Pytanie o rozrząd

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Pytanie o rozrząd

#46 Postautor: ronin » poniedziałek, 30 stycznia 2017, 19:19

1) Olej wlewasz przez bagnet na zgaszonym silniku, w butelce przeważnie masz rurkę umożliwiającą nalewanie przez bagnet. Grunt żeby użyć odpowiedniego oleju. NIE MOŻE TO BYĆ ZWYKŁY ATF!!!
https://www.motointegrator.pl/produkty/ ... -1-4-litry
2) Poziom oleju sprawdzasz na ODPALONYM silniku. Na miarce masz poziom mni/max dla zimnego oleju i min/max dla ciepłego. Poziom oleju na zgaszonym silniku ma być ponad min/max dla ciepłego oleju.
Zaraz postaram się wstawić ci PDF

https://chomikuj.pl/pw524/Dokumenty

https://carmanuals2.com/get/kia-sorento ... lugi-99396

Dział "przeglądy i obsługa" strona 24 i 25

Cytat z instrukcji:
PRZESTROGA
• Niski poziom płynu
spowoduje ślizganie się
skrzyni biegów. Przepełnienie
może natomiast spowodować
pienienie się, ubytek płynu i
wadliwe działania skrzyni
biegów.
• Stosowanie innych płynów niż
tych, które są zalecane może
spowodować wadliwe działanie
skrzyni biegów i jej awarię

Co do sprzęgła to powinno być napełnione olejem w trakcie montażu ale teraz już nie ma to znaczenia.
O domkach pomyślę :happy2:

Cieniu84
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 32
Wiek: 40
Rejestracja: wtorek, 24 stycznia 2017, 14:44
Skąd jesteś: Polańczyk
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: silwer
Przebieg (km.): 230000
Kontaktowanie:

Re: Pytanie o rozrząd

#47 Postautor: Cieniu84 » poniedziałek, 30 stycznia 2017, 19:58

Mi w sklepie polecił i sprzedał taki olej Castrol ATF dex II Multivehicle

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Pytanie o rozrząd

#48 Postautor: ronin » poniedziałek, 30 stycznia 2017, 20:03

No to chyba masz kolejny problem.
Szukam jakichś konkretnych informacji o tym oleju, ale nie sądzę żeby odpowiadał specyfikacji.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 30 stycznia 2017, 20:07 przez ronin, łącznie zmieniany 1 raz.

Cieniu84
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 32
Wiek: 40
Rejestracja: wtorek, 24 stycznia 2017, 14:44
Skąd jesteś: Polańczyk
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: silwer
Przebieg (km.): 230000
Kontaktowanie:

Re: Pytanie o rozrząd

#49 Postautor: Cieniu84 » poniedziałek, 30 stycznia 2017, 20:06

Nie, no ja chyba zwariuje :((( , czyli ten jest do spuszczenia? To jaki w miarę tani olej można tu lać?

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Pytanie o rozrząd

#50 Postautor: ronin » poniedziałek, 30 stycznia 2017, 20:11

Do tej skrzyni nie ma taniego oleju. A kolejnym problemem jest to, że nie wylejesz go teraz sam.
Nie wiem, naprawdę nie wiem co ci powiedzieć, nie wiem czy taka ilość zaszkodzi skrzyni. Przede wszystkim to trzeba znaleźć specyfikację tego oleju, by się upewnić że trzeba go wylewać.
Dobrze by było, żeby ktoś jeszcze się wypowiedział.
Czekaj nie ma co wpadać w panikę, trzeba poczytać i się dopytać, bo jakąś normę od KIA i Jatco ten olej ma.

EDYTA:
Z tego co znalazłem w necie, to ten olej występuje jako DEX II (tańszy) i DEX III (droższy).
Teraz tak... ten DEXIII niby jest dedykowany do samochodów azjatyckich i spełnia niby normy producenta skrzyni, natomiast to co ty nalałeś, to ze specyfikacji mi wychodzi, że to olej do starszych typów skrzyń automatycznych. Nadawał by się gdybyś miał starszy czterobiegowy automat bez tipa.

Jeśli się mylę proszę szanowne grono o poprawienie mnie, ale wydaje mi się że mam rację.
Teraz co do wymiany.....
Żeby wymienić cały olej w skrzyni musisz zrobić dynamiczną wymianę oleju w serwisie. Z tego co się orientuję, to potrzebujesz na to ciut więcej oleju niż wchodzi a wchodzi bodajże 10l drogiego oleju.
http://klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=2229

Przykro mi kolego, wiem jak to boli jak robisz jedno a za rogu wygląda kolejny problem. Mimo wszystko życzę wytrwałości.

Cieniu84
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 32
Wiek: 40
Rejestracja: wtorek, 24 stycznia 2017, 14:44
Skąd jesteś: Polańczyk
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: silwer
Przebieg (km.): 230000
Kontaktowanie:

Re: Pytanie o rozrząd

#51 Postautor: Cieniu84 » poniedziałek, 30 stycznia 2017, 20:41

Masakra :( nie da się tego jakoś wydmuchać, odpiąć jakiś waż przy chłodnicy itp.? Dziś na tym zrobiłem ok. 40km, czy już mogło się coś zepsuć?
Co do serwisu, to będzie ciężko, mam do najbliższego ok. 150km.

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Pytanie o rozrząd

#52 Postautor: ronin » poniedziałek, 30 stycznia 2017, 20:50

Spokojnie to pancerna skrzynia po 40km się nie rozsypie ;)
Można zaryzykować... wylać ile się da przez korek czyli około 5l i dolać odpowiedni. Skoro masz i tak za niski poziom to starego oleju (przemieszanego z nowym nieodpowiednim) zostanie bardzo mało. Teoretycznie rzecz biorąc tego złego oleju będzie niewiele w układzie. Dodatkowo jeszcze dopiąć przewody od chłodnicy i wylać co się da z chłodnicy oleju. Taki ryzyk fizyk partyzantka ale może się uda. No niech tylko chłopaki zobaczą co ja tu wypisuję to będzie :angry: :palm:
Fakt kolego że nie odrobiłeś lekcji. Wszystko miałeś napisane na forum wystarczyło poszukać zawczasu :nono:
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 30 stycznia 2017, 20:54 przez ronin, łącznie zmieniany 1 raz.

makaron
moje konto
moje konto
Posty: 179
Wiek: 41
Rejestracja: piątek, 28 października 2016, 19:34
Skąd jesteś: Wasilków
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 219000
Inny Samochód: Ford Focus
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Pytanie o rozrząd

#53 Postautor: makaron » poniedziałek, 30 stycznia 2017, 20:50

Ja na pełną wymianę zużyłem 12 litrów, oczywiście dynamicznie . Cena za 1 litr 38 pln :rolley:

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Pytanie o rozrząd

#54 Postautor: ronin » poniedziałek, 30 stycznia 2017, 20:54

Jaki olej ci wlali?

Cieniu84
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 32
Wiek: 40
Rejestracja: wtorek, 24 stycznia 2017, 14:44
Skąd jesteś: Polańczyk
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: silwer
Przebieg (km.): 230000
Kontaktowanie:

Re: Pytanie o rozrząd

#55 Postautor: Cieniu84 » wtorek, 31 stycznia 2017, 08:27

Faktycznie, dziś na zimnym silniku sprawdziłem olej i było dużo ponad max (75stopni) a już na rozgrzanym jest trochę ponad 25stopni na bagnecie, czyli bardzo mało, tylko teraz czeka mnie spuszczenie.

makaron
moje konto
moje konto
Posty: 179
Wiek: 41
Rejestracja: piątek, 28 października 2016, 19:34
Skąd jesteś: Wasilków
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 219000
Inny Samochód: Ford Focus
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Pytanie o rozrząd

#56 Postautor: makaron » wtorek, 31 stycznia 2017, 09:53

Ravenol red1. Ja zmieniałem dynamicznie ponieważ chcę być pewnym co mam zalane ,a nie mieszać różne oleje.

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Pytanie o rozrząd

#57 Postautor: ronin » wtorek, 31 stycznia 2017, 11:53

No to jak za Ravenol to dobra cena.

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Cieniu84
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 32
Wiek: 40
Rejestracja: wtorek, 24 stycznia 2017, 14:44
Skąd jesteś: Polańczyk
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: silwer
Przebieg (km.): 230000
Kontaktowanie:

Re: Pytanie o rozrząd

#58 Postautor: Cieniu84 » wtorek, 31 stycznia 2017, 16:39

Witam, no ja właśnie jestem po wymianie, nic się nie poprawiło, co prawda wlałem 5.5L i już jest full na zapalonym, ale na starcie dalej jakby się ślizga i jak jadę wolno i daje gaz, to słychać jakieś stukniecie i tak prawie za każdym razem, ale znowu jak dam 4x4low, to rusza pięknie.
Może mam coś źle z wałami napędu, źle założyłem? Można ten tylni chyba na odwrót dać.

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Pytanie o rozrząd

#59 Postautor: ronin » wtorek, 31 stycznia 2017, 18:37

Kolego, zbyt wiele niewiadomych, sporo było rozbieranie i grzebane. Olej czy tak, czy inaczej trzeba było wymienić i uzupełnić, ale dalej robi się drogo żeby zgadywać. Proponuję dzwonić do Orła i spytać się jego, może coś podpowie. Może być coś z silnikiem, może być konwerter, to stukanie z kolei wygląda na reduktor. To z kolei czyli problemy z ruszeniem i stuki sugeruje, że konwerter nie przekazuje płynnie momentu, ale z jakiego powodu, tego nie wiem.

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Cieniu84
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 32
Wiek: 40
Rejestracja: wtorek, 24 stycznia 2017, 14:44
Skąd jesteś: Polańczyk
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: silwer
Przebieg (km.): 230000
Kontaktowanie:

Re: Pytanie o rozrząd

#60 Postautor: Cieniu84 » wtorek, 31 stycznia 2017, 18:42

Ale z 4low rusza normalnie.


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości