Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P0507

#16 Postautor: vokal » czwartek, 18 grudnia 2014, 17:30

Są dwa błędy dotyczące tego czujnika: 507 - wysokie obroty, co jest już poruszone w poprzednim wątku, albo 506 - niskie obroty.
Ale sam nie wiem o który błąd chodzi.
W każdym razie jest instrukcja serwisowa do sprawdzenia prawidłowości obwodu tego czujnika.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
cus10
expert
Posty: 4179
Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 13:22
Skąd jesteś: Zawidów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 204000
Inny Samochód: A-3 8l 1.6 2001
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 2005r.
Has thanked: 332 times
Been thanked: 83 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P0507

#17 Postautor: cus10 » czwartek, 18 grudnia 2014, 17:42

A tak bliżej tej instrukcji serwisowej, jakiś link :hmm: .

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)

#18 Postautor: vokal » czwartek, 18 grudnia 2014, 18:34

Instrukcja mówi o przedzwonieniu przewodów miedzy czujnikiem i ECM oraz sprawdzeniu zasilania i rezystancji wewnętrznej czujnika.
Jeśli czujesz się na siłach to zrobić, to mogę przetłumaczyć na nasz.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
cus10
expert
Posty: 4179
Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 13:22
Skąd jesteś: Zawidów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 204000
Inny Samochód: A-3 8l 1.6 2001
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 2005r.
Has thanked: 332 times
Been thanked: 83 times
Kontaktowanie:

Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)

#19 Postautor: cus10 » czwartek, 18 grudnia 2014, 19:01

O dzięki Twórcy- widzę że Wielki Brat czuwa :love: . Co do czujnika to ten pod rurą tzw "krokowy" czy ten z boku przepustnicy? Ja nie jestem mechanikiem ale czy w miarę rozgarnięty mech. to ogarnie czy ASO a może typowy elektryk?

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)

#20 Postautor: vokal » czwartek, 18 grudnia 2014, 23:16

Siłownik ISA znajduje się pod odmą:

Obrazek

Trzeba wypiąć tą kostkę i sprawdzić:
1. Czy na środkowym przewodzie pomarańczowym (pin #2) jest stały plus z AKU.
2. Czy między pinem #1 (biało-pomarańczowy) a #2 jest rezystancja pomiędzy 16,6 a 18,6 ohm.
3. Czy między pinem #3 (brązowy) a #2 jest rezystancja pomiędzy 14,5 a 15,5 ohm.

W przypadku pkt 1. trzeba ustawić miernik na pomiar napięcia stałego w zakresie do 20V.
Pkt 2 i 3 należy ustawić miernik na pomiar rezystancji w zakresie do 200 ohm.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
alkrak
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2014
Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: M/T
Napęd: AWD
Rok: 2014
Kolor: Sand Track
Przebieg (km.): 31000
Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)

#21 Postautor: alkrak » piątek, 19 grudnia 2014, 09:07

vokal pisze:....W przypadku pkt 1. trzeba ustawić miernik na pomiar napięcia stałego w zakresie do 20V.
Pkt 2 i 3 należy ustawić miernik na pomiar rezystancji w zakresie do 200 ohm.


Drobne uzupełnienie; pomiary Pkt 2 i 3 wykonać przy odłączonym akumulatorze. W przeciwnym wypadku może być konieczny zakup nowego miernika. :hmm:
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!! :idn:
Nie udało się - niestety. :bye2:

Awatar użytkownika
cus10
expert
Posty: 4179
Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 13:22
Skąd jesteś: Zawidów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 204000
Inny Samochód: A-3 8l 1.6 2001
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 2005r.
Has thanked: 332 times
Been thanked: 83 times
Kontaktowanie:

Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)

#22 Postautor: cus10 » sobota, 20 grudnia 2014, 19:22

Znalazłem chwilę w tym czasie "przedświątecznego szaleństwa" i wykonałem pomiary wg zaleceń waszych (vokala i alkraka) i wyszły tak:
ad1. 12,39V
ad2. 17,1ohm
ad3. 15,7ohm :hmm:
Przyglądnąłem się również przepustnicy. Na wyłączonym silniku minimalne luzy są (może tak ma być), przy włączonym- ani drgnie a obroty tak "leniwie" wracają do niskich (1100 i po czasie 550-600).

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)

#23 Postautor: vokal » niedziela, 11 stycznia 2015, 14:59

Pełna instrukcja sprawdzenia podzespołów dla błędu p0506:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
cus10
expert
Posty: 4179
Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 13:22
Skąd jesteś: Zawidów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 204000
Inny Samochód: A-3 8l 1.6 2001
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 2005r.
Has thanked: 332 times
Been thanked: 83 times
Kontaktowanie:

Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)

#24 Postautor: cus10 » sobota, 17 stycznia 2015, 19:07

Wreszcie zwycięstwo! znaleźliśmy przyczynę, w każdym razie wyraźna poprawa.
Winna uszczeleczka która była niby ok a na środku " nie trzymała".
Silikon zrobił robotę i wszyscy szczęśliwi :beer: :happy2:
mms_20150117_2.jpg

A to ta przepustnica
mms_20150117.jpg

Tak z ciekawości zapytałem w ASO ile za nową i przyklęknąłem.....
2040,- brutto :jaw:
Ciekawe czy są jakieś zamienniki :hmm:
Dzięki wszystkim za porady :happy2:

Awatar użytkownika
prezes-ura
moja ranga
moja ranga
Posty: 118
Wiek: 40
Rejestracja: niedziela, 26 lutego 2017, 08:02
Skąd jesteś: Kwidzyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: Kia Sorento
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)

#25 Postautor: prezes-ura » czwartek, 31 stycznia 2019, 04:40

Od jakiegoś czasu mam problem, po rozgrzaniu się auta, obroty silnika biegu jałowego powolutku spadają z 11XX do normalnych, czyli 75X-800. Chek wyskakuje sporaducznie, a zczytany błąd to P0507. Mam zamiar zdemontować cały zespół przepustnicy i dokładnie wyczyścić zarówno przepustnicę, jak i silniczek krokowy. Czy po zdemontowaniu wszystkiego z przepustnicy mogę ją umyć w myjce ultradźwiękowej, czy lepiej będzie dla niej, jak wykonam tą czynność ręcznie preparatem do czyszczenia przepustnic?. Czy jesteście w stanie podać mi numery wszystkich uszczelek całego zespołu przepustnicy, ponieważ nie lubię jak jest coś składane na silikon. W razie gdyby był potrzebny, KNEJC522535109138
Z góry dziękuję.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)

#26 Postautor: hunter » czwartek, 31 stycznia 2019, 10:17

Popraw VIN brakuje 1 pozycji
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
prezes-ura
moja ranga
moja ranga
Posty: 118
Wiek: 40
Rejestracja: niedziela, 26 lutego 2017, 08:02
Skąd jesteś: Kwidzyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: Kia Sorento
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)

#27 Postautor: prezes-ura » czwartek, 31 stycznia 2019, 10:26

Vin poprawny jest wpisany.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)

#28 Postautor: hunter » czwartek, 31 stycznia 2019, 11:01

3515632440 1 szt
3510133130 1 szt
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
prezes-ura
moja ranga
moja ranga
Posty: 118
Wiek: 40
Rejestracja: niedziela, 26 lutego 2017, 08:02
Skąd jesteś: Kwidzyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: Kia Sorento
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)

#29 Postautor: prezes-ura » czwartek, 31 stycznia 2019, 14:19

Fajnie, dziękuję za numery. A można w myjce ultradźwiękowej umyć przepustnicę, czy lepiej ręcznie benzyną ekstrakcyjną ją umyć i przy okazji silniczek krokowy?

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Wysokie obroty w 2.4 (czy słońce czy śnieg)

#30 Postautor: hunter » czwartek, 31 stycznia 2019, 15:29

Jak zdejmiesz silnik krokowy to możesz umyć w myjce ultra samą przepustnicę . Są środki do mycia przepustnicy lepsze niz benzyna ekstrakcyjna.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości