Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 508
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6

#1 Postautor: Panicz » środa, 30 grudnia 2020, 16:33

Cześć, jak w temacie. Ukręciła się na drugim mocowaniu licząc od strony rozrządu, poniżej płaszczyzny głowicy. Jest sens się z nią szarpać? Wszystkie pozostałe trzymają dobrze.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11391
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6

#2 Postautor: Marek » środa, 30 grudnia 2020, 17:10

Chodzi Ci o podpory z panewkami?

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6

#3 Postautor: diodalodz » środa, 30 grudnia 2020, 17:13

jak stal w aluminium to migomat i naspwać do powierzchni płaszcza a potem nakrętka M8 i zalać . Chyba że mało miejsca to dospawać śrubę o takiej samej średnicy. Jak wyjdzie masakra to zawsze zostają heli coils

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11391
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6

#4 Postautor: Marek » środa, 30 grudnia 2020, 17:28

Kolega się pytał czy naprawiać. Naprawiać . Inaczej na początku zacznie delikatnie pukać, później wyrwie drugą śrubę i jak w porę nie zareagujesz to wywali resztę . Ja bym zastosował helicole.

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 508
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6

#5 Postautor: Panicz » środa, 30 grudnia 2020, 17:39

Migiem nie podejdę, wykrętakiem może powalczę. Obawiam się tylko czy większych szkód nie narobię. Urwała się podczas odkręcania, wydaje mi się że ktoś ją przykleił.
Trzymać to się powinno, bardziej martwi mnie czy ciśnienia oleju nie będzie gubić w tym miejscu.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11391
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6

#6 Postautor: Marek » środa, 30 grudnia 2020, 18:12

Chyba nie znajdziesz nikogo kto utwierdzi Cię w założeniu że będzie się trzymać. Są w necie artykuły o siłach jakie działają na wałek rozrządu. na wszelki wypadek poczytaj.

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 508
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6

#7 Postautor: Panicz » środa, 30 grudnia 2020, 18:26

Jade zaraz poszukać w Castoramie jakiś małych wykrętaków. Nie zostawie tego w takim stanie, za dużo jeżdżę żeby ryzykować awarię.

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6

#8 Postautor: diodalodz » środa, 30 grudnia 2020, 18:49

podejdziesz. Kulę z migomatu robisz w otworze. Aluminium nie złapie jak wcelujesz idealnie w środek.
https://www.youtube.com/watch?v=vW0Y-1nWiKQ

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 508
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6

#9 Postautor: Panicz » piątek, 1 stycznia 2021, 23:29

Jaką siłą dokręcić te śrubki od wałka rozrządu? Jaką pokrywy zaworów?
Wydłubałem tę nieszczęsną śrubkę, ale musiałem przegwintować z fi6 na fi8. Tak jak podejrzewałem stara śrubka była wklejona, ktoś kiedyś zerwał gwint.
Swoją drogą wałki są w bardzo dobrym stanie, w oleju brokatu brak, to jest sens zaglądać do pompy oleju i panewek?
Miałem zrobić to profilaktycznie, ale jak patrze na to ile z tym jeszcze roboty...
Ale z drugiej strony jak mam już rozgrzebany rozrząd i to bym posprawdzał i ewentualnie wymienił. Pompę oleju da się wizualnie sprawdzić? Co w nich się zużywało że padały?

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 508
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6

#10 Postautor: Panicz » niedziela, 3 stycznia 2021, 18:29

Ręce mi opadły do tego samochodu, a właściwie to do polskich druciarzy.
Z racji kilku dni wolnego czasu postanowiłem zrobić dość duży serwis kijanki. Nie to że coś się popsuło, tylko zwykłe rzeczy eksploatacyjne (rozrząd, świece, uszczelnienia, oleje, płyny, zajrzeć do zawieszenia).
Po zdjęciu pokrywy zaworowej zauważyłem że jedna dźwigienka leży luzem. Myślałem że jakimś cudem wypadła przy zdejmowaniu pokrywy. Jako że miałem rozpięty rozrząd, to odkręciłem wałek ssący (urywając przy tym śrubę) i włożyłem ją na miejce. Założyłem pokrywy, spiołem rozrząd i się zaczęło...
Silnik się blokował, z 5 razy sprawdziłem ustawienia znaków, wszystko ok. Myślę, coś wpadło do cylindra, ale jak? Dziury w dolocie pozaklejałem, nie ma szans. Może świece za długie? Też nie to.
Wykręciłem świece i sprawdzam drutem na którym cylindrze go blokuje. Blokuje 5 cylinder, ten do którego wkładałem dźwigienkę. Pewnie źle włożyłem, ściągam pokrywę i sprawdzam. Siedzi jak trzeba, ale zauważyłem że krzywka obsługująca tę dźwigienkę nie błyszczy się jak pozostałe. Dźwigienka musiała wypaść dużo wcześniej ale jak?
Poprosiłem o pomoc znajomego mechanika żeby rzucił swoim okiem. W jego ocenie ktoś specjalnie jej tam nie włożył, na siłę zamknął zawór i tak to działało na jednym zaworze ssącym.
W ramach eksperymentu na siłę zamknęliśmy ten zawór (głowica i tak do zdjęcia), bez wlożonej dźwigienki, spieliśmy rozrząd i wszystko kręci się jak powinno. Ba, nawet jakaś kompresja była na tym cylindrze i pewnie by odpalił.
Zawór napewno jest podparty, czy pogięty to zobaczymy jutro.
Najlepsze jest to że przejechałem z czymś takim ponad 50tys km i silnik pracował ok, czasem na wolnych obrotach wypadał zapłon i to wszystko.
Miało być lekko, łatwo i przyjemnie a wyszło jak zwykle.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11391
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6

#11 Postautor: Marek » niedziela, 3 stycznia 2021, 21:32

Tak był zrobiony na sprzedaż. Ale widać że dasz radę, dobrze Ci idzie. :) Pytałeś o momenty śrub mocowania wałka rozrządu? Na wszelki wypadek- 19-21 Nm

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 508
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6

#12 Postautor: Panicz » poniedziałek, 4 stycznia 2021, 19:28

Głowica zdjęta, przyczyna to standard w 3.5 czyli ciało obce w komorze spalania, prawdopodobnie z klap z kolektora. Klapy usunąłem zaraz po zakupie (widać było zużycie, ale były kompletne), ale to jest widocznie jeszcze wcześniejszy temat.
Przyczyną blokowania się rozrządu jest uszkodzony tłok.Ma "zadzor" w miejscu pracy zaworu ssącego. Krawędź zaworu opera się w tym miejscu o tłok i blokuje silnik. To jest przyczyna nie włożenia dźwiegienki przez poprzedniego mechanika, bez dźwigienki wszystko chodzi.
Głowica wydaje się być ok, po przeczyszczeniu z nagaru nawet ten podparty zawór ładnie dolega i pracuje. Głowica poszła do planowania i sprawdzenia.
Gładź cylindra z uszkodzonym tłokiem ma delikatne rysy pionowe, widoczne ale nie wyczuwalne. Cylindry z tłokami zalałem naftą, zobaczymy szczelność. Wstępnie pomierzyłem też owalizację i wg gościa od gĺowic jest ok.
Zaraz biorę się za rozbieranie od dołu (ciekawe jeszcze jakie kwiatki wyjdą) muszę wydłubać ten nieszczęsny tłok, a w zasadzie to dwa, dobry też. Zawiozę je jutro do szlifierni, chłopaki ocenią czy jeszcze coś z niego będzie czy szukać innego.
Dzwoniłem w sprawie uszczelki pod głowicę, wszędzie mają tylko na grubość 0.5, nie występowały nadwymiarowe?

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 508
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6

#13 Postautor: Panicz » poniedziałek, 11 stycznia 2021, 22:26

Potrzebuję wymienić tłok, dać nowy używany? Każdy mówi co innego, a tutaj pare osób wymieniało w tych silnikach.

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6

#14 Postautor: diodalodz » poniedziałek, 11 stycznia 2021, 22:39

jak znajdziesz tłok w dobrym stanie to czemu nie.
Jedynie trzeba przed montażem sprawdzić jego wagę w porównaniu ze starym bądź sąsiednim. Wystarczy zważyć tłok albo tłok z korbą.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11391
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana śrubka mocowania wałka rozrządu 3.5 v6

#15 Postautor: Marek » poniedziałek, 11 stycznia 2021, 22:40

Pewny jesteś że używany tłok nie będzie miał wyrobionych otworów pod sworzeń i zużytych rowków pod pierścienie?


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości