Gaśnie powyżej 2500 obr/min

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
kia_nico
jestem
jestem
Posty: 8
Rejestracja: czwartek, 29 kwietnia 2010, 14:13
Skąd jesteś: Wielkopolska
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2002
Kolor: zielony
Kontaktowanie:

Gaśnie powyżej 2500 obr/min

#1 Postautor: kia_nico » piątek, 28 maja 2010, 12:40

Wraca temat wcześniej opisywany ale pod innym względem jest teraz rozpatrywany
http://forum.klubsorento.pl/viewtopic.php?f=26&t=1091

Tym razem po sprawdzeniu większości czujników (halla w skrzyni biegów, czujnika pompy wtryskowej, czujnika listwy wtryskowej) problem jest nadal z odpalaniem.
Dodatkowo po przekroczeniu 2500 obr/min silnik gaśnie i trzeba z parę minut kręcić aby ponownie odpalił.
Sprawdzone praktycznie było już wszystko co mogło mieć coś wspólnego z ta awarią (serwis diesla).
Oczekuję jedynie na sprawdzenie mechanicznego zaworu który jest w listwie wtryskowej (zamówiony do sprawdzenia).
Jeśli to nie pomoże to już nie wiem co to może być.

Może ktoś z was spotkał się z podobnym problemem lub słyszał o takiej usterce - niech podzieli się wiadomościami jak można tą awarię usunąć.
Dodam jeszcze, że jak szukałem części na zamianę (czujniki) to jeden gościu powiedział mi, że on wie co jest tego przyczyną.
Miałem mu zapłacić ok 200 zł za jego wiedzę + jakieś 300 zł za część która wg niego jest winna całemu zajściu.

Jeśli ktoś miałby jakieś pomysły - proszę o pomoc

Awatar użytkownika
marcelo8
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 647
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 22:41
Skąd jesteś: Kielce
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Rok: W PLANACH
Kontaktowanie:

Re: Gaśnie powyżej 2500 obr/min

#2 Postautor: marcelo8 » piątek, 28 maja 2010, 14:41

Czytam że próbowałeś już prawie wszystkiego (filtr paliwa, czujniki itp). Piszesz też że poruszasz się od warsztatu do warsztatu ale czy próbowałeś serwisu?

Ja wydałem ponad 5 tys na różne czujniki, regenerowanie wtrysków itp. i w końcu w akcie desperacji pojechałem do serwisu. Diagnoza w pół godziny: wywalić box tuningowy podnoszący moc ( a wielu moich mechaników nawet nie zapytało co to jest) i wyczyszczenie zaworu EGR za 20zł. Jeżdżę do tej pory bezawaryjnie.

tu są moje przeżycia: http://forum.klubsorento.pl/viewtopic.php?f=35&t=531
tu: http://forum.klubsorento.pl/viewtopic.php?f=35&t=534
i tu:http://forum.klubsorento.pl/viewtopic.php?f=35&t=448

kia_nico
jestem
jestem
Posty: 8
Rejestracja: czwartek, 29 kwietnia 2010, 14:13
Skąd jesteś: Wielkopolska
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2002
Kolor: zielony
Kontaktowanie:

Re: Gaśnie powyżej 2500 obr/min

#3 Postautor: kia_nico » piątek, 28 maja 2010, 19:58

Serwisu jak do tej pory nie odwiedzałem - mam natomiast na miejscu bardzo dobrego znajomego co siedzi w dieslach.
Narazie wóz stoi u niego w warsztacie i czekam na dostarczenie "zaworu listwy wtryskowej". Zobaczymy co będzie po podmiance bo wg niego tu jest "pies pogrzebany".

Jeśli to nie pomoże to pozostaje serwis - chociaż mam do niego 70 km drogi.

kwintolp21
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1712
Rejestracja: niedziela, 21 marca 2010, 12:04
Skąd jesteś: Europa
Rok: nie dotyczy
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Gaśnie powyżej 2500 obr/min

#4 Postautor: kwintolp21 » piątek, 28 maja 2010, 21:06

A problem jest od samego początku tzn. od odpalenia zimnego :tank1 :?:
Jeżeli nie to może problem jest z chłodzeniem?
Nie zauważyłeś :?: Choć niekoniecznie musi to pokazywać termometr w zegarach...
W większości nowych aut jest moduł który odłącza dopływ paliwa przy osiągnięciu temperatury krytycznej...
Natomiast tego czarodzieja odpuść sobie, znachor :25

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Gaśnie powyżej 2500 obr/min

#5 Postautor: Admin » piątek, 28 maja 2010, 21:08

Zastanawiam się i nie zabardzo wiem gdzie jest zawór listwy wtryskowej ?
Posiadam taką listwę i jedyne co przychodzi mi do głowy to coś dokręcone z prawej strony.

Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

kia_nico
jestem
jestem
Posty: 8
Rejestracja: czwartek, 29 kwietnia 2010, 14:13
Skąd jesteś: Wielkopolska
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2002
Kolor: zielony
Kontaktowanie:

Re: Gaśnie powyżej 2500 obr/min

#6 Postautor: kia_nico » piątek, 28 maja 2010, 23:46

A problem jest od samego początku tzn. od odpalenia zimnego :tank1 :?:


I na zimnym i na ciepłym silniku jest tak samo.
Rano jak chcę odpalić to trzeba bardzo długo kręcić (około minuty) , a jak jest ciepły to prawie tak samo.

Co do listwy - to też mi się wydaję, że to jest to (nie widziałem tego jeszcze :) ).
Najprawdopodobniej jest tam taka iglica zakończona stożkiem i w jedną stronę przepuszcza paliwo, a gdyby chciało się cofnąć to zablokuje powrót (być może się tam coś zacięło i już nie dochodzi odpowiednio duża dawka paliwa - bo wiadomo, że na wyższych obrotach większa dawka potrzebna).

-- poniedziałek, 31 maja 2010, 12:20 --

Wymieniony zawór bezpieczeństwa w listwie wtryskowej :)
Autko śmiga bez zarzutów :woohoo - oby jak najdłużej :31

GregorWawa
jestem
jestem
Posty: 23
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 9 czerwca 2010, 22:08
Skąd jesteś: Warszawa/Ząbki
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 175000
Kontaktowanie:

Re: Gaśnie powyżej 2500 obr/min

#7 Postautor: GregorWawa » piątek, 11 czerwca 2010, 11:51

Panowie mam pytanie jako że borykam się z podobnym problemem.

Czy Wasze usterki były "widoczne" w błędach komputera??

Pozdr

prtro
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1227
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 12:27

Re: Gaśnie powyżej 2500 obr/min

#8 Postautor: prtro » niedziela, 13 czerwca 2010, 23:45

Może ja coś pomogę miałem kiedyś podobne objawy,ściągnij pokrywę silnika i z prawej strony tam gdzie dochodzi powietrze z intercoolera jest przepustnica która reguluje dopływ pobieranego powietrza a także pomaga wygaszać kulturalnie silnik (bez szarpania), do tej przepustnicy doprowadzony jest mały wężyk podciśnienia który tym ustrojstwem steruje. Co ja zrobiłem to go odłączyłem i zaślepiłem ,szystkie problemy zniknęły. Jeżdżę tak do dziś i nic się nie dzieje.


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości