Zapocenie turbiny

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
manyhrs
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 66
Wiek: 39
Rejestracja: piątek, 21 kwietnia 2017, 17:30
Skąd jesteś: Morąg
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 206000
Inny Samochód: Opel
Kontaktowanie:

Zapocenie turbiny

#1 Postautor: manyhrs » środa, 26 lipca 2017, 10:32

Czy powinienem się przejmować takim "zapoceniem" turbiny? Jest ono od strony powietrza od strony oleju jest sucho. W dolocie trochę brudu od odmy, intercoolera nie sprawdzałem.
IMG_20170711_120617-1200x1600.jpg
IMG_20170711_120640-1200x1600.jpg
IMG_20170711_120632-1200x1600.jpg
IMG_20170711_122034-1200x1600.jpg
IMG_20170711_122041-1600x1200.jpg

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Zapocenie turbiny

#2 Postautor: Farmer1971 » środa, 26 lipca 2017, 10:55

Na moje oko tragedii nie ma przy tym roczniku. U mnie w dieslu pociło się znacznie mocniej i ustało po wymianie hydraulicznych regulatorów dźwigienek zaworowych.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
manyhrs
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 66
Wiek: 39
Rejestracja: piątek, 21 kwietnia 2017, 17:30
Skąd jesteś: Morąg
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 206000
Inny Samochód: Opel
Kontaktowanie:

Re: Zapocenie turbiny

#3 Postautor: manyhrs » środa, 26 lipca 2017, 11:02

Auto jeździ na oleju 0w40 Mobil 1 turbo diesel czy to może mieć jakiś wpływ? Za około 4tys. mam wymianę oleju planuję zalać valvoline max live 5w40. Dodam,że na 0w40 żadnych wycieków nie ma, autem przejechałem do tej pory 4500 km i nie zauważyłem ubytków oleju.

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Zapocenie turbiny

#4 Postautor: Farmer1971 » środa, 26 lipca 2017, 11:13

Olej raczej nie ma wpływu. U Ciebie to zapocenie jest niewielkie. Ja miałem ochlapany cały dół silnika po stronie turbiny i to tak, że po dłuższej jeździe kapało na ziemię.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
tommy
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1615
Wiek: 55
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
Skąd jesteś: Węgorzewo
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Zapocenie turbiny

#5 Postautor: tommy » środa, 26 lipca 2017, 14:40

Poczytaj na forum jaki olej jest polecany do Sorento. I tylko nie pisz, że gdzieś wyczytałeś, że Twój mechanik poleca..... Lata doświadczeń z Sorento jasno określiły czym należy zalewać silnik tego auta.
Ostatnio zmieniony środa, 26 lipca 2017, 19:17 przez tommy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
manyhrs
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 66
Wiek: 39
Rejestracja: piątek, 21 kwietnia 2017, 17:30
Skąd jesteś: Morąg
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 206000
Inny Samochód: Opel
Kontaktowanie:

Re: Zapocenie turbiny

#6 Postautor: manyhrs » środa, 26 lipca 2017, 15:19

Zgadzam się z Tobą tommy ,bardzo doceniam skarbnicę wiedzy forum. Weź pod uwagę fakt,że auto na takim oleju jeździ od bardzo dawna, nie ma żadnych wycieków. Pozatym 0w40 spełnia normy zalecane przez kia motors a nawet sporo je przewyższa. To pełny syntetyk więc nie ma specjalnej różnicy.
Najpewniej wleje 5w40 przy następnej wymianie, choćby z racji dużo niższej ceny. Sądzisz,że aktualnie wlany olej może mieć negatywny wpływ na silnik, turbinę czy inne elementy silnika czy osprzętu?
Specyfikacja: API CF;ACEA A3/B3;A3/B4; MB-Approval 229.3; MB-Approval 229.5; OPEL Diesel Service Fill GM-LL-B-025; BMW LONGLIFE OIL 01; VW 505 00

i-mobil-1-turbo-diesel-0w40-4l-297x297.jpg
Taki olej jest
i-mobil-1-turbo-diesel-0w40-4l-297x297.jpg (22.58 KiB) Przejrzano 1952 razy

Awatar użytkownika
tommy
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1615
Wiek: 55
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
Skąd jesteś: Węgorzewo
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Zapocenie turbiny

#7 Postautor: tommy » środa, 26 lipca 2017, 19:19

Jednak nie poczytałeś dokładnie wątku o oleju. 5W30 !!! Po prostu ten silnik tak ma i już.

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 59
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Zapocenie turbiny

#8 Postautor: krzysiek ardie » środa, 26 lipca 2017, 21:24

Kolega nie przeczytał nawet instrukcji użytkownika Sorento, nie przeczytał wątku o olejach silnikowych bo po co. Zawsze ktoś napisze coś i nie trzeba się wysilać, potem tylko muszę herezje posprzątać aby innych forumowiczów nie wprowadzały w błąd :hmm: .
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
manyhrs
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 66
Wiek: 39
Rejestracja: piątek, 21 kwietnia 2017, 17:30
Skąd jesteś: Morąg
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 206000
Inny Samochód: Opel
Kontaktowanie:

Re: Zapocenie turbiny

#9 Postautor: manyhrs » środa, 26 lipca 2017, 21:39

Trochę poczytałem z instrukcją też nieco się zapoznałem
Cytuję admina.
Główny
Re: Olej do silnika
#68 Postwtorek, 7 października 2014, 23:57

Więc podsumujmy.

Kia Sorento zalewamy olejem 5W40.
Na pewno zawsze olejem syntetycznym.
Przez 10 lat zmieniły się trochę normy więc możemy zalać 5W30.
Jeśli nie wiemy co mamy w silniku zalewamy 5W40
Jeśli mamy zalany olejem mineralnym lub półsyntetycznym typu 10W40 ( dane na tabliczce) natychmiast wymieniamy na 5W40.
nie płuczemy , po prostu odkręcamy śrubę u dołu aż zleci a następnie wlewamy od góry ponad 8 litrów. :ok:

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 59
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Zapocenie turbiny

#10 Postautor: krzysiek ardie » środa, 26 lipca 2017, 22:06

Poleciał bym Bogusiem Lindą ale możesz nawet rzepakowy z pierwszego tłoczenia viewtopic.php?f=25&t=81
viewtopic.php?f=25&t=12312
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: Zapocenie turbiny

#11 Postautor: cezio77 » środa, 26 lipca 2017, 22:29

Lej taki olej, który jest zgodny ze specyfikacją zalecaną przez producenta auta.
Poczytaj posty kolegi Bodziona.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Zapocenie turbiny

#12 Postautor: Bodzion » czwartek, 27 lipca 2017, 02:56

Ale po co naprawiać świat...
Niech kolega leje co chce do swojego silnika.
Ma informacje podana wprost: diesel 5w30, benzyna 5w40 (dotyczy Sorento I).
A jeżeli chce inaczej... "bo zawsze tak miałem", to przecież nie możemy zabronić.
Możemy wskazywać najlepsze rozwiązanie.
I takie wskazaliśmy. Nie możemy nic nakazać.

amp4
jestem
jestem
Posty: 13
Rejestracja: poniedziałek, 29 sierpnia 2016, 21:09
Skąd jesteś: Starachowice
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 216000
Inny Samochód: brak
Has thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Zapocenie turbiny

#13 Postautor: amp4 » czwartek, 27 lipca 2017, 16:04

Polecam Valvoline Max Life 5w30. Cena nie wygórowana, u mnie od 12 tys i jest wszystko ok.
Arek :happy2:

Awatar użytkownika
manyhrs
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 66
Wiek: 39
Rejestracja: piątek, 21 kwietnia 2017, 17:30
Skąd jesteś: Morąg
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 206000
Inny Samochód: Opel
Kontaktowanie:

Re: Zapocenie turbiny

#14 Postautor: manyhrs » czwartek, 27 lipca 2017, 17:57

:ok: Wleje właśnie 5w30 skłaniam się ku valvoline.
Jeszcze okolo 4000km więc jakieś 2mc.
0w40 mobil był wlany przez poprzedniego właściciela.


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości