ciężkie odpalanie
Moderator: Moderator
-
- To ja
- Posty: 261
- Wiek: 36
- Rejestracja: piątek, 16 maja 2014, 20:35
- Skąd jesteś: Włoszakowice
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2014
- Kolor: Black
- Przebieg (km.): 226000
- Inny Samochód: Lexus RX 400H
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I 2.5 CRDi
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
Czy zawór o którym mowa jako przyczyna problemów z odpalaniem to ten z aukcji?
http://allegro.pl/zawor-podcisnienia-cz ... 66817.html
http://allegro.pl/zawor-podcisnienia-cz ... 66817.html
Sorento I 2005 r. 2.5 CRDi 140 KM A/T Grafit, 150 000
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
Koledzy pisali o zaworze ciśnienia paliwa na listwie CR , a to jest elektrozawór sterujący albo od turbo , lub od przepustnicy powietrza , ale takiego typu u siebie nie widziałem.
-
- awansowałem na
- Posty: 47
- Wiek: 37
- Rejestracja: wtorek, 7 listopada 2017, 19:25
- Skąd jesteś: Żywiec
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Grafitowy
- Przebieg (km.): 225000
- Inny Samochód: Vw Sharan
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
Witam. Odswieże temat. Otóż ja też mam problem z cieżkim odpalaniem auta. Nie ważne czy zimny, czy ciepły, czy po długim postoju czy zaraz po zgaszeniu. Zawsze przy odpalaniu trzeba krecić ze 3 do 5 sekund aż odpali. Dodam że oprócz tego żadnych objawów wiecej nie mam. Świece są trzy nowe czwarta jest w trakcie moczenia się wd-40 aby ja wymienić. Grzać grzeją wszystkie cztery. Błędów brak na komputerze. Jakieś pomysły, gdzie szukać?
Magik Koperfild
- Vilmos
- moje konto
- Posty: 244
- Wiek: 48
- Rejestracja: poniedziałek, 2 października 2017, 22:57
- Skąd jesteś: ELA
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 416000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
Może rozrusznik ciężko kręci ? Spróbuj przed zapaleniem dopompować paliwo ręczną pompką .
-
- moje konto
- Posty: 225
- Wiek: 59
- Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2018, 09:24
- Skąd jesteś: Warmia
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Micra, Sharan.
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM, 2007r., Auto-Low
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
Na początek test przelewowy wtryskiwaczy.
Można zrobić pod blokiem.
Można zrobić pod blokiem.
Korozja I Awarie
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
Dokładnie tak.
Na 95% leje na powrocie jakiś wtrysk.
Albo kilka nawet...
U mnie było dokładnie tak samo.
Test przelewowy prawdę Ci powie.
Na 95% leje na powrocie jakiś wtrysk.
Albo kilka nawet...
U mnie było dokładnie tak samo.
Test przelewowy prawdę Ci powie.
-
- awansowałem na
- Posty: 47
- Wiek: 37
- Rejestracja: wtorek, 7 listopada 2017, 19:25
- Skąd jesteś: Żywiec
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Grafitowy
- Przebieg (km.): 225000
- Inny Samochód: Vw Sharan
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
Filtr w baku czysty. Wtryski sprawdzane były w lipcu i jeden był wymieniany bo miał pęknięty korpus. Pompowanie przed zapaleniem nic nie daje, sprawdzałem to już. Wymienie jeszcze filtr paliwa bo i tak mam serwis olejowy już i zobacze test przelewowy ponieważ mam sprzęt do tego też. Dodam że to po wymianie wtrysku i świec autko chodziło idealnie. A we wrześniu nagle z dnia na dzień zaczął ciężej palić. Wiem ze przy przelewaniu wtrysku powinien też po odpaleniu przydymić a tutaj żadnego dymka nie puszcza, ani nie wzrosło spalanie. Jestem mechanikiem ale to auto zaczyna mnie szkolić.
Magik Koperfild
- Vilmos
- moje konto
- Posty: 244
- Wiek: 48
- Rejestracja: poniedziałek, 2 października 2017, 22:57
- Skąd jesteś: ELA
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 416000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
Jeśli nie wtryski i bak to sprawdź akumulator i jak napisał Marek rozrusznik, może to objawy początku jego końca. Na szczęście masz skrzynię manualną więc jak walnie rozrusznik to z popychu da radę odpalić. Cóż nasze auta ulegają powolnej biodegradacji
Ostatnio zmieniony środa, 7 listopada 2018, 17:51 przez Vilmos, łącznie zmieniany 1 raz.
Vilmos
- visitor
- Off-Road
- Posty: 2341
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
- Skąd jesteś: Łomianki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 326000
- Inny Samochód: Hyundai ix55
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 71 times
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
U mnie były robione wtryski i po niecałym roku poleciało uszczelnienie i po kilku sekundach było jak na zdjęciu ... Efekt Sorento przestało zapalać z dnia na dzień.
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
- angelus210
- Jestem
- Posty: 1539
- Wiek: 38
- Rejestracja: niedziela, 8 marca 2015, 09:38
- Skąd jesteś: Spytkowice -KWA-
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 312000
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 158 times
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
U mnie w regenerowanym wtrysku uszczelnienie puściło po przejechaniu 300km
USEL inside
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
maly_dawidek pisze: Wiem ze przy przelewaniu wtrysku powinien też po odpaleniu przydymić a tutaj żadnego dymka nie puszcza,
To tu się jeszcze musisz trochę podszkolić.
Dymił będzie, gdy leje na dole, czyli do cylindra.
Gdy puszcza na powrocie, to nie będzie kopcił. Po prostu przestanie odpalać na dobre, lub zacznie odpalać trudniej.
Dokładnie tak jak to opisujesz.
- angelus210
- Jestem
- Posty: 1539
- Wiek: 38
- Rejestracja: niedziela, 8 marca 2015, 09:38
- Skąd jesteś: Spytkowice -KWA-
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 312000
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 158 times
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
Dokładnie, u mnie nic nie kopciło tylko na rozgrzanym silniku sorka nie odpalała a jak zrobiłem test przelewowy to z jednego wtryskiwacza nalało do strzykawki 20ml w ciągu trzech sekund.
USEL inside
-
- awansowałem na
- Posty: 47
- Wiek: 37
- Rejestracja: wtorek, 7 listopada 2017, 19:25
- Skąd jesteś: Żywiec
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Grafitowy
- Przebieg (km.): 225000
- Inny Samochód: Vw Sharan
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
Kolego Vilmos akumulator jest nowy i sprawny, rozrusznik byl regenerowany też w lipcu bo wtedy ciężko kręcił i szczotki tez się kończyły bo się zawieszał. Pozostaje na początek wymienić filtr paliwa i sprawdzić przewody paliwowe. Puki co składam autko z całość po blacharce i konserwacji abym mógł jeździć. Pewien kolega na fb też doradził mi abym przeczyszcił zawór na pompie bo może mieć syf. W tym tygodniu doskładam auto i wymienię olej z filtrami wszystkimi jak zawsze i jeśli to nie pomoże to zrobię też próbę przelewową. Chciałem zamieścić dźwięk zapalania lecz muszę pierw przekształcić plik na mp3.
Magik Koperfild
- Vilmos
- moje konto
- Posty: 244
- Wiek: 48
- Rejestracja: poniedziałek, 2 października 2017, 22:57
- Skąd jesteś: ELA
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 416000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
Cóż pozostaje Ci szukać dalej, ale nie zaszkodzi sprawdzić wszystkiego od nowa, nawet nowa rzecz może być zła, akumulator nowy ale jakiś stary bo leżał gdzieś w magazynach itp, regenerowane może popsuć się następnego dnia. Powodzenia i czekamy na info co było przyczyną.
Vilmos
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości