Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#121 Postautor: alien125 » czwartek, 7 listopada 2019, 16:55

:hmm: https://www.ebay.com/itm/2003-2006-Kia- ... d6ba6d1417
Dzisiaj wygrać mogą 3 osoby :lol:

2019-11-07 17.00.36-573x437.png
2019-11-07 17.00.36-573x437.png (164.36 KiB) Przejrzano 2127 razy


Dodatkowa pula nagród
https://www.ebay.com/itm/NEW-OEM-2003-2 ... nav=SEARCH

2019-11-07 17.09.10-572x442.png
2019-11-07 17.09.10-572x442.png (165.35 KiB) Przejrzano 2122 razy
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#122 Postautor: Bodzion » czwartek, 7 listopada 2019, 19:41

Za taka cenę to ja bym nie rzeźbił żadnych uszczelek w starym kolektorze, tylko po prostu kupił sobie nowy :happy2:

dawidus
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 67
Rejestracja: wtorek, 25 lipca 2017, 22:07
Skąd jesteś: Żukowo
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 220000
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I 2003 3.5V6 194 KM benzyna plus LPG AT 4 biegi, Napęd TOD Auto 4x4
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#123 Postautor: dawidus » sobota, 9 listopada 2019, 07:52

Dziękuję za linki i inną pomoc w tym za rady dotyczące ośki klap. Bardzo ciekawe pomysły. Może kupię ten kolektor za jakiś czas. Obecnie konto zdrenowane :( .
Oryginalne czarne tulejki są z gumy. Nieopodal mnie jest firma która wytnie takie elementy Water Jetem po 3 PLN za sztukę. Kupiłem gumę olejoodporną 6mm i teflon 6mm. Zamówię z tego i z tego. Ciekawe z czego lepiej. Te z gumy idealnie szczelne a teflonowe na pewno baaardzo trwałe. Będę donosił o postępach. To będzie chyba pierwszy materiał na forum o regeneracji kolektora :hmm:
Pozdrawiam serdecznie, Dawid :friends:

dawidus
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 67
Rejestracja: wtorek, 25 lipca 2017, 22:07
Skąd jesteś: Żukowo
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 220000
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I 2003 3.5V6 194 KM benzyna plus LPG AT 4 biegi, Napęd TOD Auto 4x4
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#124 Postautor: dawidus » środa, 13 listopada 2019, 23:47

Cześć. Właśnie skończyłem regenerację kolektora. Robiłem to sam. Tulejki zostały wycięte water jetem z teflonu o grubości 6 mm. Zrobione po próbach z zapasem średnicy. Dopolerowywałem je na gotowo u mnie. Oś wchodzi do półkolistego otworu na ciasno. Guma się nie nadaje. Wszystko co ważne jest na filmach które nagrałem. Idą w eter a, że łącze wolne to trochę to potrwa. Linki wkleję. Mam plik DXF z rysunkiem tych tulejek. Nie mogę go tu wkleić . Jak podacie sposób to go wrzucę. Tymczasem wklejam parę zdjęć.
Załączniki
tulejka.jpg
t6.jpg
t5.jpg
t4.jpg
t3.jpg
t2.jpg
tulejka.jpg
Ostatnio zmieniony czwartek, 14 listopada 2019, 00:14 przez dawidus, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam serdecznie, Dawid :friends:

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#125 Postautor: diodalodz » środa, 13 listopada 2019, 23:57

czekam na film !

dawidus
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 67
Rejestracja: wtorek, 25 lipca 2017, 22:07
Skąd jesteś: Żukowo
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 220000
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I 2003 3.5V6 194 KM benzyna plus LPG AT 4 biegi, Napęd TOD Auto 4x4
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#126 Postautor: dawidus » czwartek, 14 listopada 2019, 00:24

link do kanału, bo filmiki jeszcze idą. Mam to w 4 filmikach. Zaczynamy oczywiście od part 1. Przepraszam, że dużo gadam :hmm:
https://www.youtube.com/channel/UCQ3rHA ... bOSXFW2pvw
Pozdrawiam serdecznie, Dawid :friends:

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#127 Postautor: diodalodz » czwartek, 14 listopada 2019, 02:12

Niepotrzebnie się narobiłeś z tymi blaszkami. W starej motoryzacji rozklepywało się gwinty wystające z drugiej strony osi. Robiło się śrubki dłuższe o 1mm i bach młotkiem.
Co do tulejek to super pomysł. Zastanawia mnie jak będzie z trwałością. Powinno to działać dość długo.

dawidus
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 67
Rejestracja: wtorek, 25 lipca 2017, 22:07
Skąd jesteś: Żukowo
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 220000
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I 2003 3.5V6 194 KM benzyna plus LPG AT 4 biegi, Napęd TOD Auto 4x4
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#128 Postautor: dawidus » czwartek, 14 listopada 2019, 10:57

Znam ten sposób ale dostępu do śrubek z tyłu nie ma. Tzn trzeba by rozkręcić kolektor. Nowa uszczelka itp. Ale nie. I tak by się nie udało bo ruch klap to ciut ponad 45 stopni zaczynając od pozycji gdy śrubki są prostopadle do przelotu kolektora.
Pozdrawiam serdecznie, Dawid :friends:

szupek
moje konto
moje konto
Posty: 169
Wiek: 37
Rejestracja: piątek, 2 kwietnia 2021, 00:11
Skąd jesteś: ZACZERNIE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: zielony
Przebieg (km.): 120000
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#129 Postautor: szupek » piątek, 9 kwietnia 2021, 21:18

Cześć Pany!
Nie wiem co mnie podkusiło, ale kupiłem gruza 3.5 v6 195 kuni z pukaniem w silniku :)
Aktualnie rozbieram silnik, mierzyłem stopień sprężania na garach takich przyrządem starym z papierowymi tarczkami, urządzenie ma skalę do 12, na 5 cylindrach osiąga 12, na jednym było 7 (garnek najbliżej kierowcy). Po wlaniu oleju do tego cylindra, też jest 12. Endoskop pokazuje jakby właśnie śrubkę wbitą w głowicę oraz sklepany tłok w dwóch miejscach, dodatkowo tłok jest zaolejony, ale endoskop mam taki, że pożal się wszelkie stworzenie...
Właśnie zdjąłem magistralę paliwową, będę zdzierał dolot i zdejmuję głowicę i tu pytanie - skąd mogę wyrwać tłok i pierścienie na wymianę? używek nie ma nawet nowych nie potrafiłem znaleźć, do klekotów jest zatrzęsienie, natomiast benzyn jak na lekarstwo..
Projekcik ma być budżetowy, więc nawet dopuszczam używki.
Misa jeszcze na miejscu, podpowie ktoś czy po zdjęciu jest dostęp, żeby odkręcić stopę i wyjąć tłok górą? Przypomnę, że chodzi o tłok najbliżej kierowcy.

Kiedyś sobie powiedziałem, że nigdy więcej aut starszych niż kilka lat - rozbierając czołga, wiem dlaczego, widać inwencję mechaników, dodatkowo, tu cieknie uszczelniacz, tu zapocony oring itp itd :)

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 505
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#130 Postautor: Panicz » sobota, 10 kwietnia 2021, 00:32

Zdejmiesz głowicę, zdejmiesz miskę żeby wyjąć tłok to i zaraz reszte rozbierzesz. Od dwóch tygodni jeżdżę po takiej operacji i po pierwszym tysiącu km jest wszystko ok.
Nie zrobisz tego tanio. Jak miałbym robić to drugi raz to albo drugi silnik (stary na graty na sprzedaż), albo fura na sprzedaż.
Na ebayu masz zestawy naprawcze do tego silnika,( chyba nawet tłoki są i pompa oleju) i to wszystko za ok 1200 usd.
Posłuchaj się "wujka dobra rada" jak chcesz tym jeździć i to sobie zamów. W Polskich sklepach wydasz takie same pieniądze i nie będziesz miał do tego wielu rzeczy.
Mam tłok, może nie ideał ale jeszcze pochodzi.
Załączniki
20210317_092321.jpg
Miała być tylko wymiana rozrządu...

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 505
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#131 Postautor: Panicz » sobota, 10 kwietnia 2021, 00:50

Żeby zdjąć miskę musisz wywalić przedni most i poluzować maglownicę.
To nie chodzi o to, że samochód jest stary i źle go rozbierać. To ramowa konstrukcja powoduje że ciężko do czegokolwiek się dostać. Łatwiej i szybciej będzie Tobie wytargać silnik i skrzynię w komplecie i zrobić co trzeba. Docenisz to przy składaniu np. tylnej magistrali wodnej czy wspomnianej wcześniej miski.
Załączniki
20210319_105616.jpg

tabast
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 460
Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 12 times
Been thanked: 14 times

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#132 Postautor: tabast » sobota, 10 kwietnia 2021, 01:17

A teraz mój komentarz pół żartem, pół serio. :kwink:
Czy każdy posiadacz Sorento prędzej czy póżniej wejdzie w posiadanie takiej oto opaski do tłoków :think:

IMG_20191130_175809.jpg
IMG_20191130_175809.jpg (189.05 KiB) Przejrzano 1100 razy

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 505
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#133 Postautor: Panicz » sobota, 10 kwietnia 2021, 06:58

Opaska do tłoków została mi z laguny :lol:
Gdyby silniki do tych naszych Sorento byłyły by tańsze, to mało kto by bawił się w remont. Swoją drogą po moim noworocznym "czelendżu" z silnikiem to wydaje mi się że te silniki na alle.. wcale nie są takie drogie. :think:

szupek
moje konto
moje konto
Posty: 169
Wiek: 37
Rejestracja: piątek, 2 kwietnia 2021, 00:11
Skąd jesteś: ZACZERNIE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: zielony
Przebieg (km.): 120000
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#134 Postautor: szupek » piątek, 7 maja 2021, 17:19

Mały update mojego przypadku.
Powoli dobrałem się do motoru, zrzuciłem głowicę, miskę, wyjąłem tłok.
Stuki powodowała śrubka/śrubki, która wprasowała się w głowicę, klapki ktoś usunął wcześniej, widać w silniki zaniedbania olejowe - rzadka wymiana, ewentualnie mineralka wątpliwej jakości.
Tłok dostał dość mocno, jest sklepany u góry i dołu, dwa pierścienie się zacisnęły, wybiłem je podgrzewając tłok. Na fotkach widać, że górna półka się odkształciła i suwała po cylindrze, jest to wizualnie widoczne, mam nadzieje, że po honowaniu pod nowe pierścienie ten ślad się zgubi. Na szlifierni powiedzieli, że trzeba dostarczyć nowe pierścienie wykalibrują rowki odpowiednio i tłok będzie pracował, ale sam nie wiem czy nie ma już dość, albo nie ma jakichś pęknięć wewnętrznych itp.
Panewki też widać, że są podtarte, profilaktycznie wymienię korbowodowe.

Na tulejach nie ma progu, stary pierścień po włożeniu na górze i na środku cylindra ma luz 0.6mm

Ogromne podziękowania dla @Panicz za podpowiedzi i konsultacje w pracach :)


20210417_154204.jpg


20210417_154208.jpg
20210417_160611.jpg
20210430_090540.jpg
20210504_110838.jpg
20210504_110848.jpg

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 505
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka

#135 Postautor: Panicz » sobota, 8 maja 2021, 12:20

Jeżeli na szlifierni mówią że dadzą rade, to im zaufaj. Niewiem tylko czy dostaniesz pierścienie na jeden tłok. U mnie kalibrowali dwa tłoki, tylko że moje miały zaciśnięty tylko górny pierścień. Kupiłem też pokaleczone na denku, ale płaszcz był w idealnym stanie.
Od naprawy leci 5 tys km i jak narazie wszystko ok. Pracuje cicho, oleju nie ubywa i ma moc.
Wymieniałem tłoki bo moje były zatarte na płaszczu. Z braku ideałów kupiłem co było przyzwoite.
Załączniki
20210508_122821.jpg
Mój stary tłok


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości