Za dużo pali? 3.3 V6 diagnoza.
Moderator: Moderator
Re: Za dużo pali? 3.3 V6 diagnoza.
W Sorento na biegu jałowym przy wyłączonych wszystkich odbiornikach elektrycznych (które da się wyłączyć ofc) mam czasy wtrysku 1.9-2.1 ms i to zarówno na pb jak i na lpg (wirtualnej benzyny) czas wtrysku lpg ok 3.7-3.8ms mnożnik w tym zakresie pracy 1.57 ciśnienie 1.25bar.
Instalacja STAG 300 premium. Na biegu jałowym nieaktywne korekty po OBD.
Instalacja STAG 300 premium. Na biegu jałowym nieaktywne korekty po OBD.
-
- jestem
- Posty: 8
- Rejestracja: piątek, 20 marca 2015, 11:24
- Skąd jesteś: Jaktorów
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2008
- Kolor: black
- Kontaktowanie:
Re: Za dużo pali? 3.3 V6 diagnoza.
ZygJe pisze:W Sorento na biegu jałowym przy wyłączonych wszystkich odbiornikach elektrycznych (które da się wyłączyć ofc) mam czasy wtrysku 1.9-2.1 ms i to zarówno na pb jak i na lpg (wirtualnej benzyny) czas wtrysku lpg ok 3.7-3.8ms mnożnik w tym zakresie pracy 1.57 ciśnienie 1.25bar.
Instalacja STAG 300 premium. Na biegu jałowym nieaktywne korekty po OBD.
OK. Dzieki za sprawdzenie.
Wynika z tego że gazownik bredzi a Sorento nie jest najwidoczniej samochodem standardowym i ma poprostu niższe czasy wtrysku na jałowym.
Jak ręcznie ustawie mnożnik w okolicy 1.6 to mam podobne parametry pracy ja u ciebie.
Ręce opadają z tymi "fachowcami" bo człowiek i tak sam musi drążyć temat.
-
- Jestem
- Posty: 152
- Rejestracja: poniedziałek, 11 maja 2015, 10:34
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 124000
- Inny Samochód: Skoda Favorit
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Za dużo pali? 3.3 V6 diagnoza.
Zacząłem się zastanawiać czy u mnie auto nie pali zbyt dużo. Jeżdżę wyłącznie po mieście na odcinkach ok. 10km. Jak jest okazja do depnę mocniej gazu spod świateł ale też znów nie szaleję jakoś bardzo, raczej jazda dynamiczna zamiast powolnego ruszania. Po zakupie była robiona naprawa szklanek popychaczy u Orła bo silnik chodził nierówno - wypadał zapłon. Byłem na przeglądzie instalacji gazowej (mało popularna w Polsce - Zavoli), wymienione wszystkie filtry, sprawdzone ustawienia w komputerze. Komputer ma ustawione przełączanie na benzynę powyżej 3500 obrotów lub po przekroczeniu jakiegoś czasu wtrysku (nie pamiętam). Z tego co zauważyłem automat w tym aucie utrzymuje normalnie bardzo niskie obroty jakieś 1500-2000 no chyba że się mocno depnie gazu, nie wiem jak wyglądają czasy wtrysku.
Auto jeździ bardzo dobrze, ale przed przeglądem jak i po przeglądzie gazu, zużycie LPG ciągle wynosi ok 22 litry. Nie liczę tu zużycia benzyny bo nie wiem ile dodatkowo na to idzie. Na samej benzynie nie robiłem pomiarów.
Auto jeździ bardzo dobrze, ale przed przeglądem jak i po przeglądzie gazu, zużycie LPG ciągle wynosi ok 22 litry. Nie liczę tu zużycia benzyny bo nie wiem ile dodatkowo na to idzie. Na samej benzynie nie robiłem pomiarów.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Za dużo pali? 3.3 V6 diagnoza.
Trochę przy dużo moja paliła 18-19 l max w mieście. Nie rozumiem po co przełączanie na benzynę powyżej 3500 obr/min, bez sensu. U mnie kręciła do odcięcia na gazie, chyba ,że było prawie pusto w butli to wtedy przerzucała na benzynę.
Osprzęt Zavoili jest dobrym osprzętem , jaki masz sterownik gazowy, jaki reduktor i wtryski?.
Osprzęt Zavoili jest dobrym osprzętem , jaki masz sterownik gazowy, jaki reduktor i wtryski?.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- Jestem
- Posty: 152
- Rejestracja: poniedziałek, 11 maja 2015, 10:34
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 124000
- Inny Samochód: Skoda Favorit
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Za dużo pali? 3.3 V6 diagnoza.
Zavoli Alisei, ale niestety szczegółów osprzętu nie znam. Z autem dostałem książkę do instalacji gazowej po włosku ale nie była wypełniona. W papierach samochodu jest informacja, że gaz został zamontowany w 2009 roku kilka miesięcy po zarejestrowaniu pojazdu.
Gazownik powiedział, że oprogramowanie jest nowego typu bo obsługuje dotrysk benzyny. Jest też założona lubryfikacja, ale trzeba ją było wyregulować bo płyn nie kapał. Z tego co mówił dotrysk powyżej 3500 obrotów i lubryfikacja jest po to aby chronić zawory przy dużym obciążeniu, bo w autach azjatyckich nie ma regulacji hydraulicznej i przez gaz się szybciej zużywają. Być może z powodu gazu był u mnie problem ze szklankami, mimo że mam wszystkie zabezpieczenia jakie są stosowane w instalacjach.
W sumie gaz jest tani a ja mało jeżdżę więc tragedii nie ma, no ale jeśli coś jest nie tak i powinno palić mniej to pasowałoby to poprawić.
Gazownik powiedział, że oprogramowanie jest nowego typu bo obsługuje dotrysk benzyny. Jest też założona lubryfikacja, ale trzeba ją było wyregulować bo płyn nie kapał. Z tego co mówił dotrysk powyżej 3500 obrotów i lubryfikacja jest po to aby chronić zawory przy dużym obciążeniu, bo w autach azjatyckich nie ma regulacji hydraulicznej i przez gaz się szybciej zużywają. Być może z powodu gazu był u mnie problem ze szklankami, mimo że mam wszystkie zabezpieczenia jakie są stosowane w instalacjach.
W sumie gaz jest tani a ja mało jeżdżę więc tragedii nie ma, no ale jeśli coś jest nie tak i powinno palić mniej to pasowałoby to poprawić.
- Załączniki
-
- 20160130_103959.jpg (84.23 KiB) Przejrzano 1399 razy
-
- 20160130_104802.jpg (79.14 KiB) Przejrzano 1399 razy
-
- 20160130_104921.jpg (92.88 KiB) Przejrzano 1399 razy
-
- 20160130_103341.jpg (92.04 KiB) Przejrzano 1399 razy
Re: Za dużo pali? 3.3 V6 diagnoza.
Wszystkie lubryfikacje dotryski itp. dają IMO złudne poczucie bezpieczeństwa u użytkownika i ekstra kasę instalatorowi. Dobrze zamontowana i wyregulowana instalacja utrzymująca parametry w całym zakresie pracy nie wpływa na zużycie silnika. U Ciebie zużycie LPG jest stanowczo zbyt wysokie. Albo instalacja jest źle zamontowana (np dobór komponentów) albo źle wyregulowana albo jedno i drugie.
- KRISKRAK
- To ja
- Posty: 327
- Rejestracja: czwartek, 25 grudnia 2014, 22:58
- Skąd jesteś: KRAKÓW
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 249000
- Inny Samochód: ford
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
- Katy
- moje konto
- Posty: 242
- Rejestracja: czwartek, 4 lipca 2013, 13:48
- Skąd jesteś: Poznań i Pszczew
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2008
- Kolor: Czarna Perła
- Przebieg (km.): 177552
- Kontaktowanie:
Re: Za dużo pali? 3.3 V6 diagnoza.
U mnie w okresie grudzień - styczeń zaobserwowałam spalanie na poziomie 22-23 litry LPG na 100 km, choć właściwie w tym okresie auto wyłącznie użytkowane w strasznie zakorkowanym Poznaniu. Zima w tym roku łagodna, to pomyślałam, że trochę dużo pali (to nasza trzecia wspólna zima). W poprzednich latach w okresie zimowym przy dużo gorszych warunkach palił ok. 20-22 l/100 km LP.
W dodatku instalacja była zaraz po przeglądzie u gazownika i naprawie (wymianie wężyków doprowadzających LPG do silnika bo były całkiem zmurszałe i 4 z 6 popękane, przez to jazda na LPG była całkowicie niemożliwa i były kłopoty z odpalaniem ale to historia na inny wątek).
Nawet przy jeździe na napędach w trudnym leśnym niedostępnym terenie tyle nie palił do tej pory
Zaczęłam szukać, skąd takie spalanie.
Ookazała się sprawa strasznie prozaiczna, mianowicie ciśnienie w oponach tzn. zbyt niski jego poziom
Moja wina, od przed wakacji nie sprawdzałam
Zamiast 2,4 u mnie było 1,9 Po dopompowaniu powietrza spalanie spadło do poziomu jak wcześniej, tj. obecnie sprawdzone już na 5. tankowaniu przy jeździe w mieście ciągłe korki, czasem szybki start na światłach 18-18,5 LPG/100 km.
I taka ciekawostka: na trasie ponad 250 km przy jeździe z w miarę umiarkowaną prędkością 100-110, a w drodze powrotnej w dodatku z przyczepką towarową, spalił tylko 12,5 litra LPG/100 km.
W dodatku instalacja była zaraz po przeglądzie u gazownika i naprawie (wymianie wężyków doprowadzających LPG do silnika bo były całkiem zmurszałe i 4 z 6 popękane, przez to jazda na LPG była całkowicie niemożliwa i były kłopoty z odpalaniem ale to historia na inny wątek).
Nawet przy jeździe na napędach w trudnym leśnym niedostępnym terenie tyle nie palił do tej pory
Zaczęłam szukać, skąd takie spalanie.
Ookazała się sprawa strasznie prozaiczna, mianowicie ciśnienie w oponach tzn. zbyt niski jego poziom
Moja wina, od przed wakacji nie sprawdzałam
Zamiast 2,4 u mnie było 1,9 Po dopompowaniu powietrza spalanie spadło do poziomu jak wcześniej, tj. obecnie sprawdzone już na 5. tankowaniu przy jeździe w mieście ciągłe korki, czasem szybki start na światłach 18-18,5 LPG/100 km.
I taka ciekawostka: na trasie ponad 250 km przy jeździe z w miarę umiarkowaną prędkością 100-110, a w drodze powrotnej w dodatku z przyczepką towarową, spalił tylko 12,5 litra LPG/100 km.
katy@klubsorento.pl
CZARNY MIODZIO = Autko z charakterem...
Kia Sorento 3,3 V6 (248KM) PB+LPG Vialle LPi
Skrzynia: A/T Automatyczna z Tiptronic
Napędy: 4 WD
Rocznik: 2008
Kolor: Czarny
Wersja: EX
Koła: 245/65 R17 A/T-S Yokohama Geolandar
Średnia paliwożerność (3/4 jazdy to miasto, zależnie od warunków) LPG 17,5-22/100km za to
w weekendy na trasie 13,5-14/100 km jak nie mam zbyt ciężkiej nóżki...
a jako miły rekordzik najniższe odnotowane spalanie 07 luty 2016 r. - 12,5 LPG/100km
-
- Jestem
- Posty: 152
- Rejestracja: poniedziałek, 11 maja 2015, 10:34
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 124000
- Inny Samochód: Skoda Favorit
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Za dużo pali? 3.3 V6 diagnoza.
KRISKRAK pisze:Majki, a u ktorego gazownika byles do regulacji?
Tutaj byłem http://lpgkrakow.pl/Start/
Ciśnienie w oponach sprawdzę przy okazji. Opony AT więc opory toczenia też na pewno większe niż w oponach szosowych. Nie przyszło mi to do głowy, bo opony kupowałem niedawno i ciśnienie powinni ustawić poprawnie przy montażu opon.
- KRISKRAK
- To ja
- Posty: 327
- Rejestracja: czwartek, 25 grudnia 2014, 22:58
- Skąd jesteś: KRAKÓW
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 249000
- Inny Samochód: ford
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
- KRISKRAK
- To ja
- Posty: 327
- Rejestracja: czwartek, 25 grudnia 2014, 22:58
- Skąd jesteś: KRAKÓW
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 249000
- Inny Samochód: ford
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Za dużo pali? 3.3 V6 diagnoza.
Majki. Rozmawialem dzisiaj z serwisantem od gazu i znają Zavoli aliesei i podejmą się diagnostyki. To znana firma w Krakowie : http://www.auto-gaz.pl/kontakt.php. Ostatnio uszczelniali i regulowali mi całą instalację - chociaż mam Staga. Jesli okaże się, że to sprawa regulacji silnika to serwis hyundaja na ul. Chełmonskiego. U Pana Dominika Migasa.
-
- Jestem
- Posty: 152
- Rejestracja: poniedziałek, 11 maja 2015, 10:34
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 124000
- Inny Samochód: Skoda Favorit
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Za dużo pali? 3.3 V6 diagnoza.
Rozważałem ten serwis wcześniej, ale nie pracują w soboty a są na drugim końcu miasta. Może w czasie urlopu bym tam dał radę podjechać.
- KRISKRAK
- To ja
- Posty: 327
- Rejestracja: czwartek, 25 grudnia 2014, 22:58
- Skąd jesteś: KRAKÓW
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 249000
- Inny Samochód: ford
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Za dużo pali? 3.3 V6 diagnoza.
Jeśli chcesz skorzystać to musisz się umówić telefonicznie, bo mają b. dużo klientów.
-
- Jestem
- Posty: 152
- Rejestracja: poniedziałek, 11 maja 2015, 10:34
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 124000
- Inny Samochód: Skoda Favorit
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Za dużo pali? 3.3 V6 diagnoza.
Wyjeździłem pełen bak benzyny i też wyszło 22 litry, czyli chyba można odrzucić problem z instalacją gazową. Sprawdziłem ciśnienie w oponach, nie było wszędzie takie samo ale odchyłki nie były duże. Mam ustawione 2,4 takie jak dla tego rozmiaru podaje książka, chyba że to dotyczy opon szosowych a na AT powinno być inne. Będę próbował zresetować komputer i ponowić pomiary. Komputer nie wykazuje błędów w OBD ale może być pewnie tak, że np czujnik powietrza przekłamuje, tylko tego typu usterki chyba będzie ciężko zweryfikować bez kupowania na ślepo rożnych części. Chyba, że dało by się porównać z innym autem czy parametry w podobnych warunkach są zbliżone.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości