Wypdanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze.

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Gonzo
To ja
To ja
Posty: 289
Wiek: 51
Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
Skąd jesteś: ZPL
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 230000
Kontaktowanie:

Wypdanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze.

#1 Postautor: Gonzo » sobota, 21 października 2023, 22:17

Witajcie
Od dłuższego czasu walczę z problemem wypadającego zapłonu na 3 i 6 cylindrze. Objawia się to szarpaniem silnika i migającym "check". Po zdjęciu gazu i dodaniu następuje poprawa i po chwili powtórka. Jeżeli staram się jechać przy stałej prędkości słychać jak komputer zmienia zapłon ( najpierw spalanie w rurze, potem chwilę dobrze, a potem strzelanie w kolektorze ssącym i szarpanie) i muszę znów zdjąc gazu i dodać. Wymieniona cewka, przewód, świece, wszystkie uszczelki na kolektorze ssącym wraz z kolektorem, sprawdzone cisnienie na wtryskach, w cylindrach, sondy lambda. Samochód podlączony pod kompa i oscyloskop. Teoretycznie wszystko OK. Po odpaleniu na zimnym silniku przez chwilę jest dobrze, a jak tylko zaczyna się rozgrzewać pojawia sie problem. Im bardziej rozgrzany tym gorzej. Zadziwiające jest to, że na gazie jedzie lepiej niz na benzynie. Na benzynie jest tragedia. Sprawdzana przepływka. Sprawdzony rozrząd. Sprawdzone zawory. Żadnego oleju w płynie ( w zeszłym roku wymieniana uszczelka pod obiema głowicami). Niby wszystkie parametry są idealne a Kijanka ledwo jedzie. Jedyne odchylenie od normy to duże spalanie. Jedyne błędy jakie wyskakują to wypadnie zapłonu na 3 i 6 cylindrze. Skończyły mi sie pomysły. Przekopałem forum i niestety nie znalazłem rozwiązania. Może ktoś ma jakiś pomysł? :help:

Ramzes1986
To ja
To ja
Posty: 391
Wiek: 38
Rejestracja: wtorek, 15 czerwca 2021, 21:14
Skąd jesteś: Dobiegniew
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 245
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Wypdanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze.

#2 Postautor: Ramzes1986 » sobota, 21 października 2023, 22:38

Ja bym na twoim miejscu dał do sprawdzenia sterownik silnika. Miałem taki przypadek tylko ze w innym aucie i był winny sterownik silnika. Dalem do roboty i jak ręka odjął.

Ramzes1986
To ja
To ja
Posty: 391
Wiek: 38
Rejestracja: wtorek, 15 czerwca 2021, 21:14
Skąd jesteś: Dobiegniew
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 245
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Wypdanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze.

#3 Postautor: Ramzes1986 » sobota, 21 października 2023, 22:47

I jeszcze sprawdzić wiązkę cała do komputera czy jest wporzadku.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11395
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 353 times
Kontaktowanie:

Re: Wypdanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze.

#4 Postautor: Marek » sobota, 21 października 2023, 23:32

Sprawdź komputerowo na wykresie jak wygląda praca czujnika położenia wału. Zakładam że kompresja była sprawdzana.

Awatar użytkownika
Gonzo
To ja
To ja
Posty: 289
Wiek: 51
Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
Skąd jesteś: ZPL
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 230000
Kontaktowanie:

Re: Wypdanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze.

#5 Postautor: Gonzo » niedziela, 22 października 2023, 16:31

Kompresja sprawdzona. Przejrzę wiązkę ale cewka cały czas dostaje napięcie. To była jedna z pierwszych rzeczy jakie sprawdzono bo oba cylindry pracują na tej samej cewce. Upewnię się u mechanika czy sprawdzał czujnik położeia wału, ale w zeszłym roku był wymieniany.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11395
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 353 times
Kontaktowanie:

Re: Wypdanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze.

#6 Postautor: Marek » niedziela, 22 października 2023, 17:42

Nie chodzi mi o sam czujnik, chociaż go nie wykluczam, a o kółko sygnałowe, które jest pod kołem rozrządu. Potrafi się poluzować i wtedy czujnik głupieje.

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 508
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Wypdanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze.

#7 Postautor: Panicz » niedziela, 22 października 2023, 20:47

Kiedyś na forum był podobny przypadek i była przygnieciona wiązka kolektorem ssącym.
Cewki zamieniałeś miejscami żeby wykluczyć cewkę? Nowa nie zawsze znaczy dobra.

Awatar użytkownika
Gonzo
To ja
To ja
Posty: 289
Wiek: 51
Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
Skąd jesteś: ZPL
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 230000
Kontaktowanie:

Re: Wypdanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze.

#8 Postautor: Gonzo » poniedziałek, 23 października 2023, 19:49

Zamieniałem cewki ,świece i wszystko inne . Pozostaje jeszcze wiązka. Własnie szukam jej na forum. Gdzieś była :hmm:
Wpadlem jeszcze na temat związany z modułem zapłonu. Mozna go jakoś sprawdzić?

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 508
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Wypdanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze.

#9 Postautor: Panicz » wtorek, 24 października 2023, 13:15

Jeżeli na gazie jest ok, to może coś z układem paliwowym. LPG na słaby układ zapłonowy jest nawet bardziej czułe. Ciśnienie paliwa sprawdzałeś?

Awatar użytkownika
Gonzo
To ja
To ja
Posty: 289
Wiek: 51
Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
Skąd jesteś: ZPL
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 230000
Kontaktowanie:

Re: Wypdanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze.

#10 Postautor: Gonzo » wtorek, 24 października 2023, 16:22

Na gazie jest lepiej ale nie OK. Po prostu mniej zamula w czaise przejscia od dobrej jazdy do szarpania i z powrotem. Ciśnienie sprawdzone.

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 508
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Wypdanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze.

#11 Postautor: Panicz » środa, 25 października 2023, 07:13

Pozostaje jedynie porządna diagnostyka, taka z przejrzeniem wszystkich parametrów, pracy czujników, przepustnicy, itd.
Jako posiadacz V6 od kilku lat, mam też znajomych którzy mają auta z tym silnikiem to z reguły jak silnik kulał na któryś cylindrze to nie miał kompresji. Jeśli nie odpalał to przeważnie pompa paliwa. Tak z doświadczenia.
Mówisz że mechanicznie posprawdzany, zostaje dobra diagnostyka.

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Wypdanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze.

#12 Postautor: diodalodz » środa, 25 października 2023, 10:43

znajdź kogoś kto dobrze włada oscyloskopem
Musisz porównać czasy wtrysków na dobrym i złym cylindrze.
Do tego wyzwalanie cewek.
Szczytem jest pomiar sondą wysokonapieciową wysokości napięcia wtórnego na cewkach.
To powie wszystko.

Awatar użytkownika
Gonzo
To ja
To ja
Posty: 289
Wiek: 51
Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
Skąd jesteś: ZPL
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 230000
Kontaktowanie:

Re: Wypdanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze.

#13 Postautor: Gonzo » wtorek, 7 listopada 2023, 20:32

Kilka dni temu w ramach dalszych testów odpiąłem kostkę od przepływomierza powietrza. Auto leko zamulone ale chodzi płynnie bez szarpania i wypadania zapłonu. Kupilem nową przepływkę, zamontowałem, podpiąłem kostkę i caly czas 3 i 6 cylinder. Dopóki jedzie na wyższych obrotach i bogatszej mieszance jest OK. Jak tylko sie rozpędzi, obroty spadają i robi sie uboższa mieszanka zaczyna szarpać. Z odpięta przeplywką szarpanie ustaje. Zamówiłem jeszcze nową wiązkę do cewek. Na dniach powinna być. Zobaczymy czy to coś zmieni . Kompresja sprawdzana i jest OK. Bedę szukał speca od diagnostyki wyższej klasy. Mechanik twierdzi, że na oscyloskopie było wszystko dobrze.

Awatar użytkownika
Gonzo
To ja
To ja
Posty: 289
Wiek: 51
Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
Skąd jesteś: ZPL
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 230000
Kontaktowanie:

Re: Wypdanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze.

#14 Postautor: Gonzo » niedziela, 14 stycznia 2024, 17:50

Trochę mnie nie było z braku czasu ale walka trwa. Gazownik znalazł zamienione wtyczki wtrysków. Bank 2 sterował bankiem 1 i odwrotnie więc przyczyna wiecznego przestawiania zapłonu i palenia jak smok rozwiązana. Ale nadal pozostaje wypadanie zapłonu. Ciekawy jest fakt, że jak zdejmę fajkę ze świecy na 3 cylindrze to silnik zaczyna mocno, nierówno pracować. Tak samo na 6 cylindrze. Po zalożeniu pracuje niby równo, ale czuć lekkie poszarpywanie i wyskakuje błąd 306 i 303. Nic więcej. Sterownik sprawdzony i jest OK. Za to wczoraj znalazłem nie podpiętą wtyczkę od czujnika spalania stukowego. Podpiąłem i nie widzę różnicy. I tu pytanie czy czujnik spalania stukowego może powodować wypadaie zapłonu bez wyświetlania błędu czujnika? Wcześniej czasem wyskakiwał błąd czujnika ale zakładałem, że to z powodu szarpania i braku efektu pomimo zmiany zapłonu, i komputer interpretował to jako błąd czujnika.

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 508
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Wypdanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze.

#15 Postautor: Panicz » niedziela, 14 stycznia 2024, 21:01

Wiem że świece nowe, ale spróbuj je zamienić miejscami..


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości