Cześć.
Jestem nowy i nie bardzo ogarniam, jeśli nie tu wstawiłem proszę o przeniesienie do innego działu.
Mam Sorento I 2.5 crdi. Samochód zgasł i już nie mogłem odpalić, kręcił silnik na rozruszniku jakby bez ciśnienia (na pusto). Okazało się że uszkodziła się pompa Vacum, która na tyle stawiła opór (zmieliła się), że zablokowało wałek rozrządu wydechowy który napędzał Vacum. Następnie scięło klin na zebatce tego wałka przez co przestawił się rozrząd. Połamało 4 dzwigienki zaworowe. Pytanie czy ktoś tak miał i czy w tej sytuacji jest ryzyko uszkodzenia zaworów? Czy wystarczy wymienić Vacum i dzwigienki? Dodam że zaczołem od rozebrania rozrządu bo myslałem na początku że pekł łańcuch. Łańcuch był cały, ten górny miał troche luzu, dolne sztywne. Wymieniłem już komplet rozrządu.
Dziękuję za pomoc.
Preskoczył rozrząd.
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 2
- Rejestracja: sobota, 13 kwietnia 2024, 18:59
- Skąd jesteś: Suwałki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11582
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 357 times
- Kontaktowanie:
Re: Preskoczył rozrząd.
Dźwigienki pękają na skutek uderzenia tłoka w talerzyk zaworu. Troszkę się pospieszyłeś z tą wymiana rozrząd. Jeżeli to jest możliwe to sprawdź czy zawory są ruchome, a następnie kompresję. Moim zdaniem zawory uległy pogięciu i będziesz musiał naprawić głowicę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości