AKTUALNOŚCI

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nietypowe przegrzewanie się silnika

coś się dzieje z autem? napisz tutaj

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
artly
jestem
jestem
Posty: 12
Rejestracja: sobota, 12 lipca 2014, 18:39
Skąd jesteś: Rzeszów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2010
Kontaktowanie:

Nietypowe przegrzewanie się silnika

#1 Postautor: artly » sobota, 3 sierpnia 2019, 10:14

Witam
Mam dziwny problem z przegrzewaniem się silnika możne ktoś coś podpowie.
Na urlopie zrobiłem ponad 6000 km do powiedzmy 5000km było ok, czasami pod duża wzniesienie z przyczepą kempingową np. 14km 10% wskazówka poszła do góry ale po osiągnięciu wzniesienia temperatura momentalnie się stabilizowała.
Pierwszy problem pojawił się na autostradzie po przejechaniu około 400-500km również z kempingiem prędkość przelotowa 80-90km/h zaczęła rosnąć temperatura pomogła redukcja w sekwencji z 5 na 4, ale po zjechaniu z autostrady i wjeździe do miasta temperatura cały czas dochodziła pod czerwoną kreskę.
Po odstawieniu przyczepy i krótkim ostygnięciu max 1h jazda solówką znowu temperatura zbliżała się do czerwonego pola.
Na następny dzień udałem się do serwisu, niestety w Szwecji sezon urlopowy i mogą mnie przyjąć dopiero za 4 dni, ale zrobiłem samym autem 200km i problemu brak, wiec decyzja że wracam do domu tym bardziej że prom nie poczeka ;-)
Później jazda z przyczepą około 400 km autostradą i wszystko ok, Następny dzień znowu jazda autostradą z przyczepą i problem znowu wraca po przejechaniu jakieś 500km. Staje na poboczu sprawdzam czy działa wentylator, wentylator działa nie wiem czy na 1 czy na drugim biegu.
Wyłączam klimę trochę pomaga, dłuższy postój 1h problem powraca. do domu jakieś 200km wiec próbuje włączyć ogrzewanie auta na full pomaga udaje się dojechać do domu, po odpięciu przyczepy jeszcze jazda solo z trochę większą prędkością temperatura cały czas rośnie bez ogrzewania nie da rady,
czasami dochodzi pod czerwone i momentalnie spada.
Po dwóch dniach postoju auta, krótkie trasy do 30km z włączona klimą na lo dla testów wszystko ok.
Wizyta w serwisie i diagnostyka i wygląda że jest ok temperatura silnika 95 stopni wg kompa plus dolanie 1l płynu do chłodnicy w zbiorniku wyrównawczym było ok na zimnym miedzy min i max na gorącym był pełny.
Wentylator uruchamiany z kompa włącza się zarówno na 1 jak i na drugi bieg.
Mała sugestia serwisu że mogą być pogięte lamelki na chłodnicy klimy i przez jest mały przepływ powietrza przez co silnik się słabo chłodzi (mieli takie przypadki w innych modelach) ok ale dlaczego przez 400km jazdy z dużym obciążeniem jest ok, a problem dopiero wystąpił po tak długim dystansie.
podjąłem decyzje o wymianie termostatu i stary testuję w domu w gorącej wodzie działa ok przez 2 h w temp około 100 stopni jest cały czas otwarty. schładzanie i podgrzewanie działa bez zarzutu.
Usterka co najmniej dziwna czy ten brak 1l mógł ją spowodować i dlaczego był ubytek jak nie ma żadnych wycieków oleju też nie przybywa.
Zastanawiałem się czy wiatrak nie ma jakiegoś termika, który po dłuższej pracy na 2 wyskakuje, a po całkowitym ostygnięciu się ponownie załącza serwis twierdzi jednak, że jest tylko bezpiecznik i jest ok.
Najgorzej, że nie mam w planie już tak długich tras, dopiero za rok na urlopie, a przy przebiegach do 300km jest ok.
Macie jakieś sugestie, ktoś się z czymś spotkał podobnym?
Jeszcze zastanawiam się na kupne ODB2 ale czy w Kia sorento można w nim włączyć wiatrak np na drugi bieg czy niestety tylko monitoring.
mam również zamiar wypiąć bezpiecznik od drugiego biegu wiatraka i sprawdzić czy objawy nie wystąpią przy krótszych dystansach pytanie czy biegi w wiatraku maja osobne bezpieczniki no i które to są.
Dzięki za jakiekolwiek wskazówki trochę się rozpisałem, ale problem jest co najmniej dziwny.

Pozdrawiam
Artur

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7013
Wiek: 54
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 316 times
Been thanked: 229 times
Kontaktowanie:

Re: Nietypowe przegrzewanie się silnika

#2 Postautor: krzysiek ardie » sobota, 3 sierpnia 2019, 13:25

Moim zdaniem powodem była za mała ilość płynu chłodniczego w układzie, w Sorento II jest taki dziwny układ ze zbiornikiem wyrównawczym cały czas dolewałem a tak na dobre układ odpowietrzył się dopiero po pół roku. jeżeli masz zawaloną chłodnicę klimy to spróbuj ją spryskać jakimś preparatem a potem opłucz wodą tylko pod małym ciśnieniem.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

artly
jestem
jestem
Posty: 12
Rejestracja: sobota, 12 lipca 2014, 18:39
Skąd jesteś: Rzeszów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2010
Kontaktowanie:

Re: Nietypowe przegrzewanie się silnika

#3 Postautor: artly » sobota, 3 sierpnia 2019, 15:02

Też mam nadzieje, ze mało płynu było przyczyną. Tylko czy nie powinno się to już objawiać po powiedzmy 50 km silnik już wtedy na pewno jest nagrzany na max.
Co do chłodnicy klimatyzacji (sugestia serwisu, że mogą być brudy i pokrzywione lamelki) nie bardzo mnie przekonuje ponieważ ja mam pierwszą chłodnice automatyczne skrzyni biegów wiec ona pierwsza zbiera wszystko po drodze.
Trochę postudiowałem dokumentacje i skłaniam się jeszcze ku wiatrakowi lub jego sterowaniu albo przewodom, ponieważ wiatrak nie ma jak myślałem dwóch biegów ale jest sterowany płynnie napięciem poprzez sterownik i tu się zastanawiam czy przy dłuższej pracy coś nie szwankuje i sterownik daje mniejsze napięcie lub są zaśniedziałe styki co powoduje spadki napięć, a co za tym idzie wolniejsza praca wiatraka Tym bardziej że podczas postoju wydawało mi się że wiatrak chodzi wolniej niż podczas demonstracji w serwisie, ale tu głowy nie dam sobie obciąć.
No cóż trzeba obserwować. Pewnie kupię ODB2 z jakimś programem to będę miał więcej danych fajnie by było jakby można zmieniać obroty wiatraka.

Pozdrawiam
Artur

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3255
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2011
Kolor: SILVER
Przebieg (km.): 154000
Inny Samochód: CITROEN
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella
Has thanked: 9 times
Been thanked: 38 times
Kontaktowanie:

Re: Nietypowe przegrzewanie się silnika

#4 Postautor: hunter » sobota, 3 sierpnia 2019, 15:18

Programem opartym na OBD2 nic nie wysterujesz tylko monitoring.
Jezeli dolewka nie pomogła - proponuję przepłukać (np. środek Prestone) układ chłodzenia zawłaszcza chłodnicę i zalać nowym płynem . Ogladnij dokładnie chłodnicę czy nie ma gdzieś sladów po wycieku - przy minimalnym wycieku płyn odparowuje z powierzchni chłodnicy i go ubywa. Ja już wymieniałem chłodnicę na nową .
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

artly
jestem
jestem
Posty: 12
Rejestracja: sobota, 12 lipca 2014, 18:39
Skąd jesteś: Rzeszów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2010
Kontaktowanie:

Re: Nietypowe przegrzewanie się silnika

#5 Postautor: artly » niedziela, 18 sierpnia 2019, 18:28

Chyba znalazłem przyczynę ubytku płynu, płyn wyrzuca mi najprawdopodobniej przez zbiornik wyrównawczy.
Wczoraj pożyczyłem OBD2 i trochę testowałem zachowanie układu chłodzącego i niestety zauważyłem pełny zbiornik płynu (ok na gorącym to nic niepokojącego ale dzisiaj na zimnym nadal zbiornik wyrównawczy jest pełny, a w chłodnicy płyn trochę brakuje).
Teraz pytanie: Pompa, Uszczelka pod Głowicą, czy korek chłodnicy ostatnia rzecz najszybsza do weryfikacji.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 5595
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 224400
Has thanked: 129 times
Been thanked: 104 times
Kontaktowanie:

Re: Nietypowe przegrzewanie się silnika

#6 Postautor: Marek » niedziela, 18 sierpnia 2019, 20:51

Płynu nie powinno być pełno , tym bardziej na gorącym . Doprowadź stan płynu między kreski , uruchom silnik i sprawdź czy jest przepływ przez zbiorniczek , jeżeli nie to pompa . Jeżeli pompa jest sprawna sprawdź płyn na zawartość spalin , możesz jeszcze sprawdzić czy z rury nie wydobywa się tłusty glikol .

jacek2
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 565
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 7 marca 2011, 10:36
Skąd jesteś: Kłodzko
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 90
Inny Samochód: hyundai ix 35
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Nietypowe przegrzewanie się silnika

#7 Postautor: jacek2 » poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 12:59

Kiedyś w jednym aucie miałem podobny przypadek. Jaja sobie robiła ze mnie pompa wody. Ukręcił się na niej wirnik i pracował jak mu się chciało. Woziłem nawet głowicę na Śląsk celem sprawdzenia jej szczelności. Nic nie wykazały próby i rozbiórki auta. Płakać mi się chciało i myślałem że gdzieś blok pękł, a tu czysty przypadek z tą pompą. Wada konstrukcyjna taka że wirnik był plastykowy osadzony na metalowym wałku. I z czasem to ulegało ukręceniu. Wirnik albo się kręcił albo nie. Skoki temp zajebiste....... :angry: :angry:
------JK, 2,5 CRDI 4x4 2005r

Awatar użytkownika
YakuzzaPL
moja ranga
moja ranga
Posty: 97
Wiek: 34
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2018, 21:12
Skąd jesteś: Świnoujście
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2010
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 214000
Inny Samochód: Audi A4 B6
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Nietypowe przegrzewanie się silnika

#8 Postautor: YakuzzaPL » wtorek, 20 sierpnia 2019, 18:26

Jak nie schodzi woda że zbiorniczka to raczej korek chłodnicy. Na gorącym się poddaje że względu na temperaturę i ciśnienie, puszcza wodę w górę a potem woda nie wraca do obiegu. Sprawdź węże gumowe na uruchomionym silniku te co wchodzą do chłodnicy czy są miękkie czy twarde.

Awatar użytkownika
gczarkowski1
coś umiem
coś umiem
Posty: 700
Wiek: 44
Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
Skąd jesteś: Mazowieckie
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Nietypowe przegrzewanie się silnika

#9 Postautor: gczarkowski1 » wtorek, 20 sierpnia 2019, 18:43

Tłoki pompują w układ chłodzenia , smutne ale realne , miałem tak w V50 , wydawać się mogło , uszczelka ,ale było gorzej ,pękła głowica
Pozdrawiam
Grzegorz

Sorento126
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 32
Wiek: 34
Rejestracja: środa, 22 maja 2019, 06:50
Skąd jesteś: Södertälje Szwecja
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Twoje poprzednie Sorento: 3.5v6 2005 srebrne bylo fajne
Kontaktowanie:

Re: Nietypowe przegrzewanie się silnika

#10 Postautor: Sorento126 » wtorek, 20 sierpnia 2019, 20:15

A jesteś pewnien że żeczywiscie tak skoczyła ci temp. Może błąd czujnika poprostu. Masz termometr laserowy? To woź go ze sobą. Kup gdzieś tester CO2 i sprawdź szczelność uszczelki pod głowicą i resztą układu. Płukanie układu i wymianę pompy zostawiłbym jak sytułacja sie powturzy a układ będzie po teście Szczelności. Miałem kiedyś w audi taką sytułacje , że włączał mi się alarm i wskazówka wyskakiwała na czerwone tylko na autostradzie ( oczywiście wymiana czujnika pomogła. Do dziś nie wiem dlaczego.Szwedzkim serwisom to ja nie wierze bo w większości to wymieniacze cześci. Nie wiele potrafią albo nie chcą do końca zrobić.

artly
jestem
jestem
Posty: 12
Rejestracja: sobota, 12 lipca 2014, 18:39
Skąd jesteś: Rzeszów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2010
Kontaktowanie:

Re: Nietypowe przegrzewanie się silnika

#11 Postautor: artly » wtorek, 20 sierpnia 2019, 21:11

Dzięki wszystkim za sugestie
Narazie podłączyłem OBD i sprawdzam zachowanie i temperatura działa ok tz bez klimy nagrzewa się do 95 uruchamia się wiatrak spad do 89 potem znowu do 95 czyli ok.
Jak odpalę klimę to wiatrak chodzi cały czas i po miesicie utrzymuje się około 88stopni
Co do zbiornik to mógł być mój błąd i do końca nie zakręciłem korek już miałem go wymieniać ponieważ uginał się pod naciśnięciem, ale po dokręceniu już się nie ugina. płyn powoli wraca do samochodu.
W najbliższym czasie sprawdzę na CO2 dla świętego spokoju i jak będzie ok to jeszcze sprawdzę na szczelność układ chłodzenia. I muszę posłuchać stetoskopem lub kawałkiem drewna czy pompa nie daje jakiś odgłosów.
W sumie w autach z paskiem pompy się wymienia co około 60000km ta ma już prawie dwa razy tyle wycieku nie widać ale co do wirnika to kto wie. Jak powyższe testy wyjdą ok to może jednak wydam te 150zł plus wymiana dla świętego spokoju.
Nad czujnikiem też się zastanawiam wydatek pewnie nie duży.

W każdym razie jak już będę pewny co było przyczyną to napisze dla potomnych.


Wróć do „Awarie, czyli co dolega Twojemu KIA Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość