Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#16 Postautor: cezio77 » środa, 2 sierpnia 2017, 20:28

Przymierzam się do wymiany regulatora ciśnienia na listwie CR.
Wygląda na to, że będzie sporo pracy bo trzeba zdjąć kolektor dolotowy, EGR, spuścić płyn chłodniczy, odkręcić chłodnicę EGR-u, ponieważ jest zbyt mało miejsca na klucz 30mm aby odkręcić regulator.
Może ktoś z Was zna prostszy sposób?
Załączniki
DSC_0508.JPG
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#17 Postautor: cezio77 » środa, 30 sierpnia 2017, 15:49

Wczoraj wymieniłem regulator ciśnienia na listwie CR i problem zniknął.
Zauważyłem, że silnik ciszej pracuje na wyższych obrotach.
Oring też wymieniony - 6x3,5mm.
Wielkie podziękowania dla Vocala za trafną diagnozę, dla Orła za znalezienie zamiennika regulatora w cenie litra gorzałki i dla KrzyśkaArdie za klucz dynamometryczny :ok: :beer2:
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".

Awatar użytkownika
rzeźnik
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 461
Wiek: 44
Rejestracja: niedziela, 19 lutego 2017, 19:33
Skąd jesteś: Szczecin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny jak diabeł ;)
Inny Samochód: Kia Rio
Has thanked: 11 times
Been thanked: 11 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#18 Postautor: rzeźnik » czwartek, 31 sierpnia 2017, 11:25

brawo Ty :happy2: (jak to gdzieś mówili)
...nawet najgorszy dzień na rybach jest lepszy od najlepszego w pracy...

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#19 Postautor: cezio77 » piątek, 8 września 2017, 21:38

vokal pisze:P1181 to problem z regulatorem ciśnienia na pompie CR.
Sprawdź ciśnienie na listwie. Przed liftem będzie tak:
120 bar przy 800 rpm
180 bar przy 2000 rpm
230 bar przy 3000 rpm
270 bar przy 4000 rpm.


W polifcie wygląda to tak:
280 bar przy 800 rpm - norma to 220 - 320 bar
370 bar przy 1000 rpm
600 bar przy 2000 rpm
800 bar przy 3000 rpm
1100 bar przy 4000 rpm

Przy wciśniętym gazie w podłodze podczas przyspieszania ciśnienie dochodzi do 1700-1800 bar.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".

offfan
jestem
jestem
Posty: 16
Rejestracja: wtorek, 14 lipca 2015, 13:29
Skąd jesteś: Śląskie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#20 Postautor: offfan » wtorek, 24 października 2017, 11:17

Właśnie mam ten motyw i to po raz drugi. Poprzednio ,, naprawione" poprzez porządne naładowanie akumulatora. Zapieprzam właśnie po prostownik i jeśli po naładowaniu odpali to już nie przypadek. Wieczorem napiszę. A i nie było check ani błędów na takim prostym obd .

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#21 Postautor: cezio77 » wtorek, 24 października 2017, 13:55

Jaki związek ma porządne naładowanie akumulatora z gaśnięciem diesla podczas jazdy? :hmm:
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".

offfan
jestem
jestem
Posty: 16
Rejestracja: wtorek, 14 lipca 2015, 13:29
Skąd jesteś: Śląskie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#22 Postautor: offfan » wtorek, 24 października 2017, 20:09

To tak odnośnie wypowiedzi kolegi michus ,u mnie kręcił rozrusznik aż do rozładowania aku, ale nie zapalał, czuć było smrodek nie spalonej ropy więc wg mnie coś go blokowało. To coś odpuściło nagle po naładowaniu akumulatora.Podjechałem do mechanika ,podpięty tester i brak błędów.Dziwna usterka bez usterki.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#23 Postautor: Marek » wtorek, 24 października 2017, 20:27

Usterki diagnozuje się nie tylko na podstawie numeru błędu , a również sprawdzając parametry pracy silnika . Uszkodzony akumulator nie zapali kontrolki błędu , chyba że rozładuje się prawie do zera , wtedy możesz mieć bardzo długą listę błędów .

offfan
jestem
jestem
Posty: 16
Rejestracja: wtorek, 14 lipca 2015, 13:29
Skąd jesteś: Śląskie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#24 Postautor: offfan » środa, 25 października 2017, 10:08

To powiem tak, sorki jeśli zkasztaniłem posta, bo może trochę nie na temat ale..... Dziś rankiem po całonocnym ładowaniu pali od " szczała" jak to mówi mój kolega handlarzomechanik . Nie chce się tu wymądrzać( nowicjusz) ale po raz drugi to samo się stało.Mój przekaz - czytać posty mądrzejszych oraz przed wymianą połowy czujników posprawdzać pierdoły jak np. stan akumulatora.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#25 Postautor: Marek » środa, 25 października 2017, 10:38

I słusznie , większa wiedza mniej wydanej kasy . Tylko zacząłeś nie w tym temacie , tu chodzi o brak ciśnienie paliwa , a u Ciebie problem jest w akumulatorze . Sprawdź prąd ładowania i stan akumulatora i się wyjaśni . :)

Awatar użytkownika
Risto
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 35
Rejestracja: niedziela, 12 marca 2017, 09:15
Skąd jesteś: Elbląg
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: czarny
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#26 Postautor: Risto » czwartek, 16 sierpnia 2018, 22:24

Witam.
Podłączę się pod temat sprzed roku, bo mam bardzo podobne objawy i szczerze mówiąc jestem załamany podejściem warsztatów w mojej okolicy, które głównie proponują kompletną i kosztowną regenerację wszystkich podzespołów układu zasilania. Moje auto gaśnie przy mocniejszym depnięciu w pedał gazu (choć nie zawsze) i wyskakuje błąd P1181. Ale przy powolnym rozpędzaniu mogę jechać szybko i na wyższych obrotach.

Czytam więc różne wątki na forum poruszające tematykę układu zasilania paliwa i próbuję to jakoś posklejać ze sobą i zrozumieć. Zauważyłem, że często mowa jest o dwóch elementach regulacji ciśnienia, z których jeden znajduje się na pompie paliwa, a drugi na szynie CR. Jednak używane jest naprzemiennie nazewnictwo: zawór/ czujnik/ regulator. Moje pytanie brzmi: czy dobrze rozumiem, że na pompie mamy do czynienia z ZAWOREM (REGULATOREM), który reguluje ciśnienie, a na szynie z CZUJNIKIEM wysokiego ciśnienia?


W niniejszym wątku kolega Vocal napisał, że „P1181 to problem z regulatorem ciśnienia na pompie CR.”

W związku z tym:
- Czy w pierwszej kolejności skupić się na tym czujniku na szynie CR, czy na zaworze na pompie paliwowej?
- W jaki sposób mierzy się ciśnienie na listwie CR?
- Czy uszkodzenie zaworu na pompie może zdiagnozować każdy warsztat zajmujący się dieslami? W którymś miejscu przeczytałem (nie wiem czy dobrze zrozumiałem) o sitku w tym zaworku… czy to oznacza, że zawór ten można próbować wyczyścić? (nowy kosztuje około 500 zl, a to dość sporo, jeśli nie jestem pewien czy mój jest uszkodzony).

Byc może dla wielu moje pytania są infantylne, ale mimo to będę wdzięczny za pomoc w rozwianiu moich wątpliwości.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#27 Postautor: vokal » czwartek, 16 sierpnia 2018, 23:30

Sprawdź najpierw czujnik na listwie, choć dla niego wyrzucałoby błąd P1180, ale nigdy nie wiadomo.
Ciśnienie na CR możesz zmierzyć np. wpinając pomiędzy czujnik a listwę trójnik z pomiarem.

Poniżej pomoce z GDSa:
P1181 DTC.pdf
(58.78 KiB) Pobrany 138 razy

P1181 RPM Pressure.pdf
(36.55 KiB) Pobrany 128 razy
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Risto
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 35
Rejestracja: niedziela, 12 marca 2017, 09:15
Skąd jesteś: Elbląg
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: czarny
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#28 Postautor: Risto » sobota, 18 sierpnia 2018, 18:04

Dzięki za odpowiedź. Jednak test przelewowy wykonany w warsztacie wskazał na konieczną regenerację przynajmniej trzech wtrysków. No to trzeba zrobić już cały komplet. Zobaczymy czy na tym się skończy.

Polecicie jakiś serwis do takiej regeneracji?

pozdrawiam

Szelma
To ja
To ja
Posty: 332
Wiek: 41
Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Inny Samochód: Ford Mondeo
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#29 Postautor: Szelma » poniedziałek, 26 sierpnia 2019, 23:23

Chciałem sprawdzić czujnik na pompie sposobem pokazanym na tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=bzlCDkkeD0U (od ok.5.25min)
i tak, sam czujnik pokazał 3,5 ohm, na filmie przedstawiono poprawne wartości w zakresie 2,9-3,2 ohm. czy to już wskazuje na jego uszkodzenie?
Co do wtyczki tego czujnika wg. pomiaru z filmu na jednym pinie było 994,85ohm, na drugim 0 (? nie jestem elektrykiem,nie wiem czy prawidłowo podaję wartości). Natomiast u mnie na obu pinach przez sekundę wyskoczyła jakaś wartość i znikła-za każdym razem inna. Proszę mądre głowy o podpowiedź :)

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#30 Postautor: Marek » środa, 28 sierpnia 2019, 00:01

Nie wskazuje na uszkodzenie , sprawdź oporność samych przewodów w mierniku i odejmij to od wartości podanej podczas mierzenia regulatora , lub styki mogą być zabrudzone . Co do drugiego pytania , jaki masz miernik .


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości