Spalanie.... c.d
Moderator: Moderator
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Spalanie.... c.d dywagacji
Do wyprzedzania to potrzebny jest moment,nie moc.moc to do osiągów maxymalnych. W 2.4 jest bodajże o 100nm mniejszy niż w klekocie, więc trzeba mu dobrze pocisnac żeby to ruszyć.
- spin
- awansowałem na
- Posty: 38
- Rejestracja: czwartek, 26 czerwca 2014, 23:32
- Skąd jesteś: Polska
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Inny Samochód: BMWF30
- Kontaktowanie:
Re: Spalanie.... c.d dywagacji
Przejechalem wczoraj od rezerwy do rezerwy 320km.
Wlalem 30 litrow wiec spalil cos kolo 10 moze troszke wiecej na 100km.
Srednia predkosc na autostradzie to 110-140, czasami 150.
Prosze powiedzcie mi jak na komputerze moge sprawdzic dokladne spalanie, czy jest jakas opcja?
Wlalem 30 litrow wiec spalil cos kolo 10 moze troszke wiecej na 100km.
Srednia predkosc na autostradzie to 110-140, czasami 150.
Prosze powiedzcie mi jak na komputerze moge sprawdzic dokladne spalanie, czy jest jakas opcja?
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Spalanie.... c.d dywagacji
spin pisze:Prosze powiedzcie mi jak na komputerze moge sprawdzic dokladne spalanie, czy jest jakas opcja?
Nie ma w Sorento I takiego komputera. No chyba, że skanery z EOBD
Re: Spalanie.... c.d dywagacji
Maximus_1313_Antonimus pisze:Do wyprzedzania to potrzebny jest moment,nie moc.moc to do osiągów maxymalnych. W 2.4 jest bodajże o 100nm mniejszy niż w klekocie, więc trzeba mu dobrze pocisnac żeby to ruszyć.
W ogóle jedyną mierzalną wartością osiągów silnika jest moment obrotowy. Moc jest wyliczana. W przybliżeniu moc = moment * obroty. Stąd turbo diesel ma max moc przy niskich obrotach (duży moment niskie obroty) a benzyna ma max moc przy wysokich obrotach (mały moment wysokie obroty). Jednak w dywagacjach osiągów istotny jest moment na kołach a nie na silniku (moc będzie i tu i tu taka sama). A tu pomiędzy silnikiem i kołami jest przekładnia główna i skrzynia biegów. Efektem jest to, że np diesel o momencie 300Nm i benzyna o momencie 200Nm mają na kołach zbliżoną wartość momentu. Dzieje się tak dla tego, że użyteczny zakres obrotów dieslu jest mniejszy niż w benzynie stąd przełożenie w dieslu jest "dłuższe" czyli mniejsze niż w benzynie. ponieważ moment rośnie proporcjonalnie wraz ze wzrostem przełożenia stąd na kołach otrzymujemy podobną wartość momentu. Oczywiście do wrażenia z jazdy dochodzi jeszcze charakterystyka silnika która jak wiadomo jest diametralnie różna dla silników z turbo i bez.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Spalanie.... c.d
W związku z wyjazdem na krótki urlop do Chorwacji postanowiłem sprawdzić spalanie w mojej Kia 3,3 V6 . Po powrocie do domu dokonałem podsumowania i jestem mile zaskoczony .
Przejechane łącznie 3085 km zużyte paliwo :
Gaz – 441 litrów - średnie zużycie 14,3 l /100 km
Dodatkowo -benzyna 98 – 8 litrów –średnie zużycie 0,26 l/100 km.( można przyjąć ,że to ok 0,5 l gazu/100 km)
czyli razem 14,8 l gazu /100 km.
Wynik 15 l gazu na 100 km przy tej pojemności silnika i masie auta ( przeznaczeniem Sorento nie są raczej autostrady) wydaje się dobrym wynikiem.
Prędkości jazdy zgodne z maksymalnymi obowiązującymi w danym kraju czyli na autostradach 130-140 ( tempomat), momentami przy wyprzedzaniu 150 i troszkę więcej. A na pozostałych drogach pilnowaliśmy się .
Przejechane łącznie 3085 km zużyte paliwo :
Gaz – 441 litrów - średnie zużycie 14,3 l /100 km
Dodatkowo -benzyna 98 – 8 litrów –średnie zużycie 0,26 l/100 km.( można przyjąć ,że to ok 0,5 l gazu/100 km)
czyli razem 14,8 l gazu /100 km.
Wynik 15 l gazu na 100 km przy tej pojemności silnika i masie auta ( przeznaczeniem Sorento nie są raczej autostrady) wydaje się dobrym wynikiem.
Prędkości jazdy zgodne z maksymalnymi obowiązującymi w danym kraju czyli na autostradach 130-140 ( tempomat), momentami przy wyprzedzaniu 150 i troszkę więcej. A na pozostałych drogach pilnowaliśmy się .
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
Re: Spalanie.... c.d
Małe podsumowanie wyjazdów wakacyjnych:
Na Mazury i z powrotem: 480km b.spokojna jazda lokalnymi drogami max 20 szybciej niż wolno średnia 14,5 LPG
Nad morze autostradą A1 i A2 140 na tempomacie średnia 16.2.
Na Mazury i z powrotem: 480km b.spokojna jazda lokalnymi drogami max 20 szybciej niż wolno średnia 14,5 LPG
Nad morze autostradą A1 i A2 140 na tempomacie średnia 16.2.
- rokidiabel
- awansowałem na
- Posty: 43
- Wiek: 46
- Rejestracja: środa, 28 listopada 2012, 20:39
- Skąd jesteś: Siemianowice Śląskie
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: BLACK
- Przebieg (km.): 125000
- Inny Samochód: PUNTO
- Kontaktowanie:
Re: Spalanie.... c.d
Ja jechałem swoim na Chorwację i jak normalnie na 70 litrach robię 400 km, to na trasie zrobiłem 500 km ... Całkiem niezły wynik...
6 bpd
-
- jestem
- Posty: 5
- Rejestracja: piątek, 22 sierpnia 2014, 20:46
- Skąd jesteś: Kalisz
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: CZARNY
- Przebieg (km.): 180
- Inny Samochód: Audi B3 1.8+gaz
- Kontaktowanie:
Re: Spalanie.... c.d
Spalanie w moim Sorento na trasie w Polsce czyli na szybkich drogach ok 120 km/h, na pozostałych 50 do 100 km/h, koszt przejechania 100 km wyszedł mi ok 37 zł. tak łatwiej policzyć bo moje autko w trasie spala ok 1 l benzyny na 100 km i ok 13 l. gazu - wynik całkiem niezły 37 zł to koszt 7 litrów paliwa.
W mieście zaczynam testować ale z wcześniejszych obserwacji wynika, że bedzie to ok 15-16 l gazu + 2-3 l benzyny. nie wiem jaką mam instalację . Auto przyjechało z Holandii, kontrolka od gazu to 3 cm srebrne kółeczko z 5 kreskami swiecącymi na fioletowo, w srodku kontrolka w kształcie znaczka mercedesa, która mruga zanim przełączy się na gaz, a na dole kontrolka rezerwy, która świeci chyba na czerwono ( tylko raz mi swieciła i nie pamietam) poza tym na rezerwie po odpaleniu auta jest sygnał dźwiekowy. Wszyscy piszą o spalaniu gazu a moje auto pali gaz i benzynę. Czy ktoś wie o co chodzi?? pozdrawiam
W mieście zaczynam testować ale z wcześniejszych obserwacji wynika, że bedzie to ok 15-16 l gazu + 2-3 l benzyny. nie wiem jaką mam instalację . Auto przyjechało z Holandii, kontrolka od gazu to 3 cm srebrne kółeczko z 5 kreskami swiecącymi na fioletowo, w srodku kontrolka w kształcie znaczka mercedesa, która mruga zanim przełączy się na gaz, a na dole kontrolka rezerwy, która świeci chyba na czerwono ( tylko raz mi swieciła i nie pamietam) poza tym na rezerwie po odpaleniu auta jest sygnał dźwiekowy. Wszyscy piszą o spalaniu gazu a moje auto pali gaz i benzynę. Czy ktoś wie o co chodzi?? pozdrawiam
Re: Spalanie.... c.d
Spalanie i gazu i benzyny jest możliwe. ja np. mam STAGA 300 Premium i ustawiłem go tak, że na gazie jeździ do max 5000obr i przy obciążeniu mniejszym niż 90%. Po przekroczeniu tych wartości przełącza na benzynę. Zrobiłem tak ponieważ na gazie przy max. obciążeniu temp spalin dochodziła do blisko 1000st gdzie na benzynie jest ok 600-700. Czyli istnieje ryzyko poważnego uszkodzenia silnika. Przypuszczam, że mimo iż mam reduktor na 300KM to zwyczajnie nie wyrabia i zubaża mieszankę co powoduje wzrost temp. spalin która i tak na gazie jest wyższa niż na benzynie. Odczuwalny jest także spadek osiągów na gazie (po przekroczeniu 5000obr). Oczywiście wina leży w zbyt słabej wydajności instalacji LPG w stosunku do potrzeb silnika, jednak dołożenie kolejnego reduktora to po pierwsze koszty a po drugie nie bardzo jest go gdzie wcisnąć. Pełnych osiągów silnika używam niezbyt często, więc może się to odbywać na benzynie.
Jest także możliwość ustawienia dotrysków benzyny do LPG jeśli komp gazowy uzna to za konieczne. Ja jednak wolę całkowite przełączenie na benzynę.
Jest także możliwość ustawienia dotrysków benzyny do LPG jeśli komp gazowy uzna to za konieczne. Ja jednak wolę całkowite przełączenie na benzynę.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Spalanie.... c.d
ZygJe pisze:Spalanie i gazu i benzyny jest możliwe. ja np. mam STAGA 300 Premium i ustawiłem go tak, że na gazie jeździ do max 5000obr i przy obciążeniu mniejszym niż 90%. Po przekroczeniu tych wartości przełącza na benzynę. Zrobiłem tak ponieważ na gazie przy max. obciążeniu temp spalin dochodziła do blisko 1000st gdzie na benzynie jest ok 600-700. Czyli istnieje ryzyko poważnego uszkodzenia silnika. Przypuszczam, że mimo iż mam reduktor na 300KM to zwyczajnie nie wyrabia i zubaża mieszankę co powoduje wzrost temp. spalin która i tak na gazie jest wyższa niż na benzynie. Odczuwalny jest także spadek osiągów na gazie (po przekroczeniu 5000obr). Oczywiście wina leży w zbyt słabej wydajności instalacji LPG w stosunku do potrzeb silnika, jednak dołożenie kolejnego reduktora to po pierwsze koszty a po drugie nie bardzo jest go gdzie wcisnąć. Pełnych osiągów silnika używam niezbyt często, więc może się to odbywać na benzynie.
Jest także możliwość ustawienia dotrysków benzyny do LPG jeśli komp gazowy uzna to za konieczne. Ja jednak wolę całkowite przełączenie na benzynę.
Co do przłączenia na benzynę w przypadku ubogiej mieszanki zgadzam sie z Tobą całkowicie . W swojej Sori wstawiłem od sameo początku 2 reduktory ze sporym przewymiarowaniem i dzieki temu udało mi się uniknąć zjawiska zubażania mieszanki. Nie bawię się też w oszczędne ustawianie parametrów a co z tym idzie niskie zużycie paliwa bo tak jak piszesz silnik można załatwić zwłaszcza zawory. Sterownik też Stag 300 uważam go za jeden z najlepszych na rynku
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
Re: Spalanie.... c.d
[quote="hunter"] Nie bawię się też w oszczędne ustawianie parametrów a co z tym idzie niskie zużycie paliwa [quote]
W Stag 300 Premium regulacja odbywa sie automatycznie na podstawie korekt wtrysku benzyny odczytywanych po OBD - tzn sterownik gazowy ma utrzymywać korekty wtrysku (wirtualnej) benzyny na zadanym poziomie - identycznym jak przy pracy na benzynie. Dzięki temu skład mieszanki jest w teorii zawsze idealnie ustawiony. Jednak w przypadku max obciążeń sterownik gazowy i benzynowy dopuszczają większe odchyłki składu mieszanki niż przy małych obciążeniach co w moim przypadku prowadziło pod koniec obrotomierza do zubożenia mieszanki i czasami nawet "awaryjnego" przełączenia na benzynę.
W Stag 300 Premium regulacja odbywa sie automatycznie na podstawie korekt wtrysku benzyny odczytywanych po OBD - tzn sterownik gazowy ma utrzymywać korekty wtrysku (wirtualnej) benzyny na zadanym poziomie - identycznym jak przy pracy na benzynie. Dzięki temu skład mieszanki jest w teorii zawsze idealnie ustawiony. Jednak w przypadku max obciążeń sterownik gazowy i benzynowy dopuszczają większe odchyłki składu mieszanki niż przy małych obciążeniach co w moim przypadku prowadziło pod koniec obrotomierza do zubożenia mieszanki i czasami nawet "awaryjnego" przełączenia na benzynę.
- Madej
- ASSISTANCE
- Posty: 2424
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
- Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Spalanie.... c.d
Bendeer, coś duże spalanie masz w swoim Cherokee. Kiedyś też takiego miałem i spalanie w granicach 19-21 l.
Powiem, że mam ciężką nogę.
Ja miałem założoną instalację drugiej generacji.
Powiem, że mam ciężką nogę.
Ja miałem założoną instalację drugiej generacji.
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "
-
- awansowałem na
- Posty: 76
- Wiek: 41
- Rejestracja: wtorek, 15 stycznia 2013, 15:49
- Skąd jesteś: Koszalin
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Inny Samochód: Chrysler 300C
- Twoje poprzednie Sorento: Kia Sorento 3,5 v6 rok 2003 ...
- Kontaktowanie:
Re: Spalanie.... c.d
Ja ostatnio na 64 litrach gazu zrobiłem ok 385 km.. w tym trasa 290km a 95 km po mieście...
Spalanie średnie ok 16,5 litra gazu i to jest chyba najlepszy wynik mojej Kijanki...
Jeżdżąc tylko po mieście na krótkich odcinkach spalanie jest w granicach 21-23 litry gazu...i na pełnym zbiorniku ok 64 litry robię średnio 280 km...
(.. instalacja gazowa BRC.. Koła 18 cali ..opona 255/55/18 typu run flat..)
Spalanie średnie ok 16,5 litra gazu i to jest chyba najlepszy wynik mojej Kijanki...
Jeżdżąc tylko po mieście na krótkich odcinkach spalanie jest w granicach 21-23 litry gazu...i na pełnym zbiorniku ok 64 litry robię średnio 280 km...
(.. instalacja gazowa BRC.. Koła 18 cali ..opona 255/55/18 typu run flat..)
Kotlet2009
Re: Spalanie.... c.d
Dziś pojechałem do serwisu ok 70km tempem spacerowym tzn. autostradą 100km/h a poza 80-90km/h. Jechałem na benzynie. Średnie spalanie komp pokazał 8,1l/100km i jest to mój aktualny rekord jeśli chodzi o oszczędne spalanie. WOW!
-
- awansowałem na
- Posty: 54
- Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 21:19
- Skąd jesteś: Świebodzin
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 2 WD
- Rok: 2005
- Inny Samochód: lex rx 300 99r
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Spalanie.... c.d dywagacji
Mam sorento 3,5 LPG instalacja lovato ale napęd tylko na tył (auto lżejsze bo nie ma reduktora) spalanie 15-16 lpg +5%benzyny tak ustawione. Na trasie przy jeździe przepisowej potrafi spalić 13 lpg
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości