Emulsja w zbiorniczku wyrównawczym

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
czaplasty
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 70
Rejestracja: niedziela, 5 maja 2019, 20:35
Skąd jesteś: Podhale
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Black
Przebieg (km.): 0
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Emulsja w zbiorniczku wyrównawczym

#1 Postautor: czaplasty » wtorek, 31 marca 2020, 09:36

Czołem Panowie!
Niechcący odkryłem emulsję w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego.
Zielonkawa emulsja konsystencji śmietany. Najpierw myślałem, że coś mi przepchnęło jakiś syf z nagrzewnicy ale niestety - olej zmieszany z płynem.
Auto jeździło normalnie, przyspieszało, nie kopciło, odpalało, wkręcało się na obroty i gasiło się. Nie zaświeciła kontrolka ciśnienia oleju (znaczy się gasła po odpaleniu).
Wykręciłem zbiorniczek wylałem gluty - było tego może ze trzy kieliszki. Obecnie dolałem wody zdemineralizowanej żeby uzupełnić (bo trzeba będzie przepłukać) stoi i czeka na zamówiony tester uszczelki głowicy.
Skłaniam się do nieszczelności w okolicy chłodnicy oleju (na filtrze oleju mam jakiś płyn) ale zrobię test uszczelki dla pewności. Na korku wlewu oleju czysto, na bagnecie wody nie widziałem. Stoi lekko pochylony na prawo więc nie wiem jaki jest stan oleju ale raczej w normie (pomiędzy min a max). Myślę, że dostał po dupie gdy się wygrzebywałem z błota i potem jeszcze pojechałem na górkę.
Pytanie - czy w domu wyciągnę chłodnicę oleju (pewnie trzeba zwalić sanki ?) i czy pomiędzy nią a obudową są wymienne oringi czy jakieś wynalazki?
Gdyby nie zakaz przemieszczania się to pewnie bym dzwonił umawiać wizytę u forumowego mistrza - Pana Orła a tak to klops, zostaje ewentualnie serwis KIA w Nowym Targu.
Ktoś coś w temacie miał do czynienia i poradzi?

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Emulsja w zbiorniczku wyrównawczym

#2 Postautor: Mucha » wtorek, 31 marca 2020, 09:44

Orła już nie ma zapomnij. Może to jakiś uszczelniacz do chłodnic?
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Emulsja w zbiorniczku wyrównawczym

#3 Postautor: Marek » wtorek, 31 marca 2020, 10:52

Sprawdź jeszcze olej w skrzyni. Jeżeli olej w silniku jest czysty, to mogła się uszkodzić chłodnica wody , przez którą przepływa również olej automatycznej skrzyni biegów.

czaplasty
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 70
Rejestracja: niedziela, 5 maja 2019, 20:35
Skąd jesteś: Podhale
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Black
Przebieg (km.): 0
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Emulsja w zbiorniczku wyrównawczym

#4 Postautor: czaplasty » wtorek, 31 marca 2020, 13:32

Marku nie pomyliły Ci się chłodnice??
Oczywiście ta oleju silnikowego jest przykręcona za pokrywą z filtrem wewnątrz bloku i ją opływa płyn chłodzący cylindry.
Ta od skrzyni AT jest razem z innymi za/przed zderzakiem.
Załączniki
chłodnica_olej_silnikowy.jpg
chłodnica_olej_silnikowy.jpg (41.45 KiB) Przejrzano 2138 razy
chłodnica_olej_sk_automat.jpg
chłodnica_olej_sk_automat.jpg (86.84 KiB) Przejrzano 2138 razy

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Emulsja w zbiorniczku wyrównawczym

#5 Postautor: Marek » wtorek, 31 marca 2020, 14:39

Spójrz na dół chłodnicy, miedziane rurki są od oleju skrzyni .
Załączniki
11054-800.jpg
11054-800.jpg (236.44 KiB) Przejrzano 2130 razy

czaplasty
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 70
Rejestracja: niedziela, 5 maja 2019, 20:35
Skąd jesteś: Podhale
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Black
Przebieg (km.): 0
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Emulsja w zbiorniczku wyrównawczym

#6 Postautor: czaplasty » wtorek, 7 kwietnia 2020, 18:32

Markowi dzięki za nakierowanie - nie byłem świadom, że tak to rozwiązano.
Dziś przyszedł tester do uszczelki głowicy. Silnik rozgrzany, płyn się nie odbarwił (odbarwił się jak wydychałem weń powietrze z płuc).
Po przegazówkach pojawiła się natomiast nowa dawka gluta w zbiorniczku (poprzednio wypłukałem) więc szukam dalej i skłaniam się ku chłodnicy w bloku.
Pytanie profilaktyczne - uszczelkę kupi się samą czy tylko zestaw i czy tam idą oringi ogólnodostępne czy inne wynalazki??

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Emulsja w zbiorniczku wyrównawczym

#7 Postautor: Marek » wtorek, 7 kwietnia 2020, 19:58

Uszczelka-264514A200, 4 szt. oring-2646147282, 2 szt. oring-264604A000

czaplasty
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 70
Rejestracja: niedziela, 5 maja 2019, 20:35
Skąd jesteś: Podhale
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Black
Przebieg (km.): 0
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Emulsja w zbiorniczku wyrównawczym

#8 Postautor: czaplasty » poniedziałek, 11 maja 2020, 12:49

Czwarty raz piszę zakończenie tej historii.. :hmm:
Zrobiłem testy uszczelki głowicy i ciśnieniowy przyłącza olejowego AT w chłodnicy wody - nie wykazały usterki.
Żeby wykręcić chłodnice oleju z bloku silnika trzeba wyjąć turbinę bo zasłania śruby. Walczyłem dzielnie ale nie udało się - zaparła się kierownicą gruszki i nie poszła w dół.
Skręciłem to wszystko do kupy przy okazji łamiąc króciec w zbiorniczku oleju wspomagania. Zawiozłem do mechaników.
Oni zrobili swoje testy uszczelki - było ok a potem wykręcili turbinę razem z kolektorem. Turbina pojechała do sprawdzenia czy czasem ona nie puszcza oleju - jest Ok.
Wymieniono oringi (były twarde), test, płukanie układu chłodzenia. Auto jeździ już tydzień i jest Ok.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Emulsja w zbiorniczku wyrównawczym

#9 Postautor: Marek » poniedziałek, 11 maja 2020, 16:07

Ważne że się naprawa udała , a ile razy piałeś to już nie istotne . :)


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości