Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)
Moderator: Moderator
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P0507
Są dwa błędy dotyczące tego czujnika: 507 - wysokie obroty, co jest już poruszone w poprzednim wątku, albo 506 - niskie obroty.
Ale sam nie wiem o który błąd chodzi.
W każdym razie jest instrukcja serwisowa do sprawdzenia prawidłowości obwodu tego czujnika.
Ale sam nie wiem o który błąd chodzi.
W każdym razie jest instrukcja serwisowa do sprawdzenia prawidłowości obwodu tego czujnika.
- cus10
- expert
- Posty: 4190
- Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 13:22
- Skąd jesteś: Zawidów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 204000
- Inny Samochód: A-3 8l 1.6 2001
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 2005r.
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 83 times
- Kontaktowanie:
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)
Instrukcja mówi o przedzwonieniu przewodów miedzy czujnikiem i ECM oraz sprawdzeniu zasilania i rezystancji wewnętrznej czujnika.
Jeśli czujesz się na siłach to zrobić, to mogę przetłumaczyć na nasz.
Jeśli czujesz się na siłach to zrobić, to mogę przetłumaczyć na nasz.
- cus10
- expert
- Posty: 4190
- Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 13:22
- Skąd jesteś: Zawidów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 204000
- Inny Samochód: A-3 8l 1.6 2001
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 2005r.
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 83 times
- Kontaktowanie:
Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)
O dzięki Twórcy- widzę że Wielki Brat czuwa . Co do czujnika to ten pod rurą tzw "krokowy" czy ten z boku przepustnicy? Ja nie jestem mechanikiem ale czy w miarę rozgarnięty mech. to ogarnie czy ASO a może typowy elektryk?
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)
Siłownik ISA znajduje się pod odmą:
Trzeba wypiąć tą kostkę i sprawdzić:
1. Czy na środkowym przewodzie pomarańczowym (pin #2) jest stały plus z AKU.
2. Czy między pinem #1 (biało-pomarańczowy) a #2 jest rezystancja pomiędzy 16,6 a 18,6 ohm.
3. Czy między pinem #3 (brązowy) a #2 jest rezystancja pomiędzy 14,5 a 15,5 ohm.
W przypadku pkt 1. trzeba ustawić miernik na pomiar napięcia stałego w zakresie do 20V.
Pkt 2 i 3 należy ustawić miernik na pomiar rezystancji w zakresie do 200 ohm.
Trzeba wypiąć tą kostkę i sprawdzić:
1. Czy na środkowym przewodzie pomarańczowym (pin #2) jest stały plus z AKU.
2. Czy między pinem #1 (biało-pomarańczowy) a #2 jest rezystancja pomiędzy 16,6 a 18,6 ohm.
3. Czy między pinem #3 (brązowy) a #2 jest rezystancja pomiędzy 14,5 a 15,5 ohm.
W przypadku pkt 1. trzeba ustawić miernik na pomiar napięcia stałego w zakresie do 20V.
Pkt 2 i 3 należy ustawić miernik na pomiar rezystancji w zakresie do 200 ohm.
- alkrak
- wiem wszystko
- Posty: 2014
- Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kolor: Sand Track
- Przebieg (km.): 31000
- Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)
vokal pisze:....W przypadku pkt 1. trzeba ustawić miernik na pomiar napięcia stałego w zakresie do 20V.
Pkt 2 i 3 należy ustawić miernik na pomiar rezystancji w zakresie do 200 ohm.
Drobne uzupełnienie; pomiary Pkt 2 i 3 wykonać przy odłączonym akumulatorze. W przeciwnym wypadku może być konieczny zakup nowego miernika.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!!
Nie udało się - niestety.
Nie udało się - niestety.
- cus10
- expert
- Posty: 4190
- Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 13:22
- Skąd jesteś: Zawidów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 204000
- Inny Samochód: A-3 8l 1.6 2001
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 2005r.
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 83 times
- Kontaktowanie:
Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)
Znalazłem chwilę w tym czasie "przedświątecznego szaleństwa" i wykonałem pomiary wg zaleceń waszych (vokala i alkraka) i wyszły tak:
ad1. 12,39V
ad2. 17,1ohm
ad3. 15,7ohm
Przyglądnąłem się również przepustnicy. Na wyłączonym silniku minimalne luzy są (może tak ma być), przy włączonym- ani drgnie a obroty tak "leniwie" wracają do niskich (1100 i po czasie 550-600).
ad1. 12,39V
ad2. 17,1ohm
ad3. 15,7ohm
Przyglądnąłem się również przepustnicy. Na wyłączonym silniku minimalne luzy są (może tak ma być), przy włączonym- ani drgnie a obroty tak "leniwie" wracają do niskich (1100 i po czasie 550-600).
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)
Pełna instrukcja sprawdzenia podzespołów dla błędu p0506:
- cus10
- expert
- Posty: 4190
- Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 13:22
- Skąd jesteś: Zawidów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 204000
- Inny Samochód: A-3 8l 1.6 2001
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 2005r.
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 83 times
- Kontaktowanie:
Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)
Wreszcie zwycięstwo! znaleźliśmy przyczynę, w każdym razie wyraźna poprawa.
Winna uszczeleczka która była niby ok a na środku " nie trzymała".
Silikon zrobił robotę i wszyscy szczęśliwi
A to ta przepustnica
Tak z ciekawości zapytałem w ASO ile za nową i przyklęknąłem.....
2040,- brutto
Ciekawe czy są jakieś zamienniki
Dzięki wszystkim za porady
Winna uszczeleczka która była niby ok a na środku " nie trzymała".
Silikon zrobił robotę i wszyscy szczęśliwi
A to ta przepustnica
Tak z ciekawości zapytałem w ASO ile za nową i przyklęknąłem.....
2040,- brutto
Ciekawe czy są jakieś zamienniki
Dzięki wszystkim za porady
- prezes-ura
- moja ranga
- Posty: 118
- Wiek: 40
- Rejestracja: niedziela, 26 lutego 2017, 08:02
- Skąd jesteś: Kwidzyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Kia Sorento
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)
Od jakiegoś czasu mam problem, po rozgrzaniu się auta, obroty silnika biegu jałowego powolutku spadają z 11XX do normalnych, czyli 75X-800. Chek wyskakuje sporaducznie, a zczytany błąd to P0507. Mam zamiar zdemontować cały zespół przepustnicy i dokładnie wyczyścić zarówno przepustnicę, jak i silniczek krokowy. Czy po zdemontowaniu wszystkiego z przepustnicy mogę ją umyć w myjce ultradźwiękowej, czy lepiej będzie dla niej, jak wykonam tą czynność ręcznie preparatem do czyszczenia przepustnic?. Czy jesteście w stanie podać mi numery wszystkich uszczelek całego zespołu przepustnicy, ponieważ nie lubię jak jest coś składane na silikon. W razie gdyby był potrzebny, KNEJC522535109138
Z góry dziękuję.
Z góry dziękuję.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)
Popraw VIN brakuje 1 pozycji
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- prezes-ura
- moja ranga
- Posty: 118
- Wiek: 40
- Rejestracja: niedziela, 26 lutego 2017, 08:02
- Skąd jesteś: Kwidzyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Kia Sorento
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)
3515632440 1 szt
3510133130 1 szt
3510133130 1 szt
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- prezes-ura
- moja ranga
- Posty: 118
- Wiek: 40
- Rejestracja: niedziela, 26 lutego 2017, 08:02
- Skąd jesteś: Kwidzyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Kia Sorento
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)
Fajnie, dziękuję za numery. A można w myjce ultradźwiękowej umyć przepustnicę, czy lepiej ręcznie benzyną ekstrakcyjną ją umyć i przy okazji silniczek krokowy?
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)
Jak zdejmiesz silnik krokowy to możesz umyć w myjce ultra samą przepustnicę . Są środki do mycia przepustnicy lepsze niz benzyna ekstrakcyjna.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości