ciężkie odpalanie

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
moka
To ja
To ja
Posty: 261
Wiek: 36
Rejestracja: piątek, 16 maja 2014, 20:35
Skąd jesteś: Włoszakowice
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2014
Kolor: Black
Przebieg (km.): 226000
Inny Samochód: Lexus RX 400H
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I 2.5 CRDi
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#16 Postautor: moka » poniedziałek, 11 lipca 2016, 22:56

Czy zawór o którym mowa jako przyczyna problemów z odpalaniem to ten z aukcji?

http://allegro.pl/zawor-podcisnienia-cz ... 66817.html
Sorento I 2005 r. 2.5 CRDi 140 KM A/T Grafit, 150 000

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#17 Postautor: Marek » poniedziałek, 11 lipca 2016, 23:19

Koledzy pisali o zaworze ciśnienia paliwa na listwie CR , a to jest elektrozawór sterujący albo od turbo , lub od przepustnicy powietrza , ale takiego typu u siebie nie widziałem.

maly_dawidek
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 47
Wiek: 37
Rejestracja: wtorek, 7 listopada 2017, 19:25
Skąd jesteś: Żywiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Grafitowy
Przebieg (km.): 225000
Inny Samochód: Vw Sharan
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#18 Postautor: maly_dawidek » poniedziałek, 5 listopada 2018, 23:30

Witam. Odswieże temat. Otóż ja też mam problem z cieżkim odpalaniem auta. Nie ważne czy zimny, czy ciepły, czy po długim postoju czy zaraz po zgaszeniu. Zawsze przy odpalaniu trzeba krecić ze 3 do 5 sekund aż odpali. Dodam że oprócz tego żadnych objawów wiecej nie mam. Świece są trzy nowe czwarta jest w trakcie moczenia się wd-40 aby ja wymienić. Grzać grzeją wszystkie cztery. Błędów brak na komputerze. Jakieś pomysły, gdzie szukać?
Magik Koperfild :bye:

Awatar użytkownika
Vilmos
moje konto
moje konto
Posty: 244
Wiek: 48
Rejestracja: poniedziałek, 2 października 2017, 22:57
Skąd jesteś: ELA
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 416000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#19 Postautor: Vilmos » wtorek, 6 listopada 2018, 15:42

Kolego sprawdź dwie rzeczy: filtr w baku czy nie ma syfa i wtryski
Vilmos

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#20 Postautor: Marek » wtorek, 6 listopada 2018, 16:58

Może rozrusznik ciężko kręci ? Spróbuj przed zapaleniem dopompować paliwo ręczną pompką .

KazikW
moje konto
moje konto
Posty: 225
Wiek: 59
Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2018, 09:24
Skąd jesteś: Warmia
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Micra, Sharan.
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM, 2007r., Auto-Low
Has thanked: 39 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#21 Postautor: KazikW » wtorek, 6 listopada 2018, 18:12

Na początek test przelewowy wtryskiwaczy.
Można zrobić pod blokiem.
Korozja I Awarie

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#22 Postautor: Bodzion » wtorek, 6 listopada 2018, 18:57

Dokładnie tak.
Na 95% leje na powrocie jakiś wtrysk.
Albo kilka nawet...
U mnie było dokładnie tak samo.
Test przelewowy prawdę Ci powie.

maly_dawidek
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 47
Wiek: 37
Rejestracja: wtorek, 7 listopada 2017, 19:25
Skąd jesteś: Żywiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Grafitowy
Przebieg (km.): 225000
Inny Samochód: Vw Sharan
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#23 Postautor: maly_dawidek » środa, 7 listopada 2018, 00:28

Filtr w baku czysty. Wtryski sprawdzane były w lipcu i jeden był wymieniany bo miał pęknięty korpus. Pompowanie przed zapaleniem nic nie daje, sprawdzałem to już. Wymienie jeszcze filtr paliwa bo i tak mam serwis olejowy już i zobacze test przelewowy ponieważ mam sprzęt do tego też. Dodam że to po wymianie wtrysku i świec autko chodziło idealnie. A we wrześniu nagle z dnia na dzień zaczął ciężej palić. Wiem ze przy przelewaniu wtrysku powinien też po odpaleniu przydymić a tutaj żadnego dymka nie puszcza, ani nie wzrosło spalanie. Jestem mechanikiem ale to auto zaczyna mnie szkolić.
Magik Koperfild :bye:

Awatar użytkownika
Vilmos
moje konto
moje konto
Posty: 244
Wiek: 48
Rejestracja: poniedziałek, 2 października 2017, 22:57
Skąd jesteś: ELA
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 416000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#24 Postautor: Vilmos » środa, 7 listopada 2018, 13:10

Jeśli nie wtryski i bak to sprawdź akumulator i jak napisał Marek rozrusznik, może to objawy początku jego końca. Na szczęście masz skrzynię manualną więc jak walnie rozrusznik to z popychu da radę odpalić. Cóż nasze auta ulegają powolnej biodegradacji :)
Ostatnio zmieniony środa, 7 listopada 2018, 17:51 przez Vilmos, łącznie zmieniany 1 raz.
Vilmos

Awatar użytkownika
visitor
Off-Road
Off-Road
Posty: 2341
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
Skąd jesteś: Łomianki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 326000
Inny Samochód: Hyundai ix55
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
Has thanked: 78 times
Been thanked: 71 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#25 Postautor: visitor » środa, 7 listopada 2018, 13:53

U mnie były robione wtryski i po niecałym roku poleciało uszczelnienie i po kilku sekundach było jak na zdjęciu ... Efekt Sorento przestało zapalać z dnia na dzień.
Załączniki
V__9987.jpg
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony

Awatar użytkownika
angelus210
Jestem
Jestem
Posty: 1539
Wiek: 38
Rejestracja: niedziela, 8 marca 2015, 09:38
Skąd jesteś: Spytkowice -KWA-
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 312000
Has thanked: 44 times
Been thanked: 158 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#26 Postautor: angelus210 » środa, 7 listopada 2018, 20:00

U mnie w regenerowanym wtrysku uszczelnienie puściło po przejechaniu 300km
:happy1: USEL inside :happy1:

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#27 Postautor: Bodzion » środa, 7 listopada 2018, 20:14

maly_dawidek pisze: Wiem ze przy przelewaniu wtrysku powinien też po odpaleniu przydymić a tutaj żadnego dymka nie puszcza,

To tu się jeszcze musisz trochę podszkolić.
Dymił będzie, gdy leje na dole, czyli do cylindra.
Gdy puszcza na powrocie, to nie będzie kopcił. Po prostu przestanie odpalać na dobre, lub zacznie odpalać trudniej.
Dokładnie tak jak to opisujesz.

Awatar użytkownika
angelus210
Jestem
Jestem
Posty: 1539
Wiek: 38
Rejestracja: niedziela, 8 marca 2015, 09:38
Skąd jesteś: Spytkowice -KWA-
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 312000
Has thanked: 44 times
Been thanked: 158 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#28 Postautor: angelus210 » środa, 7 listopada 2018, 21:51

Dokładnie, u mnie nic nie kopciło tylko na rozgrzanym silniku sorka nie odpalała a jak zrobiłem test przelewowy to z jednego wtryskiwacza nalało do strzykawki 20ml w ciągu trzech sekund.
:happy1: USEL inside :happy1:

maly_dawidek
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 47
Wiek: 37
Rejestracja: wtorek, 7 listopada 2017, 19:25
Skąd jesteś: Żywiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Grafitowy
Przebieg (km.): 225000
Inny Samochód: Vw Sharan
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#29 Postautor: maly_dawidek » środa, 7 listopada 2018, 23:46

Kolego Vilmos akumulator jest nowy i sprawny, rozrusznik byl regenerowany też w lipcu bo wtedy ciężko kręcił i szczotki tez się kończyły bo się zawieszał. Pozostaje na początek wymienić filtr paliwa i sprawdzić przewody paliwowe. Puki co składam autko z całość po blacharce i konserwacji abym mógł jeździć. Pewien kolega na fb też doradził mi abym przeczyszcił zawór na pompie bo może mieć syf. W tym tygodniu doskładam auto i wymienię olej z filtrami wszystkimi jak zawsze i jeśli to nie pomoże to zrobię też próbę przelewową. Chciałem zamieścić dźwięk zapalania lecz muszę pierw przekształcić plik na mp3.
Magik Koperfild :bye:

Awatar użytkownika
Vilmos
moje konto
moje konto
Posty: 244
Wiek: 48
Rejestracja: poniedziałek, 2 października 2017, 22:57
Skąd jesteś: ELA
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 416000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: ciężkie odpalanie

#30 Postautor: Vilmos » czwartek, 8 listopada 2018, 13:30

Cóż pozostaje Ci szukać dalej, ale nie zaszkodzi sprawdzić wszystkiego od nowa, nawet nowa rzecz może być zła, akumulator nowy ale jakiś stary bo leżał gdzieś w magazynach itp, regenerowane może popsuć się następnego dnia. Powodzenia i czekamy na info co było przyczyną.
Vilmos


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości