
Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
Skąd jesteś: Łódź
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Zielony
Przebieg (km.): 230000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
Kontaktowanie:

Re: 3,5 V6 zużywa olej i stuka na zimnym

#28 Postautor: madmans1 » sobota, 12 grudnia 2020, 23:38

Zaślepkę wydłubałem ale w kilku częściach trzeba będzie jakiś koreczek dorobić. Obroty na nagrzanym mi spadały poniżej 600 i gdzy odpalałem na ciepłym bez dodania gazu to gasł po chwili. Podciągłem do 700 i potestuję.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11376
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: 3,5 V6 zużywa olej i stuka na zimnym

#29 Postautor: Marek » niedziela, 13 grudnia 2020, 01:38

Obroty sprawdzałeś na benzynie czy na LPG? Na obroty mają wpływ informacje które dostaje ECU z wielu czujników np ; potencjometr przepustnicy , przepływomierz, sonda lambda uważam że powinieneś zrobić diagnostykę komputerową . A na początek spróbuj umyć przepustnicę.

madmans1
moja ranga
moja ranga
Posty: 153
Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
Skąd jesteś: Łódź
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Zielony
Przebieg (km.): 230000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
Kontaktowanie:

Re: 3,5 V6 zużywa olej i stuka na zimnym

#30 Postautor: madmans1 » wtorek, 15 grudnia 2020, 02:39

Obroty sprawdzałem na benzynie. Diagnostyka była robiona jak go kupiłem. Były błędy P0134, P0154, P0152, P0171, P0174, P0306. Były wykasowane i narazie nic się nie pojawiło.


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości