Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
kruger-k2
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 66
Rejestracja: piątek, 8 sierpnia 2014, 15:38
Skąd jesteś: Kandyty/Bartoszyce
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Ice Blue
Przebieg (km.): 210600
Inny Samochód: Seat Cordoba 1.6 98r
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#1 Postautor: kruger-k2 » poniedziałek, 22 maja 2017, 21:02

Sprawa dotyczy kijanki 2.5 z 2003 roku. Do 2 tys jakoś jedzie po przekroczeniu gaśnie i wywala P1181.
Do tej pory
- sprawdzony zbiornik "czysto"
- wymieniony filtr paliwa
- zrobiony test przelewowy
Czy te dwa wtryski mogą być przyczyną gaśnięcia. Pomóżcie bo akurat diesel nie jest moją mocną stroną
Załączniki
20170522_191737 pom.jpg
oto wyniki
20170522_191737 pom.jpg (79.92 KiB) Przejrzano 4366 razy

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#2 Postautor: vokal » poniedziałek, 22 maja 2017, 21:37

Ten test pokazuje tylko, że więcej paliwa wraca przez 2 i 4 wtryskiwacz. Nie pokazuje natomiast powodu.
Może być tak, że zaworek zwrotny nie trzyma, albo ECU tak koryguje te wtryskiwacze, że ich wtryski do cylindrów są uboższe.
Możesz spróbować jeszcze sprawdzić korekty na forumowym Hi-Scanie (Cascade), albo podjechać na kompa.

Ale najpewniejszą metodą sprawdzenia będzie test na stanowisku u specjalistów od wtryskiwaczy.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

kruger-k2
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 66
Rejestracja: piątek, 8 sierpnia 2014, 15:38
Skąd jesteś: Kandyty/Bartoszyce
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Ice Blue
Przebieg (km.): 210600
Inny Samochód: Seat Cordoba 1.6 98r
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#3 Postautor: kruger-k2 » poniedziałek, 22 maja 2017, 21:41

Więc chyba lepiej wysłać te wtryski do sprawdzenia niż szukać drugich. Taka ilość paliwa naleciala do strzykawek w ciągu niespełna 30 sekund pracy silnika.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#4 Postautor: vokal » poniedziałek, 22 maja 2017, 21:47

Możesz jeszcze sprawdzić ciśnienie na CR. Jak będzie za niskie i silnik będzie stawał, to prawdopodobnie zaworki zwrotne na wtryskiwaczach nie trzymają.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

kruger-k2
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 66
Rejestracja: piątek, 8 sierpnia 2014, 15:38
Skąd jesteś: Kandyty/Bartoszyce
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Ice Blue
Przebieg (km.): 210600
Inny Samochód: Seat Cordoba 1.6 98r
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#5 Postautor: kruger-k2 » poniedziałek, 22 maja 2017, 21:51

O ile dobrze pamiętam to fasada pokazywała na biegu jałowym ciśnienie coś około 270 a przy dodaniu gazu wzrastało.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#6 Postautor: vokal » poniedziałek, 22 maja 2017, 21:52

P1181 to problem z regulatorem ciśnienia na pompie CR.
Sprawdź ciśnienie na listwie. Przed liftem będzie tak:
120 bar przy 800 rpm
180 bar przy 2000 rpm
230 bar przy 3000 rpm
270 bar przy 4000 rpm.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

kruger-k2
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 66
Rejestracja: piątek, 8 sierpnia 2014, 15:38
Skąd jesteś: Kandyty/Bartoszyce
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Ice Blue
Przebieg (km.): 210600
Inny Samochód: Seat Cordoba 1.6 98r
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#7 Postautor: kruger-k2 » środa, 24 maja 2017, 20:56

Założone w miejsce tych puszczających przelewami inne wtryski. Autko jeździ normalnie.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#8 Postautor: vokal » środa, 24 maja 2017, 21:12

Pewnie nie trzymały ciśnienia na zaworkach zwrotnych.
W takich przypadkach najlepiej jest sprawdzić ciśnienie na listwie CR.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

michus
jestem
jestem
Posty: 25
Rejestracja: poniedziałek, 13 marca 2017, 11:44
Skąd jesteś: Świdwin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: Zielony
Przebieg (km.): 118000
Has thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#9 Postautor: michus » wtorek, 30 maja 2017, 19:42

Panowie miałem podobnie. Czyszczenie układ paliwowy, smok, wymiana filtra, regeneracja wszystkich wtryskiwaczy i odcinało powyżej 2500 obr. Przerobiłem wszystkie instrukcje i okazało się że winny był całkowicie padnięty akumulator. Czujnik ciśnienia na szynie commonrail dostawał mniejszy prąd i odbierał to jako niskie ciśnienie na szynie przy danych obrotach i w celu zabezpieczenia silnika kolokwialnie mówiąc odcinał go. Po zamontowaniu nowego akumulatora usterka minęła a moja Kijanka przyjechała od tego czasu 12 tyś.km.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#10 Postautor: Marek » wtorek, 30 maja 2017, 20:17

Padnięty akumulator , a kręcił normalnie i zapalał ? Sam to diagnozowałeś ?

michus
jestem
jestem
Posty: 25
Rejestracja: poniedziałek, 13 marca 2017, 11:44
Skąd jesteś: Świdwin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: Zielony
Przebieg (km.): 118000
Has thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#11 Postautor: michus » środa, 31 maja 2017, 16:30

Kręcił słabo, po kilku razach trzeba było odpalać z kabli. Mechaniory chcieli wymieniać wszystkie czujniki po koleia za każdy min. 300 PLN. W końcu dorwałem na forum instrukcję oryginalną kia service i na zasadzie pomiarów i własnej dedukcji doszedłem do tego że winny jest akumulator. Od tego czasu Kijanka śmiga bez problemu.

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#12 Postautor: cezio77 » środa, 31 maja 2017, 17:38

vokal pisze:P1181 to problem z regulatorem ciśnienia na pompie CR.
Sprawdź ciśnienie na listwie. Przed liftem będzie tak:
120 bar przy 800 rpm
180 bar przy 2000 rpm
230 bar przy 3000 rpm
270 bar przy 4000 rpm.


Vocal jakie wartości ciśnienia są dla polifta?
Dziś mi osłabł przy 3500 obr/min na 4 biegu i wyskoczył błąd zbyt niskiego cisnienia paliwa na szynie CR P1186.
Nowy czujnik listwy CR jest droższy od pieniędzy :(
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#13 Postautor: vokal » środa, 31 maja 2017, 18:59

To raczej nie wina czujnika tylko regulatora.
Minimalnych ciśnień przy poszczególnych obrotach dla VGT nie znalazłem, ale poniżej wrzucam opis diagnostyki dla tego błędu.
P1186.pdf
(172.2 KiB) Pobrany 236 razy
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#14 Postautor: Marek » środa, 31 maja 2017, 19:15

Cezio77 , filtr w baku masz czysty ?

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#15 Postautor: cezio77 » środa, 31 maja 2017, 19:51

Dzięki Vocal.
Marek czyszczę regularnie kilka razy w roku.
Dziś też zajrzałem do filtra w baku i jest czyściutko ale znalazłem uszkodzony oring.
Muszę go wymienić zanim dobiorę się do regulatora.
Ktoś z forumowiczów ma nr katalogowy tego o-ringu, czy może dobiorę coś w Agromie?
Załączniki
oring.JPG
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości