Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Moderator: Moderator
- BubuJogi
- awansowałem na
- Posty: 42
- Rejestracja: środa, 12 października 2016, 10:36
- Skąd jesteś: Lublin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 136
- Inny Samochód: Subaru Justy
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Witam,
Czy objawem problemu z klapkami może być "szarpanie" silnikiem na wolnych obrotach? To "szarpanie" wygląda jakby co sekundę, dwie, któryś cylinder nie dawał mocy.
Pozdr.
B.J.
Czy objawem problemu z klapkami może być "szarpanie" silnikiem na wolnych obrotach? To "szarpanie" wygląda jakby co sekundę, dwie, któryś cylinder nie dawał mocy.
Pozdr.
B.J.
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Bardziej na przewód albo cewke bym stawial.
- BubuJogi
- awansowałem na
- Posty: 42
- Rejestracja: środa, 12 października 2016, 10:36
- Skąd jesteś: Lublin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 136
- Inny Samochód: Subaru Justy
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Fajnie. Dzięki za wspaniałą informację.
B.J.
B.J.
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
BubuJogi pisze:Witam,
Czy objawem problemu z klapkami może być "szarpanie" silnikiem na wolnych obrotach? To "szarpanie" wygląda jakby co sekundę, dwie, któryś cylinder nie dawał mocy.
Pozdr.
B.J.
W różnych autach może być inna przyczyna, ale u mnie ten objaw był od "lewego" powietrza. Na wstępie wymieniłem przewody i świece, i niestety u mnie się nie poprawiło. Dopiero wymiana na nowszą część kolektora dolotowego z klapkami przyniosła oczekiwany efekt. Ale i tak jako pakiet startowy powinieneś zainwestować w przewody i świece bez względu na kolektor.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
- BubuJogi
- awansowałem na
- Posty: 42
- Rejestracja: środa, 12 października 2016, 10:36
- Skąd jesteś: Lublin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 136
- Inny Samochód: Subaru Justy
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Mam prośbę do krzysiek_ardie o sprawdzenie VIN kijanki pod kątem wymiany kolektora. Oto ten VIN KNDJC733835057693.
Z góry dzięki.
B.J.
Z góry dzięki.
B.J.
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
BubuJogi no Twoje auto jest na liście, ale co z tego jak akcja wygasła i ponoć obowiązywała tylko w USA
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- BubuJogi
- awansowałem na
- Posty: 42
- Rejestracja: środa, 12 października 2016, 10:36
- Skąd jesteś: Lublin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 136
- Inny Samochód: Subaru Justy
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Czyli poprzedni właściciel w Stanach nie wymienił kolektora?
Pozdrawiam.
B.J.
Pozdrawiam.
B.J.
- Pain_xp
- moja ranga
- Posty: 155
- Wiek: 38
- Rejestracja: piątek, 20 grudnia 2013, 10:50
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 280000
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Ja tylko dodam, że przypadkiem okazało się, że owych klap nie mam - auto kupione od holendra 3 lata temu. Nieświadomie zrobiłem 90kkm i auto zaczęło szarpać na wolnych i tak jakby co kilka sekund znikał jeden cylinder w cyklu - winne temu były cewki i przewody (NGK są niby dedykowane, ale szczerze nie polecam, za chude i ponoć nie pasują idealnie na cewkę).
I teraz zagadka - auto miało zrobiony szlif wału, panewki i pierścienie - zrobiło na LPG 90kkm i znów szlif wału i panewki i jeszcze regeneracja głowic, mechanik zwalił na źle ustawioną instalację/złą instalację LPG. Jaki na to miał wpływ brak tych klap???
I teraz zagadka - auto miało zrobiony szlif wału, panewki i pierścienie - zrobiło na LPG 90kkm i znów szlif wału i panewki i jeszcze regeneracja głowic, mechanik zwalił na źle ustawioną instalację/złą instalację LPG. Jaki na to miał wpływ brak tych klap???
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Klapy wirowe nie maja wpływu na zużycie wału korbowego.Jak będziesz naprawiał to sprawdź pompę oleju. Może po poprzednim szlifie (o ile był wykonany) założono "lipne" panewki. Co do instalacji LPG to czy była kontrolowana- odczyt i ewentualna korekta parametrów
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- moja ranga
- Posty: 91
- Rejestracja: środa, 21 listopada 2012, 21:55
- Skąd jesteś: Sieradz
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Zielony
- Przebieg (km.): 16
- Inny Samochód: KIA, HYUNDAI
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Zamierzam wymienić kolektor ssący w nowo-zakupionym autku.
Doradźcie mi proszę, który kolektor jest odpowiedni do mojego auta:
Ten za 63,65 S http://www.ebay.com/itm/OEM-NEW-Induction-Control-Valve-Kit-w-Gaskets-03-05-Sorento-3-5L-29222-39800QQK-/200812917157?fits=Make%3AKia&hash=item2ec161f1a5:g:GrsAAOxyldpSBNe6&vxp=mtr, czy za 239 S http://www.ebay.com/itm/KIA-SORENTO-3-5L-2003-2006-GENUINE-BRAND-NEW-Induction-Control-Valve-/322017516786?hash=item4af9bd5cf2:g:IcMAAOSwgApXAflG&vxp=mtr
Kolektory niby te same, ale różnią się końcówkami numerów artykułów.
VIN samochodu KNEJC523865587785
Doradźcie mi proszę, który kolektor jest odpowiedni do mojego auta:
Ten za 63,65 S http://www.ebay.com/itm/OEM-NEW-Induction-Control-Valve-Kit-w-Gaskets-03-05-Sorento-3-5L-29222-39800QQK-/200812917157?fits=Make%3AKia&hash=item2ec161f1a5:g:GrsAAOxyldpSBNe6&vxp=mtr, czy za 239 S http://www.ebay.com/itm/KIA-SORENTO-3-5L-2003-2006-GENUINE-BRAND-NEW-Induction-Control-Valve-/322017516786?hash=item4af9bd5cf2:g:IcMAAOSwgApXAflG&vxp=mtr
Kolektory niby te same, ale różnią się końcówkami numerów artykułów.
VIN samochodu KNEJC523865587785
-
- teraz jestem
- Posty: 514
- Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 08:42
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Kupuj spokojnie od Quirk Parts - te za 63. Ja brałem od niego i są ok.
- Pain_xp
- moja ranga
- Posty: 155
- Wiek: 38
- Rejestracja: piątek, 20 grudnia 2013, 10:50
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 280000
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
hunter pisze:Klapy wirowe nie maja wpływu na zużycie wału korbowego.Jak będziesz naprawiał to sprawdź pompę oleju. Może po poprzednim szlifie (o ile był wykonany) założono "lipne" panewki. Co do instalacji LPG to czy była kontrolowana- odczyt i ewentualna korekta parametrów
Przeglądy LPG plus minus regularnie co rok robiłem: filtry, i pod komputer. Panewki i szlif były robione w firmie w Bydgoszczy - razem. Pompa oleju była kupiona w ASO Toruń wtedy, teraz nie wiem, majster kupował, bo też była zmieniona.
Po tym drugim remoncie jeszcze nie robiłem nic z gazem - ale przy wyższych obrotach LPG kontrolka miga - czyli dobiera sobie zielonej, a sądzę że nie powinien tak pracować. Przed tym remontem też przy górnych obrotach mignęły. I jeszcze jedno ale, majster mówił, że instalacja jest źle założona: za małe przewody są pozakładane i zły parownik. Co może powodować wypalanie zaworów i uklepywanie panewek - czy taka teoria ma jakiś sens, bo jeśli tak to muszę z ryjem pojechać do gazola...
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Gratulację.
Teraz jeszcze sprawdź czy gruszka zaciąga Ci klapki, bo to w tym tkwi przede wszystkim ta dynamika. Po uruchomieniu powinna gruszka zaciągnąć dźwignię do siebie a po zgaszeniu silnika ją uwolnić. U mnie odpuszcza po około 5 sek. po zgaszeniu silnika. Nie wiem czy tak powinno być, to przy okazji jak to sprawdzisz u siebie to podziel się informacją. Klapki powinny jeszcze zmieniać się podczas jazdy przy odpowiednich obrotach silnika (chyba powyżej 3500tyś/obr) ale w czasie jazdy ciężko to sprawdzić, a na postoju po przygazowaniu na wyższe obroty u mnie nic się nie dzieje.
Teraz jeszcze sprawdź czy gruszka zaciąga Ci klapki, bo to w tym tkwi przede wszystkim ta dynamika. Po uruchomieniu powinna gruszka zaciągnąć dźwignię do siebie a po zgaszeniu silnika ją uwolnić. U mnie odpuszcza po około 5 sek. po zgaszeniu silnika. Nie wiem czy tak powinno być, to przy okazji jak to sprawdzisz u siebie to podziel się informacją. Klapki powinny jeszcze zmieniać się podczas jazdy przy odpowiednich obrotach silnika (chyba powyżej 3500tyś/obr) ale w czasie jazdy ciężko to sprawdzić, a na postoju po przygazowaniu na wyższe obroty u mnie nic się nie dzieje.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
-
- awansowałem na
- Posty: 79
- Wiek: 38
- Rejestracja: sobota, 7 lipca 2018, 12:00
- Skąd jesteś: Leszno
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Witam Panowie mam pytanie czy jest możliwość jakoś sprawdzić czy w moim wozie jest już wersja po modyfikacjach?? Mój pojazd to 3,5 V6 z 2005 roku USA. Prosże o podpowiedź bo martwi mnie to jeżdzęnie z bombą tykająca pod maską. A może idzie sprawdzić ten luz bez demontażu kolektora?
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Sprawdzić luz możesz na ośce przy gruszce. Niestety nawet poprawione klapy potrafią się luzować. Jeśli nie wiesz, kiedy ani czy klapy były wymieniane, to wymień je teraz dla świętego spokoju. Inwestycja nie jest duża, robota dla jednego człowieka na kilka godzin, a spokój na 100 - 150tyś km gwarantowany. Ja zaklepałem śrubki w nowym kolektorze i myślę, że nie mają teraz szans się odkręcić.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości