Wypdanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze.
Moderator: Moderator
- Gonzo
- To ja
- Posty: 289
- Wiek: 51
- Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
- Skąd jesteś: ZPL
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 230000
- Kontaktowanie:
Wypdanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze.
Witajcie
Od dłuższego czasu walczę z problemem wypadającego zapłonu na 3 i 6 cylindrze. Objawia się to szarpaniem silnika i migającym "check". Po zdjęciu gazu i dodaniu następuje poprawa i po chwili powtórka. Jeżeli staram się jechać przy stałej prędkości słychać jak komputer zmienia zapłon ( najpierw spalanie w rurze, potem chwilę dobrze, a potem strzelanie w kolektorze ssącym i szarpanie) i muszę znów zdjąc gazu i dodać. Wymieniona cewka, przewód, świece, wszystkie uszczelki na kolektorze ssącym wraz z kolektorem, sprawdzone cisnienie na wtryskach, w cylindrach, sondy lambda. Samochód podlączony pod kompa i oscyloskop. Teoretycznie wszystko OK. Po odpaleniu na zimnym silniku przez chwilę jest dobrze, a jak tylko zaczyna się rozgrzewać pojawia sie problem. Im bardziej rozgrzany tym gorzej. Zadziwiające jest to, że na gazie jedzie lepiej niz na benzynie. Na benzynie jest tragedia. Sprawdzana przepływka. Sprawdzony rozrząd. Sprawdzone zawory. Żadnego oleju w płynie ( w zeszłym roku wymieniana uszczelka pod obiema głowicami). Niby wszystkie parametry są idealne a Kijanka ledwo jedzie. Jedyne odchylenie od normy to duże spalanie. Jedyne błędy jakie wyskakują to wypadnie zapłonu na 3 i 6 cylindrze. Skończyły mi sie pomysły. Przekopałem forum i niestety nie znalazłem rozwiązania. Może ktoś ma jakiś pomysł?
Od dłuższego czasu walczę z problemem wypadającego zapłonu na 3 i 6 cylindrze. Objawia się to szarpaniem silnika i migającym "check". Po zdjęciu gazu i dodaniu następuje poprawa i po chwili powtórka. Jeżeli staram się jechać przy stałej prędkości słychać jak komputer zmienia zapłon ( najpierw spalanie w rurze, potem chwilę dobrze, a potem strzelanie w kolektorze ssącym i szarpanie) i muszę znów zdjąc gazu i dodać. Wymieniona cewka, przewód, świece, wszystkie uszczelki na kolektorze ssącym wraz z kolektorem, sprawdzone cisnienie na wtryskach, w cylindrach, sondy lambda. Samochód podlączony pod kompa i oscyloskop. Teoretycznie wszystko OK. Po odpaleniu na zimnym silniku przez chwilę jest dobrze, a jak tylko zaczyna się rozgrzewać pojawia sie problem. Im bardziej rozgrzany tym gorzej. Zadziwiające jest to, że na gazie jedzie lepiej niz na benzynie. Na benzynie jest tragedia. Sprawdzana przepływka. Sprawdzony rozrząd. Sprawdzone zawory. Żadnego oleju w płynie ( w zeszłym roku wymieniana uszczelka pod obiema głowicami). Niby wszystkie parametry są idealne a Kijanka ledwo jedzie. Jedyne odchylenie od normy to duże spalanie. Jedyne błędy jakie wyskakują to wypadnie zapłonu na 3 i 6 cylindrze. Skończyły mi sie pomysły. Przekopałem forum i niestety nie znalazłem rozwiązania. Może ktoś ma jakiś pomysł?
-
- To ja
- Posty: 396
- Wiek: 38
- Rejestracja: wtorek, 15 czerwca 2021, 21:14
- Skąd jesteś: Dobiegniew
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 245
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Wypdanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze.
Ja bym na twoim miejscu dał do sprawdzenia sterownik silnika. Miałem taki przypadek tylko ze w innym aucie i był winny sterownik silnika. Dalem do roboty i jak ręka odjął.
-
- To ja
- Posty: 396
- Wiek: 38
- Rejestracja: wtorek, 15 czerwca 2021, 21:14
- Skąd jesteś: Dobiegniew
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 245
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Wypdanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze.
I jeszcze sprawdzić wiązkę cała do komputera czy jest wporzadku.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11411
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Wypdanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze.
Sprawdź komputerowo na wykresie jak wygląda praca czujnika położenia wału. Zakładam że kompresja była sprawdzana.
- Gonzo
- To ja
- Posty: 289
- Wiek: 51
- Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
- Skąd jesteś: ZPL
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 230000
- Kontaktowanie:
Re: Wypdanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze.
Kompresja sprawdzona. Przejrzę wiązkę ale cewka cały czas dostaje napięcie. To była jedna z pierwszych rzeczy jakie sprawdzono bo oba cylindry pracują na tej samej cewce. Upewnię się u mechanika czy sprawdzał czujnik położeia wału, ale w zeszłym roku był wymieniany.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11411
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Wypdanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze.
Nie chodzi mi o sam czujnik, chociaż go nie wykluczam, a o kółko sygnałowe, które jest pod kołem rozrządu. Potrafi się poluzować i wtedy czujnik głupieje.
-
- teraz jestem
- Posty: 521
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Wypdanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze.
Kiedyś na forum był podobny przypadek i była przygnieciona wiązka kolektorem ssącym.
Cewki zamieniałeś miejscami żeby wykluczyć cewkę? Nowa nie zawsze znaczy dobra.
Cewki zamieniałeś miejscami żeby wykluczyć cewkę? Nowa nie zawsze znaczy dobra.
- Gonzo
- To ja
- Posty: 289
- Wiek: 51
- Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
- Skąd jesteś: ZPL
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 230000
- Kontaktowanie:
Re: Wypdanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze.
Zamieniałem cewki ,świece i wszystko inne . Pozostaje jeszcze wiązka. Własnie szukam jej na forum. Gdzieś była
Wpadlem jeszcze na temat związany z modułem zapłonu. Mozna go jakoś sprawdzić?
Wpadlem jeszcze na temat związany z modułem zapłonu. Mozna go jakoś sprawdzić?
-
- teraz jestem
- Posty: 521
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Wypdanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze.
Jeżeli na gazie jest ok, to może coś z układem paliwowym. LPG na słaby układ zapłonowy jest nawet bardziej czułe. Ciśnienie paliwa sprawdzałeś?
- Gonzo
- To ja
- Posty: 289
- Wiek: 51
- Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
- Skąd jesteś: ZPL
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 230000
- Kontaktowanie:
Re: Wypdanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze.
Na gazie jest lepiej ale nie OK. Po prostu mniej zamula w czaise przejscia od dobrej jazdy do szarpania i z powrotem. Ciśnienie sprawdzone.
-
- teraz jestem
- Posty: 521
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Wypdanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze.
Pozostaje jedynie porządna diagnostyka, taka z przejrzeniem wszystkich parametrów, pracy czujników, przepustnicy, itd.
Jako posiadacz V6 od kilku lat, mam też znajomych którzy mają auta z tym silnikiem to z reguły jak silnik kulał na któryś cylindrze to nie miał kompresji. Jeśli nie odpalał to przeważnie pompa paliwa. Tak z doświadczenia.
Mówisz że mechanicznie posprawdzany, zostaje dobra diagnostyka.
Jako posiadacz V6 od kilku lat, mam też znajomych którzy mają auta z tym silnikiem to z reguły jak silnik kulał na któryś cylindrze to nie miał kompresji. Jeśli nie odpalał to przeważnie pompa paliwa. Tak z doświadczenia.
Mówisz że mechanicznie posprawdzany, zostaje dobra diagnostyka.
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Wypdanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze.
znajdź kogoś kto dobrze włada oscyloskopem
Musisz porównać czasy wtrysków na dobrym i złym cylindrze.
Do tego wyzwalanie cewek.
Szczytem jest pomiar sondą wysokonapieciową wysokości napięcia wtórnego na cewkach.
To powie wszystko.
Musisz porównać czasy wtrysków na dobrym i złym cylindrze.
Do tego wyzwalanie cewek.
Szczytem jest pomiar sondą wysokonapieciową wysokości napięcia wtórnego na cewkach.
To powie wszystko.
- Gonzo
- To ja
- Posty: 289
- Wiek: 51
- Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
- Skąd jesteś: ZPL
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 230000
- Kontaktowanie:
Re: Wypdanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze.
Kilka dni temu w ramach dalszych testów odpiąłem kostkę od przepływomierza powietrza. Auto leko zamulone ale chodzi płynnie bez szarpania i wypadania zapłonu. Kupilem nową przepływkę, zamontowałem, podpiąłem kostkę i caly czas 3 i 6 cylinder. Dopóki jedzie na wyższych obrotach i bogatszej mieszance jest OK. Jak tylko sie rozpędzi, obroty spadają i robi sie uboższa mieszanka zaczyna szarpać. Z odpięta przeplywką szarpanie ustaje. Zamówiłem jeszcze nową wiązkę do cewek. Na dniach powinna być. Zobaczymy czy to coś zmieni . Kompresja sprawdzana i jest OK. Bedę szukał speca od diagnostyki wyższej klasy. Mechanik twierdzi, że na oscyloskopie było wszystko dobrze.
- Gonzo
- To ja
- Posty: 289
- Wiek: 51
- Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
- Skąd jesteś: ZPL
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 230000
- Kontaktowanie:
Re: Wypdanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze.
Trochę mnie nie było z braku czasu ale walka trwa. Gazownik znalazł zamienione wtyczki wtrysków. Bank 2 sterował bankiem 1 i odwrotnie więc przyczyna wiecznego przestawiania zapłonu i palenia jak smok rozwiązana. Ale nadal pozostaje wypadanie zapłonu. Ciekawy jest fakt, że jak zdejmę fajkę ze świecy na 3 cylindrze to silnik zaczyna mocno, nierówno pracować. Tak samo na 6 cylindrze. Po zalożeniu pracuje niby równo, ale czuć lekkie poszarpywanie i wyskakuje błąd 306 i 303. Nic więcej. Sterownik sprawdzony i jest OK. Za to wczoraj znalazłem nie podpiętą wtyczkę od czujnika spalania stukowego. Podpiąłem i nie widzę różnicy. I tu pytanie czy czujnik spalania stukowego może powodować wypadaie zapłonu bez wyświetlania błędu czujnika? Wcześniej czasem wyskakiwał błąd czujnika ale zakładałem, że to z powodu szarpania i braku efektu pomimo zmiany zapłonu, i komputer interpretował to jako błąd czujnika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości