Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
Moderator: Moderator
-
- To ja
- Posty: 332
- Wiek: 41
- Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
- Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
Taki podstawowy, szczerze mówiąc nie do końca wiem o co pytasz
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- To ja
- Posty: 332
- Wiek: 41
- Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
- Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
Ponieważ autko zgasło pod górę. Pojawił się błąd jak w tytule. Chyba znalazłem usterke (powietrze w zasilaniu paliwem) wymieniłem elastyczne przewody. Natomiast chciałem posprawdzac inne rzeczy-lubię wiedzieć w jakim stanie auto jest ,że wszystko gra.
I kłopotu sobie narobilem.. dziś wyjeżdżam z garażu , pomału bez gazu wszystko ok. Chciałem dodać trochę gazu i obroty podskoczyly, stoją w miejscu, brak reakcji na padał gazu. Eh.. a chciał człowiek tylko zadbac o Kianke..
I kłopotu sobie narobilem.. dziś wyjeżdżam z garażu , pomału bez gazu wszystko ok. Chciałem dodać trochę gazu i obroty podskoczyly, stoją w miejscu, brak reakcji na padał gazu. Eh.. a chciał człowiek tylko zadbac o Kianke..
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
Sprawdź kości pod boczkiem z prawej strony przy nodze pasażera, może tam jest wilgoć i stąd problem.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- To ja
- Posty: 332
- Wiek: 41
- Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
- Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
Tam sucho. Już po kolei opiszę co zrobilem:
-wymieniłem przewody elastyczne paliwa w komorze silnika i te przy baku ,filtr paliwa.
-wyczyscilem styki przy rozruszniku i masę na silniku.
-był zamontowany pawerbox jakiś,a właściwie częściowo rozmontowany. Pozostało mi odpiac kabel od plusa akumulatora i jeszcze jeden który prowadził do wiązki pedalu przyspieszenia. Tam był spięty z jednym z kabli (chyba niebieskim ) , właściwie dopiety do niego na zasadzie ściągnięcia kawałka izolacji,jak by miał sygnał jakiś brać?
Albo z tym coś pochrzanilem, albo zalalem któraś wtyczkę przy silniku ropą (?) , albo źle zrobilem odpalajac auto z rozpietym dolotem (przepływomierz nie pracuje) .
Silnik odpala normalnie i dopiero przy próbie dodania gazu wskakuje na wyższe obroty ok. 1500,brak reakci na padał . I przy każdym kolejnym odpaleniu już tak jest. Tylko zdjęcie klemy powoduje że po odpaleniu pracuje normalnie oczywiście do momentu dodania gazu.
I tak zamiast Sorento musiałem pojechać innym autem w trasę. ..
-wymieniłem przewody elastyczne paliwa w komorze silnika i te przy baku ,filtr paliwa.
-wyczyscilem styki przy rozruszniku i masę na silniku.
-był zamontowany pawerbox jakiś,a właściwie częściowo rozmontowany. Pozostało mi odpiac kabel od plusa akumulatora i jeszcze jeden który prowadził do wiązki pedalu przyspieszenia. Tam był spięty z jednym z kabli (chyba niebieskim ) , właściwie dopiety do niego na zasadzie ściągnięcia kawałka izolacji,jak by miał sygnał jakiś brać?
Albo z tym coś pochrzanilem, albo zalalem któraś wtyczkę przy silniku ropą (?) , albo źle zrobilem odpalajac auto z rozpietym dolotem (przepływomierz nie pracuje) .
Silnik odpala normalnie i dopiero przy próbie dodania gazu wskakuje na wyższe obroty ok. 1500,brak reakci na padał . I przy każdym kolejnym odpaleniu już tak jest. Tylko zdjęcie klemy powoduje że po odpaleniu pracuje normalnie oczywiście do momentu dodania gazu.
I tak zamiast Sorento musiałem pojechać innym autem w trasę. ..
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- To ja
- Posty: 332
- Wiek: 41
- Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
- Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
Ja jej nie odpinalem, ten kabel z pawerboxa był wpiety dalej na kablu z kostki pedalu przyspieszenia. jestem poza domem teraz, Kia w garażu została, a ja w wolnych chwilach dumam co się porobiło. ..
Marku , Krzysku czy odpalenie silnika bez spietego dolotu mogło coś pochrzanic? Po drugie czy ten kabel z pawerboxa mógł dawać jakiś sygnał / prąd do wiązki pedalu ? Mało prawdopodobne mi się to wydaje , wkoncu był "wpalony" w ten przewód.
Marku , Krzysku czy odpalenie silnika bez spietego dolotu mogło coś pochrzanic? Po drugie czy ten kabel z pawerboxa mógł dawać jakiś sygnał / prąd do wiązki pedalu ? Mało prawdopodobne mi się to wydaje , wkoncu był "wpalony" w ten przewód.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
Nigdy się nie bawiłem takimi wynalazkami co rozumiesz przez " wpalony " , może przylutowany ?
-
- To ja
- Posty: 332
- Wiek: 41
- Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
- Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
-
- To ja
- Posty: 332
- Wiek: 41
- Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
- Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
Problem rozwiązany- przerwa na jednym z przewodów od kostki pedału przyspieszenia,efekt tuningów i przeróbek instalacji.. przy okazji napiszę,że taka prosta czynność jak czyszczenie styków przy rozruszniku i masy na silniku sprawiła,że rozrusznik jeszcze szybciej kręci,a wydawało się,że było ok. Wymiana filtra i części przewodów paliwowych póki co rozwiązała problem gaśnięcia auta i błędu P1181.
- benton
- moja ranga
- Posty: 81
- Rejestracja: sobota, 2 listopada 2019, 20:18
- Skąd jesteś: Gorzow Wlkp
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
Witam,
Auto podczas jazdy rozpedzania sie na 2-3 trzeci biegu zgasło, zapalił się check engine.Silnik odpaliem po chwili bez problemu, dziś na zimnym tez.
Komp wywalił mi dwa błędy P1186 P1188 ten pierwszy błąd znany z tego posta ktoś powie mi o tym drugim P1188
Auto podczas jazdy rozpedzania sie na 2-3 trzeci biegu zgasło, zapalił się check engine.Silnik odpaliem po chwili bez problemu, dziś na zimnym tez.
Komp wywalił mi dwa błędy P1186 P1188 ten pierwszy błąd znany z tego posta ktoś powie mi o tym drugim P1188
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
Prawy górny róg szukaj i działa search.php?keywords=P1188
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- Jestem
- Posty: 31
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2017, 11:29
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Rok: 2003
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
Cześć wszystkim,
Dołączę się do tematu bo mój problem wydaje się bardzo podobny do opisanych wcześniej.
Mianowicie po ostatnich mrozach autko zaczęło się dziwnie zachowywać. W największe mrozy paliło od strzała i problemów nie było, jak zrobiło się troszkę cieplej to podczas jazdy zaczęło gasnąć.
Działo się to podczas (lub kilkanaście metrów dalej) ruszania ze skrzyżowania (silnik zimny) i to nie zawsze. Autka odpalić od razu się nie dało, podpompowanie na filtrze pomagało i jechało się dalej.
Powtórzyło się to kilka razy tak więc odkręciłem filtr w baku (ponad połowa baku) wyczyściłem filtr z farby (bardzo mało było drobinek), wymieniłem też filtr przy silniku.
Objawy nie ustąpiły.
Podpiąłem ELMa i wyskoczyły dwa takie błędy:
- P1181 (opisany dobrze tutaj)
- P1634 (Generator Terminal Open Circuit)
Wyciągnąłem akumulator, naładowałem (stan oceniam na bardzo dobry, ma 2 lata, napięcie trzyma dobre), wsadziłem, odpaliłem, pojechałem
Już się cieszyłem, że wszystko gra a tu wracając (nie jechałem daleko więc silnik nie rozgrzał się jeszcze) znów zgasł w takich samych okolicznościach (po ruszeniu ze świateł) - podpompowanie filtra pozwoliło uruchomić silnik i spokojnie do domu wróciłem.
Miałem podpięty ELM do kompa i poniżej załączam wykresy ciśnienia i obrotów w czasie
porównując z wartościami podanymi przez vokala u mnie wydają się dużo wyższe (choć nie wiem na ile dobrze to odczytuje - program, którego używam (CarScanner) wyświetla tylko jedną pozycję ciśnienia paliwa więc założyłem, że to to).
Co prawda mam jeszcze całą listę rzeczy, które muszę sprawdzić, jednak jakby ktoś miał jakieś pomysły co tu się może dziać to prosiłbym o pomoc.
Do zrobienia jeszcze:
- pomierzyć prąd ładowania akumulatora
- sprawdzić czy nie zasysa powietrza (przeźroczysty wężyk lub jakieś inne czary)
- posprawdzać wtyczki itp. zarówno od alternatora jak i w układzie paliwowym
Dodam, że od wczoraj jak zresetowałem błędy wymienione wcześniej, samochód zgasł jeszcze ze 3 razy, a błędy się puki co nie pojawiły.
Jeszcze jednym pomysłem, który mam to słabe paliwo, ale w sumie zawsze tankuje w tym samym miejscu (Auchan) noi pół baku jakoś wyjeździłem i nic podobnego się nie działo.
Jak patrzyłem do zbiornika przy temp ok -4 st to nic a nic tam nie pływało ani nawet gęste nie było
Dołączę się do tematu bo mój problem wydaje się bardzo podobny do opisanych wcześniej.
Mianowicie po ostatnich mrozach autko zaczęło się dziwnie zachowywać. W największe mrozy paliło od strzała i problemów nie było, jak zrobiło się troszkę cieplej to podczas jazdy zaczęło gasnąć.
Działo się to podczas (lub kilkanaście metrów dalej) ruszania ze skrzyżowania (silnik zimny) i to nie zawsze. Autka odpalić od razu się nie dało, podpompowanie na filtrze pomagało i jechało się dalej.
Powtórzyło się to kilka razy tak więc odkręciłem filtr w baku (ponad połowa baku) wyczyściłem filtr z farby (bardzo mało było drobinek), wymieniłem też filtr przy silniku.
Objawy nie ustąpiły.
Podpiąłem ELMa i wyskoczyły dwa takie błędy:
- P1181 (opisany dobrze tutaj)
- P1634 (Generator Terminal Open Circuit)
Wyciągnąłem akumulator, naładowałem (stan oceniam na bardzo dobry, ma 2 lata, napięcie trzyma dobre), wsadziłem, odpaliłem, pojechałem
Już się cieszyłem, że wszystko gra a tu wracając (nie jechałem daleko więc silnik nie rozgrzał się jeszcze) znów zgasł w takich samych okolicznościach (po ruszeniu ze świateł) - podpompowanie filtra pozwoliło uruchomić silnik i spokojnie do domu wróciłem.
Miałem podpięty ELM do kompa i poniżej załączam wykresy ciśnienia i obrotów w czasie
porównując z wartościami podanymi przez vokala u mnie wydają się dużo wyższe (choć nie wiem na ile dobrze to odczytuje - program, którego używam (CarScanner) wyświetla tylko jedną pozycję ciśnienia paliwa więc założyłem, że to to).
Co prawda mam jeszcze całą listę rzeczy, które muszę sprawdzić, jednak jakby ktoś miał jakieś pomysły co tu się może dziać to prosiłbym o pomoc.
Do zrobienia jeszcze:
- pomierzyć prąd ładowania akumulatora
- sprawdzić czy nie zasysa powietrza (przeźroczysty wężyk lub jakieś inne czary)
- posprawdzać wtyczki itp. zarówno od alternatora jak i w układzie paliwowym
Dodam, że od wczoraj jak zresetowałem błędy wymienione wcześniej, samochód zgasł jeszcze ze 3 razy, a błędy się puki co nie pojawiły.
Jeszcze jednym pomysłem, który mam to słabe paliwo, ale w sumie zawsze tankuje w tym samym miejscu (Auchan) noi pół baku jakoś wyjeździłem i nic podobnego się nie działo.
Jak patrzyłem do zbiornika przy temp ok -4 st to nic a nic tam nie pływało ani nawet gęste nie było
-
- Jestem
- Posty: 31
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2017, 11:29
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Rok: 2003
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
Kilka nowych przemyśleń i obserwacji:
- alternator wydaje się być ok
- poruszałem też różne wtyczki itd. - bez większej różnicy
- zarówno gaśnięcie powróciło jak i te same błędy (P1181 i P1634 jednak przy tym błędzie był komunikat, że diagnoza nie mogła się zakończyć ze względu na inne błędy (P1181) tak więc możliwe, że tu akurat jest wszystko w porządku)
- gaśnięcie występuje zawsze po przygazowaniu podczas jazdy, jeśli jedzie się spokojnie te kilka km da się przejechać
- nigdy nie zgasł na parkingu - można go kręcić do 5 tyś, szybko, wolno i nic.
- dziś urwałem zawór zwrotny na linii powrotu paliwa (może był pęknięty? ) to przy okazji zrobiłem mini test przelewowy - z wszystkich 4 wtryskiwaczy przez około 1-1,5 min uciekło nie więcej niż 100 ml (pomiar mocno na oko, ale nie miałem nic pod ręką prócz butelki 2l). Rzeczą, która mnie jednak bardziej zastanawia jest to że z króćca listwy CR paliwo lało się strumieniem (oczywiście żeby dokończyć ten test zatkałem ten króciec).
I ten wątek chciałbym w sumie rozwinąć.
Mam taki to rodzaj listwy CR
czy część w czerwonym prostokącie (regulator ciśnienia) ma jakiś nr? Bo nie mogę znaleźć.
Czy myślicie, że to może być problem?
Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi, na razie i tak autko stoi zanim nie naprawię powrotu (tego zaworku który niestety dokończył żywota).
- alternator wydaje się być ok
- poruszałem też różne wtyczki itd. - bez większej różnicy
- zarówno gaśnięcie powróciło jak i te same błędy (P1181 i P1634 jednak przy tym błędzie był komunikat, że diagnoza nie mogła się zakończyć ze względu na inne błędy (P1181) tak więc możliwe, że tu akurat jest wszystko w porządku)
- gaśnięcie występuje zawsze po przygazowaniu podczas jazdy, jeśli jedzie się spokojnie te kilka km da się przejechać
- nigdy nie zgasł na parkingu - można go kręcić do 5 tyś, szybko, wolno i nic.
- dziś urwałem zawór zwrotny na linii powrotu paliwa (może był pęknięty? ) to przy okazji zrobiłem mini test przelewowy - z wszystkich 4 wtryskiwaczy przez około 1-1,5 min uciekło nie więcej niż 100 ml (pomiar mocno na oko, ale nie miałem nic pod ręką prócz butelki 2l). Rzeczą, która mnie jednak bardziej zastanawia jest to że z króćca listwy CR paliwo lało się strumieniem (oczywiście żeby dokończyć ten test zatkałem ten króciec).
I ten wątek chciałbym w sumie rozwinąć.
Mam taki to rodzaj listwy CR
czy część w czerwonym prostokącie (regulator ciśnienia) ma jakiś nr? Bo nie mogę znaleźć.
Czy myślicie, że to może być problem?
Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi, na razie i tak autko stoi zanim nie naprawię powrotu (tego zaworku który niestety dokończył żywota).
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
To jest zawór ciśnienia na listwie. Jeżeli przepuszcza to nie masz ciśnienia paliwa i gaśnie. Zobacz jeszcze czy cieknie z tej rurki która idzie do dołu. Jeżeli to wyszło po mrozach to może wystarczy go przeczyścić. F644087 - występują też w Volvo a resztę sam posprawdzaj czy pasuje.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości