Nietypowe przegrzewanie się silnika

coś się dzieje z autem? napisz tutaj

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
artly
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 42
Rejestracja: sobota, 12 lipca 2014, 18:39
Skąd jesteś: Rzeszów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2010
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Nietypowe przegrzewanie się silnika

#16 Postautor: artly » sobota, 24 sierpnia 2019, 14:26

Dzisiaj testów ciąg dalszy tym razem autostrada poniżej wyniki:
1 jazda bez klimy 110km/h automat ustawia 6 bieg temperatura dochodzi do 91 stopni około 2000 obrotów zmiana na 5 bieg obroty rosną do 2400 temperatura 88 stopni zmiana na 6 bieg 91.
2. Jazda 140 km/h bieg 6 obroty około 2400 temperatura 88 stopni.
3. Jazda z klima niezależnie od prędkości 87 stopni.
4 w pewnym momencie temperatura wzrosła do 95 niezależnie od prędkości klimy czy włączonego biegu ale prawdopodobnie wypalał się DPF ponieważ temperatura katalizatora była 650 stopni (wcześniej była od 250 do 300) po spadku temperatury katalizatora do 250 jakieś 15 km temperatura silnika wraca do 87 stopni

Pytanie czy jak jedziecie bez klimy to przy 110 na 6 w automatach tez macie wyższą temperaturę czy jednak pompa nie wydala na niższych obrotach.

Dodatkowo obserwowałem temperaturę skrzyni biegów doszła mac do 77 stopni wcześniej po mieście było max 80.
Może faktycznie wymiana termostatu załatwiła sprawę widać z tych testów ze jednak termostat cały czas pracuje, a nie jak myślałem wcześniej że po nagrzaniu jest otwarty na max.

Nowa pompa w serwisie 500zl plus wymiana zamienniki około 150 zł pytanie jak z jakością zamienników Serwis jeszcze w Sorento nie wyminiał pompy to albo się nie psują albo ludzie wymieniają poza serwisem.
EDIT
Marek pisze:Szukasz dziury w całym , skoro nie grzeje się po mieście w taki upał , to jak ma grzać się nadmiernie w trasie . Jeżeli zbiorniczek nie jest przepływowy , to jak chcesz przelać z niego płyn z chłodnicy bez odkręcenia w nim korka ?

Może faktycznie szukam dziury w całym ale fakt wystąpienia dwukrotnego wzrostu temperatury dopiero po przejechaniu ponad 500 km mnie trochę martwi i chciałbym wiedzieć co było tego przyczyną.
Jeżeli silnik by mi się przegrzewał notorycznie, to było by łatwiej zdiagnozować problem, a tak diabli wiedza czy i kiedy mnie zaskoczy.
A zapobiegawczo nie mam ochoty iść w niepotrzebne koszty i wymieniać całego układu chłodzenia, dlatego analizuje i drażę temat.

Awatar użytkownika
YakuzzaPL
moje konto
moje konto
Posty: 222
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2018, 21:12
Skąd jesteś: Świnoujście
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2010
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: Audi A4 B6
Has thanked: 6 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Nietypowe przegrzewanie się silnika

#17 Postautor: YakuzzaPL » niedziela, 25 sierpnia 2019, 20:16

Ja jeżdżę cały rok na klimie i tak jak pisałem temperatura stoi 80 stopni C i nie drgnie czy to miasto czy trasa. Zrobiłem w tym miesiącu 3000 tysiące kilometrów. Większość autostrada 140km/h. Załadowane auto po sufit i do tego box dachowy. Nawet jak odpalał DPF to temp nie drgnęła. Zobaczę jak u wujka w SII wygląda temp.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Nietypowe przegrzewanie się silnika

#18 Postautor: Marek » niedziela, 25 sierpnia 2019, 20:24

A czym mierzysz temperaturę ?

Awatar użytkownika
YakuzzaPL
moje konto
moje konto
Posty: 222
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2018, 21:12
Skąd jesteś: Świnoujście
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2010
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: Audi A4 B6
Has thanked: 6 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Nietypowe przegrzewanie się silnika

#19 Postautor: YakuzzaPL » niedziela, 25 sierpnia 2019, 21:37

Marek pisze:A czym mierzysz temperaturę ?

Patrze na wskaźnik na desce rozdzielczej. 5 stopni różnicy i już by było by widać. Akurat na temp cieczy jestem uczulony i patrze co chwilę. Kiedyś Audi A4 zagotowałem i teraz mam uczulenie na ten wskaźnik. :)

edit



U mnie tak wygląda temperatura jak na tym filmiku. 80 i nic więcej. A przy takim deptaniu jak miało by być 90 stopni to by było kilka sekund i temp. robocza osiągnięta.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Nietypowe przegrzewanie się silnika

#20 Postautor: Marek » poniedziałek, 26 sierpnia 2019, 08:11

To zmierz przy okazji temperaturę płynu termometrem , zobaczysz czy będzie tyle samo .

artly
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 42
Rejestracja: sobota, 12 lipca 2014, 18:39
Skąd jesteś: Rzeszów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2010
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Nietypowe przegrzewanie się silnika

#21 Postautor: artly » poniedziałek, 26 sierpnia 2019, 11:28

YakuzzaPL pisze:
Marek pisze:A czym mierzysz temperaturę ?

Patrze na wskaźnik na desce rozdzielczej. 5 stopni różnicy i już by było by widać. Akurat na temp cieczy jestem uczulony i patrze co chwilę. Kiedyś Audi A4 zagotowałem i teraz mam uczulenie na ten wskaźnik. :)



U mnie tak wygląda temperatura jak na tym filmiku. 80 i nic więcej. A przy takim deptaniu jak miało by być 90 stopni to by było kilka sekund i temp. robocza osiągnięta.


U mnie na wskaźniku tez jest jak na filmie na 80
a odczyty z ODB pokazują od 70 do 95 tak wiec wskaźnik jest mało dokładny.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Nietypowe przegrzewanie się silnika

#22 Postautor: Marek » poniedziałek, 26 sierpnia 2019, 13:37

Nie bez powodu się spytałem . Wskaźniki pokazują orientacyjną temperaturę , gdyby było inaczej to większość klientów była by w warsztatach zaniepokojona wskazaniem wskaźnika . W niektórych nowoczesnych silnikach temperatura dochodzi do 140 stopni .

Awatar użytkownika
YakuzzaPL
moje konto
moje konto
Posty: 222
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2018, 21:12
Skąd jesteś: Świnoujście
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2010
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: Audi A4 B6
Has thanked: 6 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Nietypowe przegrzewanie się silnika

#23 Postautor: YakuzzaPL » wtorek, 27 sierpnia 2019, 13:28

To trzeba by było zmierzyć temperaturę w miejscu gdzie jest czujnik temp cieczy z deski rozdzielczej. Oczywiste jest że w różnych miejscach będą różne odczyty temp. Jestem mechanikiem okrętowym i na wielkich silnikach temp cieczy są odczytywane z kilku miejsc. Tak samo temp oleju. I w każdym miejscu temp. są inne ale mieszczące się w normach.

artly
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 42
Rejestracja: sobota, 12 lipca 2014, 18:39
Skąd jesteś: Rzeszów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2010
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Nietypowe przegrzewanie się silnika

#24 Postautor: artly » wtorek, 27 sierpnia 2019, 18:10

Chyba znalazłem przyczynę zapowietrzania pisze chyba ponieważ jeszcze test na CO2 mnie czeka ale mam nadzieję, że wyjedzie negatywnie czyli brak CO2 w płynie.

Od trzech dni układ działa ok tzn nie przybywa płynu w zbiorniku wyrównawczym, a wręcz zaczyna ubywać, ostatni dobry poziom był w połowie pomiędzy MIN i MAX teraz mam 3/4.
Po nagrzanym przybywa ale bardzo mało po ostudzeniu ubywa więcej ale pewnie się jeszcze odpowietrza.
Wygląda że korek chłodnicy nie zawsze szczelnie domykał, myślałem że go źle zakręciłem ale jednak po poprawnym zakręceniu czasami dało się go wcisnąć, na razie przygiąłem jego łapki aby szczelnie zamykał wlot chłodnicy.
Ta nieszczelność powodował po rozgrzaniu silnika wypływ płynu do zbiornika, a przy studzeniu zamiast zasysać płyn zasysała powietrze spod korka.
Jak mi w najbliższym czasie znowu nie przybędzie nagle płynu w zbiorniku wyrównawczym to kupuję nowy korek i zamykam temat oraz dalej ciesz się jazdą samochodu.

Awatar użytkownika
YakuzzaPL
moje konto
moje konto
Posty: 222
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2018, 21:12
Skąd jesteś: Świnoujście
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2010
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: Audi A4 B6
Has thanked: 6 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Nietypowe przegrzewanie się silnika

#25 Postautor: YakuzzaPL » wtorek, 27 sierpnia 2019, 18:18

Kup nowy korek. Bierz pod uwagę że na dworzu jest gorąco i płyn też bedzie się rozszerzał. Jego poziom minimalnie będzie większy. U mnie między chłodnym a zimnym dniem poziom płynu wacha się około 1 cm.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Nietypowe przegrzewanie się silnika

#26 Postautor: Marek » wtorek, 27 sierpnia 2019, 18:56

Jak już chcesz się bawić , to przymocuj sondę termometru do rury płynu wychodzącego z silnika jak najbliżej głowicy . Będziesz mógł porównać wskazania wskaźnika z termometrem .

Awatar użytkownika
Vilmos
moje konto
moje konto
Posty: 244
Wiek: 48
Rejestracja: poniedziałek, 2 października 2017, 22:57
Skąd jesteś: ELA
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 416000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Nietypowe przegrzewanie się silnika

#27 Postautor: Vilmos » piątek, 30 sierpnia 2019, 13:05

Nie wiem jak to się ma w SII bo ja mam SI i miałem opisać swój przypadek ale wakacje i zeszło. Jeżeli ubywa Ci płynu, to może pęknięty jest zbiorniczek wyrównawczy od spodu, na początku ciężko znaleźć skąd ubywa. Na zimno nie do wykrycia, dopiero gorący płyn i ciśnienie powoduje powolny ubytek płynu przez szczeliny od spodu. Ja ostatnio w czerwcu przez 2-3 tygodnie męczyłem się żeby znaleźć źródło wycieku, żadnych śladów. Dopiero jak bardziej popękał od spodu, udało się zlokalizować przyczynę ubytku płynu. Zakupiłem nowy zbiorniczek i korek, i okazało się po miesiącu, że płyn dalej powolutku ubywa, po 3000 dolewka litra płynu, a problemem okazał nowy korek, założyłem stary. Teraz nie widać braków płynu. Przy braku 1 litra temperatura potrafiła skoczyć, niewiele ale jednak wskaźnik pokazywał wzrost.
Vilmos

artly
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 42
Rejestracja: sobota, 12 lipca 2014, 18:39
Skąd jesteś: Rzeszów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2010
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Nietypowe przegrzewanie się silnika

#28 Postautor: artly » sobota, 12 października 2019, 13:44

No i niestety okazała się głowica (pomimo negatywnego testu na CO2), a dokładniej na jednym cylindrze lekko podniesiona po rozbiórce nie było widać jednoznacznych przedmuchów zarówno na uszczelce jak i głowicy, właśnie odebrałem autko i zobaczymy jak dalej ale już jakoś silnik mniej wibruje.
Rożni mechanicy dawali rożne teorie ale żaden z nich nie gwarantował, że to rozwiąże problem dwóch diagnozowało uszczelkę lub głowicę. Jedne po rozgrzaniu i krótkiej pracy na wysokich obrotach po wyłączeniu silnika otworzył korek chłodnicy i zaczęło wyrzucać płyn powiedział że głowica do ściągnięcia ponieważ powinno zrobić tylko mały syk, a nie wywalać płyn. no cóż trochę wg mnie za szybko na 115 tys kilometrów ale może jednak 7tyś kilometrów z przyczepą zrobiło swoje. A myślałem że 2,2 diesel nie będzie dostawał bardzo obciążenia z 1400kg przyczepą skoro max ma 2000kg na haku a manual nawet 2500kg.
Pozdrawiam
Artur

Tony_Stark
moje konto
moje konto
Posty: 171
Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
Skąd jesteś: TM
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2013
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 145000
Inny Samochód: BMW F20
Has thanked: 29 times
Been thanked: 11 times
Kontaktowanie:

Re: Nietypowe przegrzewanie się silnika

#29 Postautor: Tony_Stark » sobota, 12 października 2019, 14:55

Hak fabryczny czy sam dokładałeś?

artly
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 42
Rejestracja: sobota, 12 lipca 2014, 18:39
Skąd jesteś: Rzeszów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2010
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Nietypowe przegrzewanie się silnika

#30 Postautor: artly » sobota, 12 października 2019, 15:46

Dokładałem w serwisie auto miało wtedy około 50kkm


Wróć do „Awarie, czyli co dolega Twojemu KIA Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości