Klapa korka wlewu paliwa - problem z otwarciem.
Moderator: Moderator
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: sobota, 20 grudnia 2014, 16:25
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi 4WD (197 KM) Sorento2
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2011
- Kolor: Dyskretny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: na baterię ;)
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Klapa korka wlewu paliwa - problem z otwarciem.
Mam problem z klapą korka wlewu paliwa. Od jakiegoś czasu przestała się otwierać za pierwszym razem gdy nacisnę guzik w drzwiach.
Zastanawiam się teraz co może być przyczyną i jak temu zaradzić.
Po pierwsze interesuje mnie czy guzik jest mechanicznie połączony z klapą? (np linka) Czy może naciśnięcie guzika daje impuls elektryczny jakiemuś mechanizmowi otwierania klapki?
Jeśli to drugie to chyba nie ma co szukać problemu w guziku tylko w samym mechanizmie zwalniania tej klapki? Czy tam jest jakaś regulacja?
Ktoś się spotkał z takim problemem?
Zastanawiam się teraz co może być przyczyną i jak temu zaradzić.
Po pierwsze interesuje mnie czy guzik jest mechanicznie połączony z klapą? (np linka) Czy może naciśnięcie guzika daje impuls elektryczny jakiemuś mechanizmowi otwierania klapki?
Jeśli to drugie to chyba nie ma co szukać problemu w guziku tylko w samym mechanizmie zwalniania tej klapki? Czy tam jest jakaś regulacja?
Ktoś się spotkał z takim problemem?
-
- teraz jestem
- Posty: 514
- Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 08:42
Re: Klapa korka wlewu paliwa - problem z otwarciem.
Sterowanie jest elektryczne. Zajrzyj przez klapkę w bagażniku, może coś nie łączy.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Klapa korka wlewu paliwa - problem z otwarciem.
To zależy, czy za każdym naciśnięciem słyszysz działanie mechanizmu zwalniania klapki, czy co któryś raz.
Jeśli za każdym razem, to przycisk raczej jest ok, a tylko rygiel za słabo się wsuwa, albo blaszka sprężysta jest za mocno dogięta do klapki i słabo sprężynuje.
Jeśli za każdym razem, to przycisk raczej jest ok, a tylko rygiel za słabo się wsuwa, albo blaszka sprężysta jest za mocno dogięta do klapki i słabo sprężynuje.
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Klapa korka wlewu paliwa - problem z otwarciem.
Proszę
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: sobota, 20 grudnia 2014, 16:25
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi 4WD (197 KM) Sorento2
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2011
- Kolor: Dyskretny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: na baterię ;)
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Klapa korka wlewu paliwa - problem z otwarciem.
@krzysiek ardie - mógłbyś jeszcze wrzucić tutka do zdejmowania tapicerki drzwi przednich? Z tyłu nie ma problemu, ale z przodu są pewnie jakieś zatrzaski i trzeba wiedzieć gdzie.
Jestem zmuszony się tym zająć bo klapka w ogóle przestała reagować na guzik. Jak wg Was najlepiej "sprawdzić połączenie" w tych stykach? Multimetr? Jeśli tak to jak?
Jestem zmuszony się tym zająć bo klapka w ogóle przestała reagować na guzik. Jak wg Was najlepiej "sprawdzić połączenie" w tych stykach? Multimetr? Jeśli tak to jak?
- volcan
- moja ranga
- Posty: 146
- Wiek: 45
- Rejestracja: niedziela, 6 maja 2018, 10:11
- Skąd jesteś: Rzeszów / Jaworzno
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2010
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 235000
- Inny Samochód: Ford Fusion
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Klapa korka wlewu paliwa - problem z otwarciem.
Są dwa ukryte wkręty - jeden pod klamką (trzeba wyciągnąć całą maskownicę spod klamki - jest odpowiednie nacięcie pod śrubokręt itp. do wyciągnięcia jej), drugi jest pod plastikową nakładką uchwytu do zamykania drzwi - podważa się maskownicę od spodu podłokietnika - też jest nacięcie - i pomalutku wyciąga nakładkę wypinając zatrzaski. Jeszcze jeden wkręt mamy w "kubeczku" w drzwiach - to klasyka - wszystkie auta tam mają, jeden z przodu - widać zaślepkę i ostatni na bocznej krawędzi boczka nad zamkiem - też widać zaślepkę. Do podważania elementów polecam albo "wyrywaki" plastikowe, albo szerokie wkrętaki owinięte np. w szmatkę.
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Klapa korka wlewu paliwa - problem z otwarciem.
Proszę
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: sobota, 20 grudnia 2014, 16:25
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi 4WD (197 KM) Sorento2
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2011
- Kolor: Dyskretny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: na baterię ;)
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Klapa korka wlewu paliwa - problem z otwarciem.
Dzięki Panowie za porady
Podpowiedzcie jeszcze: jak sprawdzić styki?
Podpowiedzcie jeszcze: jak sprawdzić styki?
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Klapa korka wlewu paliwa - problem z otwarciem.
W pierwszym moim poście o siłowniku masz rozpisaną kontrolę styków
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: sobota, 20 grudnia 2014, 16:25
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi 4WD (197 KM) Sorento2
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2011
- Kolor: Dyskretny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: na baterię ;)
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Klapa korka wlewu paliwa - problem z otwarciem.
O to właśnie pytam. Jak to sprawdzić? Multimetrem?
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: sobota, 20 grudnia 2014, 16:25
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi 4WD (197 KM) Sorento2
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2011
- Kolor: Dyskretny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: na baterię ;)
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Klapa korka wlewu paliwa - problem z otwarciem.
Poradziłem sobie. Awaria usunięta. Miałem do wyboru - zacząć od siłownika lub od przycisku w drzwiach. Założyłem, że żeby się dostać do przycisku trzeba demontować boczek w drzwiach - co chciałem robić tylko w ostateczności.
Zacząłem więc od siłownika. W bagażniku odchyliłem boczek, odkręciłem parę maskownic, wyjąłem wlew paliwa i dostałem się do siłownika. Co ciekawe multimetr pokazał, że prąd dochodzi do kostki, ale znika po chwili. Podałem więc 12V z zewnętrznego źródła na siłownik - zadziałał Wróćiłem więc do przycisku.
Okazało się że przycisk w drzwiach można wyjąć bez demontażu boczka. Problemem okazał się jeden z dwóch bolczyków, które są w przycisku. Od mocnego wciskania wcisnął się w plastikową obudowę guzika. Z tego powodu blaszka, która miała zwierać oba bolce nie mogła go dosięgnąć - był "otoczony" kołnierzem z plastiku. Szybkie czyszczenie styków, oskrobanie nożem tego kołnierza - i bak się otwiera jak w nówce z salonu
Może fotki rzucą nieco światła na tę opowieść:
Czas pracy - godzinka (w tym zabawa z siłownikiem z tyłu), koszt 0 zł, +10 do samozadowolenia
Zacząłem więc od siłownika. W bagażniku odchyliłem boczek, odkręciłem parę maskownic, wyjąłem wlew paliwa i dostałem się do siłownika. Co ciekawe multimetr pokazał, że prąd dochodzi do kostki, ale znika po chwili. Podałem więc 12V z zewnętrznego źródła na siłownik - zadziałał Wróćiłem więc do przycisku.
Okazało się że przycisk w drzwiach można wyjąć bez demontażu boczka. Problemem okazał się jeden z dwóch bolczyków, które są w przycisku. Od mocnego wciskania wcisnął się w plastikową obudowę guzika. Z tego powodu blaszka, która miała zwierać oba bolce nie mogła go dosięgnąć - był "otoczony" kołnierzem z plastiku. Szybkie czyszczenie styków, oskrobanie nożem tego kołnierza - i bak się otwiera jak w nówce z salonu
Może fotki rzucą nieco światła na tę opowieść:
Czas pracy - godzinka (w tym zabawa z siłownikiem z tyłu), koszt 0 zł, +10 do samozadowolenia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości