Czołem Panowie!
Niechcący odkryłem emulsję w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego.
Zielonkawa emulsja konsystencji śmietany. Najpierw myślałem, że coś mi przepchnęło jakiś syf z nagrzewnicy ale niestety - olej zmieszany z płynem.
Auto jeździło normalnie, przyspieszało, nie kopciło, odpalało, wkręcało się na obroty i gasiło się. Nie zaświeciła kontrolka ciśnienia oleju (znaczy się gasła po odpaleniu).
Wykręciłem zbiorniczek wylałem gluty - było tego może ze trzy kieliszki. Obecnie dolałem wody zdemineralizowanej żeby uzupełnić (bo trzeba będzie przepłukać) stoi i czeka na zamówiony tester uszczelki głowicy.
Skłaniam się do nieszczelności w okolicy chłodnicy oleju (na filtrze oleju mam jakiś płyn) ale zrobię test uszczelki dla pewności. Na korku wlewu oleju czysto, na bagnecie wody nie widziałem. Stoi lekko pochylony na prawo więc nie wiem jaki jest stan oleju ale raczej w normie (pomiędzy min a max). Myślę, że dostał po dupie gdy się wygrzebywałem z błota i potem jeszcze pojechałem na górkę.
Pytanie - czy w domu wyciągnę chłodnicę oleju (pewnie trzeba zwalić sanki ?) i czy pomiędzy nią a obudową są wymienne oringi czy jakieś wynalazki?
Gdyby nie zakaz przemieszczania się to pewnie bym dzwonił umawiać wizytę u forumowego mistrza - Pana Orła a tak to klops, zostaje ewentualnie serwis KIA w Nowym Targu.
Ktoś coś w temacie miał do czynienia i poradzi?
Emulsja w zbiorniczku wyrównawczym
Moderator: Moderator
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2085
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Emulsja w zbiorniczku wyrównawczym
Orła już nie ma zapomnij. Może to jakiś uszczelniacz do chłodnic?
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Emulsja w zbiorniczku wyrównawczym
Sprawdź jeszcze olej w skrzyni. Jeżeli olej w silniku jest czysty, to mogła się uszkodzić chłodnica wody , przez którą przepływa również olej automatycznej skrzyni biegów.
-
- awansowałem na
- Posty: 70
- Rejestracja: niedziela, 5 maja 2019, 20:35
- Skąd jesteś: Podhale
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Black
- Przebieg (km.): 0
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Emulsja w zbiorniczku wyrównawczym
Marku nie pomyliły Ci się chłodnice??
Oczywiście ta oleju silnikowego jest przykręcona za pokrywą z filtrem wewnątrz bloku i ją opływa płyn chłodzący cylindry.
Ta od skrzyni AT jest razem z innymi za/przed zderzakiem.
Oczywiście ta oleju silnikowego jest przykręcona za pokrywą z filtrem wewnątrz bloku i ją opływa płyn chłodzący cylindry.
Ta od skrzyni AT jest razem z innymi za/przed zderzakiem.
- Załączniki
-
- chłodnica_olej_silnikowy.jpg (41.45 KiB) Przejrzano 2138 razy
-
- chłodnica_olej_sk_automat.jpg (86.84 KiB) Przejrzano 2138 razy
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Emulsja w zbiorniczku wyrównawczym
Spójrz na dół chłodnicy, miedziane rurki są od oleju skrzyni .
- Załączniki
-
- 11054-800.jpg (236.44 KiB) Przejrzano 2130 razy
-
- awansowałem na
- Posty: 70
- Rejestracja: niedziela, 5 maja 2019, 20:35
- Skąd jesteś: Podhale
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Black
- Przebieg (km.): 0
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Emulsja w zbiorniczku wyrównawczym
Markowi dzięki za nakierowanie - nie byłem świadom, że tak to rozwiązano.
Dziś przyszedł tester do uszczelki głowicy. Silnik rozgrzany, płyn się nie odbarwił (odbarwił się jak wydychałem weń powietrze z płuc).
Po przegazówkach pojawiła się natomiast nowa dawka gluta w zbiorniczku (poprzednio wypłukałem) więc szukam dalej i skłaniam się ku chłodnicy w bloku.
Pytanie profilaktyczne - uszczelkę kupi się samą czy tylko zestaw i czy tam idą oringi ogólnodostępne czy inne wynalazki??
Dziś przyszedł tester do uszczelki głowicy. Silnik rozgrzany, płyn się nie odbarwił (odbarwił się jak wydychałem weń powietrze z płuc).
Po przegazówkach pojawiła się natomiast nowa dawka gluta w zbiorniczku (poprzednio wypłukałem) więc szukam dalej i skłaniam się ku chłodnicy w bloku.
Pytanie profilaktyczne - uszczelkę kupi się samą czy tylko zestaw i czy tam idą oringi ogólnodostępne czy inne wynalazki??
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Emulsja w zbiorniczku wyrównawczym
Uszczelka-264514A200, 4 szt. oring-2646147282, 2 szt. oring-264604A000
-
- awansowałem na
- Posty: 70
- Rejestracja: niedziela, 5 maja 2019, 20:35
- Skąd jesteś: Podhale
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Black
- Przebieg (km.): 0
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Emulsja w zbiorniczku wyrównawczym
Czwarty raz piszę zakończenie tej historii..
Zrobiłem testy uszczelki głowicy i ciśnieniowy przyłącza olejowego AT w chłodnicy wody - nie wykazały usterki.
Żeby wykręcić chłodnice oleju z bloku silnika trzeba wyjąć turbinę bo zasłania śruby. Walczyłem dzielnie ale nie udało się - zaparła się kierownicą gruszki i nie poszła w dół.
Skręciłem to wszystko do kupy przy okazji łamiąc króciec w zbiorniczku oleju wspomagania. Zawiozłem do mechaników.
Oni zrobili swoje testy uszczelki - było ok a potem wykręcili turbinę razem z kolektorem. Turbina pojechała do sprawdzenia czy czasem ona nie puszcza oleju - jest Ok.
Wymieniono oringi (były twarde), test, płukanie układu chłodzenia. Auto jeździ już tydzień i jest Ok.
Zrobiłem testy uszczelki głowicy i ciśnieniowy przyłącza olejowego AT w chłodnicy wody - nie wykazały usterki.
Żeby wykręcić chłodnice oleju z bloku silnika trzeba wyjąć turbinę bo zasłania śruby. Walczyłem dzielnie ale nie udało się - zaparła się kierownicą gruszki i nie poszła w dół.
Skręciłem to wszystko do kupy przy okazji łamiąc króciec w zbiorniczku oleju wspomagania. Zawiozłem do mechaników.
Oni zrobili swoje testy uszczelki - było ok a potem wykręcili turbinę razem z kolektorem. Turbina pojechała do sprawdzenia czy czasem ona nie puszcza oleju - jest Ok.
Wymieniono oringi (były twarde), test, płukanie układu chłodzenia. Auto jeździ już tydzień i jest Ok.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Emulsja w zbiorniczku wyrównawczym
Ważne że się naprawa udała , a ile razy piałeś to już nie istotne .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości