Rozlecial się silnik 3,3 V6

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Rozlecial się silnik 3,3 V6

#16 Postautor: diodalodz » sobota, 30 czerwca 2018, 11:22

rozbierałem kilka filtrów od 3.5 i generalnie po 5-6 tyś km są już zapchane. Oryginał jest znacznie lepiej wykonany od zamienników, a czasami występuje pod marką Oyodo. Wewnątrz filtra jest wybite logo hyundaia.
Ja w opirusie będę zmieniał sam filtr co 5 tyś km.
W 3.3 mojego ojca filtr ze starości pokruszył się wewnątrz puszki. Więc u niemca raczej się o takie auta nie dba.

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Rozlecial się silnik 3,3 V6

#17 Postautor: alien125 » sobota, 30 czerwca 2018, 12:14

@diodalodz, rozbierałeś filtrona? Zawsze im ufałem, ale w sumie to nie sprawdzałem jak z ich jakością. :hmm:
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Rozlecial się silnik 3,3 V6

#18 Postautor: Farmer1971 » sobota, 30 czerwca 2018, 13:39

Tak wygląda Filtron z mojej 3.3 po 12 tys. km. Olej Ravenol 0w20.
filtr1.jpg
filtr1.jpg (660.08 KiB) Przejrzano 1755 razy

filtr2.jpg
filtr2.jpg (683.99 KiB) Przejrzano 1755 razy
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Rozlecial się silnik 3,3 V6

#19 Postautor: diodalodz » sobota, 30 czerwca 2018, 15:19

montowałem filtrony od lat, ale ostatnio trafiłem na kilka filtrów od toyoty w których było pełno opiłków w gwincie ... Teraz już chyba wszystko ma podłą jakość.

Awatar użytkownika
marcinur
Off-Road
Off-Road
Posty: 247
Rejestracja: czwartek, 13 kwietnia 2017, 14:29
Skąd jesteś: Przemyśl
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Rok: 2005
Has thanked: 42 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Rozlecial się silnik 3,3 V6

#20 Postautor: marcinur » sobota, 30 czerwca 2018, 18:56

diodalodz pisze:Ja w opirusie będę zmieniał sam filtr co 5 tyś km.

W jaki sposób? Będziesz spuszczał olej i wlewał spowrotem?

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Rozlecial się silnik 3,3 V6

#21 Postautor: ronin » sobota, 30 czerwca 2018, 19:37

alien125 pisze:Użytkownik: chcę wymienić olej
Mechanik: jaki przebieg?
Użytkownik: 200tyś dochodzi
Mechanik: to można już lać minerał, najlepiej 10w40. Będzie tanio.

Ja bym tego nie demonizował.
Oczywiście odpowiedni olej ma ogromne znaczenie ale nigdy nie uwierzę że silnik padł bo mu ktoś zalał 10w. Poza tym... Te silniki mają po kilkanaście lat, technologia produkcji olejów od tamtego czasu poszła do przodu.
Już szybciej od tego że nikt tego oleju nie zmieniał.
Poza tym dla mnie nie ma silnika nie do zajechania. Owszem są mniej lub bardziej "idiotoodporne" ale na kretyna w stylu "dej mu na zimnym" nie ma odpornego silnika.

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Rozlecial się silnik 3,3 V6

#22 Postautor: Farmer1971 » sobota, 30 czerwca 2018, 21:08

marcinur pisze:
diodalodz pisze:Ja w opirusie będę zmieniał sam filtr co 5 tyś km.

W jaki sposób? Będziesz spuszczał olej i wlewał spowrotem?

Filtr jest pewnie u góry tak, jak w Sorento 3.3 i można go wymienić bez spuszczania oleju.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Rozlecial się silnik 3,3 V6

#23 Postautor: alien125 » sobota, 30 czerwca 2018, 22:40

ronin pisze:Ja bym tego nie demonizował. [...]nigdy nie uwierzę że silnik padł bo mu ktoś zalał 10w.

Oczywiście. Masz rację. Silnik nie zatrze się, bo ma zalany niewłaściwy olej. Niedawno wydziałem testy samochodów zalanych olejem wyborowym, margarynom i smalcem. O dziwo jeździły. Nie miej jednak niewłaściwe parametry smarowidła znacznie przyspieszą zużycie części.
Nie mając silnika na stole możemy tylko gdybać. Pewne jest, że panewka się obróciła, zatrzymała korbowód, a ten wylazł bokiem. Wszystko to wskazuje na niewłaściwe smarowanie i zużycie powierzchni ciernych. Mógł mieć na to wpływ inny czynnik niż niewłaściwy olej, jednak nie mów że nie ma on wpływu.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Rozlecial się silnik 3,3 V6

#24 Postautor: ronin » niedziela, 1 lipca 2018, 00:58

Dużo mniejszy niż niewłaściwa eksploatacja i najzwyczajniej w świecie kolosalny przebieg. Musiał by faktycznie jezdzić na rzepaku żeby to go zabiło.
Skoro silnik potrafi przeżyć mieszankę 50/50 z ropą to tym bardziej przeżyje dobry markowy olej wymieniany na czas.

W tym konkretnym przypadku zabiło go to że zostały totalnie OLANE stukające panewy. Mógłby jezdzić na najlepszym oleju świata a i tak by wystawił girę.
Czego padły panewy? Ot... przebieg, eksploatacja (ciężka noga któregoś z licznych właścicieli), itd,itd,itd..... Olej miał tam jakiś wpływ na to, w końcu po to się wymyśla coraz lepsze i droższe oleje ale raczej nie był czynnikiem kluczowym.
Jeśli już to brak wymian na czas.

Awatar użytkownika
ice-przemek
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1731
Wiek: 40
Rejestracja: niedziela, 6 września 2015, 08:52
Skąd jesteś: Konin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: RWD
Rok: 2008
Kolor: EB
Przebieg (km.): 140
Inny Samochód: brak
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Rozlecial się silnik 3,3 V6

#25 Postautor: ice-przemek » niedziela, 1 lipca 2018, 21:07

A czy silnik wczesniej dawał oznaki umierania? chodzi mi o stukot w danym zakresie obrotów ,ewentualne błędy w kompie, :hmm: czy od czasu zakupu tak pracował?. Jak dla mnie to trochę dziwne :hmm: nie jestem mechanikiem , ale musiało coś wcześniej dawać oznaki zużycia.

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Rozlecial się silnik 3,3 V6

#26 Postautor: ronin » niedziela, 1 lipca 2018, 21:31

No przecież pisał że stukało przy zmianie obciążenia. Klasyczne panewy.

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Rozlecial się silnik 3,3 V6

#27 Postautor: Student_x » poniedziałek, 2 lipca 2018, 09:49

Jak zwykle ktoś musi wsadzić winę że jak ktoś zalał 10W40 albo nawet 15W40 to przez to zatarły mu się panewki albo coś innego :roftl:
Alien125 To do Ciebie ta uwaga, to że ktoś jeździ na 15W40 nie znaczy, że zatrze silnik, kwestia jakości tego oleju i czestotliwości jego wymiany oraz sposobu użytkowania auta!!
Pamiętajcie, że najlepsze smarowanie, i najsilniejszy (najgrubszy) film olejowy na silniku dalej pozostawiają oleje mineralne!!
Jeżeli ktoś jeździ spokojnie, ale nie muli na niskich biegach , nie przegrzewa silnika , to ze spokojem może zalewać minerał.
Dla jeżdżących ciut mocniej , ale nie katujących do odcinki, jak najbardziej można stosować półsyntetyk np. 10W40 :)
Jeżeli robimy duuużo kilometrów i wiemy że olej wymieniamy na wiosnę i na jesieni, najlepszym optymalnym rozwiązaniem było by stosowanie oleju w lecie np.
20W50 co zapewni najlepsze smarowanie silnika , jeden z grubszych filmów olejowych, ale za to na zime się zupełnie nie nadaje, bo przy -15st.C nie przekręcimy silnika przy rozruchu, i wtedy można zastosować np. 5W40 czy nawet 5W30. Oczywiście pisze o samej lepkości, nie opisując tutaj odpowiednich klasach jakościowych ACEA i to tutaj najpierw powinniśmy się skupić na doborze oleju czy to do benzyniaka, czy do Diesela, a dopiero potem na klasie lepkości oleju, dostosowanej do warunków klimatycznych. Jeżdżąc autem w Afryce nie zalewa się 0W30 czy 0W20 bo te oleje stosuje się np. na Północnej Syberii, gdzie temperatura w zimie standardem wynosi -50st.C , ale to samo auto już w Afryce, będzie jeździć na 20W50 i nic mu się nie stanie, jeżeli zastosujemy odpowiednią klasę ACEA!!
Dla czego u nas się utarło, że najlepszym olejem do wiekszości aut jest 0W40 lub 5W30 , 5W40 itp.
Pamiętajcie , że Oleje ...30 wg. klasyfikacji SAE mogą być stosowane do temperatury otoczenia do ok. +20st.C , więc w naszych warunkach letnich powinniśmy stosować przynajmniej 40 !!
Co do temperatury -25st.C , swobodny rozruch i pewne smarowanie posiadają oleje 10W a 5W do temp. -30st.C.
Jeżeli chcecie dobrać optymalny rozruch oraz jak najpewniejsze smarowanie i jak najsilniejszy film olejowy , ciężki do zerwania , powinniście stosować 10W40.

Chyba że tak jak pisałem, jesteście w stanie zmieniać oleje na sezon letni i zimowy.
I pamiętajcie, że klasa jakościowa jest tutaj ważna.
Wielu z was uważa, że najważniejsze parametry mamy napisane wielkimi literami, a tak właśnie jest, najważniejsze parametry, macie z tyłu opakowania , lub na przodze drobnym drukiem.

Co jeszcze ważne , ważna jest też ilość popiołów siarczanowych , która im wyższa , tym lepiej przyswaja cząsteczki węgla z silnika i nie pozostaja nagary na silniku, co jest ważne , przy wydłużonych okresach wymiany olejów.
Spaliny , zawsze w minimalnych ilościach dostają się do oleju i to musimy zneutralizować bez popiołów , których nie może znowu byc dla silników wyposażonych w DPF!! Więc koncerny, które zalecają oleje bezpopiołowe do swoich DPFów i wymiane na poziomie 30-40tys.km z góry wydają wyrok na szybkie zniszczenie silnika !!

Tego jest tak duzo w internecie, jest tyle opracowanych tekstów, że już kuźwa każdy powinien to wiedzieć, ale trzeba ciągle wszystkich uczyć!!
Tak, zaraz ktoś mnie zjedzie że pierdziele głupoty a inny że jestem Grafomanem, znam te teksty, ale to co piszę wyżej, nie jest moim wymysłem!!

Tak samo jak niektórzy uważają, że silnik nie zużywa oleju :hmm: :roftl:
Nie ma takiego silnika, nie istnieje !! Każdy silnik zużywa olej, i każdy olej jest po jakimś czasie rozcieńczony paliwem, no chyba że jeździcie na LPG.
Moje Sorento ma już na oleju zrobione 10tys.km i prawie nic nie ubyło? Wierzycie w to?? Miarka chyba nie kłamie, ale rzeczywistość jest inna !!

Dla tego ważna jest wymiana oleju powiedzmy co 10tys.km dla diesela i 15tys.km dla benzyniaka bez względu na to co pisze instrukcja.

Mądrzy zmieniają olej między interwałami serwisowymi, nawet w autach na gwarancji, kupując aby orygianlny filtr by nie czepił się ktoś potem na serwisie.
Ostatnio rozmawiałem z kierowcą Cieżarówki, dostał nowa Scanie w której wymiana oleju jest co 90tys.km a w starej miała być co 40tys.km

To już kolejna Scania w firmie , historia wyglądała tak, że poprzednie robiły prawie 2mln.km niektóre 1,5mln.km i silnik poszedł do remontu,
W tych nowych wymianiaja olej dalej co 40-50tys.km b z opini wynika, że nowe silniki po 1-1,2mln km trzeba wymianiać silnik, bojuz nie ma czego remontować. Oni zrobili już po milionie km , i dalej jeżdżą :)

Tyle w temacie :)
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Rozlecial się silnik 3,3 V6

#28 Postautor: alien125 » poniedziałek, 2 lipca 2018, 12:54

@Student_x, bardzo ładna rozprawka na stronę papieru kancelaryjnego. :beer:
Brakuje mi tylko kilku kwestii. Jaki jest wpływ siarki i podatność na wytwarzanie kwasu siarkowego i siarkawego w olejach syntetycznych oraz mineralnych? Jak wiadomo LPG zawiera do 10 razy więcej siarki niż PB i ON. Siarka ta wraz ze spalinami przedostaje się do oleju i psuje, zakwasza go. Wiadomo, że kwas nie jest przyjacielem metalu.
Piszesz o lepkości i grubym filmie olejowym. Racja. To ważne, ale zbyt lepki i gęsty olej będzie miał trudno z przedostaniem się między ciasno spasowane części w wyniku czego będzie słabo smarował np. panewki.
Nie chcę tu prowokować kolejnego niekończącego się wątku o oleju. Wiem, że moglibyśmy się wymieniać spostrzeżeniami przez długi czas. Nie o to chodzi.
Jak już pisałem wcześniej samo zalanie niezalecanego oleju nie zepsuje silnika, należy jednak mieć świadomość, że silnik może się szybciej wyeksploatować. Jeśli dedykowany olej nie spełnia już zadania bo np. zaczyna wyciekać w różnych miejscach to trzeba naprawić silnik, a nie stosować gęstszy olej. W tym zamyśle napisałem o 10W40. Wcale nie uważam że to zło samo w sobie.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Giza

Re: Rozlecial się silnik 3,3 V6

#29 Postautor: Giza » poniedziałek, 2 lipca 2018, 18:45

Taa... rozcieńczanie oleju benzyną... ona jakby wyparuje? to nie ON. Co więcej silniki lambda (3,3, 3,8)są ciasno pasowane i zalewanie do nich olejów ACEA C3 jest wielce niewskazane. Powinien być to olej ACEA A1/A2 najlepiej spełniajacy jeszcze ILSAC GF4/5.

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Rozlecial się silnik 3,3 V6

#30 Postautor: Student_x » wtorek, 3 lipca 2018, 09:20

alien125 pisze: ...


Dla tego zbyt gęsty olej dla naszych warunków , będą oleje mineralne, chyba że do jazdy sportowej i auto jest trzymane cięgle w dodatniej temperaturze.
Co do siarki w oleju , to nie jest ona taka tragiczna i nie dramatyzujmy bo jest ona potrzebna :)

ZygJe Co do paliwa , które jakby odparowuje, to tak, masz racje, jak by, a jednak nie. Dla tego po założeniu LPG, okazuje się , że wczęsniej nie barło opleju, a jak zaczynasz jeździć na LPG, to olej znika z silnika, przypadek?? :)
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości