ciężkie odpalanie
Moderator: Moderator
- angelus210
- Jestem
- Posty: 1540
- Wiek: 38
- Rejestracja: niedziela, 8 marca 2015, 09:38
- Skąd jesteś: Spytkowice -KWA-
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 312000
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 158 times
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
Ja stawiam na wtryski, u mnie na zimnym palił na strzał a gdy osiągnął temperaturę roboczą odpalenie było prawie niemożliwe. Zrób przelew i powinno się wyjaśnić.
USEL inside
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
maly_dawidek pisze:... tym razem jest tak że jak zimny to odpala bez problemu i a jak rozgrzany silnik już to trzeba krecić z kilka obrotów aby zapalił. Czy nadal tym sposobem obstawiacie na wtryski?
No przecież piszę Ci już od samego początku...
Na podstawie moich doświadczeń. Miałem dokładnie tak jak Ty teraz. I był nieszczelny jeden wtrysk.
Ty też masz walnięty jakiś wtrysk (oby jeden) na przelewie.
Bawisz się w wymianę filtrów (żartuję troszkę, to zawsze warto wymienić), zamiast zrobić test przelewowy i dowiedzieć się który leje.
Potem regeneracja, koniecznie i jedynie w Bosch Service i będzie znów dobrze jeździł.
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
Tak, jak napisali przedmówcy- test przelewowy prawdę Ci powie . U mnie były identyczne objawy: zimny- palił od strzała, ciepły- trzeba pokręcić. Test pokazał nieszczelny trzeci wtryskiwacz. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
- Vilmos
- moje konto
- Posty: 244
- Wiek: 48
- Rejestracja: poniedziałek, 2 października 2017, 22:57
- Skąd jesteś: ELA
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 416000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
Spróbuj odpalić na ciepłym z plaka. Ja bym obstawił wtryski, miałem podobny problem.
Vilmos
-
- awansowałem na
- Posty: 47
- Wiek: 37
- Rejestracja: wtorek, 7 listopada 2017, 19:25
- Skąd jesteś: Żywiec
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Grafitowy
- Przebieg (km.): 225000
- Inny Samochód: Vw Sharan
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
Wczoraj dokonałem próby przelewowej. wiem że powinna trwać około 4 minut lecz u mnie wystarczyło tyle
aby pokazało oto taki wynik
Dodam że pierwszy był wymieniany w lipcu a 3 pozostałe sprawdzane i nie wykazywały żadnych problemów.
Jestem teraz w poszukiwaniu wtrysków.
aby pokazało oto taki wynik
Dodam że pierwszy był wymieniany w lipcu a 3 pozostałe sprawdzane i nie wykazywały żadnych problemów.
Jestem teraz w poszukiwaniu wtrysków.
Magik Koperfild
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
No przecież mówiłem od początku...
A teraz nie szukaj innych, tylko oddaj ten 3 i 4 do regeneracji.
Ale KONIECZNIE do Bosch Service aby zregenerowali je na oryginalnym zestawie producenta.
I po wymianie oringu i podkładki (koniecznie dedykowana z Bosch lub KIA) będzie OK.
To wariant minimum.
Maximum to regeneracja wszystkich wtryskiwaczy.
A teraz nie szukaj innych, tylko oddaj ten 3 i 4 do regeneracji.
Ale KONIECZNIE do Bosch Service aby zregenerowali je na oryginalnym zestawie producenta.
I po wymianie oringu i podkładki (koniecznie dedykowana z Bosch lub KIA) będzie OK.
To wariant minimum.
Maximum to regeneracja wszystkich wtryskiwaczy.
- Vilmos
- moje konto
- Posty: 244
- Wiek: 48
- Rejestracja: poniedziałek, 2 października 2017, 22:57
- Skąd jesteś: ELA
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 416000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
-
- awansowałem na
- Posty: 47
- Wiek: 37
- Rejestracja: wtorek, 7 listopada 2017, 19:25
- Skąd jesteś: Żywiec
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Grafitowy
- Przebieg (km.): 225000
- Inny Samochód: Vw Sharan
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
Bodzion, jestem zmuszony albo poszukać teraz używek lecz sprawdzonych na maszynie tak jak kupiłem ten pierwszy, lub czekać do wiosny i zrobić dwa w boschu. zestawy startowe jeszcze posiadam w domu orginalne z KIA czyli podkładka, uszczelka (oring), śruba mocująca.
Magik Koperfild
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
Popełnisz kolejny błąd.
Zresztą od początku robisz inaczej niż Ci mówię.
A mówię teraz tak:
Nie kupuj używanych wtryskow. To strata pieniędzy.
Jeżeli stoisz obecnie „cienko z kasą”, to zregeneruj ten 3 i 4. A potem kiedyś 1 i 2.
Regeneracja w Bosch to max 3 dni.
Części mają na miejscu.
Ech, gdyby ludzie naprawdę robili to co mówią im bardziej doświadczeni użytkownicy, to można by ograniczyć dyskusje o 2/3 w takich wątkach jak ten...
A tak rozmawiamy trochę o niczym... No ale „kto bogatemu zabroni” wyrzucać kasę w błoto...
Zresztą od początku robisz inaczej niż Ci mówię.
A mówię teraz tak:
Nie kupuj używanych wtryskow. To strata pieniędzy.
Jeżeli stoisz obecnie „cienko z kasą”, to zregeneruj ten 3 i 4. A potem kiedyś 1 i 2.
Regeneracja w Bosch to max 3 dni.
Części mają na miejscu.
Ech, gdyby ludzie naprawdę robili to co mówią im bardziej doświadczeni użytkownicy, to można by ograniczyć dyskusje o 2/3 w takich wątkach jak ten...
A tak rozmawiamy trochę o niczym... No ale „kto bogatemu zabroni” wyrzucać kasę w błoto...
- Vilmos
- moje konto
- Posty: 244
- Wiek: 48
- Rejestracja: poniedziałek, 2 października 2017, 22:57
- Skąd jesteś: ELA
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 416000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
Polecam regenerację wszystkich, robienie jednego czy dwóch daje chwilowy efekt wow, a potem rozczarowanie bo znowu coś nie tak. Zaciśnij zęby, poszukaj oszczędności ale zrób wszystkie, wbrew pozorom będzie taniej jak zrobisz wszystkie ( nawet jak teraz dołożysz). I najważniejsze poszukaj, popytaj znajomych dobrego specjalisty od regeneracji, nawet certyfikowane tzw markowe serwisy potrafią zrobić źle, tam pracuję tylko ludzie a logo to nie zawsze synonim dobrego.
Vilmos
- angelus210
- Jestem
- Posty: 1540
- Wiek: 38
- Rejestracja: niedziela, 8 marca 2015, 09:38
- Skąd jesteś: Spytkowice -KWA-
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 312000
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 158 times
- Kontaktowanie:
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
Kolega maly_dawidek na Sorento z 2003 roku.
Czyli powinien mieć wtryski z końcówką 092
A trafić taki sprawny na rynku używanych nie jest łatwo...
Więc najpierw bym sprawdził jakie wtryski siedzą sobie w silniku, bo może być, że ten zakupiony wcześniej to np. taki z końcówką 186... a to już co innego.
Generalnie zgadzam się z przedmówcami - regeneracja wszystkich oryginalnych 092 w Bosch i problem znika na kolejne 10 lat.
Bo ze starego wtrysku zostaje jedynie obudowa, a wszystkie części wewnętrzne są nowe i oryginalne.
Czyli powinien mieć wtryski z końcówką 092
A trafić taki sprawny na rynku używanych nie jest łatwo...
Więc najpierw bym sprawdził jakie wtryski siedzą sobie w silniku, bo może być, że ten zakupiony wcześniej to np. taki z końcówką 186... a to już co innego.
Generalnie zgadzam się z przedmówcami - regeneracja wszystkich oryginalnych 092 w Bosch i problem znika na kolejne 10 lat.
Bo ze starego wtrysku zostaje jedynie obudowa, a wszystkie części wewnętrzne są nowe i oryginalne.
-
- awansowałem na
- Posty: 47
- Wiek: 37
- Rejestracja: wtorek, 7 listopada 2017, 19:25
- Skąd jesteś: Żywiec
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Grafitowy
- Przebieg (km.): 225000
- Inny Samochód: Vw Sharan
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
Tak owszem mam z końcówką 092. Pierwszy już był wymieniamy na używkę po regeneracji ponieważ mój miał pękniętą obudowę i bosch serwis nie chciał go zrobić dlatego kupiłem używany po regeneracji z wydrukami. Ale jeśli mogę to poczekam jeszcze chwilę i zrobię wpierw te dwa i będę obserwował co się będzie działo z resztą.
Magik Koperfild
-
- awansowałem na
- Posty: 47
- Wiek: 37
- Rejestracja: wtorek, 7 listopada 2017, 19:25
- Skąd jesteś: Żywiec
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Grafitowy
- Przebieg (km.): 225000
- Inny Samochód: Vw Sharan
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: ciężkie odpalanie
No i sorenciak całkiem przestał palić, tzn pali ale na plaka choć w niedziele nawet z plakiem nie dal rady. Jakieś namiary na regeneracje wtrysków, dobrego i w miare takiego serwisu ze slaskiego lub ewentualnie małopolskiego.
Magik Koperfild
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości