Nieregularne stuki/jakby zgrzyty silnika, nasilające sie z obrotami

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
twaz
jestem
jestem
Posty: 5
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2014, 13:21
Skąd jesteś: Kolno
Rok: 2007
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Nieregularne stuki/jakby zgrzyty silnika, nasilające sie z obrotami

#1 Postautor: twaz » poniedziałek, 24 kwietnia 2023, 08:20

Padła turbina -laweta, mechanik, wymiana na regenerowaną. Po naprawie zgrzyty pojedyńcze na wolnych obrotach, czasem nic sie nie dzieje, ale przy 2000 wali jak djabli. Jak by wrzucac kawalki metalu w sieczkarnie. Odglosy niereglarne. Wymienione walki rozrządu i popycgacze(cos tak mechanik mowil) nadal chrobocze. Przy zdjentym pasku i wisko slychać wyrazniej ale to samo. Mechanik 2 miesiące trzymał auto i nic. Robił i chciał kase za brak skutków. Czy coś zostawił w turbinie? Ale jak? Macie jakieś pomysły? Przebieg 290tys manual 2.5crdi 170Km. Sprzeglo wymienione rok temu na oryginalne.

tabast
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 460
Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 12 times
Been thanked: 14 times

Re: Nieregularne stuki/jakby zgrzyty silnika, nasilające sie z obrotami

#2 Postautor: tabast » poniedziałek, 24 kwietnia 2023, 19:40

Jeśli turbina padła. To może być przyczyną zbyt niskiego ciśnienia oleju . Teraz mogą klepać hydropopychacze.
Sprawdziłbym niezwłocznie ciśnienie oleju.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Nieregularne stuki/jakby zgrzyty silnika, nasilające sie z obrotami

#3 Postautor: Marek » poniedziałek, 24 kwietnia 2023, 21:46

Przecież zajrzeć w turbinę i sprawdzić luzy to żaden problem.

twaz
jestem
jestem
Posty: 5
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2014, 13:21
Skąd jesteś: Kolno
Rok: 2007
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Nieregularne stuki/jakby zgrzyty silnika, nasilające sie z obrotami

#4 Postautor: twaz » wtorek, 25 kwietnia 2023, 14:19

Turbina po wymianie na regenerowaną. No sprawdzic ponownie nie zaszkodzi. Moze najpierw cisnienie oleju, tylko jakie jest prawidłowe w sorento? Bo wszyscypisza jakie maja a nie jekie jest książkowe.

tabast
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 460
Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 12 times
Been thanked: 14 times

Re: Nieregularne stuki/jakby zgrzyty silnika, nasilające sie z obrotami

#5 Postautor: tabast » wtorek, 25 kwietnia 2023, 15:10

O ile dobrze pamiętam to coś około 1,8 bar na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach zależnie od użytego oleju.
Poniżej link do mojego filmu . Praca silnika z obróconą panewką.

https://youtu.be/U6_m54Ru0kA

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Nieregularne stuki/jakby zgrzyty silnika, nasilające sie z obrotami

#6 Postautor: Marek » wtorek, 25 kwietnia 2023, 20:38

Jeżeli stuki w silniku powstały po wymianie turbiny, to nie bardzo rozumiem po co mechanik szukał przyczyny w innych częściach silnika.

twaz
jestem
jestem
Posty: 5
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2014, 13:21
Skąd jesteś: Kolno
Rok: 2007
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Nieregularne stuki/jakby zgrzyty silnika, nasilające sie z obrotami

#7 Postautor: twaz » czwartek, 27 kwietnia 2023, 19:51

Tabast to własnie tak wali. Tylko u mnie na wolnych obrotach w zasadzie cicho a przy wiekszych zapiernicza... Ale to jakby to. Swoj silnik juz robiles? Co dokladnie padlo? Co bylo do wymiany? Jakie koszty?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Nieregularne stuki/jakby zgrzyty silnika, nasilające sie z obrotami

#8 Postautor: Marek » piątek, 28 kwietnia 2023, 12:49

Przed wymianą turbiny też musiało być słychać to zgrzytanie. Podejrzewam że ktoś od początku źle zdiagnozował.
Ostatnio zmieniony niedziela, 30 kwietnia 2023, 00:45 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.

tabast
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 460
Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 12 times
Been thanked: 14 times

Re: Nieregularne stuki/jakby zgrzyty silnika, nasilające sie z obrotami

#9 Postautor: tabast » sobota, 29 kwietnia 2023, 22:43

Ciężko w takim przypadku zdiagnozować na odległość.
Można jeszcze wykluczyć dwumasę, ruszając z 3 biegu.
W moim przypadku obracało panewkę na drugim korbowodzie.
Czasami kasowało luzy dlatego stuki ustępowały chwilowo.
Przyczyną był zawieszający się zawór upustowy pompy oleju.
Jeśli jeszcze panewki nie obróciło to wał może jeszcze uda się uratować.

Najszybsza diagnoza to rozciąć filtr oleju i szukać brokatu między lamelami. Ewentualnie spuścić cały olej.

Taka mała rada. Wyciąganie silnika w warunkach warsztatowych trwa około 5 godzin.
Więc szkoda czasu na dostanie się do panewek od spodu bez wyciągania silnika.
Szukaj opiłków w oleju.

twaz
jestem
jestem
Posty: 5
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2014, 13:21
Skąd jesteś: Kolno
Rok: 2007
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Nieregularne stuki/jakby zgrzyty silnika, nasilające sie z obrotami

#10 Postautor: twaz » poniedziałek, 22 maja 2023, 08:05

Zdiagnozowane. Pierwsza panewka na korbowodzie. (Myslę ze te stuki to walenie tloka w glowice.) od dolu da sie dojsc do wszystkich panewek i sprytny wymieni. Ale wymienic wal to gorzej. Pewnie sie da, ale trzeba by wyjąć skrzynie boegów i caly rozrząd, (najgorzej rozrząd).

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Nieregularne stuki/jakby zgrzyty silnika, nasilające sie z obrotami

#11 Postautor: Marek » poniedziałek, 22 maja 2023, 15:04

Tłok nie będzie uderzał w głowicę, połamał by zawory. Stuka pewnie korbowód skoro panewka jest wybita. Najlepiej wyjąć silnik.


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości