Pytanie o rozrząd

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Cieniu84
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 32
Wiek: 40
Rejestracja: wtorek, 24 stycznia 2017, 14:44
Skąd jesteś: Polańczyk
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: silwer
Przebieg (km.): 230000
Kontaktowanie:

Re: Pytanie o rozrząd

#31 Postautor: Cieniu84 » niedziela, 29 stycznia 2017, 21:27

Tak, tylko po tym uwaleniu jeszcze raz ustawiałem rozrząd, bo przy uwaleniu masakrycznie tłukło zaworami, teraz było tak, że przy starcie trochę tłukło a po chwili się uspokoiło i jest ok, silnik chodzi równo, pali ok, co prawda jak się nagrzeje silnik lekko jakiś zawór, może popychacz, tyka, tylko ta moc :((? jak te kompresje sprawdzić?

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Pytanie o rozrząd

#32 Postautor: Farmer1971 » niedziela, 29 stycznia 2017, 21:31

Wykręcić świece żarowe i w ich miejsce wkręcić czujnik. Tylko poszukaj tematów o wykręcaniu świec, bo można łatwo je urwać.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Cieniu84
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 32
Wiek: 40
Rejestracja: wtorek, 24 stycznia 2017, 14:44
Skąd jesteś: Polańczyk
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: silwer
Przebieg (km.): 230000
Kontaktowanie:

Re: Pytanie o rozrząd

#33 Postautor: Cieniu84 » niedziela, 29 stycznia 2017, 22:06

Ok, poszukam a o jaki czujnik chodzi, można jakiś link, info co jak i ile powinno być?

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: Pytanie o rozrząd

#34 Postautor: hawerek » niedziela, 29 stycznia 2017, 22:22

Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

makaron
moje konto
moje konto
Posty: 179
Wiek: 41
Rejestracja: piątek, 28 października 2016, 19:34
Skąd jesteś: Wasilków
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 219000
Inny Samochód: Ford Focus
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Pytanie o rozrząd

#35 Postautor: makaron » poniedziałek, 30 stycznia 2017, 10:28

Możesz odłączyć dawkowanie ropy do komory spalania , ponieważ wtryskiwanie ropy może trochę zwiększyć kompresję.

Cieniu84
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 32
Wiek: 40
Rejestracja: wtorek, 24 stycznia 2017, 14:44
Skąd jesteś: Polańczyk
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: silwer
Przebieg (km.): 230000
Kontaktowanie:

Re: Pytanie o rozrząd

#36 Postautor: Cieniu84 » poniedziałek, 30 stycznia 2017, 10:41

Co mi da odłączenie? Jak już, gdzie i jak się to odłącza?
To jest dziwne, ciężko mi ruszyć, to jest tak jakby sprzęgło się ślizgało, ale później na wyższych biegach wydaje się, że jest normalnie.
Jeszcze jedno, czy można wlewać olej do skrzyni przez bagnet?

makaron
moje konto
moje konto
Posty: 179
Wiek: 41
Rejestracja: piątek, 28 października 2016, 19:34
Skąd jesteś: Wasilków
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 219000
Inny Samochód: Ford Focus
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Pytanie o rozrząd

#37 Postautor: makaron » poniedziałek, 30 stycznia 2017, 11:03

Chodzi mi o pomiar sprężania, wcześniej pisałeś o sprężaniu a teraz piszesz o sprzęgle .

Cieniu84
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 32
Wiek: 40
Rejestracja: wtorek, 24 stycznia 2017, 14:44
Skąd jesteś: Polańczyk
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: silwer
Przebieg (km.): 230000
Kontaktowanie:

Re: Pytanie o rozrząd

#38 Postautor: Cieniu84 » poniedziałek, 30 stycznia 2017, 11:15

No ja szukam co to może być, wcześniej ze zmianą, czy ruszaniem nie było problemu, przy tej naprawie skrzynia nie była tykana, było tylko to sprzęgło hydrokinetyczne wkładane, bo się wysunęło, i z tego co teraz wyczytałem, przy remoncie skrzyni, czy silnika do tego sprzęgła trzeba wlać 4-5l oleju i 4-5l do skrzyni, czy tak ma to być? Bo jak coś zabieram się za wyciąganie skrzyni :(((

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: Pytanie o rozrząd

#39 Postautor: hawerek » poniedziałek, 30 stycznia 2017, 13:26

Olej do skrzyni jak najbardziej możesz wlewać rurką do bagnetu, w sumie do tego też służy. A niski poziom może dawać efekt "ślizgającego się sprzęgła". Przy okazji obserwuj, czy nie masz wycieków w okolicy sprzęgła hydrokinetycznego. Jeżeli Ci się zsunęło i ponownie wkładaliście, to czy nie uszkodził się simering główki sprzęgła.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Cieniu84
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 32
Wiek: 40
Rejestracja: wtorek, 24 stycznia 2017, 14:44
Skąd jesteś: Polańczyk
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: silwer
Przebieg (km.): 230000
Kontaktowanie:

Re: Pytanie o rozrząd

#40 Postautor: Cieniu84 » poniedziałek, 30 stycznia 2017, 13:40

Tak, to było wysunięte w zakładzie, gdzie go zabierałem na lawetę, skrzynia i kolo były oddzielnie, do tego dostałem 4litry oleju zlane przez nich później przy skręcaniu skrzyni z silnikiem wylałem z samej skrzyni tez ok 5l, tak simering wymieniałem już sam. Tyko tu pytanie, czy oddzielnie wlewa się olej do tego sprzęgła hydro, przed złożeniem z silnikiem, bo później już nie ma opcji? Bo do skrzyni przez bagnet mi weszło ok. 5l a kupiłem 10l, tak mi gość w sklepie powiedział, że tyle wchodzi i na rozgrzanym silniku mam prawie full na bagnecie.

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Pytanie o rozrząd

#41 Postautor: ronin » poniedziałek, 30 stycznia 2017, 13:51

Ale chaotycznie piszesz ledwo można sens wyłapać. Nie pisałeś nic że na wyższych biegach jest dobrze tylko są problemy z samym ruszeniem. Sprzęgło powinno być zalane przed montażem ale skoro tego nie zrobiłeś to teraz już nie ma sensu bo pompa podała olej do sprzęgła. Pytanie jak sprawdzasz poziom oleju, poziom sprawdza się na pracującym silniku. Lecz skoro oni wylali 4 ty potem jeszcze 5 a wlałeś tylko 5 to wniosek z tego taki że może być go mało. A obroty silnika na poszczególnych biegach masz w normie czy wyższe ?

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Cieniu84
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 32
Wiek: 40
Rejestracja: wtorek, 24 stycznia 2017, 14:44
Skąd jesteś: Polańczyk
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: silwer
Przebieg (km.): 230000
Kontaktowanie:

Re: Pytanie o rozrząd

#42 Postautor: Cieniu84 » poniedziałek, 30 stycznia 2017, 14:25

Kurcze, nie wiem jakie obroty powinny być na wyższych, wydaje się że jest dobrze. Po prostej tylko ruszanie, żeby zaczął się toczyć to 3-4tys. obrotów, ale pod większe wzniesienie nie wiem czy bym ruszył :( , ale też mam bardzo duża górkę do domu i nawet kiedy się rozpędzam to pod koniec zaczyna brakować mocy a obroty są nawet duże. Olej sprawdzam, co prawda na zgaszonym, ale zagrzanym silniku (90 stopni).

Awatar użytkownika
lopunia
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1115
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 10 lipca 2013, 16:15
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2009
Kolor: Srebny
Przebieg (km.): 98000
Inny Samochód: SUZUKI GV II
Twoje poprzednie Sorento: Srebrny ZŁOMEK 2.5 CRDI AT
Has thanked: 50 times
Been thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Pytanie o rozrząd

#43 Postautor: lopunia » poniedziałek, 30 stycznia 2017, 16:36

Olej w skrzyni zawsze sprawdzasz na rozgrzanej skrzyni i pracującym silniku. Pozycja P lub N - obojętne.
Poziom powinien się mieścić w pozycji HOT na bagnecie.
Minimalne braki oleju u mnie po wymianie (mimo iż wydawał się poziom właściwy) powodowały przejście w tryb awaryjny po przejechaniu 2 km i brak mocy - tak jak opisujesz zjawisko podobne do poślizgu sprzęgła.
Uzupełniłem olej (przezornie zabrałem go do auta na dolewkę podczas rozgrzewania skrzyni)i i było ok.
Tylko trzeba dobrze rozgrzać skrzynię, szczególnie w takich temperaturach. Samo rozgrzanie silnika nie jest w żaden sposób miarodajne i w zasadzie nie ma nic wspólnego z temperaturą skrzyni, gdzie olej powinien mieć około 70 stopni.
pozdrawiam
Piotrek


"Człowiek całe życie się uczy a głupi umiera"

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Pytanie o rozrząd

#44 Postautor: ronin » poniedziałek, 30 stycznia 2017, 16:55

Cieniu84 pisze: na rozgrzanym silniku mam prawie full na bagnecie.

No to masz za mało oleju. Na zgaszonym silniku masz mieć sporo ponad max.
Nie musisz rozgrzewać go bardzo, na miarce masz poziom dla ciepłego i zimnego oleju.
Pobierz PDF z instrukcją tam jest pokazane jak się sprawdza.

Cieniu84
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 32
Wiek: 40
Rejestracja: wtorek, 24 stycznia 2017, 14:44
Skąd jesteś: Polańczyk
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: silwer
Przebieg (km.): 230000
Kontaktowanie:

Re: Pytanie o rozrząd

#45 Postautor: Cieniu84 » poniedziałek, 30 stycznia 2017, 18:24

Byłoby super jak to tylko zbyt niski stan oleju :) co prawda nie zrobiłem nim po robocie wiele km. Myślałem, że jeśli chodzi o rozgrzany to o silnik, oleju wlałem pewnie trochę ponad 6l, co do składania nie ma teraz znaczenia że to sprzęgło hydro... było puste? Teraz jeśli chodzi o dolewanie, to tylko na zapalonym silniku i przez bagnet mogę? A i gdzie ten PDF mogę zassać?

Kurcze jak ja się odwdzięczę za te wszystkie pomocne uwagi :)
Zapraszam do mnie na domki w Bieszczady :)


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości