Wymiana regulatora turbosprężarki czy całej turbiny? Gdzie w Warszawie?
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 2
- Wiek: 35
- Rejestracja: czwartek, 23 czerwca 2016, 14:43
- Skąd jesteś: Warsaw
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2008
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 145000
- Kontaktowanie:
Wymiana regulatora turbosprężarki czy całej turbiny? Gdzie w Warszawie?
Jestem nowy, więc jednocześnie witam serdecznie wszystkich!
Na początku zaznaczę, że jestem "zielony", o mechanice wiem prawie nic, a jednocześnie strasznie nie lubię jak naciągają mnie ludzie w pseudo warsztatach i tym podobnych historii. Dlatego zwracam się z moim problemem do zacnego grona lepiej zorientowanych.
Mam problem z moim Sorento 2008r (2,5 CRDi EX Freedom Plus 170KM). Niedawno odczułem spadek mocy silnika w samochodzie. Pojechałem na diagnostykę do serwisu KIA (Carserwis w Warszawie). Wykryli usterkę zaworu sterowania turbiny (nr kat. 282354A470). Sugerowali, żeby ten element zregenerować, przy czym oni się tym nie zajmują i to już we własnym zakresie.
Gdy rozeznawałem się w temacie usłyszałem (Feu Vert, Ursynów), że lepiej od razu regenerować całą turbinę, bo montaż/demontaż to już 1/3 kosztów, a przy tym przebiegu auta (145 tys. km) to już warto.
Z kolei serwis turbin z Brzegu zaoferował zregenerowany zawór za 270 zł, przy czym musiałbym znaleźć pobliski warsztat do demontażu/montażu turbiny w Warszawie.
Nowy zawór w Polsce to jak widzę koszt ok. 850 zł, a na ebayu z Korei niecałe 500 zł z wysyłką.
Jakieś opinie, porady? Regenerować ten zawór? Wymieniać na nowy? Regenerować całą turbinę i kupować nowy zawór? Jeśli tak to gdzie? Rzetelne adresy, telefony w Warszawie i okolicach?
Będę niezmiernie wdzięczny za pomoc! A hoj!
Na początku zaznaczę, że jestem "zielony", o mechanice wiem prawie nic, a jednocześnie strasznie nie lubię jak naciągają mnie ludzie w pseudo warsztatach i tym podobnych historii. Dlatego zwracam się z moim problemem do zacnego grona lepiej zorientowanych.
Mam problem z moim Sorento 2008r (2,5 CRDi EX Freedom Plus 170KM). Niedawno odczułem spadek mocy silnika w samochodzie. Pojechałem na diagnostykę do serwisu KIA (Carserwis w Warszawie). Wykryli usterkę zaworu sterowania turbiny (nr kat. 282354A470). Sugerowali, żeby ten element zregenerować, przy czym oni się tym nie zajmują i to już we własnym zakresie.
Gdy rozeznawałem się w temacie usłyszałem (Feu Vert, Ursynów), że lepiej od razu regenerować całą turbinę, bo montaż/demontaż to już 1/3 kosztów, a przy tym przebiegu auta (145 tys. km) to już warto.
Z kolei serwis turbin z Brzegu zaoferował zregenerowany zawór za 270 zł, przy czym musiałbym znaleźć pobliski warsztat do demontażu/montażu turbiny w Warszawie.
Nowy zawór w Polsce to jak widzę koszt ok. 850 zł, a na ebayu z Korei niecałe 500 zł z wysyłką.
Jakieś opinie, porady? Regenerować ten zawór? Wymieniać na nowy? Regenerować całą turbinę i kupować nowy zawór? Jeśli tak to gdzie? Rzetelne adresy, telefony w Warszawie i okolicach?
Będę niezmiernie wdzięczny za pomoc! A hoj!
- Madej
- ASSISTANCE
- Posty: 2424
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
- Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana regulatora turbosprężarki czy całej turbiny? Gdzie w Warszawie?
Skontaktuj się z kolegą Orłem ,on Ci doradzi co najlepiej.Znajdziesz jego nr w szukajce
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana regulatora turbosprężarki czy całej turbiny? Gdzie w Warszawie?
To co podajesz jako numer 282354A470 to siłownik sterowania łopatkami turbiny (inaczej gruszka/sztanga).
To jest jak najbardziej wymienialne.
Ale jeśli mówisz o zaworze sterowania turbiny, to jest to zupełnie inna część. Zawór (elektrozawór - tzw. N75) na podstawie sygnałów podawanych z komputera silnika otwiera lub zamyka podciśnienie podawane do w/w gruszki, dzięki czemu gruszka wciąga lub wypycha cięgno sterowania łopatek, co z kolei powoduje zwężanie lub rozszerzanie kanałów przepływu powietrza w części sprężarkowej TURBO - czyli skrótowo włączenie lub wyłączenie doładowania.
To jest jak najbardziej wymienialne.
Ale jeśli mówisz o zaworze sterowania turbiny, to jest to zupełnie inna część. Zawór (elektrozawór - tzw. N75) na podstawie sygnałów podawanych z komputera silnika otwiera lub zamyka podciśnienie podawane do w/w gruszki, dzięki czemu gruszka wciąga lub wypycha cięgno sterowania łopatek, co z kolei powoduje zwężanie lub rozszerzanie kanałów przepływu powietrza w części sprężarkowej TURBO - czyli skrótowo włączenie lub wyłączenie doładowania.
- arturiewa5
- możesz mi ufać
- Posty: 1224
- Wiek: 58
- Rejestracja: piątek, 25 grudnia 2015, 23:24
- Skąd jesteś: Wołów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: BORDO
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: ML 280 CDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana regulatora turbosprężarki czy całej turbiny? Gdzie w Warszawie?
Podepnę się pod temat coś takiego wygrzebałem kiedyś na yutube https://www.youtube.com/watch?v=OZbbJnjGuAI, kolega skorzystał z filmiku jak wymieniał kasetę w golfie ,a tu link na Aliexpress kaseta do kijanki /http://pt.aliexpress.com/item/GARRETT-GT1752S-turbocharger-cartridge-710060-5001S-28200-4A001-for-Hyundai-Starex-turbo-chra/32399862536.html?spm=2114.01020208.3.2.KbpkbE&ws_ab_test=201556_10,201527_1_71_72_73_74_75,201409_4
-
- jestem
- Posty: 2
- Wiek: 35
- Rejestracja: czwartek, 23 czerwca 2016, 14:43
- Skąd jesteś: Warsaw
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2008
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 145000
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana regulatora turbosprężarki czy całej turbiny? Gdzie w Warszawie?
Sprawa załatwiona - kolega Orzeł pomógł w pełnej rozciągłości! Nowa "gruszka" za prawie darmo i do tego ekspresowa wymiana na miejscu. Sorento odzyskało "kopyto" i jeździ aż miło.
Jeszcze raz wielkie podziękowania tutaj dla kolegi Orła! Dziękuję też wszystkim pozostałym za pomocne wpisy!
Jeszcze raz wielkie podziękowania tutaj dla kolegi Orła! Dziękuję też wszystkim pozostałym za pomocne wpisy!
- wojtek77
- moja ranga
- Posty: 106
- Wiek: 46
- Rejestracja: wtorek, 29 września 2015, 21:31
- Skąd jesteś: Olecko
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 205000
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana regulatora turbosprężarki czy całej turbiny? Gdzie w Warszawie?
Odświeżam temat ponieważ też muszę wymienić gruszkę bo jest nieszczelna .Oczywiście oryginalna jest droga i dlatego chciałbym kupić zamiennik lub zregenerować to co mam .Czy moglibyście coś polecić .Nie wiem też czy po montażu nowej potrzebna by była może jakaś regulacja przy pomocy komputera .
-
- moje konto
- Posty: 196
- Rejestracja: wtorek, 2 sierpnia 2016, 20:28
- Rok: nie dotyczy
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana regulatora turbosprężarki czy całej turbiny? Gdzie w Warszawie?
Wojtek przeczytaj post powyżej i masz już odpowiedź
- wojtek77
- moja ranga
- Posty: 106
- Wiek: 46
- Rejestracja: wtorek, 29 września 2015, 21:31
- Skąd jesteś: Olecko
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 205000
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana regulatora turbosprężarki czy całej turbiny? Gdzie w Warszawie?
Najprawdopodobniej tak będzie telefon do Orła i wszystko jasne
Ostatnio zmieniony niedziela, 4 grudnia 2016, 17:02 przez wojtek77, łącznie zmieniany 1 raz.
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana regulatora turbosprężarki czy całej turbiny? Gdzie w Warszawie?
Nowa gruszka leży na półce i jest dostępna od ręki co do regulacji to mogę wyjaśnić przez telefon (to nie tajemnica ale łatwiej regulować będąc przry samochodzie niż przy komputerze)
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11388
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana regulatora turbosprężarki czy całej turbiny? Gdzie w Warszawie?
Można , postawić komputer przy samochodzie i wyregulować na podstawie filmu .
- wojtek77
- moja ranga
- Posty: 106
- Wiek: 46
- Rejestracja: wtorek, 29 września 2015, 21:31
- Skąd jesteś: Olecko
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 205000
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana regulatora turbosprężarki czy całej turbiny? Gdzie w Warszawie?
orzeł pisze:Nowa gruszka leży na półce i jest dostępna od ręki co do regulacji to mogę wyjaśnić przez telefon (to nie tajemnica ale łatwiej regulować będąc przry samochodzie niż przy komputerze)
Super ile pln mam szykować za gruche .Wiem że przy samochodzie jest łatwiej wyregulować, ale chodziło mi o to czy do tego będzie potrzebny komputer z programem diagnostycznym, podłączony do auta, żeby wyregulować zawór lub turbinę , teraz wiem że nie
- staszek
- dobry jak...
- Posty: 966
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana regulatora turbosprężarki czy całej turbiny? Gdzie w Warszawie?
Ja kupiłem u Orła zdalnie, czyli przysłał mi do domu. Wymieniłem u siebie, nie jest to dużo roboty. Później przy okazji pojechałem do niego na kontrolę.
W TYM wątku opisywałem "procedurę" wymiany.
W TYM wątku opisywałem "procedurę" wymiany.
- wojtek77
- moja ranga
- Posty: 106
- Wiek: 46
- Rejestracja: wtorek, 29 września 2015, 21:31
- Skąd jesteś: Olecko
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 205000
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana regulatora turbosprężarki czy całej turbiny? Gdzie w Warszawie?
Dzięki Staszek za opis . Jutro dzwonie do Orła
- staszek
- dobry jak...
- Posty: 966
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana regulatora turbosprężarki czy całej turbiny? Gdzie w Warszawie?
Z wymianą na pewno nie będziesz miał problemu. Gdyby jednak coś niejasnego było w tym opisie, to pisz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości