Problem z odpaleniem 3,5 V6 Lpg automat
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 19
- Rejestracja: środa, 16 lipca 2014, 12:58
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kontaktowanie:
Problem z odpaleniem 3,5 V6 Lpg automat
Witam, mam problem z odpaleniem auta. Pękł mi pasek klinowy i auto zgasło w czasie jazdy. Od tego momentu pomimo wymiany pasków, podładowania akumulatora auto nie chce odpalić. Wezwałem dojeżdżającego autoelektryka, sprawdził wszystko na komputerze i wyskakiwał jedynie błąd P0102 czyli przepływomierz powietrza. Błąd po skasowaniu pojawiał się znowu przy każdej próbie uruchomienia silnika. Wymieniłem przepływomierz na sprawny używany i dalej nic auto nie odpala. Elektryk wszystko wyeliminował także immobilajzer czy pompę paliwa itd, itp. Miał ktoś podobne problemy ? Jakieś pomysły co robić dalej ?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11386
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z odpaleniem 3,5 V6 Lpg automat
Przecież pasek nie mógł uszkodzić przepływomierza, ale mógł uszkodzić instalację. Niech elektryk sprawdzi przewody.
-
- teraz jestem
- Posty: 505
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z odpaleniem 3,5 V6 Lpg automat
Od przodu silnika idą kostki od czujników położenia wału i wałka. Mimo że błąd ich nie dotyczy bym się im przyjrzał. Są bardzo blisko paska.
Samo spadnięcie paska nie spowoduje zgaśnięcia silnika. Koło pasowe się nie odkręciło?
Samo spadnięcie paska nie spowoduje zgaśnięcia silnika. Koło pasowe się nie odkręciło?
-
- jestem
- Posty: 19
- Rejestracja: środa, 16 lipca 2014, 12:58
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kontaktowanie:
Re: Problem z odpaleniem 3,5 V6 Lpg automat
Mi też chodzi po głowie przerwanie jakiegoś przewodu lub rozłączenie. Bo pasek był w strzępach. Wyciągałem też akumulator w którym spadło napięcie żeby go podładować, może tu tkwi problem ? Bo chyba robi się wtedy reset komputera.
-
- jestem
- Posty: 19
- Rejestracja: środa, 16 lipca 2014, 12:58
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kontaktowanie:
Re: Problem z odpaleniem 3,5 V6 Lpg automat
Przewody czujników walu są w porządku, pękł tylko pasek od alternatora ten najniżej położony. Czy od spodu silnika jest jakiś kabel, który mógłby zahaczyć pasek ?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11386
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- teraz jestem
- Posty: 505
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z odpaleniem 3,5 V6 Lpg automat
Czy elektryk sprawdzał pracę czujników wału i wałka podczas rozruchu? Pokazywały obroty?
Przewody tam idą ale po ramie i raczej nie ma tam przewodów związanych z silnikiem.
Z doświadczenia wiem że ten silnik odpali nawet bez alternatora i przepływomierza.
Osłona od rozrządu cała? Jakieś strzępy paska nie wpadły między koło pasowe a obudowę rozrządu?
Nie próbuje zaskoczyć? Benzyną śmierdzi? W wydech lub w dolot nie strzela? Próbowałeś odpalić w trybie awaryjnym z LPG?
Przewody tam idą ale po ramie i raczej nie ma tam przewodów związanych z silnikiem.
Z doświadczenia wiem że ten silnik odpali nawet bez alternatora i przepływomierza.
Osłona od rozrządu cała? Jakieś strzępy paska nie wpadły między koło pasowe a obudowę rozrządu?
Nie próbuje zaskoczyć? Benzyną śmierdzi? W wydech lub w dolot nie strzela? Próbowałeś odpalić w trybie awaryjnym z LPG?
-
- jestem
- Posty: 19
- Rejestracja: środa, 16 lipca 2014, 12:58
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kontaktowanie:
Re: Problem z odpaleniem 3,5 V6 Lpg automat
Osłona rozrządu cała, strzępy paska wkręciły się między kolo pasowe a obudowę ale zostały usunięte. Śmierdzi paliwem, nic nie strzela w dolot ani w wydech. Próbowałem także odpalić w trybie awaryjnym na LPG ale też bez skutku. Rozrusznik kręci ale silnik nie odpala, to wygląda jakby coś odcięło zapłon. Wiesz elektryk podłączył się pod komputer sprawdził silnik, skrzynię, immobilizer jedyny błąd jaki wyskakiwał to P0102 czyli przepływomierz powietrza, posprawdzał bezpieczniki, według niego immobilizer jest ok i nie ma żadnego systemu antykradzieżowego który mógłby się uruchomić. Wymieniłem przepływomierz na sprawną używkę i teraz pokazuje błąd P0101 czyli także przepływomierz. Kupiłem interfejs ELM 327 żeby samemu zobaczyć i właśnie ten błąd wyskakuje, zarówno P0102 i P0101 pojawia się w momencie uruchomienia zapłonu. Ja nie mam pomysłu co dalej więc czekam na warsztat. po przekręceniu kluczyka wszystko się w samochodzie uruchamia i działa także centralny zamek, klima itp. Nie gasną tylko kontrolki układu zasilania, ciśnienia oleju i check, po włączeniu zapłonu rozrusznik kręci silnik nie zaskakuje i kontrolki nie gasną.
-
- teraz jestem
- Posty: 505
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z odpaleniem 3,5 V6 Lpg automat
Aż pójdę do garażu i sprawdzę jak tam wiązki idą.
Rozumiem to tak: jechałeś, silnik zgasł i po otwarciu maski zobaczyłeś zerwany pasek alternatora, tak?
Samo zerwanie paska spowoduje tylko brak ładowania ale silnik by dalej pracował. Pewny jesteś że strzępy paska nie przestawiły rozrządu? Fizycznie sprawdzałeś czy jest iskra na świecy, świecach?
Rozumiem to tak: jechałeś, silnik zgasł i po otwarciu maski zobaczyłeś zerwany pasek alternatora, tak?
Samo zerwanie paska spowoduje tylko brak ładowania ale silnik by dalej pracował. Pewny jesteś że strzępy paska nie przestawiły rozrządu? Fizycznie sprawdzałeś czy jest iskra na świecy, świecach?
-
- jestem
- Posty: 19
- Rejestracja: środa, 16 lipca 2014, 12:58
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kontaktowanie:
Re: Problem z odpaleniem 3,5 V6 Lpg automat
Dokładnie tak jak napisałeś, zgasł w czasie jazdy przy niewielkiej prędkości 30 km i po otworzeniu maski zobaczyłem zerwany pasek ten od alternatora, od tego momentu auto nie odpala. Pasek dosłownie był w strzępach. Świec nie sprawdzałem bo były wymieniane razem z kablami jakieś 7000 km wstecz więc powinny być ok. Nie pomyślałem o rozrządzie, to w ogóle możliwe aby tam dostał się pasek ? Choć ta osłona jest chyba z plastiku. Od góry nie widać aby coś się tam stało od dołu też nie zauważyłem, choć mam założoną płytę i wgląd jest tylko po bokach.
-
- jestem
- Posty: 19
- Rejestracja: środa, 16 lipca 2014, 12:58
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kontaktowanie:
Re: Problem z odpaleniem 3,5 V6 Lpg automat
Mogłem chwilę jeździć z zerwanym paskiem aż do spadku napięcia na akumulatorze i zgaśnięcia silnika. Akumulator musiałem wyjąć i podładować bo po kilku próbach odpalenia nie dawał rady zakręcić.
-
- teraz jestem
- Posty: 505
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z odpaleniem 3,5 V6 Lpg automat
Pytałem o świece w sensie czy fizycznie jest na nich iskra. Paliwo jest skoro śmierdzi. Jak będzie iskra i nie odpala to trzeba co innego szukać.
Strzęp paska mógł wpaść w rozrząd, ta osłona niezbyt szczelnie przykrywa koło rozrządu na wale. Jest ponad centymetr szczelina.
Strzęp paska mógł wpaść w rozrząd, ta osłona niezbyt szczelnie przykrywa koło rozrządu na wale. Jest ponad centymetr szczelina.
- Załączniki
-
- IMG_20221014_190224_copy_1664x1248.jpg (450.76 KiB) Przejrzano 1090 razy
-
- IMG_20221014_190204_copy_1664x1248.jpg (460.09 KiB) Przejrzano 1090 razy
-
- jestem
- Posty: 19
- Rejestracja: środa, 16 lipca 2014, 12:58
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kontaktowanie:
Re: Problem z odpaleniem 3,5 V6 Lpg automat
Mam nadzieję, że z rozrządem nic się nie stało ale po tych zdjęciach to kto wie. Da radę osłonę częściowo odkręcić od dołu przy kole pasowym i zobaczyć jak to wygląda ?
-
- teraz jestem
- Posty: 505
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z odpaleniem 3,5 V6 Lpg automat
Nie da rady, trzeba zdejmować cały osprzęt z przodu silnika.
Najpierw wykręć świecę z głowicy po stronie kierowcy (najłatwiej), połóż na silniku i niech ktoś zakręci rozrusznikiem. Jak nie ma iskry to trzeba szukać w elektryce. Jak jest to raczej mechanicznie coś jest nie tak. Takie moje zdanie.
Odpalałem taki silnik bez osprzętu i bez przepływomierza. Żaden błąd przepływki nie wpłynie na to że nie odpali. Jeśli czujniki wału i wałka są ok i iskra na świecach się pojawi to nie ma bata, musi odpalić.
Najpierw wykręć świecę z głowicy po stronie kierowcy (najłatwiej), połóż na silniku i niech ktoś zakręci rozrusznikiem. Jak nie ma iskry to trzeba szukać w elektryce. Jak jest to raczej mechanicznie coś jest nie tak. Takie moje zdanie.
Odpalałem taki silnik bez osprzętu i bez przepływomierza. Żaden błąd przepływki nie wpłynie na to że nie odpali. Jeśli czujniki wału i wałka są ok i iskra na świecach się pojawi to nie ma bata, musi odpalić.
-
- jestem
- Posty: 19
- Rejestracja: środa, 16 lipca 2014, 12:58
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kontaktowanie:
Re: Problem z odpaleniem 3,5 V6 Lpg automat
Ok, spróbuję jeszcze zawalczyć, dam znać co i jak. Dzięki za podpowiedzi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości