Brak reakcji na gaz, niskie obroty

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Brak reakcji na gaz, niskie obroty

#46 Postautor: Marek » niedziela, 7 października 2018, 12:43

Mam dziś wyraźnie kłopot , nie dociera do mnie to co napisałeś o pomiarach :) . Już trzy razy czytałem i nic , muszę odpocząć . :lol:

haxxa
moje konto
moje konto
Posty: 218
Wiek: 41
Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
Skąd jesteś: Zach-Pom
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Czarny-black
Przebieg (km.): 243000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Brak reakcji na gaz, niskie obroty

#47 Postautor: haxxa » niedziela, 7 października 2018, 13:27

Ponowilem próbę z miernikiem. Jeden przewód miernika podłączony jest do plus aku, drugi natomiast do minusa kostki zaworu i na uruchomionym silniku wskazuję napięcie 10.7 przez cały czas, po zgaszeniu wskazuję na chwilę 8.9 i po chwili 12.2 i tak się utrzymuje też na wyjetym kluczyk-czyli 12.2.
A teraz w drugą stronę wkładam kluczyk przekręcam na zapłon jest 8.8 po odpaleniu 10.7.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Brak reakcji na gaz, niskie obroty

#48 Postautor: vokal » niedziela, 7 października 2018, 18:57

Wziąłeś do testów taką żarówkę, że potrzebna do tego jeszcze mała elektrownia.
Sygnał z ECU ma małe natężenie i nie pociągnie 55 W, miałem na myśli małą W5W albo LEDa z rezystorem 1k.
Na jednym pinie tego elektrozaworku masz stałe napięcie AKU, a na drugim masę podawaną przez ECU.

Zaobserwuj:
1. czy gaśnie Ci przy zamkniętej klapie, czy otwartej.
2. czy wtedy na masowym pinie zaworu pojawia się masa.

Pomiar #2 trzeba wykonać przy pomocy miernika rezystancji (ustawienie na 20 ohm) lub funkcji brzęczka.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

andrzejl07
jestem
jestem
Posty: 23
Wiek: 37
Rejestracja: piątek, 14 września 2018, 18:03
Skąd jesteś: Żywiec
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Kontaktowanie:

Re: Brak reakcji na gaz, niskie obroty

#49 Postautor: andrzejl07 » poniedziałek, 10 grudnia 2018, 20:41

Witam, podepne się pod ten temat bo tytuł pasuje do mojego problemu także sprawa wyglądała w moim przypadku tak że jechałem normalnie naciskam na gaz a tu żadnej reakcji akurat podjezdzalem pod górkę i w końcu mi zgasł, podnoszę maskę a tam biały dymek zza silnika, odpalił normalnie jednak z każdą próbą ruszenia z jedynki gasł i nie wkręcał się na obroty tylko do 2 tys i samochód mocno wibrowal, zauważyłem że przy dodawaniu gazu gruszka turbiny powinna się chyba podnosić do góry a jest tylko taki mały skok jakby ją coś blokowało lub miała za małe to ciśnienie by ruszyc, po odłączeniu przewodu z gruszki samochód normalnie zaczął wchodzić na obroty i jakoś dojechałem do domu bo nie miałem daleko ale brakowało już tego koła i pod górkę go mulilo przy niskich obrotach ale samochód jechał po wpięciu z powrotem przewodu do gruszki obroty do 2 tys i duże wibracje samochodu, wie ktoś może czym jest to spowodowane ? i jakie mogą być konsekwencje tego że te parę km jednak jechałem z tym odłączonym przewodem ? Coś ktoś poradzi czy tylko wizyta w warsztacie zostaje?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Brak reakcji na gaz, niskie obroty

#50 Postautor: Marek » poniedziałek, 10 grudnia 2018, 21:11


Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Brak reakcji na gaz, niskie obroty

#51 Postautor: Bodzion » wtorek, 11 grudnia 2018, 12:03

Tylko w tym przypadku mamy do czynienia z prawdopodobną usterką sterowania łopatkami turbiny, a u mnie problemem było sterowanie podciśnieniowe EGR.
Ale... za obydwie te sprawy odpowiada ten "szatański" zaworek N75 i tu bym szukał przyczyny.
Prawdopodobnie także w tym przypadku się zatarł i nie działa.

Można spróbować go naprawić poprzez nasmarowanie, można też kupić inny na allegro za jakieś 3 dychy... i po kłopocie.

andrzejl07
jestem
jestem
Posty: 23
Wiek: 37
Rejestracja: piątek, 14 września 2018, 18:03
Skąd jesteś: Żywiec
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Kontaktowanie:

Re: Brak reakcji na gaz, niskie obroty

#52 Postautor: andrzejl07 » wtorek, 11 grudnia 2018, 15:29

No właśnie u mnie nie ma problemu z egr....jak wogole można wyczyścić ten zaworek lub go nasmarować? Zastanawia mnie jeszcze ten biały dymek co się wydobywał zza silnika jak mi auto zgasło i otworzyłem maskę a z tego co zauważyłem to z tyłu silnika jest chyba tylko ta pompa vacum czy coś innego mogło spowodować taki dymek ? I który to jest ten zawór koło wtryskiwaczy szary czy ten czarny przed gruszka?

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Brak reakcji na gaz, niskie obroty

#53 Postautor: Bodzion » wtorek, 11 grudnia 2018, 16:05

Twoje pytania sugerują, że nie ma o sprawie większego pojęcia.
Piszę to nie aby Cię obrazić, ale po prostu stwierdzam fakt.

No więc po kolei, tak dla laika:
1. N75 to zaworek podciśnieniowy sterujący pracą różnych urządzeń w samochodzie. Może to być EGR (jak u mnie) a także sterwanie łopatkami turbiny (jak u Ciebie). Występuje w wielu samochodach, wielu marek i zawsze nazwa się N75.
2. Zaworki te to straszna "zaraza". Bo lubią się zacierać, a nie pokazuje tego diagnostyka, bo uszkodzenie jest mechaniczne. Elektrycznie jest OK i diagnostyka tego nie wykrywa.
3. Na Youtube znajdziesz milion filmików jak taki zaworek naprawić. Tu masz pierwszy z brzegu:
https://www.youtube.com/watch?v=0HPo8gHp4YA
4. Gdzie on jest w Twoim aucie musisz poszukać sam, w moim nie ma terowania turbiną (mam wersję ze stałą geometrią) więc Ci nie pomogę.

andrzejl07
jestem
jestem
Posty: 23
Wiek: 37
Rejestracja: piątek, 14 września 2018, 18:03
Skąd jesteś: Żywiec
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Kontaktowanie:

Re: Brak reakcji na gaz, niskie obroty

#54 Postautor: andrzejl07 » wtorek, 11 grudnia 2018, 16:31

Z tym zaworkiem nie mam problemu bo podmienilem go z innego Sorento i efekt był taki sam....co prawda był z modelu przed liftem ale zasada działania taka sama więc chyba nie mogło się trafić tak że i on by miał padniętego

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Brak reakcji na gaz, niskie obroty

#55 Postautor: Bodzion » wtorek, 11 grudnia 2018, 16:48

Otóż niekoniecznie zaworek był taki sam. A raczej na pewno był inny trochę.
Bo przedlift nie ma sterowania turbo.

Jak ja walczyłem z moim, gdy miałem problem z EGR, to kupiłem sobie 2 takie zaworki na allegro
I tylko jeden był identycznie taki jak u mnie.
Drugi był właśnie prawdopodobnie ze sterowania turbo z modelu poliftowego i był nieco inny w kształcie przy wtyczce, choć wtyczka była taka sama.
Czy są jakieś różnice ? Nie wiem. Podejrzewam jednak że jakieś są.

andrzejl07
jestem
jestem
Posty: 23
Wiek: 37
Rejestracja: piątek, 14 września 2018, 18:03
Skąd jesteś: Żywiec
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Kontaktowanie:

Re: Brak reakcji na gaz, niskie obroty

#56 Postautor: andrzejl07 » wtorek, 11 grudnia 2018, 16:53

Pewnie masz rację...samochód do mechanika dopiero w piątek idzie a ciaglenie zastanawia skąd ten dym się pojawił i nie daje mi to spokoju

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Brak reakcji na gaz, niskie obroty

#57 Postautor: rudi_pl » czwartek, 14 marca 2019, 21:54

Jak to fajnie że jest to forum! Dziś mnie dopadła ta przypadłość, już miałem po lawetę dzwonić, już miałem znajomych mechaników niepokoić, już "googlowałem" najbliższy warsztat co ma kompa i mi diagnozę za kilka PLN-ów wystawi...
Usiadłem, chciałem zapalić ... przypomniałem sobie że rzuciłem ...
Zacząłem szukać na forum, znalazłem rozwiązanie co się N75 zowie,
Jadę dalej!
Ostatnio zmieniony czwartek, 14 marca 2019, 23:05 przez rudi_pl, łącznie zmieniany 1 raz.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Brak reakcji na gaz, niskie obroty

#58 Postautor: Marek » czwartek, 14 marca 2019, 22:01

Ale nie opisałeś co się stało , myszy go zjadły . :)

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Brak reakcji na gaz, niskie obroty

#59 Postautor: rudi_pl » czwartek, 14 marca 2019, 23:04

Wygrzebałem, rozgrzebałem, popsiukałem i złożyłem.
Pomogło!

A myszy to mi "wpindoliły" instalację w motorze ...
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Brak reakcji na gaz, niskie obroty

#60 Postautor: Andrzej » piątek, 15 marca 2019, 06:33

Stary , dobry zaworek :kwink:
Znam osobę , którą awaria tego zaworka kosztowała 1500 zł .
Tak więc super, że wyciągnąłeś prawidłowe wnioski :)
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości