ciężkie odpalanie

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
shl
moje konto
moje konto
Posty: 160
Wiek: 41
Rejestracja: sobota, 27 czerwca 2015, 08:18
Skąd jesteś: LBN
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: MB W245
Kontaktowanie:

ciężkie odpalanie

#1 Postautor: shl » czwartek, 11 lutego 2016, 07:53

znajomy posiada sorento 2,5 crdi - jako że gość jest "starszy" i nie bardzo z "internetami" obeznany to tak zapytam w jego imieniu

świece ok nowe, grzeją prąd idzie, aku sprawny na spoczynku ~12V, na jałowym ~13,8V
filtr paliwa nowy, bak czysty,
jak jest ciepło, albo silnik chwile pochodził pali od strzała
jak postoi przez noc trzeba "chełtać" próbuje łapać ale nie pali aż za 2-3-4 razem załapie
jak zapali to przez 2-3 sek. trzęsie budą i jest ok - tak jakby na jakiś gar nie łapał
nie dymi, nie kopci, wszystko po odpaleniu w normie
wtryski korekcja wygląda tak:
1. 1,080
2. 1,060
3. 1,20
4. 0,616
obroty 0,900rpm temp. silnika ok 40C

co może być?

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#2 Postautor: vokal » czwartek, 11 lutego 2016, 08:58

Trzęsienie budą po odpaleniu zimnego silnika to często wina braku grzania świec.
Sprawdzaliście czy świece faktycznie grzeją? Może bezpiecznik wywaliło :hmm:
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

shl
moje konto
moje konto
Posty: 160
Wiek: 41
Rejestracja: sobota, 27 czerwca 2015, 08:18
Skąd jesteś: LBN
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: MB W245
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#3 Postautor: shl » czwartek, 11 lutego 2016, 09:03

odpięte przewody i z przekaźnika prąd idzie, i na świece też idzie, świece nowe

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: ciężkie odpalanie

#4 Postautor: cezio77 » czwartek, 11 lutego 2016, 10:23

Wróżę z fusów ale być może to zawór bezpieczeństwa na listwie CR (trzeba sprawdzić ciśnienie) lub któryś z wtrysków.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#5 Postautor: Murzyn1313 » czwartek, 11 lutego 2016, 10:33

Korekta jednego z wtryskiwaczy mocno odstaje od pozostałych, może być powodem spadku ciśnienia.
Druga sprawa to możliwość zapowietrzania się układu. Spróbuj następnym razem wpierw napompować układ pompką na filtrze, zobacz czy się poprawi.
Obrazek

Kayne
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 590
Rejestracja: poniedziałek, 7 grudnia 2015, 13:56
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Przebieg (km.): 205555
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#6 Postautor: Kayne » wtorek, 16 lutego 2016, 21:56

Ten temat się wyczerpał, ale ja mam podobny, więc się podczepię.

Zostawiłem raz samochód pod uczelnią na 5 godzin - nie chciał odpalić (temperatura około 0-5 stopni, wcześniej przy -20 odpalał bez problemu). Pomęczyłem silnik z 5 minut i odpalił. Następnego dnia do wymiany poszły świece żarowe (mechanik mówił, że podobno kilka było przepalonych, ale nie mam już do nich zaufania…). Minął prawie miesiąc, było elegancko aż do dzisiaj - 2 godziny postał na dworze (temp. około 5 stopni) i nie chciał odpalić (w międzyczasie padało… nie wiem czy mogło mieć to wpływ na cokolwiek). Za 4-5 razem załapał i już dalej odpalał bez problemu.

Zakładam póki co, że świece są okej - po odpaleniu buda nie trzęsła, jest ok. Żadne kontrolki się nie świecą.

Co jeszcze może powodować takie trudności?
Żeby było śmiesznie - za każdym razem działo się to pod uczelnią… Może mój czołg nie lubi się edukować? ;)

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#7 Postautor: vokal » wtorek, 16 lutego 2016, 22:10

Coś jak w SX4 z systemami Keyless pod marketami OBI :lol:
Sprawdź czy nie zacieka Ci wilgoć po prawym lewym słupku i czy jest sucho przy ECU.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Kayne
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 590
Rejestracja: poniedziałek, 7 grudnia 2015, 13:56
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Przebieg (km.): 205555
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#8 Postautor: Kayne » wtorek, 16 lutego 2016, 22:16

Hm, to będę musiał go zostawić na dworze podczas jakichś deszczów, żeby to sprawdzić :hmm:

Swoją drogą, wilgoć przy ECU albo przy słupkach może powodować, że rozrusznik chodzi chodzi, silnik próbuje odpalić ale du...a?

Awatar użytkownika
dlubacz
moja ranga
moja ranga
Posty: 101
Wiek: 32
Rejestracja: czwartek, 6 listopada 2014, 12:03
Skąd jesteś: Wałbrzych
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 243000
Inny Samochód: Alfa 166 2.4 JTD 20v
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#9 Postautor: dlubacz » wtorek, 1 marca 2016, 16:56

Dobra... No mi niestety ten temat też najbardziej pasuje...

Moja Sorcia dostała w pełni zregenerowane wtryskiwacze - bo stare zaniemogły i auto gasło przy przyspieszaniu.
Po montażu nowych wtrysków i filtra odpaliła jak pszczółeczka za pierwszym razem od "strzała". A wcześniej witała się ze mną tylko po wcześniejszym odświeżeniu jej plakiem... Tylko, że po ok 3km zgasła - objawy jak przy zapchanym filtrze w baku, który jest czysty. Teraz znowu aby z nią porozmawiać trzeba użyć plaka - a i tak gaśnie.

Błąd - niskie ciśnienie na listwie

Ale ciśnienie spokojnie osiąga wartości w przedziale 400-900. Podczas odpalania jest błąd komunikacji z ECU i nie można odczytać wartości na rozruchu. Zanim auto zaczęło protestować, to dostało troszkę w tyłek w terenie z kąpielami błotnymi pod nadkole włącznie.

Już nie mam pomysłów co to może być. Świece wymieniłem właśnie na nowiutkie DENSO - autko dostało komplet filterków i płynów a tu doopa. Co to może być? Teraz już nie pokazało żadnego zapamiętanego błędu. Zalane ECU by się tak mogło zachowywać przy rozruchu i w trakcie jazdy?

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#10 Postautor: krzysiek ardie » wtorek, 1 marca 2016, 18:06

Dłubacz spróbuj zdemontować boczek przy prawej nodze pasażera i zobacz czy nie ma tam wody na kościach.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
dlubacz
moja ranga
moja ranga
Posty: 101
Wiek: 32
Rejestracja: czwartek, 6 listopada 2014, 12:03
Skąd jesteś: Wałbrzych
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 243000
Inny Samochód: Alfa 166 2.4 JTD 20v
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#11 Postautor: dlubacz » wtorek, 1 marca 2016, 19:00

Jutro z rana tam zanurkuję i zobaczę jak to wygląda :) - ale nie chce mi się wierzyć aby ECU gasiło silnik podczas jazdy z powodu zamoknięcia...

Awatar użytkownika
dlubacz
moja ranga
moja ranga
Posty: 101
Wiek: 32
Rejestracja: czwartek, 6 listopada 2014, 12:03
Skąd jesteś: Wałbrzych
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 243000
Inny Samochód: Alfa 166 2.4 JTD 20v
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#12 Postautor: dlubacz » sobota, 5 marca 2016, 07:56

Dzisiaj autko już hula, a głównym winowajcą okazał się "Zawór regulacji ciśnienia na listwie wtryskowej", który sprawiał że ECU nie uruchamiał wtryskiwaczy podczas rozruchu i który gasił silnik, podczas pracy. Zawór wymieniony na używany z innego auta i jak ręką odjął :-)

Jako ciekawostkę dodam, że wg ASO taki zawór jest wymienialny tylko z całą listwą jako część "nierozbieralna" co jest nieprawdą, gdyż producent części BOSCH bez problemu ją udostępnia i dodatkowo jest ona taka sama jak w wielu innych dieslach z systemem CR tej generacji.

Podsumowanie i bezpośrednia przyczyna:
- zawór regulacji ciśnienia na listwie wtryskowej - uszkodzony
Pośrednie przyczyny, które nie ułatwiały:
- wtryskiwacze - uszkodzone, leją na przelew
- świece żarowe - uszkodzone, nie grzeją

Dzisiaj autko ma nowe płyny, nowe filtry, nowe świece żarowe DENSO, zregenerowane wtryskiwacze... A po 10-tym tarcze i klocki + płyny w mostach i reduktorze :-D

Moje autko to ma szczęście :-P

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: ciężkie odpalanie

#13 Postautor: cezio77 » sobota, 5 marca 2016, 09:29

Bezawaryjnej jazdy dlubacz. Dzięki za opis naprawy. Większość postów tego typu zazwyczaj kończy się bez opisu rozwiązania problemu.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".

Awatar użytkownika
dlubacz
moja ranga
moja ranga
Posty: 101
Wiek: 32
Rejestracja: czwartek, 6 listopada 2014, 12:03
Skąd jesteś: Wałbrzych
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 243000
Inny Samochód: Alfa 166 2.4 JTD 20v
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#14 Postautor: dlubacz » poniedziałek, 7 marca 2016, 15:47

cezio77 pisze:Bezawaryjnej jazdy dlubacz. Dzięki za opis naprawy. Większość postów tego typu zazwyczaj kończy się bez opisu rozwiązania problemu.


Nie ma za co, ale mam nadzieję że nikt nie będzie musiał korzystać ze wskazówek w tym poście ;)

A tutaj niezbity dowód na to, że wszystko działa ;)

20160305_133538.jpg
20160305_133538.jpg (135.29 KiB) Przejrzano 2217 razy

Kayne
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 590
Rejestracja: poniedziałek, 7 grudnia 2015, 13:56
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Przebieg (km.): 205555
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#15 Postautor: Kayne » środa, 9 marca 2016, 10:24

O, dzięki za info Gerwazy. Sprawdzę - chociaż ostatnio po deszczach wszystko było okej.


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości