Samochód nie chce odpalić po wymianie uszczelek wtryskiwaczy.

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Samochód nie chce odpalić po wymianie uszczelek wtryskiwaczy.

#46 Postautor: Marek » poniedziałek, 25 stycznia 2021, 15:14

Tylko że to było proponowane,zanim się dowiedzieliśmy o rozbieranych wtryskach.

enkelinho
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 28
Rejestracja: wtorek, 29 grudnia 2020, 20:01
Skąd jesteś: Szczecin
Has thanked: 7 times
Kontaktowanie:

Re: Samochód nie chce odpalić po wymianie uszczelek wtryskiwaczy.

#47 Postautor: enkelinho » poniedziałek, 25 stycznia 2021, 15:18

Marek pisze:Tylko że to było proponowane,zanim się dowiedzieliśmy o rozbieranych wtryskach.


Czyli jak dobrze rozumiem, wtryskiwacze poprzez to że została cewka zdjęta i zostały rozebrane muszą zostać na nowo skalibrowane jak i sprawdzone?
Na wszelki wypadek i tak posprawdzam to wszystko by mieć czarno na białym co mogłoby być jeszcze przyczyną.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Samochód nie chce odpalić po wymianie uszczelek wtryskiwaczy.

#48 Postautor: Marek » poniedziałek, 25 stycznia 2021, 15:58

Możesz próbować , ale to tak jak byś przy nie założonej oponie sprawdzać ciśnienie. :)

Awatar użytkownika
dawtow
Jestem
Jestem
Posty: 244
Rejestracja: środa, 10 stycznia 2018, 15:45
Skąd jesteś: Nowy Dwór/Zbąszyń
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 235000
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Samochód nie chce odpalić po wymianie uszczelek wtryskiwaczy.

#49 Postautor: dawtow » poniedziałek, 25 stycznia 2021, 17:02

:hmm: W sumie nikt nikomu nie zabroni rozkrecić wtryski lub inną część na której się nie zna :)
Tylko jak coś nie pyknie to wtedy larum !.!

Dlaczego od razu nie pisałeś że sam grzebałeś tam gdzie większość z nas może i wiedzę ma ale sprzętu do wykonania takiej operacji już nie :)

enkelinho
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 28
Rejestracja: wtorek, 29 grudnia 2020, 20:01
Skąd jesteś: Szczecin
Has thanked: 7 times
Kontaktowanie:

Re: Samochód nie chce odpalić po wymianie uszczelek wtryskiwaczy.

#50 Postautor: enkelinho » poniedziałek, 25 stycznia 2021, 19:50

dawtow pisze::hmm: W sumie nikt nikomu nie zabroni rozkrecić wtryski lub inną część na której się nie zna :)
Tylko jak coś nie pyknie to wtedy larum !.!

Dlaczego od razu nie pisałeś że sam grzebałeś tam gdzie większość z nas może i wiedzę ma ale sprzętu do wykonania takiej operacji już nie :)


No dobra przyznaje się bez bicia, sorki że od razu nie powiedziałem :confused: :palm:
Właśnie wróciłem z garażu i porobiłem pomiary tak jak już pisałem i coś mnie bardzo zaniepokoiło.
Ciśnienie paliwa 7.2-9.1 V przez Delphi i WOW
Zadane Ciśnienie Paliwa 349.2 Bar przez Delphi i WOW

Kody usterki błędów
P1181 Monitorowanie Ciśnienia w rampie Paliwa
P0100 Przepływomierz powietrza (obydwa wykasowane bez powrotu)

Napięcie na wtyczce czujnika ciśnienia paliwa 4.97 V
Napięcie na wtyczkach prowadzących do wtryskiwaczy 0.02 V

Opór cewki wtryskiwacza 0.07 ohm..

Moje pytanie do was, czy 0.02V na wszystkich wtyczkach do wtryskiwaczy to normalne napięcie?

enkelinho
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 28
Rejestracja: wtorek, 29 grudnia 2020, 20:01
Skąd jesteś: Szczecin
Has thanked: 7 times
Kontaktowanie:

Re: Samochód nie chce odpalić po wymianie uszczelek wtryskiwaczy.

#51 Postautor: enkelinho » wtorek, 26 stycznia 2021, 21:51

Dzisiaj zmierzyłem na wszelki wypadek napięcie na wtyczkach którego zasilają wtryskiwacze, niestety napięcie dalej wynosi 0.02 V. Czy możliwe jest to że immo trzyma dalej ?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Samochód nie chce odpalić po wymianie uszczelek wtryskiwaczy.

#52 Postautor: Marek » wtorek, 26 stycznia 2021, 22:22

Jeżeli wcześniej silnik pracował normalnie to by był duży zbieg okoliczności żeby immo było uszkodzone . Ale na wszelki wypadek spróbuj drugim kluczykiem. Napięcie powinno być 12V po kluczyku przez przekaźnik i bezpiecznik 15A w komorze silnika a sterowanie jest masą (-) z ECU. Zmierz biorąc masę z silnika . Użytkowałeś to auto normalnie czy kupiłeś uszkodzone?

enkelinho
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 28
Rejestracja: wtorek, 29 grudnia 2020, 20:01
Skąd jesteś: Szczecin
Has thanked: 7 times
Kontaktowanie:

Re: Samochód nie chce odpalić po wymianie uszczelek wtryskiwaczy.

#53 Postautor: enkelinho » wtorek, 26 stycznia 2021, 22:36

Marek pisze:Jeżeli wcześniej silnik pracował normalnie to by był duży zbieg okoliczności żeby immo było uszkodzone . Ale na wszelki wypadek spróbuj drugim kluczykiem. Napięcie powinno być 12V po kluczyku przez przekaźnik i bezpiecznik 15A w komorze silnika a sterowanie jest masą (-) z ECU. Zmierz biorąc masę z silnika . Użytkowałeś to auto normalnie czy kupiłeś uszkodzone?


Dziękuję Marku za odpowiedź, czyli napięcie na wtyczkach powinno być po 12 V na wtyczkę, czyli dobrze rozumiem że coś blokuje prąd na wtryski?

Co do pomiaru, czyli rozumiem że mam multimetrem wpiąć się w bezpiecznik 15A plusem a masę wsiąść z silnika, czy podpiąć się plusem pod wtyczkę od wtryskiwacza i wsiąść masę z silnika?
Użytkowałem to auto normalnie, dopiero po tej wymianie podkładek miedzianych wystąpił ten problem.

tabast
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 460
Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 12 times
Been thanked: 14 times

Re: Samochód nie chce odpalić po wymianie uszczelek wtryskiwaczy.

#54 Postautor: tabast » wtorek, 26 stycznia 2021, 22:53

Jedną sondą multimetru do złącza od wtryskiwacza a drugą do masy auta

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Samochód nie chce odpalić po wymianie uszczelek wtryskiwaczy.

#55 Postautor: Marek » wtorek, 26 stycznia 2021, 22:55

Wpinasz się w prądowy we wtyczce wtryskiwacza a masę z silnika. Zobaczymy czy po stronie bezpieczników jest wszystko ok.

enkelinho
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 28
Rejestracja: wtorek, 29 grudnia 2020, 20:01
Skąd jesteś: Szczecin
Has thanked: 7 times
Kontaktowanie:

Re: Samochód nie chce odpalić po wymianie uszczelek wtryskiwaczy.

#56 Postautor: enkelinho » wtorek, 26 stycznia 2021, 23:03

Marek pisze:Wpinasz się w prądowy we wtyczce wtryskiwacza a masę z silnika. Zobaczymy czy po stronie bezpieczników jest wszystko ok.


Marku pięknie dziękuję, jutro dam znać jak to wygląda.


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości