Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
cus10
expert
Posty: 4188
Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 13:22
Skąd jesteś: Zawidów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 204000
Inny Samochód: A-3 8l 1.6 2001
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 2005r.
Has thanked: 334 times
Been thanked: 83 times
Kontaktowanie:

Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)

#1 Postautor: cus10 » poniedziałek, 24 listopada 2014, 17:25

Witam wszystkie forumowiczów :bye:
Irytuje mnie jedna sprawa co rano. Po odpaleniu mam 2000-2200 obr. Do normalności (700-800) muszę czekać nawet 15min.
Nadmienię, że wcześniej tego nie było. Zaczęło się jak szukaliśmy przedniego napędu (była dyskusja z kolegą Majeczką, co później wyszła innowacyjność -zamiana reduktora 3C200 na 3C100 -sprzedającego z Golubia-Dobrzynia), było ciśnięci ostre, jazda po polu ośnieżonym 80-100km/h, podjazdy strome. Wyszło wszystko po wyjęciu skrzyni z reduktorem na blat.
I to uśpiło moją czujność. Napęd śmiga i jest ok, wysokie obroty ok bo jest zima (taki klimat jak mawiają wielcy).
Ale latem to już lipa. Wszyscy co mogą śpią a ja se wyję autkiem pod wiatą. Raz miałem przypadek, wyciągając znajomą z pobocza głębokiego (żeby nie pisać z r..u) po ostrym przygazowaniu nie chciał wrócić do obrotów wolnych.
Wziąłem się za nią i wymieniłem (sugerowane przez mechaników rożnego gatunku) części:
-czujnik temp. (myślę że jest tylko 1)
-silnik krokowy
- i to cuś przy przepustnicy
Komora silnika 1.jpg
Komora silnika 1.jpg (114.59 KiB) Przejrzano 1433 razy

Nadmienię że samą przepustnicę wyczyściliśmy do "białej kości"- smoły było co niemiara.
I nic :angry:
Wymieniłem też linkę gazu i .....ręce mi opadły- nic, bez zmian.
Sam nie wiem, więc proszę o radę. Może ta najmniejsza "siostra" tak ma :confused:
Może ktoś miał podobny przypadek. Będę wdzięczny za sugestie, rady....
Sorry, trochę się rozpisałem
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)

#2 Postautor: Murzyn1313 » poniedziałek, 24 listopada 2014, 19:23

A jaki masz napęd? Est?
Obrazek

Awatar użytkownika
cus10
expert
Posty: 4188
Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 13:22
Skąd jesteś: Zawidów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 204000
Inny Samochód: A-3 8l 1.6 2001
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 2005r.
Has thanked: 334 times
Been thanked: 83 times
Kontaktowanie:

Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)

#3 Postautor: cus10 » poniedziałek, 24 listopada 2014, 19:32

Manualna skrzynia i TOD (czy o coś innego chodzi?), silnik jak w tytule.

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)

#4 Postautor: Murzyn1313 » poniedziałek, 24 listopada 2014, 19:51

Est to napędy 2hi,4hi,4low a Tod to auto/low. Est jest sterowany podciśnieniem, wiec może mechanik gdzieś się wpiol w przewody vacu?
Obrazek

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)

#5 Postautor: miro » poniedziałek, 24 listopada 2014, 20:19

Może chwilowo wyłączyć sterowanie napędami, o ile jest to możliwe i wtedy będzie jasność.

Awatar użytkownika
cus10
expert
Posty: 4188
Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 13:22
Skąd jesteś: Zawidów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 204000
Inny Samochód: A-3 8l 1.6 2001
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 2005r.
Has thanked: 334 times
Been thanked: 83 times
Kontaktowanie:

Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)

#6 Postautor: cus10 » poniedziałek, 24 listopada 2014, 20:34

Wyłączyć sterowanie napędami ?
A to ma coś wspólnego z obrotami silnika na luzie w postoju i jak to się robi ?

Giza

Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)

#7 Postautor: Giza » poniedziałek, 24 listopada 2014, 21:23

Może być że gdzieś ciągnie lewe powietrze. Zdejmij rurę dolotu powietrza do przepustnicy i na pracującym silniku zatkaj wlot do przepustnicy ręką. Jeśli zgaśnie to jest szczelny jeśli będzie pracował dalej tzn że gdzieś ciągnie na lewo.

mariank32
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1381
Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: M/T
Napęd: nie mam
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 138000
Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)

#8 Postautor: mariank32 » poniedziałek, 24 listopada 2014, 21:33

Są również metody na plaka lub zadymienie silnika Np dymem z papierosa. Ja tam wole obsikać plakiem i gdy jest nieszczelność obroty idą w górę.

Awatar użytkownika
cus10
expert
Posty: 4188
Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 13:22
Skąd jesteś: Zawidów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 204000
Inny Samochód: A-3 8l 1.6 2001
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 2005r.
Has thanked: 334 times
Been thanked: 83 times
Kontaktowanie:

Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)

#9 Postautor: cus10 » poniedziałek, 24 listopada 2014, 21:43

Też podejrzewałem jakieś lewe powietrze. Jutro sprawdzę na jakąś metodę, na plaka czy na łapę na dolocie. Na razie dzięki za zainteresowanie. :shake:

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)

#10 Postautor: hunter » wtorek, 25 listopada 2014, 07:40

A ja bym podjechał do serwisu gazowego , który ma pojęcie i interfejs do Vialle i niech sprawdza instalację .
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
cus10
expert
Posty: 4188
Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 13:22
Skąd jesteś: Zawidów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 204000
Inny Samochód: A-3 8l 1.6 2001
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 2005r.
Has thanked: 334 times
Been thanked: 83 times
Kontaktowanie:

Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)

#11 Postautor: cus10 » wtorek, 25 listopada 2014, 12:11

Sprawdziłem po zdjęciu rury dolot i zatkanie ręką gaśnie od razu. Co do vialle- 18.11 byłem legalizować zb. gazu (TDT) i od razu zrobili mi serwis instalacji oraz regenerację pompy.
Wg serwisu wszystko jest OK. No i by się zgadzało, na samej benzynie obroty takie same.

Awatar użytkownika
cus10
expert
Posty: 4188
Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 13:22
Skąd jesteś: Zawidów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 204000
Inny Samochód: A-3 8l 1.6 2001
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 2005r.
Has thanked: 334 times
Been thanked: 83 times
Kontaktowanie:

Błąd P0507

#12 Postautor: cus10 » czwartek, 18 grudnia 2014, 15:28

Pojawił się po 15 km jazdy po zatrzymaniu się na światłach (obroty800-900 a potem padły na 450). Po powrocie u mechanika po podłączeniu komputera (delphi) pokazał błąd nr jw. -usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego- obroty za wysokie- nieciągły :hmm: . Coś po mału "klęka", jak takie niespodzianki wyeliminować?

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P0507

#13 Postautor: vokal » czwartek, 18 grudnia 2014, 16:54

Może masz słaby kontakt w kostce omawianego czujnika :hmm:
Wypnij wtyczkę - tą pod rurą dolotową do przepustnicy, pod odmą i przeczyść styki.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P0507

#14 Postautor: hunter » czwartek, 18 grudnia 2014, 16:57

Błąd P507 – układ sterujący powietrzem biegu jałowego –obroty wyższe niż oczekiwane.
Sprawdź zaznaczony element pod względem szczelności , a zwłaszcza luz na osi przepustnicy, i to napisał Vokal.
Załączniki
sirius 2.jpg
sirius 2.jpg (51.42 KiB) Przejrzano 1291 razy
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
cus10
expert
Posty: 4188
Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 13:22
Skąd jesteś: Zawidów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 204000
Inny Samochód: A-3 8l 1.6 2001
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 2005r.
Has thanked: 334 times
Been thanked: 83 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P0507

#15 Postautor: cus10 » czwartek, 18 grudnia 2014, 17:06

Dzięki za sugestię, sprawdzę te elementy i dam znać :shake:


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości